PDA

View Full Version : Newsted uit kritiek op St. Anger



FNaRK
6 augustus 2003, 12:32
04/08/03 - De voormalig bassist van Metallica, Jason Newsted, is in de openbaarheid getreden met zijn mening over St. Anger.

In een interview met een Amerikaans radiostation vertelde de bassist dat hij flink teleurgesteld is in Metallica’s nieuwe cd. ‘Ik vind St. Anger moeilijk beluisterbaar. Met name de toonklanken zijn erg verwarrend. Niet erg vriendelijk voor je gehoor. Daarnaast is het album niet goed geproduceerd. De songteksten zijn wel ok. Al met al had de cd veel beter kunnen klinken,’ aldus Newsted.

Hij vervolgt: ‘Gelukkig krijg je bij de cd een bonus-dvd, anders waren ze (Metallica) genaaid geweest. Op de DVD is namelijk te zien dat de bandleden alles echt doen zonder hulp van andere bandleden. Hiermee is het gerucht, dat de band te oud zou zijn om nog zo snel te spelen, uit de wereld geholpen. Als fan ben ik daarom ontzettend blij dat ze de DVD erbij gestopt hebben.’

marc_o
6 augustus 2003, 13:03
en wat HAD ie er graag op meegespeeld, hahahaha!

treblemaster
8 augustus 2003, 09:32
Waarom is ie eigenlijk vervangen door dat rare mannetje, die als een soort Gollem over het podium beweegt?

urezna
8 augustus 2003, 14:23
als een Gollem? dan heeftie zeker een PRECIOUS bass in zn klauwen? ;-)

Wel knap hoor, zo'n computeranimatie die bas speelt :D

Negative K3 fan
8 augustus 2003, 16:08
jammer dat hij zo mild is.

Swan
8 augustus 2003, 18:20
verwarrende toonklanken?? wtf

Ic3gl0vE
9 augustus 2003, 21:57
verwarrende toonklanken?? wtf`

je gaat de snare al snel met een stoel of pan verwarren, dat is verwarrend :-D

en Newsted is ooit opgestapt omdat z'n ideeën niet gebruikt werden in de band.

NeeraDJ
10 augustus 2003, 18:50
Waarom is ie eigenlijk vervangen door dat rare mannetje, die als een soort Gollem over het podium beweegt?

:lol: Trujillo beweegt mee met de ritme, als je weet wat dat betekent tenminste, zijn ouwe bandmate Zakk Wylde doet ongeveer hetzelfde, het is zeg maar een soort van dansen alleen dan op een andere manier. Maar jij weet zeker nix van ritme af hč?

Ik hoop alleen maar dat ie ritme in het volgende album van Metallica brengt, net zoals die in Down to Earth (Ozzy Osbourne) en in Suicidal Tendencies deed, want dan komen de fans terug vrienden :-D Hij is zeker wel de next best thing due Cliff Burton.

Negative K3 fan
10 augustus 2003, 21:31
meebewegen op ritme. Hij lijkt net een of andere minder valide mongool op het podium, wat een aap sjongejonge.

Neals
10 augustus 2003, 22:13
De Gollem is een meesterlijke bassist, en metallica kan beter na de tour een nieuw album afleveren. misschien bob rock kicken???????

urezna
13 augustus 2003, 13:52
ik heb nix tegen het spel van die Gollem, het ziet er alleen niet uit...
maar ik heb niet de indruk dat ie echt tussen de rest van 'Tallica past....
ben ik daarin de enige?

Maiden Michiel
13 augustus 2003, 14:03
St. Anger zuigt zware negersnikkels.

Anders Destium
13 augustus 2003, 18:12
Waarom is ie eigenlijk vervangen door dat rare mannetje, die als een soort Gollem over het podium beweegt?

Trujillo beweegt mee met de ritme, als je weet wat dat betekent tenminste, .[/quote]

Je kan niet meebewegen met DE ritme, dat verklaart ook gelijk waarom Trujillo eruit ziet als een verdwaalde chimp die niet meer weet waarom hij nou toch die banaan in zijn kont had gepropt...

