PDA

View Full Version : Gibson sg stijl



larsje
9 april 2019, 21:15
Mijn koopwoede is nog niet gestild. Ik ben op zoek naar een SG type gitaar en vond deze. Heeft iemand ervaring met het burny en is deze prijs reëel?

Burny Sg custom met vintage Gibson Vibrola
€ 1.250,00
http://link.marktplaats.nl/m1392138375?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Erik de Perik
9 april 2019, 21:28
Ik heb iets minder voor een Gibson SG '62 reissue uit dezelfde periode betaald. Deze was en is mint.

almarvk
9 april 2019, 22:46
Burny gitaren zijn erg fijn, maar wil je iets wat meer waardevast is zou ik voor een Gibby gaan.

larsje
9 april 2019, 23:07
Zoiets?
Gibson SG Custom 74
€ 3.000,00
http://link.marktplaats.nl/m1396016031?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

vulvasonic
10 april 2019, 01:49
Ik ben jou niet, maar als ik het geld had en ik wilde een SG (en ik wíl een SG), dan zou ik 'm binnen het kwartier kopen. Het was mijn eerste gitaarliefde en dit was mijn favoriete kleur. Dit is niet de meest gewilde periode, maar 3000 is een fatsoenlijke prijs (vind ik) en persoonlijk vind ik SG's uit die periode juist geil. En ik zie geen head/neck cracks......, dus ja, ik zou 'm kopen. Meteen. Maar ik heb wel een erg roze bril op. :)

Midwolda
10 april 2019, 07:37
Als ik moest kiezen tussen die Gibson 1974 voor 3K en die Burny 1989 voor 1K dan wist ik het wel. :)

Venlonaer
10 april 2019, 08:06
Inderdaad. Gewoon voor de 3K Gibby gaan. Geld moet rollen

Thiez
10 april 2019, 08:33
Misschien ook een Maybach Albatros eens proberen, laatst op een gespeeld en dat beviel best goed eigenlijk. En zelf speel ik al 15 jaar sg, dus het modelletje is niet vreemd voor me.

Tupelo
10 april 2019, 08:39
Ik vind de Burny op alle fronten mooier.

telerocker
10 april 2019, 10:04
Ik ken de verkoper van de Gibson 1974. Hij speelt al zijn hele leven op LP's en SG's. Qua looks vind ik de Burny mooier, maar is het niet de real deal natuurlijk.

Tupelo
10 april 2019, 10:22
SG's met vibrola vind ik mooi, zonder vind ik ze al gauw lelijk.
3 pups staat ook goed, zeker met zo een vibrola.
Vind 1250 voor een 89 Burny persoonlijk teveel, maar 3000 voor die '74 Gibson zou ik ook niet graag neerleggen.
Nu ben ik in beginsel geen SG liefhebber.
Gaat om de wijze waarop je gitaren koopt; wil je dingen uitproberen, weet je van jezelf dat het maar voor een poosje is ? denk je dat er een moment komt dat je de gitaar moet cashen ?
Zijn allemaal dingen die meespelen.
Wanneer je gewoon een player zoekt, je kan er wat zuinig op zijn, en je weet dat je niet binnen een paar jaar het ding moet inruilen omdat je centen nodig hebt ?
Dan maakt het allemaal minder uit, wat honderd euro meer of minder.

NLF
10 april 2019, 10:37
Burny's zijn meestal heel goed, maar het zijn en blijven kopieeeen en daarom is 1250 wel een forse prijs.

