PDA

View Full Version : Helix; return to sender



maxdb
28 maart 2019, 10:24
Een paar dagen met de Helix LT gestoeid. De modeling amps en cabs vielen me niet tegen, maar ja, ik gebruik nog een 'antieke' buizen amp, dus dat heb ik helemaal niet nodig. Ook daar doen de drives het prima op trouwens. Al klinkt een hoop wel min of meer hetzelfde.
De grootste tegenvaller vind ik dat ondanks de best goede UI, de potmetertjes nogal veel slagen nodig hebben voor je van 0 naar 100 bent. En ik hoor toch ook wel wat rare digitale dingetjes hier en daar. De NS is ook niet helemaal jofel.
Het is maar een mening na een paar dagen, met wat meer tijd zou ik er best iets bruikbaars uit kunnen halen, maar ik vind het te veel geld voor te weinig verschil met wat ik nu gebruik(Boss GT-10).

Fusion
28 maart 2019, 10:55
Vreemd ik ben overgestapt van de GT100 naar de Helix LT en ik vond t een giant leap for mankind. Maar ieder zijn eigen oren en mening uiteraard

fred dons
29 maart 2019, 09:55
ik gebruik de Helix over 2 buizenamps (Loop return) en ben er juist erg blij mee, ik moet wel zeggen dat er een beetje een stijle learning curve is om hem echt goed te laten klinken wanneer je hem over een "normale" amp laat lopen, maar als je dat eenmaal door hebt wat je aan cq uit moet zetten dan is hij zo veel veelzijdiger (op met name alle volumes) dan puur alleen het geluid van een goede buizen amp.

hij gaat bij mij over een Mesa Stilleto en een H&K tubemeister waarbij ik met een ampswitcher ook mijn signaal naar een plexi kan sturen, de plexi is dan kaal zonder de Helix en dat is een klassiek mooi geluid maar dan wel vooral op flink volume en dat is zelfs in een vrijstaand huis niet altijd prettig

maxdb
29 maart 2019, 19:51
Het is zeker geen verkeerd apparaat! Het aantal assigns is super, dat zocht ik eigenlijk. Maar voorlopig doe ik het nog ff zonder!

Stoffel43
29 maart 2019, 22:51
...maar ik vind het te veel geld voor te weinig verschil met wat ik nu gebruik(Boss GT-10).
Het is inderdaad redelijk wat geld, maar als je dit zegt durf ik te beweren dat je absoluut geen moeite gedaan hebt om er even mee bezig te zijn.
De gt10 verdwijnt in het niets tov de Helix. Natuurlijk, dat is enkel mijn mening maar...

maxdb
30 maart 2019, 10:52
Oke, de Helix is honderd keer beter voor mijn part, maar dat heb ik niet nodig. Vooral omdat ik de modeling niet gebruik. Ik heb er een week aan gespendeerd en besloten dat het niet nodig is voor mij.
Ik heb een bere mooi geluid zonder de helix. Ik wilde alleen wat meer assigns voor het voetpedaal.
(ik vind de de snapshots wel super!)
En die gekleurde lampjes natuurlijk :D

Fusion
30 maart 2019, 11:20
Onderschat t belang van gekleurde lampjes niet op je sound, je spel, je seksleven en t universum

D3nnis
30 maart 2019, 14:35
Die lampjes / displaytjes zijn al bijna meer waard dan het prijsverschil tussen de Helix en Helix LT.

Sjtevel
30 maart 2019, 16:23
Daarom heb ik de floor gekocht! Hartstikke mooi en overzichtelijk die kleine displays!

Fusion
30 maart 2019, 16:53
Is je seksleven al beter? Ja hè? Ik rust mijn koffer

denis.hermans
7 april 2019, 18:29
Als je toch een buizenamp hebt, waarom dan geen helix effects ipv de lt ?

maxdb
7 april 2019, 19:54
Goede vraag.
Bigger is better? Het grote scherm vind ik wel overzichtelijk werken, editing gaat super makkelijk, en ik gebruik het FX pedaal veel, dus dat leek me handig als het er al bij zat.