Kitaarhiero
14 augustus 2003, 11:28
"Oega Oega"

-"That's our new bassplayer, we found him in the jungles of Zimbawe, he's raised by the chimps. Like Tarzan you know?"

-"How did he become your bassplayer then?"

-"well, we saw him plucking the entrails of a baboon."
-"maaan! That was heavy!"

NeeraDJ
14 augustus 2003, 13:55
Waarom is ie eigenlijk vervangen door dat rare mannetje, die als een soort Gollem over het podium beweegt?

Trujillo beweegt mee met de ritme, als je weet wat dat betekent tenminste, .

Je kan niet meebewegen met DE ritme, dat verklaart ook gelijk waarom Trujillo eruit ziet als een verdwaalde chimp die niet meer weet waarom hij nou toch die banaan in zijn kont had gepropt...[/quote]

Ik weet nou niet of je bedoelt dat het niet mogelijk is om met ritme mee te bewegen, en dan zou ik je moeten vragen waarop de meeste mensen dan toch dansen :lol: . Als je bedoelde dat er geen ritme in Metallica's nummers zitten dan moet ik je ook het tegendeel bewijzen, want elk soort muziek heeft ritme (vreemd genoeg zelfs trance :o ).

Een beetje stilstaan, voor je uit staren en spelen das ook saai (tenzij het je spel bevorderd), ik bedoel zelfs ouwe lompe knakkers zoals Bruce Stringsteen bewegen nog wat tijdens hun spel.

Mithrandir
14 augustus 2003, 14:53
ik denk dat Anders bedoelt dat je niet meebeweegt met de ritme, maar op het ritme. :)

sickpunk
14 augustus 2003, 17:24
ik heb nix tegen het spel van die Gollem, het ziet er alleen niet uit...
maar ik heb niet de indruk dat ie echt tussen de rest van 'Tallica past....
ben ik daarin de enige?
ik ben het met je eens... hoewel ik "'tallica" zowieso nie echt super vind.. maar hijs is toch wel heel erg irri hoor(laatst een live show van ze gezien.. beetje vervelend mannetje)

Neals
14 augustus 2003, 22:28
ik denk het juist wel, want ze gebruiken de distortion weer, en blijven met hun poten van de wah af

schaap
15 augustus 2003, 02:33
jongens die gozer zit er ook nog niet zo lang in, geef em tijd, ik heb er vertrouwen in dat ie wel zn draai krijgt, want hij is echt focking goed 8-)

Raffel
15 augustus 2003, 14:21
ik denk het juist wel, want ze gebruiken de distortion weer, en blijven met hun poten van de wah af

ja hallo, nu zitten er helemaal geen solo's meer in! :( Dan liever 80% met wah. Al waren die solo's sinds load ook niet veel meer waard.

Als ze slim zijn zoeken ze Flemming Rasmussen weer eens op en kicken ze Bob Rock idd.

Ik vind de drums veel te hard en inderdaad, als ik kook klinkt mijn koekenpan ook zo.

Daarnaast wordt je na 20 minuten luisteren wel zoooo ontzettend ziek van die lage B de hele tijd.

Kortom... bagger.

http://www.vanthuijl.demon.nl/powerball.gif

sPacEcACE
17 augustus 2003, 16:25
het lijkt mij wel f*cking moeilijk om in zo'n korte tijd al die baspartijen uit je hoofd te leren

Anders Destium
17 augustus 2003, 18:56
Een beetje metalgitarist of bassist kent toch bijna alle Metallica-nummers uit zijn hoofd?

Met een klein beetje oefenen zou ik ook zó in Metallica kunnen stappen, de meeste nummers ken ik uit mijn hoofd (vooral de oudere) :wink:

sPacEcACE
18 augustus 2003, 13:37
dit zegt kurk hangmat over die aap:
"hij is een monster op het podium, geweldig. De manier waarop hij beweegt is zo energiek, zo cool. Robbert is heel gemakkelijk in de omgang, heel nuchter, zo eerlijk. Ik vind het gewoon een geweldige kerel.

schaap
18 augustus 2003, 17:49
wow ik heb nu nog meer respect voor em, nuchter en dan zo lang bij ozzy gezeten :razz:

Neals
20 augustus 2003, 22:38
ongelooflijk.....