3000 voor een Gibson uit 1974 (ik weet nog goed dat ik zo'n soort gitaar voor ongeveer 900 gulden kocht) vind ik totaal gestoord.

guitarkid2
10 april 2019, 11:26
'Gibson electrics produced during the "Norlin era" are units produced from 1970 through 1983; these are considered by many Gibson fans to be the worst guitars Gibson ever made, and for good reason - they were in fact awful.'
https://menga.net/gibsons-stupid-norlin-era-electric-guitars

Dit werd jarenlang geroeptoetert en opeens .........collectief geheugen verlies ..niet waar....hebzucht...myth oud iz goed...who knows

Maja puur op de pics en omdat ze ooit een van m'n favo gitaar hero's hebben endorsed....zou ik voor de burny gaan

kwispelhond
10 april 2019, 12:10
Let bij SG's uit de 70's op de hals, die kunnen belachelijk smal zijn (ik bedoel dan rond de 40mm op de topkam). Ik meen bij deze op de foto's al te zien dat deze ook de smalle hals heeft. Ik heb zelf overigens kort geleden ook zo'n mooie SG imitatie uit de 70's gehad en dat ding had die smalle hals ook en ik kon akkoorden die ik al decennia speel ineens niet meer spelen. Zeer belangrijk om eerst uit te proberen dus en zeer persoonlijk wat jij wel of niet kan gebruiken en plezierig vind.

Zo'n Japanner voor die prijs zou ik persoonlijk nooit kopen, die Gibson vind ik best gaaf maar voor 1000,- euro koop je een prima Standard en voor iets meer een leuke versie zoals die 61'er van Erik, gewoon een klein beetje geduld en die voor jou perfecte komt heus wel langs.

telerocker
10 april 2019, 12:37
'Gibson electrics produced during the "Norlin era" are units produced from 1970 through 1983; these are considered by many Gibson fans to be the worst guitars Gibson ever made, and for good reason - they were in fact awful.'
https://menga.net/gibsons-stupid-norlin-era-electric-guitars

Dit werd jarenlang geroeptoetert en opeens .........collectief geheugen verlies ..niet waar....hebzucht...myth oud iz goed...who knows

Maja puur op de pics en omdat ze ooit een van m'n favo gitaar hero's hebben endorsed....zou ik voor de burny gaan

Het is zeker niet allemaal schroot. Maatje van me heeft een '71 Goldtop met P90's en dat ding heeft een sustain en klank... Ook de neckfeel is top. Ik probeer die gitaar al heel lang van hem 'los te lullen', maar helaas zonder resultaat.

vulvasonic
10 april 2019, 13:24
Ik vind dat Norlin gelul ook een beetje...... gelul. Ja, het was absoluut een mindere periode, maar dat wil niet zeggen dat Gibson in die periode aan de lopende band kutgitaren produceerde. En natuurlijk is 3000 veel, maar je koopt ook een stukje geschiedenis. Althans, zo denk ik erover. Voor 3000 koop je ook een geweldige nieuwe SG, maar zo'n ouwe heeft een mojo waar een nieuwe, hoe goed ie ook is, nooit tegenop kan. Als je daar niet gevoelig voor bent zou ik naar een nieuwe kijken, of een goede 2de hands SG van enkele jaren oud (maar ook dan zul je horen dat het niet de beste periode van Gibson was :D ).
Ik ben een simpel mens. Ik krijg een stijve bij het zien van een ouwe afgeragde SG en als ik dan het geld had kocht ik 'm met het grootste gemak, want ik weet dat zoiets mij enorm ligt te inspireren de hele tijd en dat heb ik niet met een nieuwe. En in het onwaarschijnlijke geval dat ik het niks zou vinden zou ik het ding weer voor dezelfde prijs verkopen. Je koopt namelijk wel iets wat zijn/haar waarde behoudt. En over 10 jaar is ie waarschijnlijk nog een stuk meer waard, maar dan is door de inflatie alles ook weer zoveel duurder geworden dat het feitelijk nog geen reet uitmaakt.
En dat de hals dun of smal is zal mij persoonlijk worst wezen. Ik heb gitaren met halzen waar ik een ladder bij nodig heb om bij alle snaren tegelijk te kunnen en ik heb gitaren met halzen die dun zijn, sommige zijn kaarsrecht, andere lopen taps toe, ik heb er met een 7.25" (?) radius en ik heb gitaren met een radius van 18" (ik zeg ook maar wat hier)....., maar al die verschillende vormen zorgen ervoor dat al mijn gitaren een geheel eigen karakter hebben en ook dat gegeven zit mij dan weer glashard continu te inspireren. Ik wil maar zeggen, het is net hoe je er in staat. Nogmaals, als je niet gevoelig bent voor dit soort zaken koop je een nieuwe. Keus zat.

