PDA

View Full Version : Late to the party



Mitch
17 juni 2019, 16:40
Ken je dat? Een pedaal was 6 jaar geleden all the rave, maar de hype was even aan je voorbij gegaan en je komt er nú pas achter wat een briljant ding het is.
Overkwam me vorige week weer eens, met de MP Sweet Honey Overdrive (Deluxe versie met iets andere toonregeling in mijn geval). Mijn hemel wat een fantastisch ding zeg.
774
Prima compressie, dik laag dat niet in de weg zit... precies alles wat ik prettig vind en waarvoor ik normaal gesproken alleen de Ibanez Tube King vond excelleren. Maar deze schoont nog beter op, bizarre dynamiek wat dat betreft.

Afijn, ik heb nog wel een paar voorbeelden, maar ik dacht: misschien zijn er meer leuke verhalen. Shoot!

telerocker
17 juni 2019, 16:59
Ja, dat is heel herkenbaar. Het is echt niet zo dat alles wat nieuw op de markt komt beter is. Het is een marketingding hè, net als met waspoeder: nu nog witter... Ik heb een zwik pedalen uit de jaren tachtig en die staan deels op mijn board, gewoon omdat ze het live goed doen. En ik ontdekte een jaar geleden weer hoe goed de Emma Reezafratzitz eigenlijk is.

Brad
17 juni 2019, 17:00
Behalve de Boss Me-5 multi effectenbak is dat voor mij het vintage Ibanez PDD-1 delay pedaal. Daar kun je toch wel een erg lekkere chorus sound uithalen vind ik. De delay sound mag er ook zijn overigens. Pas 2e hands op de kop getikt voor een redelijk prijsje.

harrie-beton
17 juni 2019, 17:40
Ik heb lang bij de "modeling kerk" gezeten maar ben inmiddels paar jaar terug met een el34 en paar pedalen. Ik heb ook een Mad Professor "little green wonder". Heerlijk ding. Een blijvertje. Kan ook heel mild voor Rolling Stones werk.

Pepe
17 juni 2019, 18:05
Jarenlang de SH gebruikt maar no longer.
De liefde is niet over maar vertoont barstjes. Het goeie is, heel erg amp-like feel, als een 1x12 vintage amp, Supro achtig.
Nadeel is toch de ingestelde eq wat teveel hoog af doet (dekentje) en een bumpy mid die met sommige combinaties gaat kwaken. Meer Sweet Honey Duck dan Bee.

Laatst zei iemand tegen mij, waarom verkoop je al de oude meuk niet? Precies daarom, soms herontdek je een oude roestige liefde, currently de Klon.
Maar wat we nu anders doen is ACHTER AAN.
Wereld van verschil zoals iedereen weet.
Zal dat lang gaan duren? Who cares.

Mitch
17 juni 2019, 18:17
Die Sweet Honey moet ik nog in alle gitaar/amp combinaties gooien, maar de eerste indruk was "hè hè" :cheerup:
In die Deluxe versie zit een (zo klinkt het) licht aangepast Baxandall circuit, zodat je het mid indirect regelt door de standen van Treble en Bass. Dat ben ik met Vox inmiddels wel gewend het laatste decennium.

Kijk, met sommige dingen ben je gewoon 'late to the party' door beschikbaarheid of geboortedatum. De EHX Deluxe Memory Man was al even populair voor ik er zelf verliefd op werd, maar dat heeft met beide oorzaken te maken :D

D3nnis
17 juni 2019, 18:27
Ken je dat? Een pedaal was 6 jaar geleden all the rave, maar de hype was even aan je voorbij gegaan en je komt er nú pas achter wat een briljant ding het is.

Van pedalen heb ik niet veel verstand, maar ik heb dat met mijn Ernst Fliek Rover preamp.
Maar dan 20 jaar later ipv 6 :D


En met de 5150 versterkers ook, nu ik erover nadenk.

Tabula Rasa
17 juni 2019, 19:35
Die Sweet Honey moet ik nog in alle gitaar/amp combinaties gooien, maar de eerste indruk was "hè hè" :cheerup:
In die Deluxe versie zit een (zo klinkt het) licht aangepast Baxandall circuit, zodat je het mid indirect regelt door de standen van Treble en Bass. Dat ben ik met Vox inmiddels wel gewend het laatste decennium.

Kijk, met sommige dingen ben je gewoon 'late to the party' door beschikbaarheid of geboortedatum. De EHX Deluxe Memory Man was al even populair voor ik er zelf verliefd op werd, maar dat heeft met beide oorzaken te maken :DJa, die Memory Man Deluxe.... Wat is dat een fijn ding. Gaat de deur niet meer uit.

Gepost met shitloads of beer.

almarvk
17 juni 2019, 21:01
Herkenbaar. Heb dat gehad met de TS9 (joh, lekker op tijd vriend) en een Klon Centaur kloon op een Fender bak. Staan beide standaard aan, afhankelijk natuurlijk op welke versterker ik speel.

E-J
21 juni 2019, 10:48
Leuke discussie!

Ik heb dat met met een Analogman King Of Tone. Na jaren van GAS het ding vergeten (want: lange wachtlijst en absurde tweedehandsprijzen), weer GAS gekregen en toch maar mijn naam aan de wachtlijst toegevoegd. Ik was het ding weer vergeten totdat ik vorig jaar een mailtje kreeg dat ik hem kon bestellen. Geen moment spijt van, hij werkt werkelijk met iedere versterker, zolang je maar weet hoe je de interne 'presence' trimpot in moet stellen.

rozh
21 juni 2019, 11:12
Herkenbaar. Heb dat gehad met de TS9 (joh, lekker op tijd vriend) en een Klon Centaur kloon op een Fender bak. Staan beide standaard aan, afhankelijk natuurlijk op welke versterker ik speel.

Same here met een klon plus ts10(maxxon 808dus)

Rick trodat
21 juni 2019, 14:11
Ik heb dat zelf met mijn Bogner Burnley. Ik riep altijd het hardst dat een goed pedaal niet duur hoeft te zijn, maar allejezus. Dit pedaal is fantastisch.

Donker, knetter veel distortion, maar totaal geen ruis. Ik begrijp niet hoe dit kan.

Brad
22 juni 2019, 00:37
Die Sweet Honey moet ik nog in alle gitaar/amp combinaties gooien, maar de eerste indruk was "hè hè" :cheerup:
In die Deluxe versie zit een (zo klinkt het) licht aangepast Baxandall circuit, zodat je het mid indirect regelt door de standen van Treble en Bass. Dat ben ik met Vox inmiddels wel gewend het laatste decennium.

Kijk, met sommige dingen ben je gewoon 'late to the party' door beschikbaarheid of geboortedatum. De EHX Deluxe Memory Man was al even populair voor ik er zelf verliefd op werd, maar dat heeft met beide oorzaken te maken :D

Helaas had het bijvoorbeeld in mijn middelbare schooltijd ook vaak met budget te maken.

vulvasonic
22 juni 2019, 12:10
Ik ben eigenlijk per definitie 'late' voor feitelijk iedere 'party'.

miyaru
22 juni 2019, 14:11
Erger nog, ik kom nergens.......... dat is pas triest!:cheerup:

Mitch
22 juni 2019, 21:50
Ik ben eigenlijk per definitie 'late' voor feitelijk iedere 'party'.

Vandaag anders niet op de Bert Memorial party, lekker ding!

vulvasonic
23 juni 2019, 01:49
Vandaag anders niet op de Bert Memorial party, lekker ding!
Ik kwam als laatste binnen, schoonheid. O nee, Struik was nog nét iets later. :D