PDA

View Full Version : POWER AMPS



Clunk
6 augustus 2003, 16:25
power amps..
ik vroeg me af wat ik ermee kon...
ik acht zo van, ik heb een vette top van kustom, en wou dat ie meer watt had.. toen zag ik een poweramp in een mail van dirk witte,.. en vroeg me af waar die dingen voor diende,..

*om mijn top te versterken>??? en dan een cabinetje eronder te gooien?

..naja, das giswerk, maar weet iemand hoe een poweramp werkt en wat het doet?

thanx..

Chris Wolstenholme
6 augustus 2003, 17:02
volgens mij was t zo.


De amp zoals die in je combo zit bestaat uit een pre amp en een power amp, allebei van jou merkje, de pre zorgt voor de kleur van je geluid, en de power amp doet jah de naam zegt het al, versterken.

Als je nou een rack hebt, kan je een losse pre en power amp kopen, dus kan je merken combineren.

De Teng
6 augustus 2003, 17:14
Exact, de spijker op zijn kupf geschlagen...

Clunk
6 augustus 2003, 17:21
dus het kan niet?

en hoe doet sam rivers het dan?
een swr mobass top en een rufmann power amp.. is dat die mo bass alleen maar een pre amp? :( das klote..

DAMN! moet ik alsnog een andere versterker zoeken...

basswasp
6 augustus 2003, 17:29
De Mo-Bass was eerst een pre- en poweramp in één, maar nu hebben ze er een pre-amp van gemaakt. Overigens kan je ook van je pre- en poweramp combinatie alleen de pre- of poweramp van gebruiken. Daar zijn de "pre-amp in" en "power-amp out" voor.

Ruud
6 augustus 2003, 18:44
Overigens kan je ook van je pre- en poweramp combinatie alleen de pre- of poweramp van gebruiken. Daar zijn de "pre-amp in" en "power-amp out" voor.

euhm... de pre-amp out en de power amp in... lijkt mij toch.. of zie ik het nu verkeerd...

-de pre-amp out voor het aansluiten van een eindversterker op je mobass
-de power amp in voor het gebruik van een aparte voorversterker

basswasp
6 augustus 2003, 19:17
Euhja, inderdaad... ik heb me vergist...

't klopt zoals jij het net zei :)

bassopotmus
6 augustus 2003, 20:04
nee een pre-amp heeft een power-amp out en een power-amp heeft een pre-amp in. Maar das logisch..

basswasp
6 augustus 2003, 20:08
Nee, want we hadden het over de combinatie van een pre- en poweramp, oftewel beide in één doosje.