Ach, alsof metallica niet de nodige pilseners heeft gehad.

(V)etallica
2 september 2003, 18:41
Een beetje metalgitarist of bassist kent toch bijna alle Metallica-nummers uit zijn hoofd?

Met een klein beetje oefenen zou ik ook zó in Metallica kunnen stappen, de meeste nummers ken ik uit mijn hoofd (vooral de oudere) :wink:

jaja.............. jij gaat even Metallica in en dan met ze meespelen, weet je, je zou helemaal de grond in geboord worden door onder andere fans, critici en Metallica zelf (zie levensverhaal Jason :wink: )
anyway, er is meer voor nodig dan de muziek kunnen SPELEN om een beetje ver te komen... je moet de muziek ook kunnen componeren!!!
Je kunt zeggen wat je wilt, maar muzikaal gezien torent Metallica ver boven alles uit wat je nu op MTV (of whatever) ziet, ik zeg niet dat zij de absolute goden zijn ofzo want er zijn veel meer bands die ook goed kunnen componeren natuurlijk :cool:
Ze hebben altijd nieuwe dingen uitgevonden en ik weet zeker dat je over een half jaar veel meer bands met deze "irritante drums" zult horen.

Ik ben het ermee eens dat dit album niet kan tippen aan Master Of Puppets (hoewel critici het uitroepen tot hun beste album) maar het enthousiasme is terug en de slechte productie hoort erbij! Ze gaan "terug naar hun roots"
Ik was zeer onder de indruk van hun optreden op Fields Of Rock (So WHAT dat Lars Frantic fout inzette?!) ik vond ze zeer goed spelen, maar ik werd wel bedolven onder andere fans die 1 kop groter waren en voor mij wilden staan :x



dit zegt kurk hangmat over die aap:
bedenk eens iets beters, Kirk Hammett is een van de meest underrated gitaristen op deze planeet. Hij heeft vaak zat (ik heb gehoord de meeste van allemaal) de "guitarist of the year" award ontvangen. Nog steeds wordt zijn stijl afgekraakt, door mensen die fan zijn van een andere gitarist en maar vinden dat iedereen zo moet spelen! :evil:


Ik vind ook dat Robert zeker lef heeft, hij wordt overal afgekraakt, weer om zijn stijl..... maar hij heeft tenminste de BALLEN om te doen wat hij wilt!!!

En om dit alles af te sluiten, ik had nog zo een pagina vol kunnen typen, ik ben het spuugzat dat op elke site die ik kom (muziek site/fora je snapt wat ik bdoel) te zien dat Metallica afgekraakt wordt door &%#&# *kuch kuch* ik bdoel personen die er helemaal niks van af weten of er een kick van krijgen overal op te hangen hoe slecht ze iets wel niet vinden, Metallica is een band waarvan je moet houden, als je dat niet doet en een enkel liedje leuk vind (meestal Nothing Else Matters...) dan moet je maar lekker duizend keer naar dat liedje gaan luisteren en je oogkleppen oplaten :wink:


*** edit ***
ik moest trouwens nog op het Newstedt gedoe reageren :oops: lol
ik kan me niet voorstellen dat Jason zoiets zou zeggen, ten eerste al niet uit respect naar Metallica en ten tweede omdat hij zichzelf dan behoorlijk zou laten kennen en zo dom is hij niet.
heb je misschien een URL, naar een interview hiervan ofzo?

Negative K3 fan
2 september 2003, 19:19
lol een hardk0r metallica fan met lange tenen :D

kirk hammet underrated en hij heeft toch al een paar keer guitarist of the year award gekregen :D:D

tja, frans bauer heeft ook de ballen om schlgers te zingen voor demente oma's en domme duitsers en of dat nou een positief iets is?

en als ze terug gaan naar hun roots dan ken ik geloof ik hele andere roots dan jij of zij.

