PDA

View Full Version : Litigieuze_aanzet_tot_een_nouveau_chanson (Feedback Please)



Bosch
6 augustus 2003, 09:55
Edelachtbare Staatsraden,

Ik vraag uw aandacht voor het volgende.

Tot mij hebben zich enkele ongekend hoogstaande bass-, drum- en saxloops gewend (allen 120 bpm) in dier voege dat mij geen andere keus rest dan met gebruikmaking hiervan mijn beste (althans meest professioneel klinkende) opname te bewerkstelligen.

Gegeven de omstandigheid dat zich alhier een surplus aan -geen blad voor de mond nemende- staatsraden profileert, poneer ik wijselijk de navolgende mp3.

Gelieve op te slaan als:

http://home.hetnet.nl/~boschracing/Intro_New_1_Test.mp3

Het betreft de eerste litigieuze aanzet tot een nouveau chanson.

Ik heb het verzoek mij in kennis te stellen van uw bevindingen. Wat deugt er en op welke wijze kan het nog meer deugen? Wat zijn de dissonanten en op welke wijze zouden deze kunnen worden geëlimineerd of in ieder geval kunnen worden geminimaliseerd?

Bij de beluistering geef ik u het volgende in overweging:

Bass = Willoops (de loops zijn gemuteerd, samengevoegd, etcetera)
Sax = Tenorsax (de loops zijn eveneens aangepast en tot een eigen creatie verworden)
Drums = Real Kit (onaangepaste loops, hooguit gesorteerd)
Gitaar = Charvel_750 (met Evolutions en een goed geolied fretboard + nieuwe strings)
Amp = 5150 + Alesis Midiverb 4

Het unisolo-stukje (sax + clean guitar) is driestemmig:

-brugelement (stereo)
-halselement (stereo)
-sax (mono)

Ergo, ik stel het zeer op prijs van u een bijdrage te mogen ontvangen aan de hand waarvan ik tot een betere definitieve opname kan komen.

Saluut!

~Bosch~

delphiro
6 augustus 2003, 10:16
[in internet schrijfstijl]

COOL! :-D

De gitaarlicks zijn gaaf omdat ze een leuke timing hebben en flink heen en weer gaan ( ok 1 stukje toonladder ;) ). Het stukje uniso met de sax heeft een erg leuk gitaargeluid!!

Commentaar heb ik ook (goh!); de sax solo's zijn dissonanter (en daarmee 'jazzrockier') dan de gitaarpartijen die over het algemeen dichter tegen de achtergrondbegeleiding ligt. De gitaarpartijen lijken zeg maar theoretisch beter tegen de begeleiding op te lossen waardoor het dus minder jazzrock is.. mmm, ik hoop dat ik duidelijk overkom.. andere uitleg, schrijf de gitaarpartij uit op notenschrift en ik denk dat je minder (dubbel)kruizen en mollen nodig hebt dan voor de saxpartij.

Bosch
6 augustus 2003, 10:27
THANX! :)

Inderdaad een toonladder :wink: . Ik heb daar over nagedacht: wel/niet, maar het is toch eensoort trademark wat een beetje bij me hoort. Het is dan wel stringskipping maar misschien dat ik deze shredlick vervang door een ladder die meer aan de muziek toevoegd. Barret wees mij al op een diminished.

Ik snap je punt m.b.t. de sax. Timing en toonsoort verschillen (te) sterk van de gitaarsolo. Ik heb nog andere loops liggen maar deze leek in eerste instantie het meest passend. Ik ga kijken of een sax met minder modulaties beter klinkt.

Alternatief is om de solo meer jazzrock te krijgen, denk ik.

Anyway THANX A LOT!!! (Y)

FNaRK
6 augustus 2003, 10:45
Uitermate plezierige luistermuziek, goed over nagedacht, EN IK HOOR MELODIE :???:

Doet me heel erg denken aan opnamens van MVP (Mike Varney) met bijdragen van Gambale en Lane (jou vast niet onbekend :D )

Ben benieuwd naar de rest (en post gerust de backingtrack....misschien bruikbaar voor een MegaJam ?)

Bosch
6 augustus 2003, 11:04
Uitermate plezierige luistermuziek, goed over nagedacht, EN IK HOOR MELODIE :???:

Doet me heel erg denken aan opnamens van MVP (Mike Varney) met bijdragen van Gambale en Lane (jou vast niet onbekend :D )

Ben benieuwd naar de rest (en post gerust de backingtrack....misschien bruikbaar voor een MegaJam ?)

Geweldig goed gehoord!!! Mijn doel is namelijk: maak nu eens een nummer dat lijkt alsof het van een "echte" cd afkomt + het moet lijken op Varneys Cenntrifugal Funk (Lane + Gambale)! Dat heb ik letterlijk zo tegen Barret gezegd gisteravond 8-)

Ik probeer de loops zodanig te "componeren" en te muteren dat het mijn eigen ding wordt. Veel van de baspartijen zijn dan ook opgebouwd uit drie of meer originele loops.

De rest volgt iig niet te snel omdat ik er echt de tijd voor ga nemen + Barret gaat ook een solo spelen in dit nummer en die geef ik ditmaal alle tijd :wink: om net zo iets moois te maken als het begin van reversal 8)

THANX again! :P

FNaRK
6 augustus 2003, 11:43
hehehehe, zowaar een reply in leesbaar nederlands :D inclusief een spelfaut (de eerste waar ik je op betrap...boeiend :-? )

en voordat je gaat steigeren en bashen: is een groot compliment dat ik Varney eruit haal: is lang een van mijn favoriete CD's geweest. "Truth in Shredding" van Varney / Gambale is trouwens ook geniaal maar ik neem aan dat je die ook wel kent....

Ben trouwens benieuwd wat Shakeel er van maakt: ik hoop stiekum dat het ook een low-shred wordt.

Barret Wallace
6 augustus 2003, 12:34
yep duidelijk cool :) als tip neem een over the top toonladder die iedereen zen oor ''vangt'' ';)

Roadkill het zal niet een supershred worden denk ik aangezien ik in diminshed en prhygisch wil gaan inspelen op deze track
diminshed ligt me nog niet echt in de vingers...

Voor deze track heb ik gelukkig meer tijd
...zodra ik de dim licks master komt er wel shred :P

haha nee hoor er komt vast wel melodie in, maar ook shred :evil:

Negative K3 fan
6 augustus 2003, 17:46
klinkt goed, ik vind alleen de allereerste sax solo een beetje niet bij de achtergrond passen, en zoals gezegd klinkt jouw gitaarsolo meer shred dan jazz(rock) maar dat kan ook zo bedoeld zijn, weer wat typische bosch kenmerken in de solo, ook erg 'clean' gespeeld (zonder slordigheden en rare bijgeluiden wat ik in je oudere opnames nog wel eens hoor). Verder is 58 seconden wel een beetje kort.

Nog een laatste compliment over gitaartoon, die lijkt met de dag beter te worden :) ik herriner me nog een wat oudere opname van je en het vershcil tussen die oude en deze is behoorlijk groot.

Bosch
7 augustus 2003, 08:25
:)

Thanx!

De 58 seconden is, zeg maar, een voorproefje. De hele track gaat meer dan vier minuten duren, (die is al af). :D . (Bovendien had ik al een nr dat The 58 second song heet :razz: ).

Misschien dat ik die intro-sax verruil voor iets anders. Misschien een bassloop :???:

Vanavond maar eens kijken of ik weer wat verder kom.

CeeYaa,

~Bosch~