Ik moet zeggen dat ik inmiddels wel aardig happy ermee ben, zeker omdat opnemen op de PC nu wel heel clean gaat(geen ruis van de amp meer) De modeling amps zijn ook echt wel beter geworden, ik mis mijn buizenbak nauwelijks, al gebruik ik die live nog wel.(en gister nog vette complimenten gehad over mijn sound met de oude set up)
Dat mijn buizenamp thuis niet meer de hele halve avond aan staat vind ook wel een fijn idee, (12 watt ipv 50/150 watt).

Al met al, zou het met de FX ook wel lukken denk ik, maar de kans is wel aanwezig dat ik de LT hou voor thuis, en mijn oude bak in de oefenruimte laat.

EDIT: plus meer footswitches is in mijn geval handig omdat ik zelden van preset naar preset schakel in een nummer maar binnen 1 bank werk. In dat kader worden ineens de snapshots ook verrekte handig!

maxdb
15 april 2019, 01:01
Intussen heb ik m nog steeds en ben er verder ingedoken en ik toch wel aardig op weg geloof ik.

Fijn is echt dat ik (zonder mijn buizen amp aan hoef te zetten) met alles van mijn PC mee kan spelen alsof ik er zelf in gemixt ben :D
Verder wel tof dat ik alleen mijn amp maar hoef aan te zetten en ik omzeil de cabsim en hoor het over over mijn echte amp en cab.

1 echt groot nadeel vind ik nog dat je geen presets kunt maken van een model(drive of fx etc) zoals je hem gebruikt in andere presets. Zodat je dat ineens weer op kan roepen. (zoals bij Boss)
Als ik nu een nieuwe patch maak kies ik mijn fav amp en drive etc. en moet ik weer alles indraaien voor de zelfde sound.
Ik heb nog 30 dagen :P

Lomeos
15 april 2019, 08:32
Intussen heb ik m nog steeds en ben er verder ingedoken en ik toch wel aardig op weg geloof ik.

Fijn is echt dat ik (zonder mijn buizen amp aan hoef te zetten) met alles van mijn PC mee kan spelen alsof ik er zelf in gemixt ben :D
Verder wel tof dat ik alleen mijn amp maar hoef aan te zetten en ik omzeil de cabsim en hoor het over over mijn echte amp en cab.

1 echt groot nadeel vind ik nog dat je geen presets kunt maken van een model(drive of fx etc) zoals je hem gebruikt in andere presets. Zodat je dat ineens weer op kan roepen. (zoals bij Boss)
Als ik nu een nieuwe patch maak kies ik mijn fav amp en drive etc. en moet ik weer alles indraaien voor de zelfde sound.
Ik heb nog 30 dagen :P

Je kan blocks gewoon copy-pasten tussen patches. Alle settings blijven dan behouden. Misschien een slagje meer we.rk, maar net zo effectief.
En anders een bestaande patch op een nieuwe locatie opslaan en van daaruit weer verder werken.

Luke-wannabe
15 april 2019, 11:43
Ik wil even zeggen dat ik ook en LT heb en dat ik er heel blij mee ben. Intussen al bijna zo'n 80 optredens mee gedaan (toer is bijna afgelopen) en hij doet het nog steeds heel goed en de sounds zijn gewoon echt TOP. Super handig voor DI klussen ook. Ik speel wel eens in de orkestbak van een musical. In die instantie bijvoorbeeld super handig!

maxdb
16 april 2019, 20:07
Je kan blocks gewoon copy-pasten tussen patches. Alle settings blijven dan behouden. Misschien een slagje meer we.rk, maar net zo effectief.
En anders een bestaande patch op een nieuwe locatie opslaan en van daaruit weer verder werken.

