PDA

View Full Version : Board kits



SteavisSmokin
6 augustus 2003, 14:46
Ik kan me herinneren dat we het een tijdje geleden ergens over boardkits hadden maar kan me niet meer herinneren in welk topic dat was. Ik wilde gewoon even wat rond kijken om te kijken wat voor boardkits er voor Fenders te krijgen zijn. Ik heb bij hoffmanamps gekeken maar die zien er niet uit en zijn nogal duur...maar er zullen er vast wel meer (en betere?!) zijn dan hoffman?

grt,
Steven

EdJ
6 augustus 2003, 17:56
www.rubyamplification.com

EdJ
6 augustus 2003, 18:08
http;//members.shaw.ca/house-of-jim/
www.dobermanamps.com

nicoverduin
6 augustus 2003, 19:21
Misschien kan ik verder helpen. Zelf bestel ik mijn printenij (schrik niet) maleisie. Daar zit ene nik azam die printen kan maken conform oude layouts van Fender en marshall. Betalen gaat via paypal en als je onder de waarde van 35 euro blijft, dan heb je ook geen last van invoer.
Ik heb al eens bij hem 3 setjes printen voor de AB763 besteld (moederprint, bias print en capacitor print) voor 10 US$ per set. Met de huidige dollar koers, kwam ik inclusief porto uit of 34,5 euro. Voor die prijs heb ik niet eens het materiaal.

Je kunt hem bereiken op:

Nik S Azam [nik@ceriait.com]

Mocht je met hem kontakt willen opnemen, doe mij een lol, en zeg dat je het email adres van mij hebt. Het is een jonge snuiter die graag zaken wil doen op dit gebied, heeft wat ge-investeerd en ik gun het hem wel. Service was in mijn geval erg snel. (binnen 2 weken binnen). Mocht je iets speciaals hebben, dan kan je het hem gewoon vragen en kijk maar.

Btw. ik verdien hier geen stuiver aan, maar het zijn juist dit soort mensen die voorkomen dat de prijzen te snel stijgen door monopolie posities.
Hij levert tevens indien gewenst volledig gebouwde printen tegen redelijke prijzen. Nou kijk maar.
Nico

SteavisSmokin
6 augustus 2003, 19:29
Thanks voor de reacties, even ter verduidelijking: ik ben niet op zoek naar een board maar wilde alleen even weten/kijken wat er te krijgen is op dit gebied. Ik kwam hierop omdat ik een brownface vibrolux heb waarin naderhand reverb is ingebouwd, maar de componenten voor de reverb zijn niet op het 'main' board gebouwd, het is zo erg lastig te zien wat wat is en lastig te modden ook. Ik dacht misschien kan ik ergens een AB763 board halen en erin zitten, MAAR dan zit je met tremelo, in deze amps zitten namelijk geen optocoupler tremelo maar tremelo over de eindbuizen. Weet niet of ik dat dan op een standard AB763 board zo kan bouwen dat de tremelo blijft zoals ie is...if ya know what I mean!

SteavisSmokin
6 augustus 2003, 19:29
Nico, zijn die boards uit maleizie inclusief caps en weerstanden of gewoon alleen het board met turrets? Wel goed dat er iemand is die het zo goedkoop kan leveren, ik zag bij hoffman op de site de prijzen en daar schrok ik wel heel erg van....

nicoverduin
6 augustus 2003, 19:33
De boards zijn met eyelets. Dus geen turrets. Als je er componenten op wil zijn ze duurder. Nik heeft ook een site met wat voorbeelden. Kijk maar:

www.ceriatone.com

Nico

nicoverduin
6 augustus 2003, 19:36
Ik heb onlangs bij hoffman effe 25 100k CC weerstanden besteld om uit te proberen, 200 eyelets en 100 turrets + 2 printplaten 1/8 dik. Gewoon om te proberen. De levering was in ieder geval snel. De printplaat met een dikte van 1/8 heb ik nog niet in NEderland kunnen vinden.
Dit zijn dus meer de spullen voor prototypen. Mocht het bevallen ,dan mag Nik voor mij de printen maken.
JE snapt het al, als ik een bouwpakket ga uitleveren voor mijn versie van de Champ, dan weet je waar de print vandaan komt.

Nico

PeeVee
7 augustus 2003, 03:28
omdat ik een brownface vibrolux heb waarin naderhand reverb is ingebouwd
Steven, heb jij dat dingetje van Mike overgenomen?

sash
7 augustus 2003, 04:09
Volgens mij is die nu indeed van Steven.

Mike deed em weg vanwege de Plexi aankoop.

