PDA

View Full Version : Tokai LS60 Japan



MJR
2 mei 2019, 10:47
Hoi!

Ik sta op het punt om een tweedehands Tokai Les Paul (LS60, Japan, 2002) te kopen. Ik kan er één op de kop tikken voor €600 in goede staat. Volgens mij kosten Japanse Tokai's rond de €1200, dus dat lijkt me een redelijke prijs.

Hoe kan ik een 'echte Japanner' herkennen? Dan hoort er 'made in Japan' op de achterkant van de kop geprint te zijn, toch?

En hoe is de kwaliteit van die gitaren? Ik hoor er louter goede verhalen over eigenlijk. Wat voor lak zit erop? Nitro?

arjanb01
2 mei 2019, 11:01
De ls60 heeft poly lak, 60s neck profiel en de Japanners uit deze eeuw hebben naast Made in Japan ook een serie nummer net als de mijne.
Ik heb een ls150 en die heeft een nitro gespoten body en een 50s neck profiel. Verdere specs zijn gelijk aan die jij op het oog hebt.
Nieuw kosten die types van jou rond de 1200-1300 die van mij ligt tegenwoordig rond de 2200-2300.
Erg mooie lp’s en elke cent dik waard. 600 is echt een steal👌

Da Vinci
2 mei 2019, 11:15
Nieuw kosten die types van jou rond de 1200-1300 die van mij ligt tegenwoordig rond de 2200-2300.
Erg mooie lp’s en elke cent dik waard. 600 is echt een steal��

Ben benieuwd of ze veel last gaan krijgen van de ontwikkelingen bij Gibson. Zag dat die nieuwe Standard serie voor 2500 dollar op de Gibson site staat. Ik kan natuurlijk niks zeggen over kwaliteit en afwerking omdat ik er nog geen gezien heb maar de specs op papier zijn prima en ik kan me voorstellen dat Tokai wel last gaat krijgen van een fors verkleinde prijsafstand. Niet dat ze qua kwaliteit niet mee kunnen maar puur op emotie van de grote massa...

arjanb01
2 mei 2019, 11:30
Klopt inderdaad. Wat bekendheid en populariteit betreft zal Tokai het altijd afleggen tegen Gibson.
Ik heb Gibsons R8, R9, standards en customs allemaal bespeeld en mijn tokai is gewoon gelijkwaardig maar hoe een ander dat ervaart kan natuurlijk allemaal net anders zijn. Smaak kwestie denk ik.

MJR
2 mei 2019, 11:53
Ik heb een Gary Moore signature Les Paul. Heb hem bij aanschaf getest naast wat duurdere modellen, maar vond deze akoestisch beter. Daarbij ben ik een Gary Moore fanboy, dus er was sprake van een zekere bias. Ik heb ook op een R8 met Throbacks gespeeld en die vond ik niks aan. De enige Les Paul die écht wat bijzonders had, was een Goldtop uit 1954 met P90's. Dat ding resoneerde als een malle, daar zat echt leven in.

Maar dan nog heb je het over betrekkelijk kleine verschillen die in mijn ogen het prijsverschil niet rechtvaardigen (behalve als je het ziet als investering). Ik ben een pragmatist. Als je niet weet hoe je een amp moet afstellen, of als de geluidsman een verkeerde mic op de verkeerde plek van de speaker zet, klinkt het alsnog kut. Als je liedjes kut zijn, dan zal een vintage gitaar je niet redden. En er is niemand in het publiek die een betere avond heeft als een gitarist met een originele vintage LP op de bühne staat...

Wat dat betreft past zo'n Tokai perfect in mijn straatje :-)

SloeGin
2 mei 2019, 11:57
Let wel op een recente LS60, van 2002 zeg je, is wel minder goed dan de huidige LS150 zeg maar.
Hou daar ook rekening mee.
Ik las op tokaiforum dat je bij de huidige Tokai's best niet onder LS95 gaat wil je echt goede kwaliteit hebben ... ik zeg niet dat het geen goede gitaar is maar hou er rekening mee ...