(V)etallica
2 september 2003, 19:30
lol een hardk0r metallica fan met lange tenen :D

kirk hammet underrated en hij heeft toch al een paar keer guitarist of the year award gekregen :D:D

als jij vindt dat Kirk Hammett niet underrated is, ga je gang... maar er is veel meer waardering voor gitaristen die in een beetje een goede band spelen (speelden) maar niet eens fatsoenlijk mee kunnen doen in een jamsessie

De roots waarover ik het heb zijn de roots van woede, ja ok slechte productie (inkoppertje) en zeer veel enthousiasme... ik weet niet of ik nu helemaal verkeerd begrepen heb wat je bedoelde, maar leg anders even uit welke roots jij bedoelt?

en ja, zelfs na al die topics te zien over het web die Metallica afkraken ben ik trots om te zeggen dat ik een Hardcore fan ben.



tja, frans bauer heeft ook de ballen om schlgers te zingen voor demente oma's en domme duitsers en of dat nou een positief iets is?

Volgens mij zitten wij op een totaal verschillende golflengte :wink: lol

Negative K3 fan
2 september 2003, 20:45
lol een hardk0r metallica fan met lange tenen :D

kirk hammet underrated en hij heeft toch al een paar keer guitarist of the year award gekregen :D:D

als jij vindt dat Kirk Hammett niet underrated is, ga je gang... maar er is veel meer waardering voor gitaristen die in een beetje een goede band spelen (speelden) maar niet eens fatsoenlijk mee kunnen doen in een jamsessie

Hoe kun je in godesnaam underrated zijn EN een paar keer best guitarist of the year award toegekend krijgen?? Dat kan alleen als je echt HEEEEL goed bent. Buiten dat vind ik zijn solo's meestal vrij matig, er zitten wel leuke stukken bij, maar vaak is het 23 keer niks. En jammen kunnen zoveel gitaristen, zelfs spike.


De roots waarover ik het heb zijn de roots van woede, ja ok slechte productie (inkoppertje) en zeer veel enthousiasme... ik weet niet of ik nu helemaal verkeerd begrepen heb wat je bedoelde, maar leg anders even uit welke roots jij bedoelt?

Ik bedoel de roots uit de 80s toen ze nog grroffe heavey metal maken, nu is het een of ander modern geneuzel met laag gestemde gitaren, eentonige riffjes en een gegorgel van james hetfield


en ja, zelfs na al die topics te zien over het web die Metallica afkraken ben ik trots om te zeggen dat ik een Hardcore fan ben.


stoer hoor.

schaap
3 september 2003, 00:17
Die beste gitarist award heeft die homey zanger james hetfield ook weleens gekregen volgens mij dus zoveel zegt die award niet over kirk zn gitaarspel. En kirk had wel leuke solo's geschreven, het gaat er vooral om dat ze bij de nummers pastten, want een end weg pingelen kan die gozer echt wel, maar bij metallica was het altijd kenmerkend dat de dingen goed pasten bij elkaar.

Neals
3 september 2003, 14:33
en toen ontdekte hij de wah en was het nix meer.

DThornus
3 september 2003, 16:50
Hehehe.. tja Ik weet nog heel goed dat ik me 3 minuten flink heb lopen vervelen toen ik metallica zag tijdens hun Load tour.
Dat was geen solo meer te noemen dat was meer onder het motto
"Goh, volgens mij heb ik dit pedaaltje nog niet gehad en dan druk ik daarna dat pedaaltje in"
:evil:

NeeraDJ
4 september 2003, 17:20
Ik snap alleen niet waarom deze topic steeds terug komt, er zijn genoeg argumenten (mede door mij) over verschillende topics gegaan die erop hebben geduid dat we uiteindelijk allemaal wel wat in Metallica kunnen vinden (ja zelfs NegK3). En we kunnen nu wel rondjes lopen tot we erbij neervallen, maar wat voor nut heeft het hmm? Over Hammett hebben we denk ik al genoeg gezeikt op Friedman vs. Hammett (topic) so give it a break :wink: .

