PDA

View Full Version : Ceriatone overtone



larsje
6 april 2019, 23:40
Hi, ik ben wel benieuwd naar ervaringen met de overtone (dumble clone) van ceriatone. Heeft iemand daar ervaring mee? En wat vind je van de amp?

tmms
7 april 2019, 12:58
Mooi plan. Heeft ie een 6L6 eindtrap? Heb hier een Guyatone 2x6L6, ben aan het bedenken welke voorversterker daar in kan. Eerste ingeving was de twin reverb voorversterker, zonder galm. Maar zo'n Dumble is ook een idee.
Dit is ie, compact en degelijk plaatstaal. Werkt op 480V belast.
http://i68.tinypic.com/33lyseq.jpg

AoDf
7 april 2019, 19:36
Ik heb er één staan. Gebruik 'm voornamelijk clean met eventueel wat pedalen ervoor en op laag volume want slaapkamer. Is in ieder geval prima als je van een John Mayer Fender achtig clean had, daar heb ik 'm destijds voor aangeschaft. Heb helaas nooit de gelegenheid gehad om hem goed open te draaien maar ik verwacht dan meer van hetzelfde.

cluseau
8 april 2019, 07:49
Hi, ik ben wel benieuwd naar ervaringen met de overtone (dumble clone) van ceriatone. Heeft iemand daar ervaring mee? En wat vind je van de amp?


Toch niet van plan er een te bouwen he! :hide:

larsje
8 april 2019, 09:36
Ik twijfel, ik twijfel. Het zijn wel erg veel draadjes 😂

cluseau
8 april 2019, 09:39
Ik twijfel, ik twijfel. Het zijn wel erg veel draadjes 


http://basgitaarforum.nl/images/smilies/icon__facepalm.gif

Pepe
8 april 2019, 11:06
Maar misschien kan je ze één voor één...

larsje
8 april 2019, 11:23
haha, jullie hebben dan ook weer een interessant project -;)
maar ik twijfel nog hoor of ik het wel moet doen (die 2 amps zijn uiteindelijk wel gelukt)

....en wat ik zoek. Die 2202 (hele andere amp) vind ik ook interessant. Ik zoek het in de 20 watt range, liefst meerdere inputs - werk meestal met een licht randje op de amp en dan een paar goede overdrive pedalen ervoor voor de oversturing. Die 2202 is marshall style maar dan haal je de oversturing uit de amp zelf als ik het goed zie. Die Dumble vind ik qua sound wel iets 'heel anders' - klinkt ook mooi en heeft ook zo'n lunchbox variant van 20 watt. En is schakelbaar...

tmms
8 april 2019, 11:49
Die Marshall is wel wat eenvoudiger:o
http://i64.tinypic.com/2qbuqfr.jpg

larsje
8 april 2019, 11:54
yesss (maar bij zegt dat niets hoor -;)

cluseau
8 april 2019, 12:56
haha, jullie hebben dan ook weer een interessant project -;)


Zou dit de wederopstanding van GN kunnen zijn :cheerup:

Pepe
8 april 2019, 13:59
Je zou het project dan breder moeten trekken, waar meer publiek komt door het bijvoorbeeld in het topic Grote kleine ergernissen te zetten
Komt Frans door ook eens:D

tmms
8 april 2019, 14:01
2019 wordt het jaar van de nervous breakdown voor Frans, ik ga ook weer beginnen.:D

larsje
8 april 2019, 14:30
Oke speciaal voor Frans en GN zal ik weer een project opstarten 😂

Pepe
8 april 2019, 15:26
Als ik je dan een kleine tip mijnerzijds, geef het een aansprekende titel.
Het hoeft niet gelijk Het Grote Gratis Bier en Tetten Topic te heten maar toch... (tenzij je inderdaad er gratis bier in gaat weggeven)

cluseau
8 april 2019, 15:28
Je zou het project dan breder moeten trekken, waar meer publiek komt door het bijvoorbeeld in het topic Grote kleine ergernissen te zetten


Nou Pepe, ik zou het zeker niet plaatsen in de categorie ergenis. Nee eerder in de categorie humor, zelfspot en cynisme mede door zijn langdurige afwezigheid na het project. Ik weet niet of je Lars zijn eerste project hebt gevolgd maar we hebben daar een smakelijke tijd aan beleeft met dank aan Lars. Uiteindelijk heeft hij het toch wel voor elkaar gekregen met respect voor zijn doorzettingsvermogen.

larsje
8 april 2019, 15:31
Zo is het Cluseau! - twee versterkers zelfs (beiden inmiddels verkocht...dus tijd voor een nieuwe).

Ik neig ook weer naar zo'n 18 watt clone TMB - die klinken toch erg lekker!!

Pepe
8 april 2019, 15:41
Ik heb een tijd dat project van Lars gevolgd maar dat was net Game of Thrones. Ik bedoel, 12 afleveringen x 8 seizoenen en probeer daar de draad maar eens niet van kwijt te raken.
Ik weet wel dat het ergens eindigde maar hoe.... geen idee...
maar ik begrijp dat het een happy end was en dat is mooi.

https://i.imgur.com/9Z4sufH.gif

larsje
8 april 2019, 15:42
hahaha, geweldig - ik heb er zelfs nog een filmpje van gemaakt volgens mij -;)

cluseau
8 april 2019, 16:06
Is dat topic nog te vinden? Wel handig om ons even in te lezen en geestelijk voorbereiden op de mogelijkheden. Dat zal ons mentaal sterker maken en de kans op een succesvol einde versterken.


