PDA

View Full Version : Saga HT-10 inschrijfthread



SiNiSTRaL
6 augustus 2003, 17:31
helleuh

ik zoek mensen om een bulkpack van 5 Saga HT-10 boupakketten te kopen, omdat een bulk pack goedkoper is, en de verzendkosten onderling te delen zijn.
hier een voorbeeld van de gitaar welke naar smaak af te lakken is en de headstock bij te werken:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2548136784&category=2384

de prijs bij universaljems.com voor een bulk pack (5 paketten) zou als volgt zijn:
Pack = 659,-
verzenden= 15,-
verz. buiten VS= 45,-
------------------------------------
+ 19% btw 125.21
+3% import gitaar 19.77
------------------------------------
subTotaal: 863.98


delen door 5 personen
--------------------------------------
172,796
Totaal: $ 172.80 p.p
voor een (volgens de Webmaster van universaljems.com, die best te vertrouwen is) goes kwaliteit Bouwpakket waar geen solderen aan te pas komt (werkt met stekkertjes) vind ik dit niet veel.

dus ik zoek minimaal 5 mensen (meer mag ook, zolang het totale aantal maar door 5 te delen is, dus in 'groepjes' te verdelen) die zich bij mij voegen, om eind deze maand/volgende maand zo'n kit aan te schaffen



Schrijft u hier in:

1. SiNiSTRaL
2.
3.
4.
5.

sash
6 augustus 2003, 17:43
Ik ben er wel in geinteresseerd, alleen ff kijken hoeveel geld ik overhoud deze maand.

Zeker solderen ben ik geen ster in en humbuckergitaartje erbij lijkt me wel leuk :)

iam
6 augustus 2003, 17:58
lijkt me ook wel leuk...

maar ik laat je zeker iets weten!

mvg,
koen

(meer info zou wel cool zijn)

SiNiSTRaL
6 augustus 2003, 18:03
lees die link naar die ebay advertentie dan....

sash
6 augustus 2003, 18:05
http://www.sagamusic.com/catalog/details.asp?num=HT-10&des=SAGA%20ELECTRIC%20GUITAR%20KIT-%20HT-STYLE

Kvind de strats en tele's er niet zo jofel uitzien. Dit lijkt me erg leuk daarentegen.

SiNiSTRaL
6 augustus 2003, 18:10
http://www.guitardoctor.com/guitar_kit/prs_kit/PRS%20Kit/prs_style_%20kit.pdf handleding, kan je een beetje zien hoe het eruit komt te zien

wietse
6 augustus 2003, 18:59
ziet er wel leuk uit, maar zit weinig uitdaging aan zo'n ding zet hem denk ik in een uurtje of 4 in elkaar en dan soldeer ik het ook nog.
lap liever ouwe krengen op dat is soms een echte uitdaging.
maar hou dit wel in de gaten, deze maand wat teveel gitaren (5 stuks) gekocht moet eerst wat acoustisch spul kwijt om ruimte te krijgen.
wel eens een wat ander modelletje dan al die strat en les paul kits.

FNaRK
6 augustus 2003, 19:04
hebben ze die ook in een Explorer model ?

Swan
6 augustus 2003, 19:12
hmmmmm lijkt me eigelijk wel leuk om te doen....maar wat als je n hals krijgt met n losse fret oid?

SiNiSTRaL
6 augustus 2003, 19:34
hebben ze die ook in een Explorer model ?

nee alleen tele/strat/bass/prs
en de tele en strat zijn van mindere kwaliteit, en als je een bulk pack koopt, moet het van dezelfde gitaren

Swan
6 augustus 2003, 19:37
waarom zou de tele en strat van mindere kwaliteit zijn?

SiNiSTRaL
6 augustus 2003, 19:37
hmmmmm lijkt me eigelijk wel leuk om te doen....maar wat als je n hals krijgt met n losse fret oid?

uh....huilen?

SiNiSTRaL
6 augustus 2003, 19:38
waarom zou de tele en strat van mindere kwaliteit zijn?
omdat het hout van die veeeeel minder is (zie: prs model is tenminste echt hout) en de tuners van de tele en strat zijn zeer kut etc

roppie
6 augustus 2003, 19:44
ben op zich wel geinteresseerd maar 'k heb totaal geen zelfbouw ervaring.