(V)etallica
4 september 2003, 18:32
Hoe kun je in godesnaam underrated zijn EN een paar keer best guitarist of the year award toegekend krijgen?? Dat kan alleen als je echt HEEEEL goed bent. Buiten dat vind ik zijn solo's meestal vrij matig, er zitten wel leuke stukken bij, maar vaak is het 23 keer niks. En jammen kunnen zoveel gitaristen, zelfs spike.


De roots waarover ik het heb zijn de roots van woede, ja ok slechte productie (inkoppertje) en zeer veel enthousiasme... ik weet niet of ik nu helemaal verkeerd begrepen heb wat je bedoelde, maar leg anders even uit welke roots jij bedoelt?

Ik bedoel de roots uit de 80s toen ze nog grroffe heavey metal maken, nu is het een of ander modern geneuzel met laag gestemde gitaren, eentonige riffjes en een gegorgel van james hetfield


en ja, zelfs na al die topics te zien over het web die Metallica afkraken ben ik trots om te zeggen dat ik een Hardcore fan ben.


stoer hoor.

Als Kirk die guitarist of the year award krijgt maar overal wordt afgekraakt, om de een of andere reden... van zijn naam tot zijn wah-pedaal. Dan vind ik dat je underrated bent JA

Dus wat jij wilt dat Metallica in herhaling zou vallen en weer een Kill em All cd uit zouden brengen... veel mensen zeggen dat 'tallica te commercieel is geworden, maar door DAT (een Kill em All album uitpbrengen heb ik et nog over) niet te doen vind ik dat ze juist niet commercieel zijn, zo'n soort album zou iedere fan van Metallica, Iron Maiden, Megadeth etc kopen

in my humblest opinion :roll:

*** edit ***
de roots die jij bedoelt zijn hetzelfde... de muziek is anders

schaap
4 september 2003, 19:28
Als Kirk die guitarist of the year award krijgt maar overal wordt afgekraakt, om de een of andere reden... van zijn naam tot zijn wah-pedaal. Dan vind ik dat je underrated bent JA

uhm, ben je dan juist niet meer overrated.............
Je krijgt awards, maar veel mensen klagen toch over je gitaarspel.

[BtB]Nemesis
5 september 2003, 01:43
Volgensmij kraken de meeste mensen Kirk alleen maar af omdat ze gewoon jaloers zijn dat ze niet zo goed kenne soleren als hem.
Dan zeggen ze gewoon dat ze het niets vinden zodat ze een goed excuus hebben om het zelf niet te kunnen, maarja wie ben ik??
Ik kan het iig niet zo snel als hem en ik zal hem ook zeker nooit afkraken

But thats my opinion :)

lord bean
5 september 2003, 11:08
St. Anger is het slechtste wat metallica ooit heeft uitgebracht. Wat een bagger! Ik snap niet hoe je je trouwste fans van het eerste uur zo de grond intrapt met de reinste nu metal.

Het gaat metallica niet om de muziek maar alleen om het geld.

load was kut, reload nog kutter, maar dit slaat echt alles. En dan hoor/lees je dat dit het beste is wat metallica ooit heeft uitgebracht. whahahahaha!!!

je kan dit vergelijken met de reacties die loskomen als marco borsato death metal gaat maken.

metallica RIP 1982-1990

(V)etallica
5 september 2003, 17:32
Als Kirk die guitarist of the year award krijgt maar overal wordt afgekraakt, om de een of andere reden... van zijn naam tot zijn wah-pedaal. Dan vind ik dat je underrated bent JA

uhm, ben je dan juist niet meer overrated.............
Je krijgt awards, maar veel mensen klagen toch over je gitaarspel.

niet meer overrated = underrated

Ditmar
5 september 2003, 19:29
Verder moet gewoon gezegd worden dat St.Anger een vrij matige nu-metalplaat is geworden; nou ben ik een van de weinigen op dit forum die helemaal niks tegen nu-metal heeft, maar deze plaat is gewoon slecht.