In ieder geval ik ben een grote fan van gitaren uit Japan. Mijn LS150 is echt :mmmm: :mmmm: :D

Da Vinci
2 mei 2019, 12:05
Maar dan nog heb je het over betrekkelijk kleine verschillen die in mijn ogen het prijsverschil niet rechtvaardigen (behalve als je het ziet als investering). Ik ben een pragmatist. Als je niet weet hoe je een amp moet afstellen, of als de geluidsman een verkeerde mic op de verkeerde plek van de speaker zet, klinkt het alsnog kut. Als je liedjes kut zijn, dan zal een vintage gitaar je niet redden. En er is niemand in het publiek die een betere avond heeft als een gitarist met een originele vintage LP op de bühne staat...


Vanuit de toehoorder. Ik heb discussies gezien over enorme invloed van verschillende kabels op geluid maar nog nooit iemand gehoord die op een opname kon opmerken welke kabels er waren gebruikt.

Ik koop dan ook met name op basis van liefhebberij. En ja, dat wordt veel ingegeven door emotie. Ik heb nu een 2008 standard waar ik nooit op speel maar als ik en R0 zie op MP word ik gek ;)

MJR
2 mei 2019, 12:07
Let wel op een recente LS60, van 2002 zeg je, is wel minder goed dan de huidige LS150 zeg maar.
Hou daar ook rekening mee.
Ik las op tokaiforum dat je bij de huidige Tokai's best niet onder LS95 gaat wil je echt goede kwaliteit hebben ... ik zeg niet dat het geen goede gitaar is maar hou er rekening mee ...

In ieder geval ik ben een grote fan van gitaren uit Japan. Mijn LS150 is echt :mmmm: :mmmm: :D


Ok, maar waarin uit dat kwaliteitsverschil zich dan? Als dit te maken heeft met afwerking (zowel esthetisch als bijvoorbeeld de frets en afstelling), of de elektronica, dan maakt dat niet zoveel uit. Frets laat ik altijd bijwerken of vervangen, evenals de elektronica. Meestal gaan er andere pickups in met wat CTS pots en switchcraft spulletjes. Ik laat al mijn gitaren altijd goed en zorgvuldig afstellen.

Als het gewoon brandhout is met een slechte bouwkwaliteit, dan is het een ander verhaal natuurlijk. Het hout kun je niet vervangen.

D3nnis
2 mei 2019, 12:21
Ik ben een pragmatist. Als je niet weet hoe je een amp moet afstellen, of als de geluidsman een verkeerde mic op de verkeerde plek van de speaker zet, klinkt het alsnog kut. Als je liedjes kut zijn, dan zal een vintage gitaar je niet redden. En er is niemand in het publiek die een betere avond heeft als een gitarist met een originele vintage LP op de bühne staat...


Wat dat betreft gaat er niks boven een variax gitaar met een POD :)

MJR
2 mei 2019, 12:25
Wat dat betreft gaat er niks boven een variax gitaar met een POD :)

Dat is heel wat anders. Het hoeft van mij niet allemaal een 'customshop' of 'boutique' stempeltje te hebben, maar het moet wel rocken en rollen. Tot nu toe heb ik dat nog niet kunnen vinden in iets digitaals.

D3nnis
2 mei 2019, 12:28
Ik kan je volledig volgen (een van mijn meest lollige gitaren voor mij is mijn Japanse Burny LP custom uit de eerste helft jaren 80) maar houd er rekening mee dat ook dat vrijwel niemand in het publiek hoort.

guitarkid2
2 mei 2019, 12:41
indirect wel
als jij je niet fijn voelt omdat je op een 'foute" goedekope jappanner staat te spelen of dat jij helemaal in je nopjes bent omdat je helemaal verliefd bent op die special made in tokia van 150 eurokes.....dat gaat het publiek horen
mojo staat geen monies op maar je hoort ut wel
of zo

D3nnis
2 mei 2019, 12:45
Dat ligt een beetje wat je precies doet denk ik.
Als je instrumentale progressieve metal speelt kan ik me daar iets bij voorstellen, want dan heb je veelal een muziekminnend publiek, misschien zelfs veel muzikanten.
Maar wat ik zo doe/deed, van die feestjes voor boeren in een grote schuur, daar interesseert het echt helemaal niemand waar je op speelt, en of je kut speelt of niet.

MJR
2 mei 2019, 13:15
Dat ligt een beetje wat je precies doet denk ik.
Als je instrumentale progressieve metal speelt kan ik me daar iets bij voorstellen, want dan heb je veelal een muziekminnend publiek, misschien zelfs veel muzikanten.
Maar wat ik zo doe/deed, van die feestjes voor boeren in een grote schuur, daar interesseert het echt helemaal niemand waar je op speelt, en of je kut speelt of niet.


