PDA

View Full Version : Zoom G9.2tt



RoryVDW
18 april 2019, 16:27
Hallo , Ik heb een zoom G9.2tt pedaal op de kop getikt. Ik wil dat spel met bijhorende software aan de PC aansluiten om de patchen gemakkelijker te programmeren en eventueel op te slaan. Volgens de papieren moet je een midi/interface kabel hebben. Dit heb ik nu ook liggen maar ik krijg geen verbinding met mijn pedaal-computer?? Volgens het papier die meegeleverd was spreekt men enkel van windows XP.
Maar dat heb ik niet meer. Alleen windows 10 en windows 7.
Software heb ik op mijn computer kunnen zetten en de interfacekabel herkent hij ook.
Of doe ik nog iets verkeerd???
Nog iemand deze problemen?
Anders is dit een uitstekende pedaal (na een dagje studie om da spel naar mijn hand te zetten)

no 1 hops
19 april 2019, 08:49
die midi interface, is dit usb naar midi?
en zo ja, gebruik je daar een goedkope Chinese versie van?
dan heb je grote kans dat het niet gaat lukken.
mijn digitech GNX2 kon dat alleen maar met een usb/midi van Roland

maar heb je midi in en uit wel goed aangesloten?
daarbij moet je soms ook in het programma (ken dat van zoom niet) poorten kiezen

verder kun je proberen het programma te installeren via de compatibiliteits-modus.
daarvoor zou je het programma moeten deinstalleren, dan het installatieprogramma moeten opzoeken en op het bestand rechtsklikken.
daar zie je dan vaak iets staan over compatibiliteit.
en daar kan je dan kiezen voor XP.

hoop dat je er wat aan hebt

Midwolda
19 april 2019, 08:57
verder kun je proberen het programma te installeren via de compatibiliteits-modus.
daarvoor zou je het programma moeten deinstalleren, dan het installatieprogramma moeten opzoeken en op het bestand rechtsklikken.
daar zie je dan vaak iets staan over compatibiliteit.
en daar kan je dan kiezen voor XP.

hoop dat je er wat aan hebt

Kan toch ook door rechtsklikken op de .exe, Eigenschappen, tab Compatibiliteit?
Hoef je niet te de- en installeren (heerlijk fout Nederlands).

edit: er zit toch ook een gewone USB-B aansluiting op? Gaat rechtstreeks.

RoryVDW
19 april 2019, 09:44
De rechtstreekse usb poort is om opnames te doen, niet om de patchen op te slaan. Is inderdaad met midi - usb overgang. Alvast al bedankt voor de reaktie. Ik heber eentje gekocht bij Thomann. Was inderdaad de helft goedkoper dan deze van roland...
De software op de computer werkt.. Ik kan de patchen aanpassen op de computer, maar kan het dan niet overdragen??

Midwolda
19 april 2019, 09:49
Midi signalen kunnen ook via USB, maar goed, misschien heeft Zoom in haar wijsheid anders besloten.
Moet die overdracht niet via een vooraf ingesteld midi-channel?