PDA

View Full Version : Scheffer Telecaster pickups



Luke-wannabe
15 april 2019, 11:02
Iemand ervaring mee?
Ik heb een Telecaster die een beetje allround moet klinken voor in mijn coverbandje. De pickups die er nu in zitten zijn 3 keer niks, maar ja... Ik ben dan ook de Lollars in mijn Roadworn gewend.
Enig idee hoe die Scheffers met de Lollars vergelijken? Die Lollars die ik heb klinken gewoon zo goed, maar voor een setje pickups ben je zo €250 tot €300 kwijt. Dan wil ik effe niet voor deze gitaar.

Iemand? Thanks!

twoerd
15 april 2019, 12:09
Er zullen vast wel reacties komen van grotere kenners, maar ik kan aardig uit de voeten met mijn Baja. Die heeft namelijk een 4-weg schakelaar waarmee je in stand 2 of 4 de elementen serieel of parallel kan schakelen, en dan heb je nog een S1-switch om ze in of uit fase te zetten. Het zit hem dus ook in de schakelmogelijkheden. Voor de rest zijn er pedaaltjes. De pickups op de Baja: een Broadcaster en een Twisted Tele.

Luke-wannabe
15 april 2019, 12:56
Nee het gaat me echt gewoon puur om de pickups. Wat er nu in zit is gewoon echt slecht. Klinkt mega dof vergeleken met die Lollars. Schakelmogelijkheden vind ik niet zo belangrijk. De 3 basissounds van de Tele zijn me al veelzijdig genoeg.

telerocker
15 april 2019, 13:39
Ik zou Ateng een PM sturen. Hij heeft ervaring met Scheffer pickups dacht ik.

deefke666
15 april 2019, 13:43
Ik heb een tijd geleden wat geexperimenteerd met wat pickups voor mijn zelfbouw tele en ik ben uiteindelijk uitgekomen met een setje fender 51 nocaster customshop pickups waar ik nog steeds zeer tevreden over ben.
Het zal er natuurlijk ook wel vanaf hangen welke stijlen je wil doen maar van mooi clean tot stevige rock kan ik deze ten zeerste aanraden.

Mitch
15 april 2019, 15:33
Ik weet niet meer of ik de tip al een keer gegeven had, maar in prijs/kwaliteit vind ik Cavalier pickups onwijs goed. Simpel eenmanszaakje, maar alles wat hij aan beschrijving doet klopt gewoon en alles verre van marketingpraat. Op TDPRI zijn ze er terecht enthousiast over.

Luke-wannabe
16 april 2019, 08:26
Ik heb een tijd geleden wat geexperimenteerd met wat pickups voor mijn zelfbouw tele en ik ben uiteindelijk uitgekomen met een setje fender 51 nocaster customshop pickups waar ik nog steeds zeer tevreden over ben.
Het zal er natuurlijk ook wel vanaf hangen welke stijlen je wil doen maar van mooi clean tot stevige rock kan ik deze ten zeerste aanraden.
Goed om te weten! Ik zat ook nog een beetje naar die Nocasters te kijken inderdaad... Wat heb je nog meer uitgetest naast die pickups?

Luke-wannabe
16 april 2019, 08:27
Ik weet niet meer of ik de tip al een keer gegeven had, maar in prijs/kwaliteit vind ik Cavalier pickups onwijs goed. Simpel eenmanszaakje, maar alles wat hij aan beschrijving doet klopt gewoon en alles verre van marketingpraat. Op TDPRI zijn ze er terecht enthousiast over.
Ja ik heb die gezien ja! Ziet er goed uit. Wat ik zo handig vind aan die Scheffers is dat ze gewoon uit eigen land komen. Geen dure verzending en invoer. Ik zal toch eens kijken.
Heb jij ze ook in een Tele zitten?

Mitch
16 april 2019, 09:02
Yup, de dikste variant. In een Baja, als je ze wil uitproberen no problem, spreken we wat af. Of je neemt die gitaar een maandje mee of zo.

Luke-wannabe
16 april 2019, 09:12
Yup, de dikste variant. In een Baja, als je ze wil uitproberen no problem, spreken we wat af. Of je neemt die gitaar een maandje mee of zo.
Oh dat is een tof aanbod! Misschien wil ik binnenkort wel even langskomen om die pickups te horen!

deefke666
16 april 2019, 09:34
Goed om te weten! Ik zat ook nog een beetje naar die Nocasters te kijken inderdaad... Wat heb je nog meer uitgetest naast die pickups?

Ik heb er eigenlijk vooral fender pu's in gehad (op een dimarzio area setje na).
-Texas specials waren mij wat te rauw in de mids. Goed voor driven sounds maar minder voor dat glazige clean.
-N3 noiseless set klonken eigenlijk niet zo slecht als vaak gezegd wordt, maar die typische telesound hoorde ik er niet in (ik heb achteraf wel vaak gelezen dat die noiseless reeks beter zou klinken met 500k of 1meg pots).
-De set die mij echt verraste was de texmex set eigenlijk, net zoals de Texas specials wat meer output, beter in drive dan in het echte clean maar minder aanwezige mids, maar best een mooie veelzijdige set voor het geld.

