PDA

View Full Version : smash proof gitaar



no 1 hops
9 april 2019, 09:52
kwam ik net tegen op internet

https://www.sandvik.coromant.com/nl-nl/aboutus/pages/stories.aspx

guitarkid2
9 april 2019, 10:05
Wat een kutwebsite

telerocker
9 april 2019, 10:24
Model vind ik wel gaaf. Of ie klinkt is vers twee.

Napoje
9 april 2019, 10:41
Gitaar tussen 2 stoelen leggen en op de hals gaan springen en kijken of ie nog steeds onbreekbaar is.

Fobo
9 april 2019, 17:46
Gitaar tussen 2 stoelen leggen en op de hals gaan springen en kijken of ie nog steeds onbreekbaar is.
Toch....erg lang geleden, was bij een test van (steelstring-) gitaren door de Consumentenbond één van de meewegende factoren hoe beschadigd (of juist niet) een gitaar zou blijken te zijn bij een (werkelijk en systematisch uitgevoerde) val van 1 meter hoogte...

D3nnis
9 april 2019, 17:57
Gitaar tussen 2 stoelen leggen en op de hals gaan springen en kijken of ie nog steeds onbreekbaar is.Ik durf er wel op te gokken dat ie heel blijft, gezien de gebruikte materialen voor de neck.

Plant
9 april 2019, 17:59
Gitaar tussen 2 stoelen leggen en op de hals gaan springen en kijken of ie nog steeds onbreekbaar is.

:ok: (springen deed ie misschien nog niet)

http://www.tdpri.com/attachments/fender-neck-test-jpg.198926/

Verder heb ik weleens begrepen dat een vertegenwoordiger van Ovation eens wilde demonstreren hoe degelijk zo'n akoestische gitaar is. De bowl bleef idd heel, de rest niet :D

Erik de Perik
9 april 2019, 18:08
Kan me ook nog (lang, lang geleden) een speakertest van de Consumentenbond herinneren, waar zaken als de Nederlandstalige handleiding en het echte fineer doorslaggevend waren.

Erik de Perik
9 april 2019, 18:23
Ik durf er wel op te gokken dat ie heel blijft, gezien de gebruikte materialen voor de neck.

Uiteindelijk kan alles stuk. Ik had een klant die 42CrMo4 tooljoints met dubbeldragende 7 5/8" API schroefdraad kon slopen. Machine had een koppel van zo'n 130.000 Nm en dat zou er iets mee te maken kunnen hebben gehad. :seriousf:

munkie
10 april 2019, 19:42
Haha, totaal over-the-top net als Yngwie zelf. Mooi stukje werk wel. Mijn ouwe heer had vroeger Sandvik gereedschap, oh jeugdsentiment.

D3nnis
10 april 2019, 19:49
Uiteindelijk kan alles stuk.

Zeker.
Maar in dit geval verwacht ik binnen de "intended use" niet dat ie breekt.

Die API schroefdraad die je noemt, dat is toch die draad die veelal in de olie gebruikt wordt?

no 1 hops
11 april 2019, 08:13
Haha, totaal over-the-top net als Yngwie zelf. Mooi stukje werk wel. Mijn ouwe heer had vroeger Sandvik gereedschap, oh jeugdsentiment.

stanley, sandvik en nooitgedagt, de standaard merken in je timmerkist. of de houten werkbanken. prachtig spul

Erik de Perik
12 april 2019, 13:00
Zeker.
Maar in dit geval verwacht ik binnen de "intended use" niet dat ie breekt.

Die API schroefdraad die je noemt, dat is toch die draad die veelal in de olie gebruikt wordt?

Yep API is de offshore standaard. Die draden worden bij verticaal en horizontaal (gestuurd) boren gebruikt.