Ik doe beide haha. Geen progressieve metal, maar wel wat in het clubcircuit. Gewoon rock 'n roll, het bandje heet The Damned Few, luister maar op Spotify. Het publiek waar we voor spelen is wel wat kritischer. Het moet daar wel geloofwaardig overkomen. Vaak ook gitaristen die na een show een gesprek aanknopen. Wel grappig, staan ze altijd voor de show vooraan het podium naar je pedalboard te kijken. Ik heb zo'n board die vrij universeel ingericht is. Alles zit erop, maar ik gebruik eigenlijk helemaal niks bij The Damned Few. Krijg je van die opmerkingen als: "Die overdrive klinkt goed man!", terwijl ik die helemaal niet gebruik in dat bandje. Blijkt wel hoe verneukeratief alles is. Haha. Maar dat terzijde.

Ik speel ook nog in een Normaal tributeband. Één grote grap. Het klopt wat je zegt, het maakt dat publiek echt geen zak uit waar je op speelt. Dat moet gewoon een feestje zijn. De doorgewinterde 'anhangers' hebben het echter wel snel door als je gewoon kut speelt, dus zo makkelijk kom je er niet mee weg.

D3nnis
2 mei 2019, 13:49
Even geluisterd, leuk man, hou ik wel van, die muziek!

MJR
2 mei 2019, 13:50
Even geluisterd, leuk man, hou ik wel van, die muziek!

Thanks! :rockon:

munkie
2 mei 2019, 15:09
Het staat er idd niet altijd op, Made in Japan. MIJ Tokais hebben een afdekplaatje vd stelpen met 2 schroefjes ipv 3. Ik heb een LP van begin jaren 90, die heeft een "puntig" afdekplaatje.

MJR
6 mei 2019, 15:01
Het staat er idd niet altijd op, Made in Japan. MIJ Tokais hebben een afdekplaatje vd stelpen met 2 schroefjes ipv 3. Ik heb een LP van begin jaren 90, die heeft een "puntig" afdekplaatje.

Op deze staat geen 'made in Japan', wel een serienummer. Ik had om wat extra foto's gevraagd namelijk. Het serienummer is 0205750. Is deze dan gemaakt in mei 2002, 750e exemplaar van de batch? En bevestigd dit serienummer dat het een Japanner is?

Erik de Perik
6 mei 2019, 19:32
Ik doe beide haha. Geen progressieve metal, maar wel wat in het clubcircuit. Gewoon rock 'n roll, het bandje heet The Damned Few, luister maar op Spotify. Het publiek waar we voor spelen is wel wat kritischer. Het moet daar wel geloofwaardig overkomen. Vaak ook gitaristen die na een show een gesprek aanknopen. Wel grappig, staan ze altijd voor de show vooraan het podium naar je pedalboard te kijken. Ik heb zo'n board die vrij universeel ingericht is. Alles zit erop, maar ik gebruik eigenlijk helemaal niks bij The Damned Few. Krijg je van die opmerkingen als: "Die overdrive klinkt goed man!", terwijl ik die helemaal niet gebruik in dat bandje. Blijkt wel hoe verneukeratief alles is. Haha. Maar dat terzijde.

Ik speel ook nog in een Normaal tributeband. Één grote grap. Het klopt wat je zegt, het maakt dat publiek echt geen zak uit waar je op speelt. Dat moet gewoon een feestje zijn. De doorgewinterde 'anhangers' hebben het echter wel snel door als je gewoon kut speelt, dus zo makkelijk kom je er niet mee weg.

Lekkere band man...! Ook een goeie gitaarsound trouwens en lekker gespeeld. ;)

Herken het cork sniffing wel..... paar gitaristen enthousiast over m'n gitaargeluid en "leuk een LP jij speelde toch altijd op een strat?" totdat ze zien dat het een HB is en 149 eur nieuw kostte..... tja geen echte Coca Cola dan hè. Super enthousiast zijn over een Chibson die niet geweldig klinkt maar er afgeleefd '59 uitziet en het magische merk op de headstock heeft staan.
De echte Normaal fans zijn best kritische liefhebbers ja. Heb ik me ook over verbaasd hier in Normaal county.


