PDA

View Full Version : Een "Disco" gitaarsolo.



Braddie
17 april 2019, 04:20
Ielig geluidje uit de Marshall versterker met de Squier Bullet Stratocaster.
Bandje bestaat niet meer, speel nu in een Classic Rock georienteerde band.
Maar wilde dit jullie niet onthouden omdat ik het geen hele slechte solo vond.

https://www.youtube.com/watch?v=0qd7Co0Bb-U

gitaarmike
17 april 2019, 14:31
Ok, staat veeeels te zacht. Ik zou kijken naar een boost pedaaltje. Of probeer met je gitaarvolume een boost te creeren tijdens je solos.

Brad
17 april 2019, 17:54
Inderdaad wat lastig te horen Braddie maar niet verkeerd hoor. Maar een een solo met een high gain leadsound past ook prima in een disconummer. Heb laatst een soort disco/soulnummer gehoord in de bioscoop voordat de film begon. In het midden van het nummer zat een hele melodieuze solo met een romige high gain leadsound. Jammer dat ik de naam van de band niet weet.

Braddie
18 april 2019, 14:07
Zal eens kijken of ik wat meer met volume kan experimenteren.
Nou verkleurt het geluid ook wel een beetje want in de oefenruimtes zelf sta ik vrij hard, dus waarom ik niet te horen op de opnames is mij een raadsel

arjanb01
18 april 2019, 14:13
Je spel is absoluut vooruit gegaan!
Dat je te zacht in de mix bent terwijl je aangeeft hard te staan in de oefenruimte kan ermee te maken hebben dat de mic van de camera niet naar jou kant gericht staat. Probeer eens vanaf de andere kant te filmen. Misschien dat je dan beter in de mix te horen bent.
Trouwens, goed dat dit bandje opgedoekt is. Was niks, word niks en is niks. Ongeïnspireerde groep.
Ben benieuwd naar opnames van je nieuwe band.

telerocker
18 april 2019, 15:18
Wat Arjan zegt: je staat te zacht. Speltechnisch maak je sprongen. Lekker doorgaan met je nieuwe band.

harrie-beton
19 april 2019, 23:02
bij een eerdere video hebben we als forum gewezen op de opname problemen en volume.
Nog steeds zelfde slechte positie camera. De opname verdient beter!

Erik de Perik
19 april 2019, 23:12
bij een eerdere video hebben we als forum gewezen op de opname problemen en volume.
Nog steeds zelfde slechte positie camera. De opname verdient beter!

Klopt ook wetenschappers van NASA hebben zich erover gebogen.... het is moeilijk.