PDA

View Full Version : Goede compressor



Marc1974
22 maart 2019, 10:11
Dag allen,

Deze vraag zal vast al eens eerder gesteld zijn, maar kan er zo snel niets over vinden.

Ik ben op zoek naar een goede compressor voor een country sound. Welk merk vinden jullie hier geschikt voor?

Ik speel op een American Standard Telecaster. Mijn versterker is een VOX AC10

Groet,

MArc

deefke666
22 maart 2019, 10:31
Het zal een beetje van het budget afhangen denk ik.
Ik ben echt geweldig tevreden met de Wampler ego compressor, ik heb er meerdere gehad waar ik nooit echt mijn ding in heb gevonden maar deze doet het gewoon voor mij. Betrekkelijk weinig ruis voor een compressor ook vind ik en de blend functie is heel handig. Er is een mini versie ook van dacht ik, die is wat goedkoper. Van de Keeley compressor plus hoor ik ook best goede dingen maar deze heb ik zelf niet getest.

Lomeos
22 maart 2019, 13:31
Ik gebruik een Xotic SP compressor. Klein en fijn. Heeft een blend knop en ook een schakelaar voor low/mid/hi compressie. Enorm flexibel ding.

Sjtevel
22 maart 2019, 17:54
Ich dacht dat de MRX dyna comp zo’n beetje de standaard was in dat genre.

telerocker
22 maart 2019, 19:06
https://peterthorn.com/guitar-compressors-explained/

mountainman
22 maart 2019, 19:24
Mijn zoektocht is ook gestopt bij de Wampler Ego, maar dan de mini versie. Die heeft voor attack en tone in plaats van draaiknoppen 2-standen schakelaars. Als ik ooit nog een andere compressor aanschaf dan wordt het zijn grote broer.

Die Xotic vond ik totaal onbruikbaar. Zelf bij matige compressie gaf die een enorme partij ruis. Zou kunnen dat hij niet lekker combineerde met 1 van mijn andere pedalen, maar bij andere compressors was dit geen probleem.

duckman
22 maart 2019, 20:45
Ikzelf vind de Maxon CP-9 (Pro Plus?)...die rode i.i.g. erg fijn. Meer een transparante,subtielere compressor dan een MXR.

Useless
22 maart 2019, 21:33
De keeley compressor plus is echt zeer goed.

https://www.sweetwater.com/store/detail/KCompPlus--keeley-compressor-plus-4-knob-compressor-pedal/reviews

vulvasonic
23 maart 2019, 02:30
De Keeley Compressor plus staat ook op mijn lijstje. Dat wordt mijn volgende pedaaltje. Ik heb er 300 uur aan YouTube video's kijken en beluisteren opzitten om tot de conclusie te komen dat dat voor mij de meest geschikte compressor is. De functies van de 4 knoppies en de manier waarop deze in het ontwerp geïntegreerd zijn maken het allemaal zoveel helderder voor mij. Ik ben zo'n type die nooit in staat was om een compressor goed af te stellen. En nu met de Keeley Compressor+ weet ik nu al dat er een stuk of 4 hele duidelijke instellingen zijn die ik vrijwel zeker ga gebruiken met heel veel plezier. Het is ook voor het eerst dat ik blij word van een compressor. Ook nieuw! Het ding is nog redelijk goedkoop ook. Zeker als je de prijs-kwaliteit verhouding in ogenschouw neemt.

Een ander geinig compressortje vond ik de 'nieuwe' Boss CP-1X. Heel interessant pedaal, vanwege de manier waarop het werkt. Het is nauwelijks mogelijk om je geluid te verneuken, omdat het een 'slimme compressor (???)' is. D.w.z., als je een knoppie redelijk extreem zet, verandert het ding automatisch enkele settings, waardoor het toch uitermate bruikbaar blijft. Zou ik zeker even naar kijken. De prijs komt overeen met dat van de Keeley hierboven. Mijn voorkeur gaat uit naar de Keeley, omdat ik die begrijp en omdat ik hele slechte ogen heb, waardoor ik de knoppen van de CP-1X niet kan lezen.

De beste compressor in pedaalvorm die ik ben tegengekomen is de Origin Effects Cali76 Deluxe, maar dan zit je al boven de €300,- en dat vind ik persoonlijk wat teveel van het goede. Wel fokking goed.
De compacte versie van dit pedaal (de Cali76 Compact) is ook heel ok, stukje eenvoudiger ook met slechts 3 knoppies en een schakelaartje, maar ook die zit nog altijd rond de 220 euro.