Dankjewel voor de tip, dit wist ik niet. Zal het meteen gaan proberen.

apekop
18 april 2019, 18:44
De grootste tegenvaller vind ik dat ondanks de best goede UI, de potmetertjes nogal veel slagen nodig hebben voor je van 0 naar 100 bent.

Zit er niet een shift functie op waarmee je de stappen sneller kan laten gaan in 10-talllen bijvoorbeeld? dat is op veel apparaten zo.

Verder vind het wel vreemd dat je de Helix LT hebt aangeschaft aangezien je in je eerste post zegt dat je dat allemaal niet nodig hebt omdat je al buizenbakken hebt en ook in een andere post aangeeft dat je het modeling helemaal niet nodig hebt

D3nnis
18 april 2019, 19:42
Nou ja, vreemd, op zich is dat niet vreemd; zo'n 99,5% van de aanschaffen die hier gedeeld worden zijn niet nodig :D

Maar ik snap wat je bedoelt!

maxdb
18 april 2019, 22:30
Ik had het ook niet nodig, maar het is wel handig als het ook goed klinkt, wat voorheen bij oudere modelers niet het geval was. En ik het dus niet gebruikte. Maar nu nu wel. Dus. :D

maxdb
23 april 2019, 22:02
Zit er niet een shift functie op waarmee je de stappen sneller kan laten gaan in 10-talllen bijvoorbeeld? dat is op veel apparaten zo.

Verder vind het wel vreemd dat je de Helix LT hebt aangeschaft aangezien je in je eerste post zegt dat je dat allemaal niet nodig hebt omdat je al buizenbakken hebt en ook in een andere post aangeeft dat je het modeling helemaal niet nodig hebt

Er zit geen shift functie op, maar ik heb nu door dat ie knoppen snelheids gevoelig zijn, ook goed dus.
De gt had ook modeling, en die had ik daar ook niet voor gekocht.
Een losse amp zonder cab sim is ook prima te gebruiken als drive en heeft veel meer parameters dan een distortion. Dat deed ik al op de gt en blijkt nu ook weer op te gaan met de Helix naar een gewone amp.
Ik had er geen rekening mee gehouden dat ik verslaafd zou raken aan het gemak van deze goede modeling!

Oftewel, ik ben helemaal om, dat ding gaat niet meer terug.

Lomeos
23 april 2019, 22:46
Ik heb de HX Stomp op mijn board staan, omdat ik voor thuis met modelling en een koptelefoon wil kunnen spelen. Zelden zo veel lol gehad met een pedaal! En als multi-fx unit ook gewoon top.

Fusion
24 april 2019, 01:06
Er zit geen shift functie op, maar ik heb nu door dat ie knoppen snelheids gevoelig zijn, ook goed dus.
De gt had ook modeling, en die had ik daar ook niet voor gekocht.
Een losse amp zonder cab sim is ook prima te gebruiken als drive en heeft veel meer parameters dan een distortion. Dat deed ik al op de gt en blijkt nu ook weer op te gaan met de Helix naar een gewone amp.
Ik had er geen rekening mee gehouden dat ik verslaafd zou raken aan het gemak van deze goede modeling!

Oftewel, ik ben helemaal om, dat ding gaat niet meer terug.
Leuk te horen. Ik vind t ook een prima ding. Niet in de buurt van de Axe Fx maar fantastisch spul nonetheless

maxdb
19 juli 2019, 20:47
De nieuwe update 2.8 is echt een killer. Geen greintje spijt meer :D

Sjtevel
21 juli 2019, 17:58
Van de Revv 120 wordt ik in ieder geval heel blij.

Stoffel43
1 augustus 2019, 23:16
Ook de grammatico en de fullerton klinken best lekker. Alleen wat issues met m’n volumepedaal. Morgen ff de boel herinstalleren. Zal wel opgelost zijn dan...