SiNiSTRaL
6 augustus 2003, 19:45
ook nie nodig, lees die handleiding maar eens
nix solderen ofzo
stap voor stap, zelfs lakken en intoneren, apickups etc zitten met stekkertjes vast alle gaten enzo zitten al in de body

wietse
6 augustus 2003, 20:01
zoals ik eerder al zei stelt niks voor zoiets te bouwen als je wel eens een modelvliegtuigje hebt gebouwd of aan een brommer of auto hebt gesleuteld kan je dit ook.
denk echt een paar uurtjes werk je hebt nog het meeste werk van het stemmen intoneren en hals afstellen.

roppie
6 augustus 2003, 20:03
jah wil die handleiding wel lezen maar m'n computer geeft steeds een leesfout

SiNiSTRaL
6 augustus 2003, 20:03
uhhuh, wat dacht je van het lakken?
in de handleiding staat ook hoe je dat een beetje profi kan doen, dat moet ook weer een week uitharden enzo

SiNiSTRaL
6 augustus 2003, 20:03
jah wil die handleiding wel lezen maar m'n computer geeft steeds een leesfout

acrobat reader downloaden?

roppie
6 augustus 2003, 20:05
zoals ik eerder al zei stelt niks voor zoiets te bouwen als je wel eens een modelvliegtuigje hebt gebouwd of aan een brommer of auto hebt gesleuteld kan je dit ook.
denk echt een paar uurtjes werk je hebt nog het meeste werk van het stemmen intoneren en hals afstellen.

ow 'k heb een miniatuur brandstof autootje dus moet wel lukken! :)

wietse
6 augustus 2003, 20:05
uhhuh, wat dacht je van het lakken?
in de handleiding staat ook hoe je dat een beetje profi kan doen, dat moet ook weer een week uitharden enzo

ach dat laat je doen bij een spuiterij kale body brengen schuren en kleur er op (dat kost bijna niks dan) je kan hem natuurlijk ook altijd in de olie zetten.
maar het bouwen zelf stelt niks voor.

roppie
6 augustus 2003, 20:06
jah wil die handleiding wel lezen maar m'n computer geeft steeds een leesfout

acrobat reader downloaden?

zo dom ben ik nou ook weer niet hoor :D 'k heb acrobat reader maar dan geeft ie een leesfout

Swan
6 augustus 2003, 20:08
hmmmmm lijkt me eigelijk wel leuk om te doen....maar wat als je n hals krijgt met n losse fret oid?

uh....huilen?


als je wilt dat mensen met je bestellen zou ik beginnen wat volwassenere replys te geven

SiNiSTRaL
6 augustus 2003, 20:16
hmmmmm lijkt me eigelijk wel leuk om te doen....maar wat als je n hals krijgt met n losse fret oid?

uh....huilen?


als je wilt dat mensen met je bestellen zou ik beginnen wat volwassenere replys te geven
ok: Beste zenno, ik weet het niet beste kerel, www.universaljems.com kijkt u daar eens...

iam
6 augustus 2003, 21:15
ik begin echt wel serieus geinteresseerd te geraken maar wat doe je als je een transparante kleur finish erop wilt steken?

hm... komt op een 150€ ongeveer de man?

kan je niet veel verkeerd mee doen... alhoewel ik toch wel een 'echte' eerste zou willen :)

Swan
6 augustus 2003, 21:33
ja t is wel erg cheap....wel beetje verdacht voor dat geld heb je niet nog niet eens n body met nek

sash
6 augustus 2003, 22:00
1. SiNiSTRaL
2. Sash
3.
4.
5.

Okay dit is de lijst tot nu toe.

Ik ga ervoor, wil er ook wel weer een humbuckergitaartje bij en voor zo'n prijs lijkt het me wel ok. Zeker ook leuk vanwege het zelf afmaken van de headstock en het finishen van de body.

iam
6 augustus 2003, 22:02
moestk ni nog een andere moeten kopen...
zou'k er zeker voor gaan :)

nu dus niet...
ik wacht nog wel even...

xystus
6 augustus 2003, 23:59
1. SiNiSTRaL
2. Sash
3. Xystus
4.
5.