Zou trouwens ook wel eens door zo'n taai poesje gemasseerd willen worden :soinnocent:

nico verduin
10 april 2019, 07:48
Yesssssssss Hij gaat het weer doen..... minstens 5 posts per onderdeel. Dus dat worden er weer een paar honderd:cheerup:

larsje
10 april 2019, 08:53
Alles voor jullie plezier😁. En voor die van mijzelf natuurlijk, want ik vind het echt leuk. Ben voor mijn werk de hele dag met mijn hoofd bezig en hier heb ik alleen mijn handen nodig..... Jullie zijn mijn hoofd 😂

cluseau
10 april 2019, 10:16
Jullie zijn mijn hoofd 

Wagff, dat was aleen ter kennismaking bij het eerste project he !!!!

We zullen je nu ook zelf laten nadenken hoor, laat maar eens zien wat je hebt opgestoken van onze input.

larsje
10 april 2019, 11:19
oke, oke -;) zal ik doen...(ik zal een aparte discussie openen als ik van start ga)


Eerste praktische vraag:
https://www.tonefactory.nl/amp-kit-marshall-style-18-watt-tmb-master-vol

Ik wilde deze bestellen.....Zij geven de optie van een Heyboer OT i.p.v. de reguliere - is dat de extra investering waard?
Daarnaast heb ik de keuze uit mallory, orange drops en Sozo caps (erg duur). Wat is hierin wijs?

tmms
10 april 2019, 12:08
Goeie OT is de moeite waard.

larsje
10 april 2019, 12:27
oke, dank je!

en die caps en eventueel CTS potmeters (ipv regulier)?

tmms
10 april 2019, 13:06
Ik gebruik Alpha potmeters, volgens mij prima en een niet te lichte 'actie' of hoe zeg je dat. Mallory caps, er zullen mensen zijn die het verschil horen met dure, ben wel nieuwsgierig waar dat dan in zit. SoZo's zien er wel mooi uit, herinner me verschillende kleuren, prachtig:)

Frits van Mourik
11 april 2019, 00:17
Toch niet van plan er een te bouwen he! :hide:
Heb ik al 'es gedaan. Is goed te doen, hoor!

nico verduin
11 april 2019, 08:42
Heb ik al 'es gedaan. Is goed te doen, hoor!
Frits jij kent de projecten van Larsje toch wel:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf::seriou sf:

cluseau
11 april 2019, 09:07
Frits jij kent de projecten van Larsje toch wel:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf::seriou sf:


Zo te zien niet :blast:

larsje
11 april 2019, 10:11
Even een inhoudelijke vraag - maakt het nog uit welke caps en potmeters ik bestel voor het geluid. Mallory worden standaard meegeleverd, ik kan orange drops of sozo's als upgrade aangeven. Hetzelfde geldt voor die potmeters.

als reminder....-;)

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?152798-Fender-5E3-Deluxe-zelfbouw-project

nico verduin
11 april 2019, 11:24
Tja, "het geluid" is een vaag begrip. Als de portemonnee het toelaat, kun je ervoor kiezen om de duurdere componenten te kopen. Realiseer wel dat je nooit het "geluid" van 50 jaar geleden gaat benaderen..... Immers daarvan is alles 50 jaar verouderd. Tot en met het hout en de speakers aan toe. Ik heb vrijwel altijd mallories gebruikt in de marshall achtige of Philips Mustards (als de klant dat wilde betalen)_ en gewoon OD's of (blue moldeds(wederom als de klant dat wilde betalen)) in de Fenders.

En dan nog maar niet te spreken over de trafo's, buizen, Speakers, kasten, CC, Carbon film of metaal weerstanden weerstanden etc etc.

Experimenteren moet je!!!!!! gewoon proberen

cluseau
11 april 2019, 13:01
Even een inhoudelijke vraag - maakt het nog uit welke caps en potmeters ik bestel voor het geluid. Mallory worden standaard meegeleverd, ik kan orange drops of sozo's als upgrade aangeven. Hetzelfde geldt voor die potmeters.



Persoonlijk geloof ik niet in die onzin. Een cap is een cap (verwacht nu een hele storm van reacties). Als je de 630V mallories neemt gaat het echt wel goed komen. Er zijn natuurlijk mensen die hun elco's in een ijkenhouten jas steken en vervolgens vullen met bijenwas. Zij horen dan ineens veel meer definitie wat dat dan ook wezen mag.

Potmeters is idd goed om een degelijk fabrikaat te nemen. Vooral mechanisch moet het een beetje goed in elkaar zitten.

Wat de OT betreft weet ik al dat jij het verschil niet gaat horen en is zeker de prijsverhoging niet waard.




als reminder....-;)

http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...lfbouw-project (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?152798-Fender-5E3-Deluxe-zelfbouw-project)

Nog steeds een van de meest vermakelijke topics ooit.

Tabula Rasa
11 april 2019, 14:08
Hoop getest op een meterstanden schakelaar en nog nooit verschil gehoord, behalve bij, volgens mij silver mica als bright cap (ruis)

Gepost met Tapaworst