Ik heb alle hierboven genoemde compressors uitgebreid 'getest' (en nog veel meer dan deze allemaal), maar uiteindelijk was dit mijn soort van top 3.
Overigens zou ik hier nog een vierde aan willen toevoegen, namelijk de DryBell Unit 67. Het compressor gedeelte van dit pedaal is net als de Cali76 afgeleid van de beroemde studio 1176 compressor, maar is meer dan alleen een compressor. Het is een compressor/eq/boost combinatie. Waanzinnig koel, maar ook weer aan de prijzige kant. Bovendien valt er voor het compressordeel niet veel af te stellen. :)

piezo
23 maart 2019, 06:55
Heb n.a.v. dit onderwerp even kennis genomen van die keeley en dat lijkt me alleen al op grond van wàt er ingesteld kan worden een goede gitaarcompressor.
Weet iemand of die <tone> regeling ná of vóór de compressie komt? M.a.w. is het een klankregeling ná, of een soort pseudo-multiband vóór, waarbij de door de <tone> geregelde piek bepaalt wanneer de compressie erin komt?

Ik gebruik zelf een Martin compressor-limiter, uitgebreider en dus wat moeilijker instelbaar, maar wel geschikt voor meer dan alleen gitaar. Helaas niet de nuttige <blend> en geen noisegate om hem nog veelzijdiger te maken.

dml
23 maart 2019, 07:23
Voor € 139,- een prima compressor: https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Compressor-50-l/p100251104

the sure thing
23 maart 2019, 08:31
De Keeley Compressor plus staat ook op mijn lijstje. Dat wordt mijn volgende pedaaltje. Ik heb er 300 uur aan YouTube video's kijken en beluisteren opzitten om tot de conclusie te komen dat dat voor mij de meest geschikte compressor is. De functies van de 4 knoppies en de manier waarop deze in het ontwerp geïntegreerd zijn maken het allemaal zoveel helderder voor mij. Ik ben zo'n type die nooit in staat was om een compressor goed af te stellen. En nu met de Keeley Compressor+ weet ik nu al dat er een stuk of 4 hele duidelijke instellingen zijn die ik vrijwel zeker ga gebruiken met heel veel plezier. Het is ook voor het eerst dat ik blij word van een compressor. Ook nieuw! Het ding is nog redelijk goedkoop ook. Zeker als je de prijs-kwaliteit verhouding in ogenschouw neemt.

Een ander geinig compressortje vond ik de 'nieuwe' Boss CP-1X. Heel interessant pedaal, vanwege de manier waarop het werkt. Het is nauwelijks mogelijk om je geluid te verneuken, omdat het een 'slimme compressor (???)' is. D.w.z., als je een knoppie redelijk extreem zet, verandert het ding automatisch enkele settings, waardoor het toch uitermate bruikbaar blijft. Zou ik zeker even naar kijken. De prijs komt overeen met dat van de Keeley hierboven. Mijn voorkeur gaat uit naar de Keeley, omdat ik die begrijp en omdat ik hele slechte ogen heb, waardoor ik de knoppen van de CP-1X niet kan lezen.

De beste compressor in pedaalvorm die ik ben tegengekomen is de Origin Effects Cali76 Deluxe, maar dan zit je al boven de €300,- en dat vind ik persoonlijk wat teveel van het goede. Wel fokking goed.
De compacte versie van dit pedaal (de Cali76 Compact) is ook heel ok, stukje eenvoudiger ook met slechts 3 knoppies en een schakelaartje, maar ook die zit nog altijd rond de 220 euro.

Ik heb alle hierboven genoemde compressors uitgebreid 'getest' (en nog veel meer dan deze allemaal), maar uiteindelijk was dit mijn soort van top 3.
Overigens zou ik hier nog een vierde aan willen toevoegen, namelijk de DryBell Unit 67. Het compressor gedeelte van dit pedaal is net als de Cali76 afgeleid van de beroemde studio 1176 compressor, maar is meer dan alleen een compressor. Het is een compressor/eq/boost combinatie. Waanzinnig koel, maar ook weer aan de prijzige kant. Bovendien valt er voor het compressordeel niet veel af te stellen. :)

Ik zou hier de Empress compressor aan toe willen voegen.


Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder

alias
23 maart 2019, 09:26
Parkside is rommel. Na 1 SNAAR schoon blazen al kapot.

D3nnis
23 maart 2019, 09:28
Parkside is rommel. Na 1 SNAAR schoon blazen al kapot.Dit is best wel een beetje onzin.