Ik doe mee guys; voor 172 euro wil ik wel een PRS-like gitaartje :)

sash
7 augustus 2003, 01:56
172 dollar dude. Om en nabij de 150 Euro dus :)
Sinistral weet al wie je bent dus das geen probleem ;)

Wel klote trouwens dat de Egypte tour niet doorging...bummer... :(

Lordhar
7 augustus 2003, 09:03
1. SiNiSTRaL
2. Sash
3. Xystus
4. LordHar
5.

Count me in.

LordHar

MarshallSG
7 augustus 2003, 09:50
1. SiNiSTRaL
2. Sash
3. Xystus
4. LordHar
5. MarshallSG

Doet u mij ook maar

SiNiSTRaL
7 augustus 2003, 11:13
no uh....toen waren we compleet :D
we kunnen doorgaan tot de 10 en dat we het dan in 2 groepjes splitsen (of misschien nog goedkoper krijgen ;) )

MarshallSG
7 augustus 2003, 11:15
Ik vraag me alleen af hoe dat steckertjes systeem werkt. Als je er nou bv eens andere elementen in wil zetten is dat dan eenvoudig te doen?

SiNiSTRaL
7 augustus 2003, 11:16
dan moet je denkik de andere kant van het stekkertje van de pot afhalen en gewoon gaan solderen...

Ic3gl0vE
7 augustus 2003, 11:27
of gewoon een stekkertje aan de draadjes van het nieuwe element solderen. en meteen nieuwe pots erin kan natuurlijk ook...

marc_o
7 augustus 2003, 11:53
Dit wordt vast net zo'n succes als de Agile thread!!!

Ic3gl0vE
7 augustus 2003, 11:53
:-D

zZoRgO
7 augustus 2003, 12:02
ik ben ook geïnteresseerd!

woon wel in belgië...
één van jullie kan dit dan wel opsturen zeker?



Lijst 2:

1. zZoRgO
2.
3.
4.
5.

sash
7 augustus 2003, 12:41
Waarom maken we dan geen aparte lijst voor Belgie? Even kijken hoe ver we daarmee komen.

Heeft iemand van de eerste lijst een CreditCard voor bestelling? Zo niet, probeer ik wel iemand lief aan te kijken om het te bestellen :)

xystus
7 augustus 2003, 12:59
172 dollar dude. Om en nabij de 150 Euro dus :)
Sinistral weet al wie je bent dus das geen probleem ;)

Wel klote trouwens dat de Egypte tour niet doorging...bummer... :(
150 euro..! beterz :-)

En over Egypte is zeker klote.. Maar check de nieuwe aardschok; we staan op de Metalbash XL en op ProgPower europe 2003. Joepie! 2X in de aardschok :P

zZoRgO
7 augustus 2003, 13:41
Waarom maken we dan geen aparte lijst voor Belgie? Even kijken hoe ver we daarmee komen.

Heeft iemand van de eerste lijst een CreditCard voor bestelling? Zo niet, probeer ik wel iemand lief aan te kijken om het te bestellen :)

zou eerst wel kijken of je misschien nog korting krijgt als je twee packs in eens bestelt,...

zZoRgO
7 augustus 2003, 17:55
wel jammer dat je er geen prs headstock van kunt maken,
gaten zitten al geboord, en zijn allemaal op de zelfde lijn... :???:

zZoRgO
8 augustus 2003, 11:40
komaan mensen, er moeten er hier nog minstens vier bij he, anders kan ik naar m'n pakket fluiten! :roll:

marc_o
8 augustus 2003, 11:43
Dit wordt lachen natuurlijk.......en jullie verwachten kwaliteit? Neus ophalen voor Squiers en Epi's en wel een bouwpakket voor 170 euro's kopen.
A. Die dingen komen er nooit
B. T'is rotzooi.
C Ik maak me hier niet geliefd, maar het is een aansporing voor jullie om het door te duwen hoor, want het komt toch niet, hahahahahahahahaha.
Ik hoorde dat er in de Rotterdamse haven een hele container Agiles staat te wachten, er was namelijk een gerucht dat half Nederland zo'n gitaar wilde hebben.....ze zoeken de schuldigen...

taylor
8 augustus 2003, 12:05
nee voor 170 euro dat kan nooit kwaliteit zijn,maar dat kan best en goeie beginner zijn.

ik snap eignelijk niet waarom zoveel lui hier en imitatie gitaar willen hebben van en of ander merk of vaag bedrijf uit rusland ofzo

er zijn echt in nederland zat goeie 2e hands merk gitaren voor 300 + euro's.

het is ook nog zo dat je voor zo'n vaag merk nooit meer wat voor weer krijgt dat moet je kopen en houden.

