PDA

View Full Version : Spiceworks



Guuz
11 april 2019, 09:39
Kent iemand Spiceworks die op Marktplaats verschillende zelfgebouwde effectpedalen aanbiedt, zoals King of Tone en Morning Glory.
Ik ben benieuwd of er al mensen zijn die deze pedalen gekocht en/of geprobeerd hebben.

King of Tone (https://link.marktplaats.nl/m1367933434)

Brad
11 april 2019, 09:52
Humor hebben ze in elk geval wel. Prijs 129 en bieden vanaf 128,99.

vulvasonic
11 april 2019, 15:40
Ik meen me te kunnen herinneren (en als andere gasten me hierop kunnen tegenspreken, graag doen!) dat het grote geheim achter die dingen nu juist is dat er onderdelen in gebruikt worden die amper nog te krijgen zijn en die in belangrijke mate verantwoordelijk zijn voor de kwaliteit van het geluid. Die KOT's zullen worden gebouwd zolang ze nog een voorraadje van die transistortjes (was dat het?) hebben. Als het op is is het meteen gedaan met de productie ervan.
Misschien verwar ik de KOT met de Sun Face, want daarvan weet ik zeker dat ze dat gebruiken als hun unique selling point, dus wellicht ga ik er automatisch vanuit dat hetzelfde, of iets vergelijkbaars geldt voor de KOT. En dan koop je dus een kloon, maar dan klinkt ie uiteindelijk toch anders. Of het echt een enorm verschil is weet ik ook niet.

Ik heb laatst een video gezien waarin de King of Tone vergeleken werd met een stel andere legendarische drives en toen viel het me tot mijn eigen verbazing op dat de KOT me nog het minst wist te bekoren. Zegt overigens niets veel, want een groot deel heeft te maken met jouw manier van spelen, het instrument dat je gebruikt en je versterker(s).

Het voordeel van de kloon is wel dat je geen twee jaar hoeft te wachten (dat schijnt de wachttijd te zijn voor een echte). :D

drieslambrecht
10 juli 2019, 01:03
Met het idee van "zal wel niet maarja, moet toch wachten" heb ik er vorig jaar een gekocht. Een een King of tone clone en die deed ik enkel weg omdat ik de real deal eindelijk had. Was ook high gain optie en de twee klonken vrijwel exact hetzelfde.

rozh
10 juli 2019, 11:38
https://max.guitars/nl/king-tone-guitar-duellist?utm_campaign=&utm_content=&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_term=&utm_source=Daisycon&utm_medium=Affiliate&utm_campaign=216906

dit is ook een optie :)
zelf ben ik er nog niet echt weg van, maar dat zal wel aan mij liggen.
meer van ik heb al een klon, ts10 en zendrive. wat voegt dit dan nog toe.

NLF
10 juli 2019, 11:43
Heb m wel eens aan de telefoon gehad. Maakte op mij wel een correcte indruk maar verder geen ervaring mee (dus weet niet hoe zijn spullen klinken enzovoorts).

Mitch
10 juli 2019, 11:57
Prima dingen, goed gebouwd, niks mis mee. Qua prijsstelling zou je wel wat meer afwerking verwachten, zoals op zijn minst een decal om aan te geven welke knop wat doet. Verder zit je in heel het kloonverhaal, waar je wat meer of minder principieel kan zijn, maar dat is een andere discussie. Als het gaat om bouw- en geluidskwaliteit: prima.

Brad
10 juli 2019, 18:49
Ik heb per mail contact met hem gehad over een bepaald pedaal. Vond het wel een prettige mailwisseling.

Dirk_Hendrik
13 juli 2019, 09:25
Ik meen me te kunnen herinneren (en als andere gasten me hierop kunnen tegenspreken, graag doen!) dat het grote geheim achter die dingen nu juist is dat er onderdelen in gebruikt worden die amper nog te krijgen zijn en die in belangrijke mate verantwoordelijk zijn voor de kwaliteit van het geluid.


Tegenspreken? Ga ik doen ;)

Jep. Da's inderdaad de vrkoopargumentatie die we al jaren horen en die ook evenzoveel jaren klakkeloos wordt overgenomen door de vele "boetiekbouwers" die we in die jaren hebben mogen leren kennen.

