PDA

View Full Version : €25.000 over? Fender Stratocaster Jaguar



Schrevel
10 juli 2019, 14:25
https://deplug.nl/product/gitaren/vintage-gitaren/fender-stratocaster-jaquar-xk-50/


Fender Staratocaster Jaquar XK-50, gebouwd in 1999 voor het automerk Jaquar. Zeer zeldzame gitaar, slechts 25 van gemaakt en dit is nummer 17. Alle hardware is gold plated, de slagplaat, toets, achterplaat en fretboard is van noten hout, net zoals in de auto gebruikt is. De bijgeleverde hoes en strap zijn van het zelfde leer als de stoelen zijn bekleed. Het geheel wordt geleverd in een luxe flightcase.

telerocker
10 juli 2019, 14:45
Bij zo'n special is het wat de gek er voor geeft. Persoonlijk vind ik het net te veel bling.


https://www.youtube.com/watch?v=ZeQQ0wcSl2Q

miyaru
10 juli 2019, 14:48
Nee dank U, heb wel eens een testrit gemaakt in een Jaquar S type 4.0 V8 - maar het was niet mijn ding. Deze strat is ook niet mijn droom strat. Heb er eens een uit februari 65 gezien in Candy Apple Red, mijn geboorte jaar en maand en ook nog eens mijn lievelings Fender kleur voor het zelfde bedrag, die zou ik dan eerder kopen als ik het geld over had.........

denniswe
10 juli 2019, 14:52
Over smaak valt uiteraard niet te twisten, maar persoonlijk vind ik het geen aantrekkelijke gitaar ..

Napoje
10 juli 2019, 15:07
Ik wil voor dat geld wel een jaguar fender edition overwegen.

Pepe
10 juli 2019, 15:18
De wereld zit vol met dingen waarvan je denkt, hmm.. veel te duur voor wat het is.
Tis wat.

Dan zeggen ze, tis maar wat de gek er voor.... maar ik geloof niet dat zo'n gitaar bij een gek beland althans, die doet IETS beter dan wij bij elkaar.

Tupelo
10 juli 2019, 15:21
Beetje te vroeg voor mijn gevoel om er zo een epic collectorswaarde aan te koppelen.
Lijkt mij zo een ding dat over 100 jaar op een veiling voor Fender of Jaguar, aficionadoharten sneller doet kloppen.
Maar dat is een andere eeuw.

Pepe
10 juli 2019, 15:26
... maar... dat is toch ouwe koek? dat er limited's uitgebracht worden met prijskaartjes... al eeuwen....

als je het fenomeen niet kent kan ik me voorstellen dat je er raar van opkijkt.

Schrevel
10 juli 2019, 16:26
... maar... dat is toch ouwe koek? dat er limited's uitgebracht worden met prijskaartjes... al eeuwen....

als je het fenomeen niet kent kan ik me voorstellen dat je er raar van opkijkt.

Het is ook een beetje dat ik dit bij De Plug tegenkwam.

Brad
10 juli 2019, 18:37
Zo te zien is het gewoon een luxe Stratocaster. Geen kruising tussen een Stratocaster en een Jaguar.

Schrevel
10 juli 2019, 18:39
Zo te zien is het gewoon een luxe Stratocaster. Geen kruising tussen een Stratocaster en een Jaguar.

Het heet Jaguar omdat het in opdracht van dat automerk was. Vandaar ook de logootjes van die auto op het fretboard. Met de gitaar fender Jaguar heeft het niets te maken.

Brad
10 juli 2019, 18:44
Ik vind hem wel mooi maar 25.000 is wel veel. Ben benieuwd of Peter hem kwijtraakt.

Bolkedebeer
10 juli 2019, 22:23
Waarschijnlijk is het helemaal niet de bedoeling om dat ding te verkopen.
Gewoon leuk reclame object.
Werkt prima, gelet op alle posts hier.

Erik de Perik
10 juli 2019, 23:39
Het heet Jaguar omdat het in opdracht van dat automerk was. Vandaar ook de logootjes van die auto op het fretboard. Met de gitaar fender Jaguar heeft het niets te maken.

Ik vind 'm ook een echte Jaguar uitstraling hebben, op de case na, die slaat nergens op.

guitarkid2
11 juli 2019, 09:12
Cool een een fashion statement met 6 snaren
Iig beter dan een manbag
Just een mening
Wil geen tenen pijnigen

Fabrieksinstellingen
11 juli 2019, 09:55
Gitaar in een tas en dan in de koffer. Mij teveel moeite.

guitarkid2
11 juli 2019, 10:18
Voor de gig in de koffer en als je gaat stappen in de manbag ?

Fabrieksinstellingen
11 juli 2019, 10:30
Wil ik wel een matching petje.

turboblues
17 juli 2019, 12:24
Voor dat geld mochten er wel snaren op liggen...