Op deze staat geen 'made in Japan', wel een serienummer. Ik had om wat extra foto's gevraagd namelijk. Het serienummer is 0205750. Is deze dan gemaakt in mei 2002, 750e exemplaar van de batch? En bevestigd dit serienummer dat het een Japanner is?

Kun je Tokai niet mailen...?

MJR
7 mei 2019, 13:45
Lekkere band man...! Ook een goeie gitaarsound trouwens en lekker gespeeld. ;)

Herken het cork sniffing wel..... paar gitaristen enthousiast over m'n gitaargeluid en "leuk een LP jij speelde toch altijd op een strat?" totdat ze zien dat het een HB is en 149 eur nieuw kostte..... tja geen echte Coca Cola dan hè. Super enthousiast zijn over een Chibson die niet geweldig klinkt maar er afgeleefd '59 uitziet en het magische merk op de headstock heeft staan.
De echte Normaal fans zijn best kritische liefhebbers ja. Heb ik me ook over verbaasd hier in Normaal county.

Kun je Tokai niet mailen...?

Dank voor de complimenten, tof om te horen van een collega gitarist :rockon:

Het is inderdaad grappig om te merken dat veel mensen met hun ogen luisteren. Als er Gibson op de headstock staat dan klinkt alles ineens een stuk beter. Haha!

Ik heb aan het afdekplaatje van de trussrod al gezien dat 't een Japanner is (twee schroefjes) en aan het feit dat het een 7-cijferig serienummer is. Daarnaast is de ABR1 brug direct in het hout gemonteerd, wat ook wijst op een Japanner. Ik hoop de gitaar dit weekend op te kunnen halen. Ik ga hem naast mijn Gary Moore Les Paul testen en mijn bevindingen met jullie delen.

MJR
16 mei 2019, 10:07
Ik heb uiteindelijk een andere Tokai gekocht. Er kwam een Reborn Old in Tobacco Sunburst (plaintop) op Marktplaats. Heel toevallig in het dorp verderop, dus ik hoefde er het halve land niet voor te doorkruisen. Een model die speciaal is gemaakt voor de Duitse markt, volgens mij zelfs een factory specialrun voor Musik Produktiv in 2010. Hij heeft niet de 'open book' headstock, maar een afgeronde variant daarvan.

Het is een 2010 model, maar de vorige eigenaar had er amper op gespeeld. Hij heeft nooit in een band gezeten en speelde vrijwel alleen op zijn USA PRS Custom 24. Het bleek geen verkooppraatje te zijn: er zat zelfs geen bucklerash op de achterkant van de body en de frets waren echt nieuw. Helemaal geen fretwear.

De beste man had 'm nieuw gekocht en afgezien van een paar nieuwe snaren op zijn tijd, had hij er nooit wat aan laten doen. De gitaar zit dus nog in zijn fabrieksafstelling (of die van Musik Produktiv). Ik heb gewoon een nieuwe gitaar gekocht voor de helft van het geld. €700 met koffer vond ik een prima deal. Nieuw kosten ze €1200 en dan krijg je er geen koffer bij.

Het is er één met vintage specs. ABR1 brug die direct in de body is gemonteerd en jawel... Long neck tennon! De pickups zijn PAF-stijl humbuckers. Gisteren mee gerepeteerd. Goede pickups, maar niet mijn ding. Maar goed, ik heb ooit ook een SG gekocht met OX4's erin en die heb ik er ook uitgehaald. Zegt niks over de kwaliteit natuurlijk. Ik heb al een set Toneriders besteld. Er komt een Rocksong in de brug en een AC2 bij de hals. Ik ga een beetje voor die Jimmy Page-look. Open humbucker bij de brug en een humbucker met cover bij de hals. De slagplaat laat ik er bij deze Les Paul mooi opzitten. Ook die slagplaat is van kwalitatief hoogwaardig plastic en de randjes waren netjes, niet rafelig of scherp, zoals je dat bij goedkopere gitaren wel eens ziet.

De overige elektronica lijkt meer dan prima. De potmeters werken goed en hebben precies de juiste weerstand. Sommige knoppen lopen te licht of te zwaar, dat werkt soms irritant in het heetst van de strijd. Deze zijn precies goed en hebben ook die 'thumbbleeders', zodat je kan zien op welke stand de knoppen staan. Handig.

