PDA

View Full Version : White stripes



Pöl
6 augustus 2003, 12:09
So... Ik denk dat de white stripes voor hun "seven nation army" ongeveer 12 verschillende gitaartracks boven elkaar hebben ingespeeld om toch maar die basklank te krijgen zonder er een bas voor te gebruiken.
Of zit er toch een bas in?

Wat denken jullie?

basswasp
6 augustus 2003, 12:11
Teruggestemde gitaar met eventueel een octaver.

Clunk
6 augustus 2003, 12:28
je hoort ook dat het geen bas is.. een bas is vetter, gitaar klinkt leeg ;)

Ruud
6 augustus 2003, 18:51
Hij's idd wel goed omlaag gestemd hoor

Sigúr
6 augustus 2003, 19:51
de cd is met bas opgenomen.

bassopotmus
6 augustus 2003, 20:03
betwijvel die stellign tenzeerste, als dat zo is

WAT EEN CRAP PRODUCER ANEX STUDIO, owja en een crap band









tsss geen bas :evil:

basswasp
6 augustus 2003, 20:07
The White Stripes is gewoon 'weer eens wat anders' kwa muziek, best om naar te luisteren. Al zit er geen bas in.

Wat ik ook mooi vind is de band 'Air French Band', meestal gewoon 'Air' genoemd. Vooral het zwoele geluid op het album Moon Safari vind ik mooi. Luister maar eens La Femme D'Argent, All I Need en J'ai Dormi Sous L'eau.

Nu is 't vooroordeel natuurlijk weer dat 't uit Frankrijk komt... :wink:

bassopotmus
6 augustus 2003, 20:08
Air is dan weer goed, maar WS, no thanks..

Semafoor
6 augustus 2003, 23:25
The White Stripes is gewoon 'weer eens wat anders' kwa muziek, best om naar te luisteren. Al zit er geen bas in.

Wat ik ook mooi vind is de band 'Air French Band', meestal gewoon 'Air' genoemd. Vooral het zwoele geluid op het album Moon Safari vind ik mooi. Luister maar eens La Femme D'Argent, All I Need en J'ai Dormi Sous L'eau.

Nu is 't vooroordeel natuurlijk weer dat 't uit Frankrijk komt... :wink:

Playground love (soundtrack the virgin suicides) en Kelly watch the stars niet vergeten ;).

basswasp
6 augustus 2003, 23:52
Air is op een paar nummers na allemaal lekkere muziek, maar inderdaad, die 2 de je net noemt zijn ook heel lekker. Morgen kan ik er misschien wel een topic over openen :) En ook hoe je zo'n Moog-sound op je bas krijgt 8-)

Wouter J
7 augustus 2003, 02:12
de cd is met bas opgenomen.

NOPE!

Wel eens een van deze jongens gezien?

http://www.digitech.com/products/whammy.htm

Jack White gebruikte een normale gitaar in de "Hele octaaf omlaag setting van dit beestje, lees het zelf maar in de huidige editie van The Guitar Magazine waarin zowel Jack White zelf alsmede de producer van "Elephant" dit vertellen in twee volkomen van elkaar los staande interviews.

Horus
10 augustus 2003, 11:17
ja is gewoon een octaver toch?