Een dure kopie zou ik zelf niet snel kopen. Ik zou er bijna aan toe willen voegen 'uit principe', maar daar ik in principe geen principes heb, want dat is tenslotte ook niets meer dan een mening waar je niet vanaf wenst te wijken en dat vind ik geen goede eigenschap. Maar ik heb er altijd een beetje moeite mee als ik mensen zie spelen op hele dure (en waarschijnlijk hele goede) kopietjes. Iemand anders heeft het veldwerk gedaan en..... ach, je snapt waar ik heen wil.
Maar uiteindelijk moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken wat ie doet of niet en wat goed voelt of niet. Ik heb mijn mening gegeven, maar feitelijk heb je er geen reet aan, want mijn mening doet er niet toe. :)

larsje
10 april 2019, 14:45
Haha, geweldige post. 'Is tegen mijn principes, maar die heb ik eigenlijk niet' superleuk.

larsje
10 april 2019, 14:51
ff nog een inhoudelijke vraag....'laat' je zo'n gitaar nu of is opnieuw lakken goed om te doen. Er is best een grote chunck uit die headstock - laat je zoiets repareren of beter niet doen? En bijvoorbeeld het plaatsen van zo'n tremolo...zinnige actie of verminderd daar de waarde van?

vulvasonic
10 april 2019, 15:14
Niks aan doen!
Anders gaat er direct 1000 euro van de waarde af. En als je wilt dat ie er nieuw uitziet, koop dan gewoon een nieuwe. :eek:

larsje
10 april 2019, 15:22
Ah oké, accepteren dus. Die bucklewear vind ik wel tof, afgesleten neck ook. Maar die chunck bij die headstock mmm, niet zo. Ik heb trouwens een startbod gedaan van 1750,gaat ie niet doen, maar eens kijken...

Tupelo
10 april 2019, 15:29
Je kan er lak uit '74 op gooien natuurlijk, dan is het vintage correct. :ok:

larsje
10 april 2019, 15:37
En zo'n Vibrola erop zetten is dus ook niet slim. Vond deze op reverb. com maar goed die heeft een originele..

Https://reverb.com/price-guide/guide/10238

vulvasonic
10 april 2019, 16:44
Nee, je moet er niets aan veranderen, TENZIJ je 'm weer in originele staat terug kan brengen en zelfs dan zijn er zeikers, want als je de elementen verwisselt en je soldeert de originele terug bij een verkoop en de potentiële koper ziet dat er nieuw soldeersel op de potmeters zit, dan zwaait er wat, want dat is nu juist het bewijs om aan te tonen of alles origineel is. ÓF het moet je gewoon geen reet interesseren, want het is jouw gitaar en jij moet er op spelen en originaliteit boeit je geen kont en bovendien ben je toch niet van plan om 'm ooit te verkopen. Ik behoor tot de laatste categorie.
Maar een blik in de koude grond zegt me dat die gitaar niet per sé een blijvertje is.