De afwerking is echt subliem. Alleen wat teveel filler bij sommige inlays op de hals en de pickupring van de halshumbucker sluit op een derde van een milimeter na niet overal naadloos aan op de body (verwaarloosbaar), maar voor de rest overtreft dit de kwaliteitscontrole van Gibson. Ik heb twee SG's die goed spelen, maar waarvan de afwerking echt dramatisch is.

De gitaar heeft geen nitro lak (voor zover ik dat kan beoordelen), maar de lak is wel dun aangebracht. Als je de gitaar tegen het licht houdt, dan kun je het reliëf van een lichte houtnerf nog zien. Dat heb is ook zo op mijn vier Gibsons. Ik moet wel eerlijk toegeven dat de lak op mijn Gibsons wat fijner aanvoelt. Hoewel de finish van de Tokai goed, dun en foutloos is aangebracht, voelt het wel wat meer 'plastic-achtig' aan. Maar dan nog is dit veel beter dan de Hagstrom's die ik bijvoorbeeld in mijn handen heb gehad. En eigenlijk alle andere gitaren onder de €1000. Ik heb niet het idee dat dit voor wat betreft het geluid een verschil maakt. Het is puur een gevoelskwestie.

De hals voelde gisteren wat plakkerig aan, maar het was warm in de oefenruimte en ik had last van zweethandjes. Heb ik anders niet zovaak last van.

Ik heb eergisteren de hele avond op de bank gezeten met mijn Gary Moore Les Paul en de Tokai. Om en om akoestisch bespeeld. De Tokai is echt geen mindere gitaar. Hij is wat meer 'snappy' (en de Gibson wat warmer), maar qua resonantie gelijk. De Tokai is wel een stuk zwaarder. De actie op de Tokai was voor mij wat aan de lage kant en een enkele noot sloeg dood als ik 'm ver opdrukte. De brug heb ik dus wat hoger gezet. Binnenkort maar ff een goede set-up regelen, ik kan dat zelf verder niet zo goed.

Zoals ik al zei: de gitaar is echt nieuw. Misschien dat hij daardoor wat stijfjes voelt. Ik speel altijd op d'Addario 010 (heb ik ook meteen op de Tokai gezet), maar ik heb het gevoel dat ik 011 zit te drukken. Weet iemand waar dat aan ligt? Of zal dat met een goede setup en wat meer speeluren wel verholpen zijn?

munkie
16 mei 2019, 10:55
Ik heb die Tokai gezien, ik dacht is dat een echte? Blijkt dus een latere productie te zijn. Mijn Tokai Lp van begin jaren 90 speelt soepel, geen problemen mee. Nieuwe snaren? Anyway congrats.

Rinze
16 mei 2019, 11:09
Check voor de stugheid ook de hoek van de snaren tussen brug en staartstuk. Als die hoek groter wordt gaat de gitaar wat stijver spelen. Dus dan het staartstuk wat omhoog draaien en proberen.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

MJR
16 mei 2019, 11:14
Ik heb die Tokai gezien, ik dacht is dat een echte? Blijkt dus een latere productie te zijn. Mijn Tokai Lp van begin jaren 90 speelt soepel, geen problemen mee. Nieuwe snaren? Anyway congrats.

Ja, ik twijfelde ook. Op het Tokai forum vond ik een thread waarin dit besproken werd. Was dus een kleine batch uit 2010 voor de Duitse markt. De afwijkende headstock is er dus wegens 'legal issues'. In feite is het dus een best zeldzame en bijzondere gitaar. Toevallig, vind ik wel cool.

Nieuwe snaren rek ik altijd meteen op, totdat ze in tune blijven. Daar heb ik op mijn andere gitaren nooit last van. Misschien moeten de fretten wel gepolijst worden, dat scheelt soms ook. Het is een gitaar met een fantastische prijs/kwaliteit verhouding, maar in deze prijsklasse worden de frets natuurlijk niet door een luthier gedressed. Het is en blijft een productiemodel natuurlijk.

Bovendien voelt het fretboard wat stroefjes, datzelfde gevoel heb ik ook als de toets is gereinigd. Dan zijn de vetten van je vingers eraf en dat zorgt natuurlijk wel voor de nodige smering. Als ik m'n pickups binnen heb, dan breng ik hem naar mijn vaste tech en dan komt dat vast goed.