Brum
23 maart 2019, 09:31
Ik ben niet zo thuis in de compressors, kan er elke keer weer weinig mee. Maar aan de hand van de zoektocht die ik had, met vele clipjes en inlezen gooi ik er ook eentje in; DOD 280.

alias
23 maart 2019, 09:52
Dit is best wel een beetje onzin.Onzin als reactie onzin, mag dat ook al niet meer?

Marc1974
23 maart 2019, 09:55
Heb zelf ook inderdaad gezien dat Wampler en Keely veel gebruikt wordt.

Zal eens kijken of ik die kan bestellen bij Kaj's Guitarstore in Enschede.

Groet

D3nnis
23 maart 2019, 10:08
Onzin als reactie onzin, mag dat ook al niet meer?Haha, van mij wel hoor, maar ik heb toch niks te zeggen :D

Maar ik heb eigenlijk best goede ervaringen met best wel wat parkside spul.
Voor niet dagelijks, niet professioneel gebruik in ieder geval.

Lomeos
23 maart 2019, 10:34
Die Xotic vond ik totaal onbruikbaar. Zelf bij matige compressie gaf die een enorme partij ruis. Zou kunnen dat hij niet lekker combineerde met 1 van mijn andere pedalen, maar bij andere compressors was dit geen probleem.

Wat gek, zelf nooit iets van gemerkt. Ik heb diverse andere compressors gehad en de xotic is met afstand de stilste. Hij staat altijd aan bij mij.

Nou had ik o.a. een Boss CS2, een dynacomp en een juicer (analogman). Die zijn ook alles behalve stil, dus misschien heb ik een wat hogere ruistolerantie. :-)

Brad
23 maart 2019, 11:13
De Valeton Comprince compressor is een goede compressor. Hij drukt je geluid niet helemaal plat. Ook zeer geschikt als clean boost. Mocht je het een bezwaar vinden, de lak van de behuizing is nogal kwetsbaar. Dus bij intensief podiumgebruik zul je snel een roadworn look krijgen.
Verder is hij compact (mini formaat).

Bolkedebeer
23 maart 2019, 12:47
Ben zelf al heel lang blij met de cali 76 deluxe.
Niet de goedkoopste oplossing maar na uitgebreid vergelijk met de andere usual suspects de fijnste.
In mijn specifieke set-up in ieder geval
Qua sound de meest transparante compressor.
Gebouwd om het einde der tijden te overleven.
En (voor mij althans) superbelangrijk: De mixknop.
Ik vind het heel prettig als ik de mix kan bepalen van droog/compressed.

Gebruik hem voornamelijk in combinatie van Telecaster en strats met Fender-eske cleanamps.
Overdrive en randje haal ik uit pedalen.
John Mayer, Brad Paisley. Ongeveer die clean-met-een-randje hoek, zeg maar.
Moeilijk uit te leggen maar vooral de Mayerstyle akkoorden blijven heel transparant en “zingen”. (stom woord maar kan niks anders bedenken) De slow dancing in a burningroom vibe...

the sure thing
23 maart 2019, 13:34
Mijn persoonlijke favoriet is jaren lang de Suhr Kojicomp geweest.


Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder

kwispelhond
23 maart 2019, 14:30
Heel mooi allemaal met die mooie en soms zeer dure pracht dingen en die Keeley wil ik zelf ook nog wel eens hebben, maar TS zoekt de specifieke country sound en volgens mij moet hij dan juist niet de meeste transparante en natuurlijk klinkende compressor hebben maar gewoon die simpele MXR (of de Ross), da's tenslotte wat de meeste van die country-pickers ook gebruiken.

Ik gebruik zelf maar erg weinig compressie dus heeft voor mij niet zo'n prioriteit, ik heb nog wel een oude Boss CS3 (nog made in Japan) liggen en die doet voor mij wat ik wil, ik heb overigens laatst voor iemand een Joyo compressor voor weinig in China besteld (zou een Ross clone zijn) en dat ding was overigens verbazend lekker, zeker als stand-alone en clean compressor.

Brum
23 maart 2019, 14:41
Er is, denk ik, ook niet echt DE compressor voor een country sound (chicken picking e.d.?). Ik zou gewoon een x-aantal proberen met eigen versterker. De rest is voorkeur.

Brad
23 maart 2019, 15:28
Heel mooi allemaal met die mooie en soms zeer dure pracht dingen en die Keeley wil ik zelf ook nog wel eens hebben, maar TS zoekt de specifieke country sound en volgens mij moet hij dan juist niet de meeste transparante en natuurlijk klinkende compressor hebben maar gewoon die simpele MXR (of de Ross), da's tenslotte wat de meeste van die country-pickers ook gebruiken.