En even iets anders..., ik heb er niks over te zeggen, dus doe lekker wat je wil...., maar ik persoonlijk vind het heel vervelend als mensen bij het uitbrengen van een bod net boven het midden gaan zitten van wat men als vraagprijs noteert. Het komt op mij wat respectloos over. En je zal best een hele goeie gast zijn, maar ik kan daar zelf slecht tegen. :)

larsje
10 april 2019, 17:04
Thanks! Tsja van die vraagprijs... Ik zag op reverb.com dat ze daar ook voor zijn verkocht. Dus net als dat 3000 euro EEN bedrag is, is 1750 dat ook... Vandaar. Maar eens kijken of hij überhaupt reageert (denk het niet)..

munkie
10 april 2019, 19:30
https://link.marktplaats.nl/m1391547134

Als ie niet mooi hoeft te wezen. Keus genoeg op MP : Gibson, Epi, Tokai etc. Ik heb eens een Vintage(merk) SG getest, vond ik niet slecht voor het geld.

Erik de Perik
10 april 2019, 19:32
Het is zeker niet allemaal schroot. Maatje van me heeft een '71 Goldtop met P90's en dat ding heeft een sustain en klank... Ook de neckfeel is top. Ik probeer die gitaar al heel lang van hem 'los te lullen', maar helaas zonder resultaat.

Ken een vergelijkbare.... topgitaar en die gast doet 'm ook niet weg.

turboblues
15 april 2019, 15:48
Ik vind SG's maar kindergitaartjes. Platte planken!
En ik mag dat zeggen, heb er al genoeg in mijn handen gehad en heb er trouwens nu nog altijd eentje (die de koffer bijna niet verlaat).
Zeker geen 3000 Euro waard..voor mij althans..

Brad
15 april 2019, 22:07
Die gitarist van Paul McCartney deed er erg mooie dingen mee. Met een Gibson SG dus.

Jan Buurman
15 april 2019, 22:47
Ooit ook een mooie SG Standard bezeten maar ik kon er niet aan wennen. Inderdaad een dun plankje. Ik heb nu een warte Vox SDC 55. Die heeft net meer body.

telerocker
16 april 2019, 00:33
Stiekem vind ik een SG subzero cool. Helaas kan ook ik niet wennen aan de ergonomie van dit ontwerp. Te dunne body en de topkam lijkt erg ver weg als je van een strat af komt. Koplastig zijn ze ook, al is dat met een rubber ringetje nog wel te verhelpen.

telerocker
16 april 2019, 00:38
Die gitarist van Paul McCartney deed er erg mooie dingen mee. Met een Gibson SG dus.

Zullen we de bekendste SG-ambassadeurs er dan maar meteen aan toevoegen: Angus Young, Robbie Krieger, George Harrison, Eric Clapton (in Cream), Toni Iommi, Frank Zappa, Pete Townsend, Derek Trucks, Frank Marino en nog wat 'mindere goden'.

larsje
6 januari 2020, 20:22
Het gaat er toch van komen. Ik ga binnenkort zo'n oude Gibson sg custom checken uit de begin jaren 70. Hebben jullie nog tips bij het beoordelen van zo'n oude gitaar?

Brum
6 januari 2020, 20:36
Niet laten vallen.

Erik de Perik
6 januari 2020, 20:40
Verbinding hals en body schijnt nog wel eens een probleem te zijn. Originaliteit van alles is belangrijk. Is uit het Norlin tijdperk, waarvan niet alles even duidelijk vast staat.

Ik heb een '62 reissue (volgens mij een '88, maar daar hou ik me niet zo bezig mee) en dat is een fantastische gitaar. Voor mij is de graadmeter altijd of ik 'm vind klinken en of ik het geld er voor over heb. Bespeelbaarheid en 'vintage' heb ik minder mee.

larsje
6 januari 2020, 22:28
Thanks! Wat bedoel je met verbinding hals en body. Wat kan daarmee aan de hand zijn?

telerocker
6 januari 2020, 23:35
Thanks! Wat bedoel je met verbinding hals en body. Wat kan daarmee aan de hand zijn?

Hele fora zijn hierover vol geschreven. Erik bedoelt: de neck-body joint is door de specifieke constructie van de SG een zwakker punt dan gemiddeld. Bij sommige!! dus niet alle exemplaren van decennia terug kan de hals net wat te veel flexen. Het komt de stemstabiliteit niet echt ten goede. Mijn vroege Yamaha SG had dat ook een beetje. Daar kon je bijna tremeffecten mee doen door aan de hals te trekken, maar dat was ook een relatief dunne hals. Koop je een oude, let dan vooral ook op de stevigheid van de neck-body joint en de mate waarin hij flext. Moderne SG's zijn op dat punt meer solide. Overigens kun je bij elke gitaar wel beweging in de hals krijgen, maar de ene doet dat veel meer dan de andere.

Brum
6 januari 2020, 23:53
En niet schrikken van de barsten in de lak die meegaan met de neck-body verbinding. Is doorgaans echt alleen de lak. Ik heb een begin jaren '80 Standard en die heeft het ook. SG's hebben inderdaad wel zwabberhalsen, je moet een beetje gentle zijn met de grip. Daar komt ook de breuk in de lak bij de neck-body verbinding van.

Niet laten vallen was uiteraard een geintje. Maar SG's zijn helaas wel erg gevoelig voor headcracks. Dat kan al van alleen naar voren vallen in tas of koffer, terwijl ie op de grond staat. Helaas meegemaakt, twee keer.

Erik de Perik
6 januari 2020, 23:55
Net als de Les Paul, niet zo'n goed ontwerp.

Tupelo
7 januari 2020, 10:39
Je kan er het beste eentje kopen met een gerepareerde headcrack (beter dan crackhead) dus ?
Kost minder, en dan heb je dat al achter de rug ? :ok:

telerocker
7 januari 2020, 11:11
Je kan er het beste eentje kopen met een gerepareerde headcrack (beter dan crackhead) dus ?
Kost minder, en dan heb je dat al achter de rug ? :ok:

:seriousf:

Tabula Rasa
7 januari 2020, 12:20
Gerepareerde neckcrack is ook geen garantie. Deze is 3 keer gebroken en was al twee keer verlijmd https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200107/fb5c328792948e69d1a75818cf0d70f4.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tabula Rasa
7 januari 2020, 12:21
Daarna mocht ik aan de slag. Maakte niet uit hoe, als het maar vast zat. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200107/1b11b1a00db82fb45c6dc25b4e77aa00.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brum
7 januari 2020, 12:44
Die van mij heeft ook drie breuken overleefd. Ik heb me laten vertellen door een gitaarbouwer, dat het nooit dezelfde breuk is, altijd een fractie erboven of eronder. Dit omdat een goed verlijmde breuk in principe sterker is dan alles eromheen. Je kunt dus stellen dat des te meer breuken, des te sterker de nek.:D Het zoeken is dan ook naar een SG met 40 headcracks of zo. Spotgoedkoop en een keer zo sterk.

Tupelo
7 januari 2020, 15:21
Mijn vader wist me vroeger te vertellen dat een goede lasverbinding niet breekt.
Was iets met het AZ stadion waarover ik hem vragen had willen stellen, maar al die toestand, daar weet hij tegenwoordig niets meer van.
Maar serieus.
Klinkt debiel natuurlijk, en ik zou het zelf ook niet willen, toch, wanneer je het zo stelt; 40 headcracks ?
klinkt het bijna als een goede oplossing.
Wellicht is al die lijm ook nog eens goed voor de stemvastheid en sustain ?

Tabula Rasa
7 januari 2020, 16:07
Een kop en neck uit 1 deel zonder volute is gewoon geen hele slimme constructie. De nerf loopt het hout uit in de kop en da’s vragen om problemen. De beste oplossing naar mijn mening, is ook vrij rigoureus, gewoon een strook inleggen of de zijkanten afschaven tot de toets en vervangen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Thiez
8 januari 2020, 07:53
Een goed gelijmde verbinding is inderdaad sterker dan het hout er omheen. Maar dan hebben we het over een goed gelijmde (of gelaste) verbinding. Er zijn ook genoeg voorbeelden van headcracks waar wat lijm tussen gespoten is, klemmetje erop en 'het zit weer vast'.
Hoewel dit voor sommige cracks ook de juiste oplossing kan zijn, hebben andere iets meer werk nodig om weer een mooi schoon en goed passend lijmvlak te krijgen.