MJR
16 mei 2019, 11:15
Check voor de stugheid ook de hoek van de snaren tussen brug en staartstuk. Als die hoek groter wordt gaat de gitaar wat stijver spelen. Dus dan het staartstuk wat omhoog draaien en proberen.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Ik ben een topwrapper, dus de hoek is veel minder scherp dan bij normaal gebruik van het staartstuk. Dat zorgt altijd voor een wat elastischer gevoel in de snaren. En de hoek is op 't blote oog hetzelfde als op mijn andere Les Paul. Misschien zie ik verder wat over het hoofd?

SloeGin
16 mei 2019, 22:00
Proficiat met de aankoop!
Nu graag foto's van je Tokai en GM Les Paul aub :D

MJR
17 mei 2019, 09:35
Proficiat met de aankoop!
Nu graag foto's van je Tokai en GM Les Paul aub :D

Ik zal eens kijken of me dat dit weekend lukt. Het kutte van zo'n forum is dat je ze niet direct in de thread kunt uploaden. Wat is de makkelijkste oplossing daarvoor?

arjanb01
17 mei 2019, 09:45
Ik upload foto’s altijd via deze site, foto kiezen, en dan laadt deze site de img link in die je hier op dit forum kunt plakken in je post.

https://www.mupload.nl/

munkie
17 mei 2019, 10:37
Een rosewood fingerboard maak ik altijd eerst schoon en dan zet ik hem in de olie. Olie in laten trekken, dan nieuwe snaren erop.

Da Vinci
17 mei 2019, 11:05
Ik zal eens kijken of me dat dit weekend lukt. Het kutte van zo'n forum is dat je ze niet direct in de thread kunt uploaden. Wat is de makkelijkste oplossing daarvoor?



Ik upload foto’s altijd via deze site, foto kiezen, en dan laadt deze site de img link in die je hier op dit forum kunt plakken in je post.

https://www.mupload.nl/

Ik doe het met Tapatalk, een app op m'n telefoon. Werkt daarvoor perfect want je kan een direct een foto selecteren en uploaden zonder omwegen.

Dat gekut om een foto te uploaden over drie schijven. Het is 2019 jongens.

MJR
17 mei 2019, 11:25
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190517/a4e22dee6656247f38d81fb17c00078d.jpg

Hier alvast een foto van de Tokai! De koffer van de GM Les Paul kun je nog net zien aan de rechter kant. Ik zal straks ff een foto'tje maken als ik thuis ben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rinze
17 mei 2019, 11:39
Mooi! Mooie plain top en sunburst.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

MJR
17 mei 2019, 11:44
Mooi! Mooie plain top en sunburst.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Ja, cool ding he! :D Ik houd wel van plaintops, dat maakt het meer een werkpaard. Het hoeft van mij niet te fancy. De GM Les Paul heeft een mix van plain en flame, best bijzonder. Wat de GM bijzonder maakt is dat hij geen binding op de hals en body heeft. Geeft het ook meer de look van een werkpaard. Het onderstreept des te meer wat voor pragmatist Gary Moore was.

MJR
17 mei 2019, 12:49
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190517/17c379bc4460211f5c6208e3b84f8f1f.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190517/6c3e43df746052cc7046225918a94f8b.jpg

En hier de GM. Heb de knoppen en de pickups vervangen met iets dat beter werkt voor mij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Fobo
17 mei 2019, 15:32
Prachtige houttekening! Mooi ding hoor.
Lijkt trouwens wel of het plastic er nog omheen zit...:)

arjanb01
17 mei 2019, 15:55
Daarom ben ik zo gek op les Pauls. Pornografisch mooi, net zoals die van mij trouwens. Heb ik meerdere keren hier wel gepost 😆
Verheug me weer er morgen weer mee op de bühne te staan👌

telerocker
17 mei 2019, 16:16
De GM is woodporn, maar de Tokai is ook niet te versmaden. Mooi span!

MJR
17 mei 2019, 16:52
Prachtige houttekening! Mooi ding hoor.
Lijkt trouwens wel of het plastic er nog omheen zit...:)

Ja, dat klopt. Heb hem al zes jaar, gebruik hem zoals het hoort, maar het is nog lang geen relic. De top is erg mooi inderdaad!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

SloeGin
18 mei 2019, 12:37
Fantastisch!! Veel plezier ermee! :rockon: