PDA

View Full Version : El Maya gekocht!!!



th14s
15 april 2019, 08:17
Een vriend van me had vroeger een El Maya gitaar die ik fantastisch vond. Sindsdien heb ik altijd een El Maya willen bezitten en sinds gisteren is dat het geval:)

https://photos.app.goo.gl/5cFscgbCq9kE6qJm8

Neck-through strat achtige gitaar samengesteld uit rosewood, maple en walnut. Ze speelt en klinkt fantastisch. Warmer dan een echte strat met veel karakter.

Weet iemand meer over deze gitaar? Wat is de naam van het model bijvoorbeeld? Ik heb dit specifieke model nog nooit voorbij zien komen, dus zeldzaam ze in ieder geval:)

Duhsjaak
15 april 2019, 09:21
Ziet er goed uit.
Heel goed.
Is het middelste element in tegenfase?
Alnico (?) pups?
Ben benieuwder naar hoe ie klinkt dan hoe ie heet.
Gefeliciteerd.
Vriendelijke groet, Gus

th14s
15 april 2019, 09:36
Ik heb nu deze informatie kunnen vinden:

https://best-vintage-guitars.de/el_maya_neck_through.html

Schijnen dus Maxon Alnico pickups te zijn. Er zitten drie switches op waarmee je pickups aan, uit en uit fase kan schakelen. Zelfs alle drie de pickups aan is mogelijk dus een hoop tonale mogelijkheden

telerocker
15 april 2019, 09:59
Back to the seventies-look. Het heeft wel iets van Yamaha's uit die tijd. Is het een zware gitaar?, want de planken uit die tijd waren dikwijls nogal 'gewichtig'.

no 1 hops
15 april 2019, 12:57
Back to the seventies-look. Het heeft wel iets van Yamaha's uit die tijd. Is het een zware gitaar?, want de planken uit die tijd waren dikwijls nogal 'gewichtig'.
ik roep maar gewoon WIETSE!!!!!!
die zal wel meer kunnen vertellen

th14s
15 april 2019, 13:50
Hij is zwaarder dan een normale strat ja. De verkoper wist te vertellen dat de gitaar uit 81 zou moeten komen.

Tupelo
15 april 2019, 15:21
Complete plaatje doet mij erg aan e.o.a. high end Ibanez uit die tijd denken, zo een 70's Musician.

BamBuFan1
15 april 2019, 16:38
Back to the seventies-look. Het heeft wel iets van Yamaha's uit die tijd. Is het een zware gitaar?, want de planken uit die tijd waren dikwijls nogal 'gewichtig'.

Hier op het forum gebruikt men de term 'meubelcaster'.

BamBuFan1
15 april 2019, 16:55
Ik heb de iets eenvoudigere versie van dit model. Het gaat zeer waarschijnlijk om een gitaar die tussen pak um beet 79-83 bij de gitaarfabriek Chushin Gakki in Nagano (in opdracht van Rokkoman, de eigenaar van de merken Maya en El Maya) is gebouwd.

vulvasonic
24 april 2019, 17:55
Mijn eerste elektrische gitaar was een Maya SG. Waanzinnig lekker gitaartje. En hij klonk prima. Na een jaar niks meer mee te beginnen, maar ik heb er wel de basis op gelegd voor alles wat ik ooit bereikt heb op de gitaar. Om die reden heb ik nog steeds een zwak voor Maya en El Maya. :)

turboblues
25 april 2019, 11:26
Mijn eerste elektrische gitaar was een Maya SG. Waanzinnig lekker gitaartje.... Na een jaar niks meer mee te beginnen, ;;;

Zo waanzinnig lekker zal die gitaar wel niet geweest zijn als je er na 1 jaar al niks meer kon mee doen...of heb ik iets gemist?

vulvasonic
25 april 2019, 17:56
Hij was zo lekker dat ik er na een jaar spelen zoveel uren op had gemaakt dat ie feitelijk aan gort gespeeld was en daarna was het de moeite niet meer, gezien de nieuwprijs, om er nog geld in te investeren. Ik moest gewoon een 'deftige gitaar', zoals jullie dat zo mooi plegen te zeggen. :)
Was het een goede gitaar? Nee, tuurlijk niet. Verre van! Maar hij speelde heerlijk en de elementen klonken in mijn onderontwikkelde oortjes perfect.