Overigens speel ik zelf al meer dan 15 jaar SG, mijn gibson is ook al een paar keer gevloerd, maar gelukkig nog nergens last van. Is wel een 2011 of 2012 modelletje, mogelijk dat ze geleerd hebben van fouten uit het verleden en verbeteringen hebben aangebracht.

(overigens bij een las scheurt hij ook vaak net naast de las af. Dit materiaal is niet gesmolten maar wel van structuur veranderd door de warmte. Zeker als een las snel terug gekoeld wordt, krijgt het een brosse structuur)

Napoje
8 januari 2020, 12:14
Eigenlijk ongelofelijk dat gibson die halsconstructie nooit heeft aangepast omdat het anders niet vintage correct is.

Tabula Rasa
8 januari 2020, 12:23
Eigenlijk ongelofelijk dat gibson die halsconstructie nooit heeft aangepast omdat het anders niet vintage correct is.

Een scarfjoint met volute is veel steviger en je gooit minder hout weg. Zo zonde.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

kwispelhond
8 januari 2020, 13:08
Hij zou gaan kijken naar één uit de 70's dus die heeft een volute en hoogstwaarschijnlijk geen kopbreuk want dat is zeer zeldzaam bij die Maple-met volute-halzen uit de 70's.

Ja, Gibson had het probleem opgelost maar de liefhebbers liepen zo hard te huilen dat ze niet meer als vroeger waren dat Gibson ze maar weer ouderwets kwetsbaar maakte om van het gezeur af te zijn.

Brum
8 januari 2020, 16:07
Het hoeft geen maple hals te zijn overigens. Die zijn er ook, maar in de Norlin periode werd er wel meer geëxperimenteerd. Niet dat het slechte gitaren zijn, helemaal niet. En dat van die volute klopt inderdaad, al weet ik niet precies vanaf welk jaartal en tot wanneer ze dat hebben gedaan. Dat is een prima oplossing om de zwakke kop-hals te beschermen. En inderdaad, de heren Gibson puristen moesten er niks van hebben. En zo zijn er wel meer fabeltjes over Gibsons uit de Norlin periode. Ik vind het niet erg, drukt de prijs tenminste.

larsje
27 januari 2020, 10:21
Ik heb de sg gekocht, volledig origineel. En inderdaad dun nekje, maar wat een sound! En dus age wear vind ik qua looks echt top! (En geen zwabbernek 😁)

Thiez
27 januari 2020, 10:33
ik mis nog iets....... oh wacht, het zijn de fotos!

larsje
27 januari 2020, 11:22
komen ze
https://i201.photobucket.com/albums/aa253/larsratering/IMG_20200127_110542_zps8ydmtw8r.jpg (http://s201.photobucket.com/user/larsratering/media/IMG_20200127_110542_zps8ydmtw8r.jpg.html)


https://i201.photobucket.com/albums/aa253/larsratering/IMG_20200127_110532_zpskyujylgj.jpg (http://s201.photobucket.com/user/larsratering/media/IMG_20200127_110532_zpskyujylgj.jpg.html)

https://i201.photobucket.com/albums/aa253/larsratering/IMG_20200127_110537_zpsdltgo1ve.jpg (http://s201.photobucket.com/user/larsratering/media/IMG_20200127_110537_zpsdltgo1ve.jpg.html)

Fobo
27 januari 2020, 12:49
Ziet er mooi uit!
Geen last van midden-pu tijdens spelen?

larsje
27 januari 2020, 16:23
Nee hoor werkt prima. Ik vroeg me af of tuners ook te reviseren zijn. Er zijn er twee die iets los zitten, waardoor die snaar nogal snel ontstemt. Ik zou het zonde vinden om er nieuwe op te moeten zetten.

