PDA

View Full Version : Geboost signaal in Fulltone OCD



Onkelpazuzu
10 juli 2019, 12:07
Sorry als deze vraag al eens gesteld en beantwoord is; ik heb altijd ruzie met de zoekfunctie van Gitaarnet. Ik heb op mijn pedalboard een SD Pickup Booster (de 'oude' versie) vóór een Fulltone OCD staan. Ik krijg een prachtige warme toon met veel gain als ik de SD helemaal opendraai en de gain van de OCD op ongeveer 25% zet. Maar ik vraag me af of zo'n geboost ingangssignaal niet schadelijk kan zijn voor de OCD. Ik heb geen verstand van elektronica, maar sommigen van jullie wel. Ik ben benieuwd. :-)

telerocker
10 juli 2019, 12:25
Hij doet het nog steeds? Volgens mij kan het geen kwaad, maar ik ben niet zo'n techneut, dus anderen zullen vast met een betere onderbouwing komen. Zelf gebruik ik soms ook een od-pedaal > od-pedaal.

roger
10 juli 2019, 12:37
Dat is toch "stacken"? Meerdere pedalen na elkaar om meer drive te krijgen? Ik heb zelf een tubescreamer voor mijn OCD voor vette scheur.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pepe
10 juli 2019, 15:21
Je hebt kans dat bij een te hoge boost je het ingangssignaal overstuurt en dan..... oh.. wacht...

NLF
10 juli 2019, 16:10
Kijk, een humbucker heeft (normaliter) meer output dan een (Fender) single coil. Dus als je een LP in een pedaal of versterker plugt dan duw je meer signaal in je pedaal of amp (dat is ook de reden dat een LP harder gaat / voller klinkt / meer overstuurt - hoe je het ook wilt noemen). Zo'n booster doet iets soortgelijks, hij versterkt het signaal van je gitaar. Dus het enige wat jij met die booster doet is het aantal db's opschroeven. Dat stuur jij die OCD in. Net als wanneer je een high output element zou gebruiken of iets dergelijks. Of het goed klinkt is weer een heel ander verhaal, dat moet jij zelf beoordelen.

the sure thing
10 juli 2019, 16:24
Stacken van pedalen is geen probleem. Eindeloos zingende gain!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Onkelpazuzu
10 juli 2019, 16:39