MarshallSG
8 augustus 2003, 12:32
Ik zie er bij nader inzien toch maar van af. Dus zZoRgO je mag op mijn plekje.

dan wordt het dus:

1. SiNiSTRaL
2. Sash
3. Xystus
4. LordHar
5. zZoRgO

marc_o
8 augustus 2003, 19:07
hahahahah, zie je wel, het brokkelt al af....nog 5 te gaan....

Negative K3 fan
8 augustus 2003, 19:23
ik snap eignelijk niet waarom zoveel lui hier en imitatie gitaar willen hebben van en of ander merk of vaag bedrijf uit rusland ofzo


goedkoop en waarschijnlijk goede kwaliteit, what else?

SiNiSTRaL
8 augustus 2003, 22:10
die agiles zijn ook 150 euro en volgens lennart zijn die zooo goed :P
en op die kits wordt ook nog eens een keer een hele hoop fabriekskosten bespaard... :D

Theije
8 augustus 2003, 22:16
Zoals ik al eens eerder aangegeven heb ben ik zeer enthousiast over bouwpakketjes maar niet in de cliché modellen waarin ze te koop zijn :(

sash
8 augustus 2003, 23:17
1. SiNiSTRaL
2. Xystus
3. LordHar
4. zZoRgO
5.

Nou ik stap er ook tussenuit. Toch besloten om eerst een Keeley Compressor te kopen.

SiNiSTRaL
8 augustus 2003, 23:18
:-? nou komen we er 1 te kort, mensen meld u maar aan, we zien wel, mochten we voor het einde der maand geen 5 mensen halen gaat het feest niet door

Swan
9 augustus 2003, 11:25
hahahahhahah

Lordhar
9 augustus 2003, 11:41
1. SiNiSTRaL
2. Xystus
3. zZoRgO
4.
5.

Maak dat 2 te kort.

LordHar.

Swan
9 augustus 2003, 11:44
hahahahahahahahha

Br@mbo
9 augustus 2003, 12:05
als ik nou es geld had , zou ik niets liever willen , maar heb geen geld :'(

zZoRgO
9 augustus 2003, 12:23
hoe komt het nu dat iedereen zich hier terugtrekt?

MarshallSG
9 augustus 2003, 12:37
Het leek mij in eerste instantie wel leuk om zelf een gitaar in elkaar te zetten. Als het dan goedkoop kan vind ik het wel de moeite waard. Zeker als het een PRS model is. Maar ik heb gekeken hoeveel spuiten kost ( als je het een beetje goed er uit wil laten zien) en dat is dan toch nog wel behoorlijk prijzig. en dan ook nog misschien andere elementen erin en misschien nog wel andere hardware vervangen. Dan wordt het al met al toch best nog wel prijzig. En ik heb recentelijk al een hoop nieuwe gear gekocht. Vandaar

SiNiSTRaL
9 augustus 2003, 15:29
:-D

zZoRgO
9 augustus 2003, 16:40
mja ik muis er ook van tussen

ga me een shamray body bestellen en zie wel van daar waar ik uitkom...

nieuwe lijst


1. SiNiSTRaL
2. Xystus
3.
4.
5.

SiNiSTRaL
9 augustus 2003, 16:49
ok, fuck het dan maar
whehehe :)
slotje

Ic3gl0vE
9 augustus 2003, 19:57
HAHAHAHAHAHAHAHAHA :-D :D :-D :D :D :-D :D :-D :-D :D

sash
10 augustus 2003, 00:05
:D

Anders Destium
10 augustus 2003, 00:09
Hé Sinis, je kan er toch altijd nog zelf eentje bestellen, als je de enige bent is hij zeldzamer en meer geld waard :razz: Ik zou als ik jou was mijn geld steken in a) nog een Gibson-kopie, bijv Tokai of Aria of b) sparen voor een échte gitaar (en da's serieus :) )

sash
10 augustus 2003, 00:14
Waar blijft optie C: sparen voor een goede amp?

