PDA

View Full Version : Line 6 POD HD 500 vs Analoge pedalen



th14s
12 april 2019, 13:15
Een discussie waar we nooit uit gaan komen, maar ik heb toch maar eens een line 6 digitaal pedaal aangeschaft om te ontdekken of het wat is. Wat blijkt? Klinkt stiekem best lekker:
https://youtu.be/JUVnUODmmUU

Mijn conclusie: digitale effecten zijn prima voor overdrive/distortion geluiden, maar clean gaat het never nooit winnen van mn blues junior (met een minimaal ts9 randje). Heeft iemand de gouden tip om ook clean een lekkere sound te toveren uit de HD500? Patches zijn welkom!

schizo910
12 april 2019, 17:25
Ik snap het niet, waarom wil je een cleane sound uit de HD500 toveren als je amp al mooi clean is? clean als effect, snap ik niet?

Met digitale effecten is het juist zo makkelijk om je amp als clean platform te gebruiken.

Erik de Perik
12 april 2019, 17:48
Psies...! Je kunt de preamp van je versterker zelfs via een loop in je processor lussen. Als die HD500 dat heeft maar dat zal vast wel. Ik heb zelf ook jaren lang zo gespeeld; buizen pre-amp en stereo power-amp, midi controller, volume pedaal en multi effectprocessor. Mijn installatie was toentertijd wel heel erg doe-het-zelf van karakter, maar tegenwoordig is er veel standaard beschikbaar.

th14s
12 april 2019, 18:32
Excuses voor de onduidelijkheid😂 ik bedoel dat het amp modeling gebeuren op de HD500 het nooit wint van mn blues junior. Ik zoek een lekker clean geluid mét amp modeling direct in de PA/speaker/headphone.

Erik de Perik
12 april 2019, 18:42
Sorry voor mijn onduidelijkheid.... prop een lekkere cleane preamp in je loop.

Brad
12 april 2019, 19:09
Excuses voor de onduidelijkheid�� ik bedoel dat het amp modeling gebeuren op de HD500 het nooit wint van mn blues junior. Ik zoek een lekker clean geluid mét amp modeling direct in de PA/speaker/headphone.

Ik persoonlijk ervaar het juist andersom. De cleane geluiden vindt ik op die modeling apparaten nog wel ok maar de overstuurde sounds beduidend minder. Maar goed anderen denken er anders over en doen er mooie dingen mee. Wat voor de één niet werkt werkt voor de ander wel.

Erik de Perik
12 april 2019, 20:16
Jij bent veel te bescheiden Brad. Als th14s jou zou kunnen horen.... Gelukkig kan dat...!

https://soundcloud.com/brad-524926423

th14s
12 april 2019, 22:55
Klinkt goed Brad! Dat is mn volgende stap: zorgen dat ik het één en ander kan opnemen op mn laptop. Ik weet dat het makkelijk moet zijn, maar heb me er nog nooit in verdiept😂

Brad
13 april 2019, 10:41
Alles wat ik tot nog toe heb opgenomen heb ik gedaan op een digitale Boss meer sporen recorder. Dat is in principe CD kwaliteit. Maar het is mij wel duidelijk geworden dat je met goede software nog betere resultaten kunt bereiken.

th14s
13 april 2019, 14:42
Heb je de exacte naam van die digitale Boss recorder? Ga ik eens kijken of het iets voor me is:)

MarkS
13 april 2019, 15:27
Ik vind dat de makke met heel veel modeling spul, juist dat randje.
Clean en high gain doen ze meestal wel prima.

arjanb01
13 april 2019, 15:41
Klopt. Daarom gebruik ik mijn Boss gt6 puur en alleen voor de fx in de loop. De crunch en lead sounds haal ik uit mn amp.
Werkt uitstekend en is vele malen goedkoper dan losse pedaaltjes.

the sure thing
13 april 2019, 16:58
Ik vind dat de makke met heel veel modeling spul, juist dat randje.
Clean en high gain doen ze meestal wel prima.

+1


Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder

Brad
13 april 2019, 23:57
Heb je de exacte naam van die digitale Boss recorder? Ga ik eens kijken of het iets voor me is:)

Oei, die is nieuw al lang niet meer te krijgen. Dat is de BR-600. Het is alweer een behoorlijke tijd geleden dat ik hem gekocht heb. De tijd vliegt.

Nu kun je de BR-800 krijgen. Maar die is best prijzig, tegen de 400 euro. Daar staat tegenover dat ie meer mogelijkheden heeft dan de BR-600.
Een ander idee is deze Zoom, 313 euro en je hebt nog 16 sporen ook.

https://www.bax-shop.nl/multitrack-recorder/zoom-r16-recorder

Erik de Perik
14 april 2019, 03:25
Voor dat geld kun je comfortabel opnemen met je pc.

Dirk_Hendrik
14 april 2019, 09:42
Behalve dat ik met elke variant van "opnemen op de PC" merkte dat ik het op de langere termijn toch niet als "comfortabel" ervoer.

Erik de Perik
14 april 2019, 11:45
Wat miste je dan?

Mitch
15 april 2019, 15:46
"Warmte"

"3D"

en meer metaforen waar D_H gek op is :seriousf:


Geintje, maar back on topic: het is me nu onduidelijk of je 'm ook al hebt aangeschaft, maar clean/clean met randje vind ik de Oudere Vox multi bakken beter doen dan de concurrentie. Ja, ook de nieuwste varianten in een zelfde prijscategorie. In een klasse hoger kun je niet om Kemper heen. Ik heb de Helix nu van meerdere spelers gehoord die hadden beweerd er ontzettend veel verstand van te hebben en er veel tijd in te hebben gestopt en ik vond het drie keer niks.