PDA

View Full Version : Mijn Fenderisch clean tone



ateng
2 april 2019, 10:27
Heel erg tevreden met mn Scheffer '69 pickups in mn nieuwe gitaar. Na vele pickups te hebben getest en specs besproken heb ik voor de '69 pickups gekozen.
Heb thuis een setje EMG (85 humbucker en 2x SA single coils) liggen en heb erg getwijfeld om mn nieuwe gitaar niet alleen qua look een '80 vibe te geven maar ook qua sound... ala Lukather in die tijd met zn Valley Arts gitaar.
Denk dat ik die maar bewaar voor mn ander (Valley Arts) projectje :)



https://www.youtube.com/watch?v=fjb6lO5_NoE&frags=pl%2Cwn

deefke666
2 april 2019, 12:08
Deze sound lust ik wel :ok:
Klinkt echt goed vind ik, mooi gespeeld ook.

Frans D
2 april 2019, 18:07
Dat is nou jammer dat de video na amper een minuut al stopt, had wel langer mogen duren van mij.
Klinkt weer net als het vorige filmpje heerlijk qua geluid en in spel (daarin lig je sowieso honderd lichtjaren op mij voor).

arjanb01
2 april 2019, 18:22
Mooie stratsound. Moet je wat mee doen in een andere band misschien 😉
Setje zou ik erin houden, geen emgs, gaat ten koste van je openheid van de sound die ju nu hebt.
Heb een luke gehad en als ik dat nu vergelijk met bijvoorbeeld mijn eigen strat sound van mn Maybach klinkt alles veel minder gecomprimeerd en hoor ik de noten die ik speel veel beter! Speel alleen maar met gitaren met passieve pick-ups en dat klinkt toch wel mooier en je wordt gedwongen zorgvuldig te spelen want elk foutje hoor je.

pasqual
2 april 2019, 20:17
Niets mis mee! Lekker erin laten die elementjes;)

jutter
2 april 2019, 21:10
Mooie stratsound. Moet je wat mee doen in een andere band misschien ��
Setje zou ik erin houden, geen emgs, gaat ten koste van je openheid van de sound die ju nu hebt.
Heb een luke gehad en als ik dat nu vergelijk met bijvoorbeeld mijn eigen strat sound van mn Maybach klinkt alles veel minder gecomprimeerd en hoor ik de noten die ik speel veel beter! Speel alleen maar met gitaren met passieve pick-ups en dat klinkt toch wel mooier en je wordt gedwongen zorgvuldig te spelen want elk foutje hoor je.

Je lult uit je neck Arjan! Die Luke van jou klonk superrr!

arjanb01
2 april 2019, 21:37
Zeker, maar wellicht was ik het geluid na 16 jaar zat. Mn smaak is veranderd denk ik😁

ateng
2 april 2019, 22:31
Mooie stratsound. Moet je wat mee doen in een andere band misschien ��
Setje zou ik erin houden, geen emgs, gaat ten koste van je openheid van de sound die ju nu hebt.
Heb een luke gehad en als ik dat nu vergelijk met bijvoorbeeld mijn eigen strat sound van mn Maybach klinkt alles veel minder gecomprimeerd en hoor ik de noten die ik speel veel beter! Speel alleen maar met gitaren met passieve pick-ups en dat klinkt toch wel mooier en je wordt gedwongen zorgvuldig te spelen want elk foutje hoor je.

Mijn ervaring met EMG (had een Blade RH-4) was dat het niet zo organisch klinkt... vrij klinisch. Maar voor '80 dingen juist weer ideaal dus bewaar mn EMG's wel voor mn Valley Arts project.

ateng
2 april 2019, 22:33
Ja die blijven er ook in hoor alleen een ander humbucker gaat er in.

ateng
2 april 2019, 22:36
Dat is nou jammer dat de video na amper een minuut al stopt, had wel langer mogen duren van mij.
Klinkt weer net als het vorige filmpje heerlijk qua geluid en in spel (daarin lig je sowieso honderd lichtjaren op mij voor).

Hahaha thanks.
Ben bezig met een liedje en zal t hier binnenkort posten.

Fusion
3 april 2019, 07:46
Mooie sound!

telerocker
3 april 2019, 09:46
Erg lekker, het is geen pure clean tone maar een heerlijke lichte breakup. Precies het gebied waar een strat zich thuis voelt.

gitaarmike
3 april 2019, 10:17
nice tone, bold as love?

defectmusic
3 april 2019, 12:29
Ben Benieuwd ! maar stap eerst maar in je Auto want je nieuwe Scheffer humbucker met iets meer ballen zit er in :crazyhappy:

Fobo
3 april 2019, 15:00
nice tone, bold as love?
Pzies; onmiskenbaar! :D

gitaarmike
3 april 2019, 15:44
Zo'n lekkere chord progression is dat

ateng
5 april 2019, 23:28
nice tone, bold as love?

Ja dat zou je denken maar nee was meer improvisatie. Gewoon REC knopje indrukken en spelen maar :)
Type amp en strat achtige gitaar inspireert je om zo te spelen zeg maar.

ateng
5 april 2019, 23:31
Erg lekker, het is geen pure clean tone maar een heerlijke lichte breakup. Precies het gebied waar een strat zich thuis voelt.

Nee tis geen super clean tone, wat ik trouwens ook wel mooi vind hoor ala Eric Johnson, maar inderdaad een lichte breakup is wat ik t mooiste vind klinken met een strat.

Luke-wannabe
6 april 2019, 14:09
Cool! Zit wel een soort scherp hoog in wat ik niet direct associeer met Fender. Meer met Marshall.

ateng
6 april 2019, 22:28
Cool! Zit wel een soort scherp hoog in wat ik niet direct associeer met Fender. Meer met Marshall.
Bedoel ook niet amp wise ;)

defectmusic
9 april 2019, 21:43
En dan te bedenken dat ik de eer had om als eerste op deze gitaar te mogen spelen en jou dan hoor spelen en me dan steeds weer afvraag ?? is het wel de zelfde gitaar of ligt het gewoon aan mijn handen ::strat:

ateng
11 april 2019, 10:37
Hetzelfde gitaar en inderdaad tone zit toch in je vingers 😜