PDA

View Full Version : Mijn cleanish single coil tone op prs



gitaarmike
4 april 2019, 10:57
He Hallotjes,

Zag de post van ateng, first chance I got, ook ff lekker op die 4 of 5 chords jammen. Zo'n lekkere song bold as love, zit niet helemaal meer in me hoofd maar een heerlijke progression.
Wat vindt u ervan? Hoe klinkt dit over jullie apparaat /speakers? Hoor het graag. :)


https://www.youtube.com/watch?v=mUI6WDoLuJw&feature=youtu.be

Grt
Michael

jutter
4 april 2019, 11:17
Michael. Moet je niet eens naar de tandarts want het lijkt alsof je een zeer pijnlijke mond hebt.:o

Maar het klinkt lekker hoor. Had wel iets meer drive in gemogen wat mij betreft.

Brad
4 april 2019, 11:18
Mooi gespeeld hoor. Het geluid kan me wel bekoren. Helder warm zeg maar. Ik hoor ook een klein randje. Klinkt mooi, het wordt op geen enkel moment vies. Komt dat randje uit je amp, een pedaal of doe je het op een andere manier?

gitaarmike
4 april 2019, 11:20
Michael. Moet je niet eens naar de tandarts want het lijkt alsof je een zeer pijnlijke mond hebt.:o

Maar het klinkt lekker hoor. Had wel iets meer drive in gemogen wat mij betreft.

Thanks! Ja ik trek echt hele gekke muilen als ik gitaar speel kan ik letterlijk niet helpen. Ik zou maar niet mijn santana europa videotje kijken dan :P

pasqual
4 april 2019, 12:30
Nice Mike! Mooie sound. Hummie gesplit?

gitaarmike
4 april 2019, 13:05
Mooi gespeeld hoor. Het geluid kan me wel bekoren. Helder warm zeg maar. Ik hoor ook een klein randje. Klinkt mooi, het wordt op geen enkel moment vies. Komt dat randje uit je amp, een pedaal of doe je het op een andere manier?

thanks brad, dat randje is gewoon een kwestie van een low gain amp gebruiken en je gain net zover open draaien dat je net een randje krijgt eigenlijk.

gitaarmike
4 april 2019, 13:06
Nice Mike! Mooie sound. Hummie gesplit?

Thanks Pasqual, nek hummie gesplit, prs mira (low output humbuckers). Overigens zitten er DR pure blues (nickel) snaren op die prs, dan klinkt die wat warmer nog.

pasqual
5 april 2019, 20:50
Thanks Pasqual, nek hummie gesplit, prs mira (low output humbuckers). Overigens zitten er DR pure blues (nickel) snaren op die prs, dan klinkt die wat warmer nog.

Hmmm...klinkt niet te dun eigenlijk! Mooie SC sound ondanks lage output!