Erik de Perik
27 januari 2020, 20:44
Het wil nog wel eens dat het kunststof ringetje tussen knop en mechaniek uitgelubberd of verdwenen is. Die kun je vervangen.

larsje
27 januari 2020, 22:21
Je je bedoelt het stemknopje. Dat je aandraait zeg maar?

Erik de Perik
27 januari 2020, 22:37
Yep en er moet dan ook een schroefje zijn zodat je 'm los kunt draaien van het asje.

larsje
27 januari 2020, 22:39
ha oke, er zit in iig geen schroefje aan de buitenkant (dus ophet stemknopje zelf). Zou dat aan de binnenkant moeten zitten?

Erik de Perik
27 januari 2020, 23:56
Nee dat zou dan op de kop moeten zitten, zoals bij deze:

https://cdn10.bigcommerce.com/s-5gpf9/products/100574/images/330654/%2524_57__09877.1544296749.1024.768.jpg?c=2

Je kunt daar ook duidelijk het kuststof ringetje zien dat ik bedoel.

Thiez
28 januari 2020, 07:18
Mooi ding hoor! Maar ik hou ook gewoon heel erg van SG's.

larsje
28 januari 2020, 11:33
ha nee die zitten er niet op. Ik zag dat ze ook weer gemaakt worden die waffle backs, maar jee wat zijn die duur. Ik dacht zo'n 130 euro inclusief verzending uit USA

Erik de Perik
28 januari 2020, 13:21
Nergens in Europa te krijgen dan?


Foto was als voorbeeld hé ;)

larsje
28 januari 2020, 13:25
deze vond ik (wel met schroefje):
https://www.tonefactory.nl/kluson-wafflebacks-metal-tulip-3-3-gold?gclid=CjwKCAiA1L_xBRA2EiwAgcLKAxEc1chJyJZJFe6 5OGJpRM53Yc7u1eb0Nxksf9eLwzE3JW35qUJnWBoCUj8QAvD_B wE

https://guitarpartscenter.eu/en_US/p/KLUSON-Waffle-Back-guitar-tuners-GD%2C3-3/7232

dit zijn de originele zonder schroefje:

https://www.gitaarupgrade.nl/webshop/onderdelen/stemmechanieken/akoestisch--elektrisch-3l3r/detail/787/kluson-waffleback-tuners-sk900slgm-3-left3-right-gold.html


Ze zijn dus gewoon erg duur -;)

Fabrieksinstellingen
28 januari 2020, 16:25
Mooi hoor, veel plezier met spelen

telerocker
28 januari 2020, 16:39
Plezier met je SG, altijd een mooie plank, al is het nooit mijn gitaar geworden.

Erik de Perik
28 januari 2020, 17:34
deze vond ik (wel met schroefje):
https://www.tonefactory.nl/kluson-wafflebacks-metal-tulip-3-3-gold?gclid=CjwKCAiA1L_xBRA2EiwAgcLKAxEc1chJyJZJFe6 5OGJpRM53Yc7u1eb0Nxksf9eLwzE3JW35qUJnWBoCUj8QAvD_B wE

https://guitarpartscenter.eu/en_US/p/KLUSON-Waffle-Back-guitar-tuners-GD%2C3-3/7232

dit zijn de originele zonder schroefje:

https://www.gitaarupgrade.nl/webshop/onderdelen/stemmechanieken/akoestisch--elektrisch-3l3r/detail/787/kluson-waffleback-tuners-sk900slgm-3-left3-right-gold.html


Ze zijn dus gewoon erg duur -;)

Deze zijn origineel en wat goedkoper:


https://www.thomann.de/nl/gibson_gimh020_gitarrenmechanik.htm?o=6&search=1580228407 https://www.thomann.de/nl/gibson_gimh020_gitarrenmechanik.htm?o=6&search=1580228407