De riffs en de ideeën zijn gewoon rechtstreeks gejat van (wel vernieuwende) bands zoals Chimaira, Nothingface en Endo.
Als ik zo wat ideeën van andere bands bij elkaar jat, het vervolgens opneem en de meest waardeloze productie (godver, onze demo was beter qua productie) geef, maar ik zet er toevallig wél de naam Metallica op, dan moet het maar verkopen.........Metallica is gewoon zo diep gezonken dat ze nu toch eigenlijk maar moeten stoppen.

Ditmar
5 september 2003, 19:32
Heeft iedereen trouwens al de vergelijking getrokken tussen de intro van Split van Chimaira en de main riff van (het nummer) St.Anger van Metallica ??

Is iedereen er al achter ???

DIE RIFF IS GEJAT JA, en als je dan even luistert naar de manier waarop ze er in komen in dat nummer, heb ik toch als Chimaira fan toch ook weinig twijfels over hoe ze aan dat idee gekomen zijn.

De riff van Frantic is overigens gejat van Nothingface, ik ben effe vergeten welk nummer.

NeeraDJ
5 september 2003, 19:37
St. Anger is het slechtste wat metallica ooit heeft uitgebracht. Wat een bagger! Ik snap niet hoe je je trouwste fans van het eerste uur zo de grond intrapt met de reinste nu metal.

Het gaat metallica niet om de muziek maar alleen om het geld.

load was kut, reload nog kutter, maar dit slaat echt alles. En dan hoor/lees je dat dit het beste is wat metallica ooit heeft uitgebracht. whahahahaha!!!

je kan dit vergelijken met de reacties die loskomen als marco borsato death metal gaat maken.

metallica RIP 1982-1990

Lord bean als je echt argumenten erbij had staan had ik ze waarschijnlijk zo hard de grond in kunnen boren, maar het blijkt dat je geen GEEN ARGUMENTEN hebt. Een samenvatting van wat je precies hebt duidelijk gemaakt: Ik vind Metallica kut, maar ik heb totaal geen voet om op te staan, ja ze zijn gewoon kut :o . Die analogie van Borsato en Death Metal snap ik ook niet helemaal.

ff over mn vorige reactie: Volgens mij houden jullie wel van zeiken, ik bedoel ik zeik ook hoor, maar ik heb geen zin om bij elk Metallica topic WEER hetzelfde lopen ouwehoeren, om WEER dezelfde redenen. Breng dan iets nieuws in ajb :-? .

(\/)etallica, give it a rest, ik ben ook een Metallica fan hoor daar niet van, maar er komt soms idd een beetje onzin uit bij jou. Ik ben niet gek van St. Anger en heb 'm op de release date meteen gekocht en totaal maar 5 keer beluisterd. Waarom? Bob kan niet producen, waarom? zoek het maar op ik heb het in een andere topic staan, ik herhaal mezelf niet graag :evil: .

Anders Destium
5 september 2003, 23:23
St. Anger is het slechtste wat metallica ooit heeft uitgebracht. Wat een bagger! Ik snap niet hoe je je trouwste fans van het eerste uur zo de grond intrapt met de reinste nu metal.

Het gaat metallica niet om de muziek maar alleen om het geld.

load was kut, reload nog kutter, maar dit slaat echt alles. En dan hoor/lees je dat dit het beste is wat metallica ooit heeft uitgebracht. whahahahaha!!!

je kan dit vergelijken met de reacties die loskomen als marco borsato death metal gaat maken.

metallica RIP 1982-1990

Lord bean als je echt argumenten erbij had staan had ik ze waarschijnlijk zo hard de grond in kunnen boren, maar het blijkt dat je geen GEEN ARGUMENTEN hebt. Een samenvatting van wat je precies hebt duidelijk gemaakt: Ik vind Metallica kut, maar ik heb totaal geen voet om op te staan, ja ze zijn gewoon kut :o . Die analogie van Borsato en Death Metal snap ik ook niet helemaal.