SteavisSmokin
7 augustus 2003, 14:26
Pleun, da's inderdaad dat ding van Mike. Toen ik hem net had vond ik hem niet echt lekker klinken, zaten allemaal 12AX7's in, behalve in de PI daar zat wel een AT -> veel te veel gain in de reverb dus. Daarnaast zat er nog een zwaar microfonische groove tubes 12AX7A in (ziet eruit als Sovtek LPS), bij het biassen van de eindbuizen hoorde ik alles wat ik deed door de speakers, zelfs aanraken van het chassis werd versterkt...die snel vervangen dus, had nog een JJ liggen.
Eindbuizen waren Sovteks 6L6WXT+ die hun beste tijd ook al gehad hadden en daarnaast VEEL te koud gebiast waren (een buis op +/- 19mA, andere op +/-21, PV=438). En als er iets niet klinkt is het een Sovkut 6L6WXT+ die helemaal op is en die ook nog eens veel te laag gebiast is! Geen bodem, van dat kruimelig mid en schel hoog! Had nog een set NOS GE6L6GC liggen dus heb die erin gezet, wat warmer gebiast en tsjakka -> veel meer TOON! Wil nog wel wat dingen in het circuit veranderen maar dat komt tzt wel een keer.

Mr.Jay
16 augustus 2003, 12:21
>Eindbuizen waren Sovteks 6L6WXT+ die hun beste tijd ook al gehad hadden en daarnaast VEEL te koud gebiast waren (een buis op +/- 19mA, andere op +/-21, PV=438).

Was die ook niet nij FNS geweest ?
zat daar niet een grotere dan origineel OT in ?
Ben benieuwd wat je ervan gaat maken want toen ik em es gehoord/bespeeld heb op die sessie vond ik het een waardeloze plat en doods klonkende versterker.

Jay

SteavisSmokin
16 augustus 2003, 14:49
John, was inderdaad door FNS zo gebiast en hij heeft idd een FNS eindtrafo. Ik vond deze amp op die desbetreffende sessie ook plat klinken, zoals ik je echter al gemeeld heb heb ik deze amp ook vaker SUPER vet gehoord. Denk dat die platte sound die je bedoeld hem voor een groot deel in de elementen van Mike zit en de slechte buizen die erin zaten. Heb er nu betere, voornamelijk NOS, buizen in en dinsdag met repetitie dat ding op 6 laten schreeuwen en vond het toch wel een geluid waar ik zeker wat mee kan. Maar heb nog wel wat mods in mijn kop hangen die ik zeker een keer ga uitvoeren...

Mr.Jay
16 augustus 2003, 15:30
John, was inderdaad door FNS zo gebiast en hij heeft idd een FNS eindtrafo. Ik vond deze amp op die desbetreffende sessie ook plat klinken, zoals ik je echter al gemeeld heb heb ik deze amp ook vaker SUPER vet gehoord. Denk dat die platte sound die je bedoeld hem voor een groot deel in de elementen van Mike zit en de slechte buizen die erin zaten. Heb er nu betere, voornamelijk NOS, buizen in en dinsdag met repetitie dat ding op 6 laten schreeuwen en vond het toch wel een geluid waar ik zeker wat mee kan. Maar heb nog wel wat mods in mijn kop hangen die ik zeker een keer ga uitvoeren...


Ben es benieuwd em te horen !
Hou je em 2x10 met die V10's of gaan de Webers erin ?

Jay

SteavisSmokin
17 augustus 2003, 15:50
Weet ik nog niet, ik wil de webers misschien in mijn super doen. Ik laat de amp eerst effe zoals die is (met de Vintage 10's) en dan ga ik over paar maanden eens wat andere speakers proberen. Maar de vintage 10's vielen me trouwens niet tegen, kan best zijn dat ik ze er in hou. Op huiskamer volume klinken ze nogal mat en dof maar met dat ding op 6 miste ik geen hoog.

Al
17 augustus 2003, 19:12
Maar de vintage 10's vielen me trouwens niet tegen, kan best zijn dat ik ze er in hou. Op huiskamer volume klinken ze nogal mat en dof maar met dat ding op 6 miste ik geen hoog.

Zonder NFB kunnen die V10's het Fendergebeuren behoorlijk goed doen. Met een brownie kan ik het wat moeilijker inschatten misschien de moeite waard om even te proberen.

Al

SteavisSmokin
17 augustus 2003, 20:12
wat bedoel je precies al? de moeite waard om wat te proberen?

Al
17 augustus 2003, 20:34
wat bedoel je precies al? de moeite waard om wat te proberen?

Ha Steven

Even zonder NFB proberen. NFB = Negatieve Feedback. Terugkoppeling van speakerssignaal naar ingang van PI onderbreken

Al

SteavisSmokin
17 augustus 2003, 20:48
oke, dan begreep ik toch wat je bedoelde alleen kwam die zin een beetje vreemd over! haha... zal het es proberen zodra ik wat mods ga uitvoeren in ieder geval.