En dan de 51 Nocaster set geprobeerd en die doen alles wat ik wil, zowel dat glazige clean als een mooie ronde drive, zolang je er geen metal ofzo mee gaat spelen kunnen deze met veel genres volgen.

Napoje
16 april 2019, 11:18
Dimarzio twang kings ook even meenemen dan.

Luke-wannabe
16 april 2019, 11:24
@ Deefke: Ah. Die Tex Mex's zaten ooit in mijn Road Worn. En ik vond die echt niet zo goed. Grappig dat we dan een heel verschillende smaak hebben blijkbaar.


Dimarzio twang kings ook even meenemen dan.
Hmm, die heb ik in een gitaar zitten. Ben niet zo onder de indruk.

Napoje
16 april 2019, 11:33
Jij niet, ik wel.

deefke666
16 april 2019, 11:49
[QUOTE=Luke-wannabe;3419154]@ Deefke: Ah. Die Tex Mex's zaten ooit in mijn Road Worn. En ik vond die echt niet zo goed. Grappig dat we dan een heel verschillende smaak hebben blijkbaar.


Voor overstuurde sounds vond ik ze best goed "voor de prijs dan he".
De nocasters zijn een totaal andere klasse van sound. Helemaal niet te vergelijken met texmex of Texas specials.

Pepe
16 april 2019, 12:08
Ik heb maar beperkte kennis van tele pickups, dwz duncans broadcaster/antiquity, Fender nocaster en de Lollars.
Tel ik de Mare niet mee wegens exotica.
Lollars zijn het meeste alround, soort 60's Bakersfield waar de Nocasters 70's rocky en de Dunans 50's rock'n roll zijn, zo staat dat een beetje in mijn hersenpan gearchiveerd.
Dus Lollars maar te duur.
Je kan ook zeggen, voor 100 euro extra ben ik ook in 1x keer klaar.
keuzes keuzes...

oh, ik heb nog een tonerider liggen, kijk ik gewoon tegenaan (maar twijfel om ze in te bouwen)
is dat wat? want volgens mij heb jij daar weer kennis van
is een hot classic zegt het doosje.

Luke-wannabe
16 april 2019, 12:21
Tonerider heb ik ervaring mee. Was ik door underwhelmed.
Het doel van deze gitaar is goedkoop, goed genoeg om covergigs op te doen. Hoeft geen credible sound te hebben. Inderdaad, misschien gewoon niet bitchen en in één keer voor the real shit gaan. Lollar. Maar dan is het misschien ook wel leuk om Antiquity uit te proberen.

Don Mare. Wat vind je daar van??

deefke666
16 april 2019, 12:28
Ik heb ze zelf nog niet gehoord maar qua budget keuze zouden de bootcamp pickups van bareknuckle misschien een optie kunnen zijn.

https://www.bareknucklepickups.co.uk/pickups/bootcamp

Pepe
16 april 2019, 12:49
De Mare's die ik had (Hayride) waren behoorlijk goed, soort lovechild tussen een Lollar en Antiquity
maar ik geloof dat Mare ontelbare variaties van zijn tele pickup maakt dus garantie enkel voor dat modelletje.

Ik moet er ook bijzeggen, mijn Lollars zitten in een mahonie thinline
in thinlines klinkt de brugpup wat vetter en breder dan in een solid maar de neck is vaak te wollig
niet met de Lollars, sterker, die neckpickup klinkt als een bellbottom strat pickupje
niet echt een jazzy tele neck sound maar wel fijn bruikbaar
ik blijf me daarover verbazen

Jimwoud
16 april 2019, 14:50
Probeer voor de lol eens een setje van Donlis.

Heb een A5 PAF HB set in m'n Les Paul en klinkt echt te gek.

Tevens een A5 flat pole in de brug van m'n Tele, klinkt ook erg goed. Iets te helder/ bright soms, maar deze gitaar zelf is erg helder en punchy.

telerocker
16 april 2019, 15:53
Lollars, Klein, Amber, Bare Knuckle of een Suhr-T set is allemaal erg goed spul. Zelf heb ik bijna al mijn planken ge-BKP'd. De vraag is wat je wilt investeren in zo'n gitaar. Zoals ik al zei, PM Ateng even. Hij heeft Scheffer stratpickups dacht ik.

telerocker
16 april 2019, 15:54
Probeer voor de lol eens een setje van Donlis.

Heb een A5 PAF HB set in m'n Les Paul en klinkt echt te gek.

Tevens een A5 flat pole in de brug van m'n Tele, klinkt ook erg goed. Iets te helder/ bright soms, maar deze gitaar zelf is erg helder en punchy.

