PDA

View Full Version : wat nu... =|



poepsnaar
6 augustus 2003, 14:54
het zit zo mijn redelijk dure bas 900 eurr. was 1 week oud en viel erg hard op de grond van de buiten kant amper zichtbare schaden op een buts in de lak na .. kan ik deze bas nu volledig vergoed krijgen of moet ik me pas nieuwe bas houden en NU al met een voor mijn gevoel beschadige bas blijven zitten.

Chris Wolstenholme
6 augustus 2003, 15:00
tja ewh, hoe moet ik dat weten?

bel je winkel en zeg dat ie al kapot was toen je hem kreeg of doe het nog een paar keer en noem het cult of retro ofzo :D

AntY
6 augustus 2003, 15:07
no way dat een winkel zoiets gaat vergoeden... t is je eigen schuld, alleen fabricagefouten e.d. vallen onder de garantie. learn to live with it, geeft je bas karakter :)

vanafvandaag
6 augustus 2003, 15:16
kun je de verzekering bellen?
Inboedel verzekering misschien?

De Teng
6 augustus 2003, 16:25
haha.. voor een butsje? ze lachen je uit... als ie kapot is kun je nog wat uithalen misschien, maar hier niet.

Clunk
6 augustus 2003, 16:27
ik had binnen een dag al een mooie kras erin :)
ik vond het minder, maar denk jij dat de winkel het gaat vergoeden als ik em erin heb gemaakt?

ghehe, dies gek!

:( vond ik eig ook minder, maar vroeg of laat komen ze er toch wel in..
en dan hoef je niet meer te relicen :) ghehehe

Ruud
6 augustus 2003, 18:49
Hmmmm.. probeer het hier eens...

www.gratisnieuwebasgitaarwanneerieeenlulligkleinde ukjeheeft.nl

MikeDirnt
6 augustus 2003, 18:54
hee lekker positieve reacties allemaal. :-?

het is niet leuk dat je dat al zo snel hebt
maar ik weet niet of er inwendig wat stuk is in de gitaar
anders geef ik je weinig kans. Dat butsje zal hij vast niet alleen
bedoelen. :roll:

bassopotmus
6 augustus 2003, 20:07
ah man..niet zo klein zerig, je bas heeft hoogst waarschijnlijk een poly finish, die krijg je bijna niet stuk (EVIL uitvinder van deze lak!!)
Als je nou en 57 P-bass ofzo had met een nitro laag, ja dan kon je klagen, dat gaat er bij het kleinste dingetje vanaf

Bazz
6 augustus 2003, 20:38
Het is wel een balen verhaal, maar het hoort er helaas bij.
Had na 1 week al een buts in mijn nieuwe jazzje :cry: :cry: :cry:
Ondertussen zijn het er al meer en wordt het karakter.....

Zo praat ik het tenminste goed...

poepsnaar
8 augustus 2003, 11:31
@ opto : kleinzerig ? , ik wil jou wel eens zien als jou jazzje 4 meter naar beneden flikkert

Venomer
8 augustus 2003, 11:49
4 meter? :o Heb je hem uit het slaapkamerraam laten vallen? :dontgeti:

Misschien kun je even precies uitleggen wat er is gebeurd. Waar, hoe, wie, wat? Dat kan nogal uitmaken.

En van wie wil je geld hebben? Verzekering? Garantie?

Phyrexian
8 augustus 2003, 12:31
@ opto : kleinzerig ? , ik wil jou wel eens zien als jou jazzje 4 meter naar beneden flikkert

:D moehahahhahaha hilarisch toch :)
sorry hehe

van de trap laten donderen?

basswasp
8 augustus 2003, 12:58
Een standaard trap is geen 4 meter... ik gok erop dat hij van het balkon gevallen is :-?

