PDA

View Full Version : Marshall 6100 30th Anniversary Head



galguitarist
6 augustus 2003, 17:42
Wie kan hier iets over zeggen? Is dit een goede versterker? Zijn de 3 kanalen bruikbaar en klinken ze goed?

Hoe is hij in vergelijking met andere Marshalls? Vooral de TSL 100...

Ga zaterdag zelf eens luisteren maar was benieuwt wat forumleden ervan vinden!

BEDANKT!!!

Matje
6 augustus 2003, 17:43
nee ik denk niet dat je de 3 kanalen kan gebruiken.

Matje
6 augustus 2003, 17:46
nee serieus. Er zijn mensen die zweren bij de die amps omdat de 3 kanalen echt helemaal apart zijn ofziets..dus het zal wel geen slechte amp zijn :) maar der zijn hier vast wel mensen die het echt weten.

guitar
6 augustus 2003, 19:54
Ik heb zelf de 6100LM... helemaal te gek. Ook midi schakelbaar met je fx (als ze midi hebben). Verder: drie kanalen met elke eigen EQ. Twee fx-loops waarvan één serieel en één parallel of serieel. En het geluid: ik vind het geweldig, maar allemaal heel persoonlijk... Betse Marshall clean, crunch mooiste kanaal.. derder wat minder, maar komt erg goed door in de mix... Echt een versterker voor in de band... prikt overal door. Los in je eentje spelen klinkt ie iets minder... of je moet alle mid eruit draaien als je dat fijn vindt... want Marshall is en blijft een midderige verseterker.

guitar
6 augustus 2003, 19:55
O ja... en TSL geen midi en kanaal 2 en 3 delen de EQ... minder veelzijdig.
6100LM heeft standaard 5881 buizen en geen EL34 zoals de TSL , maar dit is eenvoudig te veranderen bij een buizendokter.

Negative K3 fan
6 augustus 2003, 22:33
er zit een verschil tussen dee 6100 LM en de 6100 (ofzo) ik dednk dat je met de LM de reissue ervan bedoelt, die heeft geen EL#4s de originele (blauwe) 6100s hebben wel el34s en zijn meer geliefd.

Sj03rd
7 augustus 2003, 21:13
Ik heb zelf de blauwe gehad en die was wel heel goed. Clean vond ik eigenlijk niet echt goed maar de chrunch was lekker en Channel 3 was heel vet! Aparte EQ's en idd midi, dat was wel handig. Ik heb m weggedaan omdat hij te weinig kanalen had en er een probleempje was met de buizen dat telkens terugkwam en ik wilde gewoon 19" :-D

guitar
8 augustus 2003, 14:15
De 6100LM is inderdaad met 5881 buizen en de 6100 met EL34.
Maar die 6100Lm is heel eenvoudig door een amptech om te zetten naar EL34.

shredneck
8 augustus 2003, 23:14
8-)

Ik heb de blauwe en de LM versie gehad....de blauwe klonk beter in mijn oren, vooral de voicing van kanaal 3 was bij de blauwe een stuk beter dan bij de LM. Wat me zo tegenviel aan die amps was het cruch kanaal, dat mist gewoon iets, wellicht is het te jcm900achtig.

Ik speel nu al tijden op jcm800's en die klinken veel opener en gedefineerder. Tegen de flexibiliteit van de 6100 kan niets op, zeer goed uitgedachte werkamp, ik kon echter niet leven met de sound en zocht verder....het is een fabeltje dat de sound van een jcm800 in een 6100 zit. De "feel" zit er gewoon niet in en ook de kern van het geluid is duidelijk anders.

Ik zou de DSL kopen en niet de TSL. Maar als je oren aan je kop hebt hoor je het wel.

Succes!