Oh wacht dat ken jij natuurlijk helemaal niet :D

'Amp? amp? wat is dat? oooooh das dat kleine vierkante dingetje met die knopjes'

:D

SiNiSTRaL
10 augustus 2003, 00:21
Hé Sinis, je kan er toch altijd nog zelf eentje bestellen, als je de enige bent is hij zeldzamer en meer geld waard :razz: Ik zou als ik jou was mijn geld steken in a) nog een Gibson-kopie, bijv Tokai of Aria of b) sparen voor een échte gitaar (en da's serieus :) )

oe een echte gitaar...hm....zo'n faggy superstrat als waar jij je hele muur mee vol hebt hangen aha :P
nee hoor een echte gitaar (en wie weet ook amp :D ) komt er heus wel een keer ( met de nadruk op een keer)

marc_o
10 augustus 2003, 11:16
Nou, dit zag ik niet aankomen, WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!

:-D

Anders Destium
10 augustus 2003, 11:32
Waar blijft optie C: sparen voor een goede amp?

Oh wacht dat ken jij natuurlijk helemaal niet :D

'Amp? amp? wat is dat? oooooh das dat kleine vierkante dingetje met die knopjes'

:D'

Sinis heeft toch al een goede amp :razz:

Ik speel ook niet op gitaren, ik verzamel ze alleen. Een versterker neemt ruimte in waar ik eigenlijk graag een gitaar (of 2) zou neerzetten (zoveel ruimte heb ik nou ook weer niet :) ). Om nou een Powerball te kopen zonder ooit op te treden is ook weer zo wat :D

SiNiSTRaL
10 augustus 2003, 12:40
nee, maar volgens sash is iets alleen goed als het duur is, en kan je alleen echt tevreden zijn als je het beste van het beste en het duurste van het duurste hebt

Ibanez
10 augustus 2003, 14:23
hij speelde zelf toch een hele tijd op een mexicaanse strat...

SiNiSTRaL
10 augustus 2003, 17:19
nou, die is nu ook 'superslecht' en ligt in een koffer weg te rotten

sash
10 augustus 2003, 21:54
Wat lul je nou weer uit je nek.

M'n mex speel ik nog vaak op. Ik gebruik em voor slide en Open G Stones Style stemming.

Maar goed je mag denken wat je wilt (al is dat vaak niet boeiend).

P
10 augustus 2003, 22:07
Mjah...als ik ff tijd krijg om het geld bij elkaar te schrapen:

1. SiNiSTRaL
2. Xystus
3. P
4.
5.

Negative K3 fan
10 augustus 2003, 22:16
die agiles zijn ook 150 euro en volgens lennart zijn die zooo goed :P
en op die kits wordt ook nog eens een keer een hele hoop fabriekskosten bespaard... :D

agiles zijn helaas duurder, 250 dollar, maarja. Ik ben nog steeds benieuwd en als het goed is komt hij binnen enkele weken daadwerkelijk hierheen en dan zal ik niet schromen u allen tot in de fijnste details over alle ditjes en datjes van de black beauty/standard kruising tot vervelens toe te vertellen.

michielv
11 augustus 2003, 07:23
ik begin echt wel serieus geinteresseerd te geraken maar wat doe je als je een transparante kleur finish erop wilt steken?

hm... komt op een 150€ ongeveer de man?

kan je niet veel verkeerd mee doen... alhoewel ik toch wel een 'echte' eerste zou willen :)

Kweenie of er al op gereageerd is maar voor een doorzichtige kleur laag kun je een beetje verf in een potje oid verdunnen met terpentine (wel "echte"verf gebruiken, dus geen acryl verf ;-) en dat vervolgens met een kwast of roller opbrengen. Beetje voorzichtig doen want het is dunne troep maar in feite werkt het hetzelfde als beitsen: hoe meer lagen hoe donkerder. Wanneer je tevreden bent het boeltje blank lakken en klaar is klara.

P
12 augustus 2003, 13:52
Gaat dit nog gebeuren....? Ik hoop het iig wel