Clunk
8 augustus 2003, 13:01
:) goede keus... misschien woont ie in een laag huis, dan gok ik op 2 trappen :)

soulbrother
8 augustus 2003, 16:28
Hmmmm.. probeer het hier eens...

www.gratisnieuwebasgitaarwanneerieeenlulligkleinde ukjeheeft.nl

Hee!!

Die link werkt niet man!!!!!!

Phyrexian
11 augustus 2003, 10:14
Hmmmm.. probeer het hier eens...

www.gratisnieuwebasgitaarwanneerieeenlulligkleinde ukjeheeft.nl

Hee!!

Die link werkt niet man!!!!!!


....................... ugh :roll:

bassopotmus
11 augustus 2003, 10:23
4 meter..tss blijft er van je bas wel weinig over denk ik dan?

Carlos SanTuna
11 augustus 2003, 16:44
Je kunt natuurlijk de verzekering eens fijn een oor aannaaien.

In mijn geval had een iets te behulpzame vriend van me mijn nieuwe gitaar laten vallen, maar als je een goed verzekerd persoon gek genoeg krijgt om te verklaren dat hij of zij je bas heeft laten vallen, dan kun je het vrij gemakkelijk verhalen op zijn of haar aansprakelijkheidsverzekering.
N.B: dit is natuurlijk niet helemaal legaal en ik distantieer mij dan ook volledig van dit soort verderfelijke praktijken...

Mijn ervaring is dat muziekwinkels redelijk vlot zijn in het uitschrijven van een verklaring waarin staat dat je gitaar total loss is, terwijl er in werkelijkheid alleen maar een klein beetje lak af is. Ik hoefde daar althans niet eens om te vragen, men zei meteen: "O, voor de verzekering? Nou, dan is 'ie dus total loss".
Twee weken later stortte de verzekering de nieuwprijs op mijn bankrekening en vanwege de dollarkoers had ik nog winst ook!
Het is trouwens nog altijd een erg fijne gitaar, thank you for asking. En van het verzekeringsgeld heb ik toendertijd mijn eerste basje gekocht. Jottem.

Eh... Had ik al genoemd dat ik mij volledig distantieer van het bovenstaande?

Jeremy B.
11 augustus 2003, 23:54
als er verder niks stuk is, geluid nog goed is enz enz, waarom zou je dan moeilijk doen? je gaat heus niet elk moment dat die bas in je buurt is naar dat enige plekje staren toch?

en trouwens... als je 't deukje een beetje insmeert met poep zie je er ook bijna niks meer van hoor! J.
:lol:

MikeDirnt
12 augustus 2003, 11:27
hoe zal jou bas ruiken? :roll:

Venomer
12 augustus 2003, 12:03
Sommigen doen grote moeite om een bas er oud uit te laten zien. Deuken, krassen, kale plekken, er zijn mensen die dat geweldig vinden. Je kunt het zelfs voor veel geld in de fabriek laten doen, bijvoorbeeld een Fender Custom Shop Relic.

Ik zou me niet al te druk maken over die deuk!

poepsnaar
13 augustus 2003, 13:24
hmmm de hele gitaar krijg ik vast niet vergoed maar de lakschade kan ik die door de verzekering wel vergoed krijgen ?? :o

bassopotmus
13 augustus 2003, 19:36
Zal ik me '64 relic eens opgeven aan de verzekering?

"maar ik kwam terug van een vakantie en toen was tie zo!"

:razz:

MikeDirnt
15 augustus 2003, 10:18
arme poepsnaar ik denk dat die lakschade niet vergoed zal worden. Alhoewel als je een krasje met de auto maakt word het wel vaak vergoed snel. Dus naja. Je kunt het proberen :???:

Semafoor
15 augustus 2003, 18:09
In sommige gevallen kan je de lakschade professioneel laten herstellen bij een gitaarbouwer. Maar goed, waarom zou je?
Om een blamage te voorkomen zou ik niet teruggaan naar de winkel, tenzij je heel overtuigend kan acteren dat ie al zo was bij aankoop, maar het lijkt me stug dat ze daar intrappen.