>NeeraDJ

Op een of andere manier begrijp ik precies wat Lord Bean bedoelt. Ik ben Metallica fan sinds ik in 89 And justice te luisteren kreeg. Ik vond the black album ontzettend sterk, maar daarna is het duidelijk bergafwaarts gegaan. Metallica is nu al 5 albums zijn identiteit kwijt, een mooie tijd om te stoppen. Ik vind het schrijnend dat van deze laatste 5 albums het album dat vol met covers (Garage Days Re-Revisited)staat het beste is :-?

joeycape
6 september 2003, 08:32
ik vind de teksten ook veel anders als ik gewend ben van hetfield. die eerder cd's was het toch iets meer kryptischer had ik het idee. van die teksten waar je nog eens twee keer over na moest denken. als ik dan naar iets op st anger luister. bijv. invisible kid ofzo, mjah. ITS JUST NOT THE SAME :(

flippodestroyer
6 september 2003, 12:11
St. Anger is het slechtste wat metallica ooit heeft uitgebracht. Wat een bagger! Ik snap niet hoe je je trouwste fans van het eerste uur zo de grond intrapt met de reinste nu metal.

Het gaat metallica niet om de muziek maar alleen om het geld.

load was kut, reload nog kutter, maar dit slaat echt alles. En dan hoor/lees je dat dit het beste is wat metallica ooit heeft uitgebracht. whahahahaha!!!

je kan dit vergelijken met de reacties die loskomen als marco borsato death metal gaat maken.

metallica RIP 1982-1990

Lord bean als je echt argumenten erbij had staan had ik ze waarschijnlijk zo hard de grond in kunnen boren, maar het blijkt dat je geen GEEN ARGUMENTEN hebt. Een samenvatting van wat je precies hebt duidelijk gemaakt: Ik vind Metallica kut, maar ik heb totaal geen voet om op te staan, ja ze zijn gewoon kut :o . Die analogie van Borsato en Death Metal snap ik ook niet helemaal.



>NeeraDJ

Op een of andere manier begrijp ik precies wat Lord Bean bedoelt. Ik ben Metallica fan sinds ik in 89 And justice te luisteren kreeg. Ik vond the black album ontzettend sterk, maar daarna is het duidelijk bergafwaarts gegaan. Metallica is nu al 5 albums zijn identiteit kwijt, een mooie tijd om te stoppen. Ik vind het schrijnend dat van deze laatste 5 albums het album dat vol met covers (Garage Days Re-Revisited)staat het beste is :-?

Tsja, de vraag is natuurlijk of we af moeten gaan op een fan die de namen van de ceedees niet eens goed weet te onthouden (Re-revisited is de EP uit 87, Garage Inc. de dubbelceedee)
Ik ben ook fan sinds Justice (een album dat ook trouwens finaal is afgekamd voor wat betreft de productie), en naar mijn mening is St. Anger toch echt wel de beste plaat sinds het Black Album. Metallica heeft zich altijd muzikaal gezien ontzettend ontwikkeld. Naar mijn idee is alleen Puppets een logisch vervolg op Lightning en ReLoad een logisch vervolg op Load. Voor de rest hebben ze vrijwel altijd een andere stijl gekozen voor een nieuw album.

Neals
6 september 2003, 12:54
ik vind de teksten ook veel anders als ik gewend ben van hetfield. die eerder cd's was het toch iets meer kryptischer had ik het idee. van die teksten waar je nog eens twee keer over na moest denken. als ik dan naar iets op st anger luister. bijv. invisible kid ofzo, mjah. ITS JUST NOT THE SAME :(

