PDA

View Full Version : Solo Bohemian Rhapsody



ateng
17 april 2019, 00:04
Brian May is toch wel 1 van mn gitaarhelden hoor.


https://m.youtube.com/watch?v=_tbDcTuEbtE&frags=pl%2Cwn

Braddie
17 april 2019, 04:34
Wat een verschrikkelijk ge*le toon haal je uit die Strat man!
Lekker gespeeld, zelfs het gebrek aan bends boeit eigenlijk niet puur door jouw algehele sound! MEER.

arjanb01
17 april 2019, 06:49
Mooie poging. De solo heb je in je eigen stijl gespeeld. Niet als May maar een eigen smoel gegeven, prima👍
De sound vind ik minder. Muf, digitaal. Over je buizen spul klinkt het zeker dikker, opener. Ben geen fan van plug-ins, axe fx-en of Kempers.

ateng
17 april 2019, 11:49
Wat een verschrikkelijk ge*le toon haal je uit die Strat man!
Lekker gespeeld, zelfs het gebrek aan bends boeit eigenlijk niet puur door jouw algehele sound! MEER.
Hahaha thanks Brad! Ja mn nieuwe strat is echt een fijn gitaartje en heb sinds kort mn humbucker vervangen... nee geen SH-4 erin waar ik al jaren op speel maar een Scheffer humbucker.

Trouwens, origineel heb je alleen in het begin stukje een paar lange bends en voor de rest niet dus daarom het gebrek aan bends :)

ateng
17 april 2019, 11:54
Mooie poging. De solo heb je in je eigen stijl gespeeld. Niet als May maar een eigen smoel gegeven, prima��
De sound vind ik minder. Muf, digitaal. Over je buizen spul klinkt het zeker dikker, opener. Ben geen fan van plug-ins, axe fx-en of Kempers.

Probeerde de sound niet te te dik en open te laten klinken maar meer zingend zoals Brian May zelf. Dus met Bias Amp een Vox amp gepakt en een treble booster er voor zoals May dat ook doet. Alleen ik krijg het niet helemaal zoals May want zn gitaar is toch wel bepalend voor zn sound.
En inderdaad kan het niet laten om het een beetje eigen te maken :)

gitaarmike
17 april 2019, 14:22
Nice, die bendvibrato op 7 seconden is godlike. Prima gespeeld verder. Puntje van kritiek, klinkt allemaal net iets te lief/gepolijst, vind ik , niet vies genoeg ofzo :P. Zeker bij de hogere noten tegen het eind van de solo aan.

Fobo
17 april 2019, 18:24
Probeerde de sound niet te te dik en open te laten klinken maar meer zingend zoals Brian May zelf. Dus met Bias Amp een Vox amp gepakt en een treble booster er voor zoals May dat ook doet. Alleen ik krijg het niet helemaal zoals May want zn gitaar is toch wel bepalend voor zn sound.
En inderdaad kan het niet laten om het een beetje eigen te maken :)
Complimenten!!! Je hoeft ook niet als May te klinken; je bent zelf goed genoeg.

ateng
17 april 2019, 23:41
Nice, die bendvibrato op 7 seconden is godlike. Prima gespeeld verder. Puntje van kritiek, klinkt allemaal net iets te lief/gepolijst, vind ik , niet vies genoeg ofzo :P. Zeker bij de hogere noten tegen het eind van de solo aan.

Denk mijn manier van beleving en dat zo spelen, clean en netjes de tonen laten zingen en juist niet te rauw spelen. Daarom ook de sound niet te vet laten klinken.

Had het ook wel anders kunnen spelen maar t voelde niet zo om op die manier te spelen.

ateng
17 april 2019, 23:47
Complimenten!!! Je hoeft ook niet als May te klinken; je bent zelf goed genoeg.

Hahaha thanks, ik heb sowieso een eigen sound waar ik erg tevreden mee bent.

ateng
19 april 2019, 15:04
Lekker gespeeld, zelfs het gebrek aan bends boeit eigenlijk niet puur door jouw algehele sound! MEER.


Ik dacht ga ff het clipje kijken van Bohemian Rhapsody om te kijken hoe hij het speelt maar verrek Braddie... Brian bend inderdaad sommige noten!! Toch verwacht je t niet als je er naar luistert want ik hoor niet echt duidelijk dat hij naar een noot toe bend.

telerocker
19 april 2019, 15:54
Hahaha thanks, ik heb sowieso een eigen sound waar ik erg tevreden mee bent.

Precies, gewoon je eigen ding doen. Strak gespeeld trouwens.

showband
21 april 2019, 08:29
ik vinnem mooi!

JVGM-music
21 april 2019, 15:09
Daar sluit ik me bij aan. Goed gespeeld en een wel heel goed geluid uit die strat...iedere keer weer, of het nu clean is of overstuurd. Mooi ding...al zal hij in mijn handen waarschijnlijk klinken als een bezemsteel met snaren...dat dan weer wel...

ateng
22 april 2019, 22:53
ik vinnem mooi!
Hahaha thanks!

ateng
22 april 2019, 23:19
Daar sluit ik me bij aan. Goed gespeeld en een wel heel goed geluid uit die strat...iedere keer weer, of het nu clean is of overstuurd. Mooi ding...al zal hij in mijn handen waarschijnlijk klinken als een bezemsteel met snaren...dat dan weer wel...

Ben ook erg blij met mn nieuwe strat hoor! Ik geniet er telkens weer bij elk optreden.