Tonepot gebruiken, het geheime wapen van een tele ;-)

Erik de Perik
16 april 2019, 17:32
Probeer voor de lol eens een setje van Donlis.

Heb een A5 PAF HB set in m'n Les Paul en klinkt echt te gek.

Tevens een A5 flat pole in de brug van m'n Tele, klinkt ook erg goed. Iets te helder/ bright soms, maar deze gitaar zelf is erg helder en punchy.

Ik heb pups van Donlis in 3 gitaren zitten, Tele, LP (A2) en Strat HSS (A5) en ben er echt zeer over te spreken.

M'n referentiekader: Fender, Gibson, DiMarzio, Bill Lawrence, Ibanez en Yamaha allen vintage en recentere SD's.


Tonepot gebruiken, het geheime wapen van een tele ;-)

Egwel.

ateng
17 april 2019, 12:06
Jij niet, ik wel.

Weer een smaakkwestie dus ;)

ateng
17 april 2019, 12:09
Ik zou Ateng een PM sturen. Hij heeft ervaring met Scheffer pickups dacht ik.

Ik moet toevallig een telecaster video maken dus ik kan het je dan laten weten wat ik ervan vind.
Net 1 gemaakt met P90 er in en klinkt wel lekker hoor maar je zoekt denk ik gewoon "standaard" 2 tele singlecoils toch.

Luke-wannabe
17 april 2019, 23:54
De Mare's die ik had (Hayride) waren behoorlijk goed, soort lovechild tussen een Lollar en Antiquity
maar ik geloof dat Mare ontelbare variaties van zijn tele pickup maakt dus garantie enkel voor dat modelletje.

Ik moet er ook bijzeggen, mijn Lollars zitten in een mahonie thinline
in thinlines klinkt de brugpup wat vetter en breder dan in een solid maar de neck is vaak te wollig
niet met de Lollars, sterker, die neckpickup klinkt als een bellbottom strat pickupje
niet echt een jazzy tele neck sound maar wel fijn bruikbaar
ik blijf me daarover verbazen

Klinkt goed die Lollars! Zo’n net wat feller nekpickuppie is wel lekker in een coverbandje. Welke heb jij? Ik heb een special in mijn Tele.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Luke-wannabe
17 april 2019, 23:55
Probeer voor de lol eens een setje van Donlis.

Heb een A5 PAF HB set in m'n Les Paul en klinkt echt te gek.

Tevens een A5 flat pole in de brug van m'n Tele, klinkt ook erg goed. Iets te helder/ bright soms, maar deze gitaar zelf is erg helder en punchy.

Wat is dat voor een merk?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Luke-wannabe
17 april 2019, 23:56
Ik moet toevallig een telecaster video maken dus ik kan het je dan laten weten wat ik ervan vind.
Net 1 gemaakt met P90 er in en klinkt wel lekker hoor maar je zoekt denk ik gewoon "standaard" 2 tele singlecoils toch.

Ben wel benieuwd naar die Tele video!!

Pepe
18 april 2019, 00:31
Klinkt goed die Lollars! Zo’n net wat feller nekpickuppie is wel lekker in een coverbandje. Welke heb jij? Ik heb een special in mijn Tele.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Is een normaal setje. Ik heb even gedacht om er een special neck van te maken maar is prima zo.

Erik de Perik
18 april 2019, 00:49
Wat is dat voor een merk?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

https://donlisguitarparts.aliexpress.com/store/204043?spm=a2g1y.12024536.pcShopHead_11553502.0

Luke-wannabe
3 mei 2019, 23:53
Uiteindelijk via marktplaats op een Seymour Alnico 2 gestuit voor weinig. En door scheffer een nekpickup laten winden die iets meer strat-ish is. Klinkt heel erg goed! Wat een paar elementjes al niet kunnen doen voor zo’n gitaartje!

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190503/a8ec93b3c8afb0769f038ee391214da2.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

maxdb
4 mei 2019, 00:50
Interessant! Ik ben op zoek naar nieuwe elementen voor mijn nep tele.

Erik de Perik
4 mei 2019, 01:08
Probeer Donlis eens. Ik weet dat het te goedkoop is om iets te zijn maar ik ben erg te spreken over ze.

roger
4 mei 2019, 09:22
Idd donlis! Ik heb ze in 2 gitaren zitten.

Check mij filmpje...

https://youtu.be/EqFEK-s8fcY


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Luke-wannabe
6 mei 2019, 13:59
Te gekke service van meneer Scheffer. Ik had geen humcanceling middenpositie. Gemaild naar Scheffer dat ik erg blij was met de pickup, maar dat dat toch wel jammer was.. Stuur maar op zegt ie. Schijnt iets met de polariteit van de magneten te zijn. Dus hij zorgt dat dit euvel verholpen wordt. Super te gek!