Neem dan de tekst van frantic ->
If I could have my wasted days back
I'd use them to get back on track
Tried to warn
Karma's burning
Look ahead but keep on turning
Do I have the strength to know how I'll go?
Can I find it inside to do what I should have known?
Can I have my wasted days back?
I'd use them to get back on track
You live it or lie it (James)
You live it or lie it (James)
You live it or lie it (Rob) <- wat klopt hier niet :D
You live it or lie it (Rob)
My lifestyle determines my deathstyle
My lifestyle determines my deathstyle
Keep searching
Keep on searching
This search goes on
This search goes on
Keep searching
Keep on searching
This search goes on
On and on
Frantic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-toc
Frantic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-toc
Frantic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-toc
Frantic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-toc
I want out of always being afraid
In this stream of fear that I've made
Treading water full of worry
Frantic-tic-tic-tic-toc of hurry
Do I have the strength to know how I'll go?
Can I find it inside to do what I should have known?
Can I have out of always being afraid?
In this stream of fear that I've made
You live it or lie it (James)
You live it or lie it (James)
You live it or lie it (Rob)
You live it or lie it (Rob)
My lifestyle determines my deathstyle
My lifestyle determines my deathstyle
Keep searching
Keep on searching
This search goes on
On and on
Keep searching
Keep on searching
This search goes on
On and on
Frantic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-toc
Frantic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-toc
Frantic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-toc
Frantic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-toc
Do I have the strength to know how I'll go?
Can I find it inside to do what I should have known?
Do I have the strength to know how I'll go?
Can I find it inside to do what I should have known?
My lifestyle determines my deathstyle
(Life is pain)
Rising tide pushes to the other side
(Life is pain)
My lifestyle determines my deathstyle
(Life is pain)
Rising tide pushes to the other side
(It's all the same)
Keep searching
Keep on searching
This search goes on
On and on
Keep searching
Keep on searching
This search goes on
On and on
Frantic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-toc
Frantic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-toc
Frantic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-toc
Frantic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-tic-toc

Knap, intelligente tekst, ik heb kleuters van 4 interresantere teksten horen bedenken

Surferboy
7 september 2003, 12:54
Tja....Jason is waarschijnlijk gewoon jaloers :razz: (neej grapje...) maar over de albums.......ik ben geen fan van de laatste paar albums (S&M, Load, ReLoad en St. Anger) maar ik moet ze toch nageven dat ze heerlijk doen wat ze zelf willen..............brengen ze een "Zachter, en meer bluesy" album uit.......veel fans haten het, doen ze het lekker nog een keer.........willen ze met een orkest spelen........roept iedereen: "Dat gaat toch niet klinken, dat kan toch niet samen gaan..."...........blijkt het toch goed te gaan (alhoewel ik er geen fan van ben, maar dat komt doordat Hames Jetfield NEM zo verkloot....) en nu hoorde ik laatst dat Kiss (?!?!) het ook van plan is...................en nu willen ze wat anders proberen, ik vind het niet goed (alhoewel ik het wel lekkerder vind dan ReLoad en S&M......Load is nog redelijk) maar toch................................het Album komt wel binnen op 1 en dat terwijl iedereen (naja veel mensen iig) al redelijk wat van het album gehoord hadden voordat ze het kochten......en er ook allang duidelijk was dat er geen solo's in zaten........maar dat er dus toch veel mensen het goed vinden.....tja smaak he....... :roll:

Anders Destium
7 september 2003, 15:07
Nou ja, ik heb het album ook gewoon weer gekocht (het blijft Metallica hč) net als toendertijd bij Load en Reload (die ik allebei steeds meer waardeer trouwens). Een goed album is voor Metallica in mijn ogen eigenlijk niet goed genoeg. Load, Reload en St Anger zijn albums die lekker klinken, alleen had ik bij alledrie de releases er meer van verwacht...

schaap
7 september 2003, 22:58
Als Kirk die guitarist of the year award krijgt maar overal wordt afgekraakt, om de een of andere reden... van zijn naam tot zijn wah-pedaal. Dan vind ik dat je underrated bent JA

uhm, ben je dan juist niet meer overrated.............
Je krijgt awards, maar veel mensen klagen toch over je gitaarspel.

niet meer overrated = underrated
ik bedoelde, dat hij dan juist overrated is.......

(V)etallica
9 september 2003, 20:36
oh, sorry... verkeerd gelezen :oops: :roll: