PDA

View Full Version : BLACK MOUNTAIN RAG - mijn eerste recording na 5 jaar...



Picker
8 april 2019, 11:15
Doorspoelen naar 4:10 als je het ge-OH niet wil aanhoren ;)


https://www.youtube.com/watch?v=-Ghl74LRWzE

benwave
8 april 2019, 19:29
Goed hoor,.. lekker soepel, wat een gemak,.. en een heel mooi geluid cq opname.
Goeie kop ook :)

arjanb01
8 april 2019, 19:48
Gave fingerstyle muziek. Keek en luisterde er altijd met plezier naar👍
Je hebt wel wat weg van George Harrison en da’s een compliment 😉

grayfink
8 april 2019, 20:31
Wow! Mooi hoor. :)

RB-1
11 april 2019, 20:46
Heeel mooi gespeeld! :ok:

Interessante versie ook (in C!). Hoe ben je tot die toonaard gekomen?

Ik 'woon' in de Bluegrass dus mijn referenties zijn de oeruitvoeringen op fiddle (mijn helden Kenny Baker en Byron Berline) en die zijn allemaal in A. Dacht dat Doc Watson de eerste gitaarversie maakte, in D.

Je spelstijl doet me erg denken aan mijn maatje van heel vroeger, Jean Paul Piquard.
Hij was ook zo'n acrobaat op de 6 string, maar speelde (toen) zeker niet zo 'clean' als jij hier doet.

Net zelf ook weer even geprobeerd, want in principe speel je op mandoline in alle toonaarden zonder capo, en C gaat best wel, al liggen A en D toch duidelijker lekkerder. Banjo vind ik, om wat lekker melodisch te kunnen spelen, wel veroordeeld tot A.
Toen ik nog dacht fiddle te gaan leren, in AEac#, maar dat heb ik -gelukkig voor anderen :seriousf:- nooit doorgezet.

Leuk dat je me er -op fenomenale wijze- aan herinnert, ik moet ook nodig weer eens aan BMR gaan werken....

Bruno

Picker
12 april 2019, 07:01
Heeel mooi gespeeld! :ok:

Interessante versie ook (in C!). Hoe ben je tot die toonaard gekomen?

Bruno

Ik wilde het eigenlijk in G spelen in plaats van in C, maar ik had mijn leesbril niet op en dan lijken die twee ineens heel veel op elkaar.

RB-1
12 april 2019, 21:57
Ik wilde het eigenlijk in G spelen in plaats van in C, maar ik had mijn leesbril niet op en dan lijken die twee ineens heel veel op elkaar.
Precies daarom ben ik zooo blij met mijn wide angle multifocale glazen....;)
https://www.hangoutstorage.com/banjohangout.org/storage/photos/medium/95/959-132551314112015.jpg

Erik de Perik
12 april 2019, 22:13
Lekker gespeeld man... echt....!!

Fobo
13 april 2019, 11:56
Heb met het genre niet zo veel, maar wat mooi en knap gespeeld!!

Midwolda
13 april 2019, 11:59
Ja, dit luistert en kijkt wel erg lekker weg zo (vanaf 4:10 dan he ;) ). Dankjewel!

gitaarmike
14 april 2019, 11:17
Ik heb compleet niks met deze stijl van muziek. Maar desalnieteplus, de sound is top en het komt uiterst professioneel over. Epische baard heb je ook :P

Plant
14 april 2019, 16:59
Vleugje Chet Atkins stijl, nice :)
Apart die Yamaha gitaar, niet van jezelf aangezien je hem signeert met datum? Dacht ook dat je (altijd) op Taylor speelde.

Picker
14 april 2019, 17:50
Vleugje Chet Atkins stijl, nice :)
Apart die Yamaha gitaar, niet van jezelf aangezien je hem signeert met datum? Dacht ook dat je (altijd) op Taylor speelde.

Klopt. De gitaar is van de Bert Jansch foundation, en schijnt de favoriete gitaar van wijlen Bert Jansch te zijn. Ter nagedachtenis gaat het instrument de hele wereld over, en 80 gitaristen spelen er iets op wat hen met Bert Jansch verbindt. Dit onder het mom van "Around The World In 80 Plays". Zie https://80plays.bertjanschfoundation.org.

Erg leuk project!

Duhsjaak
15 april 2019, 09:26
En dan ook nog opgedragen aan Bert.
Niet weer 5 jaar wachten!
Je bent een held!
Vriendelijke groet, Gus

mountainman
16 april 2019, 15:17
Hij weer prachtig Eltjo! Maar... 5 jaar? Je hebt tussendoor toch ook wat kerststukjes in de huiskamer opgenomen?

Fijn dat je schouderblessure weer is genezen. Betekent dit dat we een nieuw album tegemoet kunnen zien? :crazyhappy:

Picker
16 april 2019, 16:12
Maar... 5 jaar? Je hebt tussendoor toch ook wat kerststukjes in de huiskamer opgenomen?


Klopt ja, maar langer dan 5 minuten spelen was toen nog steeds lastig.



Fijn dat je schouderblessure weer is genezen. Betekent dit dat we een nieuw album tegemoet kunnen zien? :crazyhappy:

Ik zal je verklappen dat ik nog steeds niet 100% pijnvrij ben, maar het mag onderhand geen naam meer hebben. En je, een nieuw album staat zeker op de 'roadmap', evenals een serie nieuwe online Masterclasses (waaronder eentje voor dit nummer).