Unieke componenten, niet meer te krijgen, NOS, etc etc. En intussen komen er aan de lopende band weer partijtjes van die unieke componenten tevoorschijn die, hoe toevallig, net door de volgende boetiekgod blijken te zijn bemachtigd! En als het dan écht nijpend wordt komt er toevallig een nog hogere god langs ie "ontdekt" dat de door hem "uitgevonden" oplossing eigenlijk net zo goed klinkt! Of ineens blijken er uit een ander land "net zulke goeie te komen! Ze heten alléén anders...

Sales mojo crap. Gitaristen trappen er elke keer weer in....

the sure thing
13 juli 2019, 10:34
Dank voor je bijdrage, altijd heerlijk om te lezen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Speeddemon
23 juli 2019, 11:20
Tegenspreken? Ga ik doen ;)

Jep. Da's inderdaad de vrkoopargumentatie die we al jaren horen en die ook evenzoveel jaren klakkeloos wordt overgenomen door de vele "boetiekbouwers" die we in die jaren hebben mogen leren kennen.

Unieke componenten, niet meer te krijgen, NOS, etc etc. En intussen komen er aan de lopende band weer partijtjes van die unieke componenten tevoorschijn die, hoe toevallig, net door de volgende boetiekgod blijken te zijn bemachtigd! En als het dan écht nijpend wordt komt er toevallig een nog hogere god langs ie "ontdekt" dat de door hem "uitgevonden" oplossing eigenlijk net zo goed klinkt! Of ineens blijken er uit een ander land "net zulke goeie te komen! Ze heten alléén anders...

Sales mojo crap. Gitaristen trappen er elke keer weer in....

Grotendeels met je eens, maar er zijn wel degelijk 'key componenten' die gewoon zeldzaam geworden zijn. Een goeie batch AC128 torren bijvoorbeeld? Of 5nF (dus géén 4.7 of 5.6) caps voor een Rangemaster clone...

Misschien minder 'key component'... en
Ondertussen blijkbaar weer via diverse kanalen beschikbaar, maar way...waaaay back, toen we dachten dat GW Bush de worst prez evah was en er alleen nog in vogelnestjes getweet werd etc, toen waren de Hitachi op-amps voor FA-1 clones zo zeldzaam dat Analog Mike ze bij yours truly in kocht. Nu gewoon hier (https://www.banzaimusic.com/HA1457W.html) te krijgen.
Het kan verkeren. :hide:

Om over SAD512's nog maar niet te beginnen. :soinnocent:

Plant
23 juli 2019, 15:00
... Of 5nF (dus géén 4.7 of 5.6) caps voor een Rangemaster clone...

Zijn dat precisie condensatoren dan?
Een simpele condensator heeft best wel tolerantie, 4.7 plus 10% of 5.6 min 10% doet al effectief hetzelfde.
Als eentje van 5nF geen 4.7 of 5.6 mag zijn zou ik ze voor gebruik maar door je leverancier laten nameten en selecteren op exact 5.0nF alvorens hij ze opstuurt. Hij ziet je aan komen.

Speeddemon
23 juli 2019, 19:11
In de praktijk gaat 't idd weinig uitmaken; het is meer in het kader van exacte clones van een Rangemaster; die hadden een 5nF treble cap. En die waarde is nu eenmaal niet gangbaar meer.

Tough
25 februari 2020, 22:28
Prima ervaringen met Gijs; door de jaren verschillende pedalen bij gekocht

Rooker
13 april 2020, 10:27
Heb een King of Tone kopie bij hem gekocht. Hij was er heel helder over. Wat componenten betreft identiek aan het origineel. Ik kan het niet checken want ik ken niemand met zo n ding😁. Zou hem graag eens naast het origineel zetten. Hij geeft in elk geval een zeer prettig transparant overdrive met randje. Met eindeloos veel boost.
Enige wat ik jammer vind is dat de print plaat los in de behuizing zit. Bedoel niet op een balkje zoals bij de orginele bouwers. Dit resulteert in dat je telkens de electronica naar binnen moet duwen als je de achterkant er af haald. Iets wat je bij dit pedaal vaak doet aangezien je hem daar finetuned. Ik weet bijna zeker dat dit op Lange termijn problemen gaat geven.

Tough
29 oktober 2020, 15:27
Ik heb o.a. een KoT bij hem gekocht als backup en die staat al heel lang op mijn pedalboard. De originele KoT ligt in de kluis XD
Wat betreft finetunen, eenmaal ingesteld klaar toch?