Ik gebruik zelf maar erg weinig compressie dus heeft voor mij niet zo'n prioriteit, ik heb nog wel een oude Boss CS3 (nog made in Japan) liggen en die doet voor mij wat ik wil, ik heb overigens laatst voor iemand een Joyo compressor voor weinig in China besteld (zou een Ross clone zijn) en dat ding was overigens verbazend lekker, zeker als stand-alone en clean compressor.

Een kwestie van afstellen lijkt me. Die Valeton die ik genoemd heb heeft ook een tone knop. Prima voor countrypicking als je de tone knop wat terugdraait en de sustain knop wat meer opendraait. Maar ook als boostpedaal zeer geschikt met de sustain wat lager en de tone knop wat meer open.

the sure thing
23 maart 2019, 15:29
Conclusie: de MXR Dyna Comp heeft zijn tijd wel gehad 😂


Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder

rozh
23 maart 2019, 15:53
Lees even Circuit history hierzo:
https://aionelectronics.com/project/aurora-ross-dyna-compressor/

Ik heb deze compressor gebouwd en dat is dus uiteindelijk een mix tussen de janglebox/ross/keeley/dyna comp geworden. doet het al een aantal jaar erg goed op mn board :)

vulvasonic
23 maart 2019, 17:48
Heel mooi allemaal met die mooie en soms zeer dure pracht dingen en die Keeley wil ik zelf ook nog wel eens hebben, maar TS zoekt de specifieke country sound en volgens mij moet hij dan juist niet de meeste transparante en natuurlijk klinkende compressor hebben maar gewoon die simpele MXR (of de Ross), da's tenslotte wat de meeste van die country-pickers ook gebruiken.
Dat is lang de standaard geweest, maar niet per sé omdat ze dat specifieke country geluid hadden, maar meer omdat er niet veel te kiezen was. In principe kom je er met vrijwel iedere compressor wel, maar niet voor niets domineert Keeley de compressor markt tegenwoordig. Ik meen dat de eerste Keeley een verbeterde Ross was.
En als je je brood verdient als country gitarist graai je tegenwoordig al snel naar de Cali76. Vraag maar aan Johnny Hiland (hoewel, volgens mij is die gast bereid om op een lul met snaren te spelen als ie daar een leuke deal mee kan scoren, maar toch...). Eigenlijk is vrijwel iedereen het er over eens dat de Cali76 Deluxe het beste is wat op dit moment op de markt is. Maar het is al eerder gezegd, je tast er ook wel diep voor in de buidel. Aan de andere kant, als je iedere week op het podium staat en je houdt voor ieder optreden 5 tientjes of meer over (dus dan hoef je nog helemaal geen professional te zijn) en de compressor is een belangrijk onderdeel van je geluid, zoals dat het geval is bij de meeste chicken pickers, dan is de Cali76 Deluxe echt een no brainer.

En ja, sommige gasten kunnen dat zo onwaarschijnlijk goed dat het nauwelijks iets uitmaakt wat ze gebruiken. :)

The Lo Lands
23 maart 2019, 20:03
Tja ik speel geen country maar zag onlangs Andy Timmons een country nummer spelen met zijn Carl Martin Compressor/Limiter pedaal. Deze heb ik ook als enige tijd op mijn plank liggen en naast een zeer lage noise floor ook zeer nauwkeurig in te stellen voor subtiel tot extreme compressie.

the sure thing
23 maart 2019, 20:42
Mijn ruzie cq. haat/liefdeverhouding met compressors is gestopt met de invoering van de blend knop of het kunnen mixen van dry/wet op compressors.


Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder

tmms
23 maart 2019, 20:48
Idem hier, naast een speakerkast m'n enige state of the art ding. Een Empress:)

the sure thing
23 maart 2019, 21:01
He getver die nieuwe Boss compressor krijgt akelig goede reviews op het internet....


Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder

vulvasonic
23 maart 2019, 21:36
He getver die nieuwe Boss compressor krijgt akelig goede reviews op het internet....

Maar hij is ook echt goed! Een vriend van me heeft er twee weken terug een gekocht. Wat ik al schreef, het ding compenseert als het ware op een slimme manier iedere idiote afstelling. Klinkt serieus heel goed. Ik had er nog nooit eerder iets van/over gezien, maar het ding is toch alweer een tijdje op de markt.

kwispelhond
23 maart 2019, 21:53
Boss is ook goed maar ik ben voor die prijs toch iets meer onder de indruk van de Keeley. Da's natuurlijk wel naar aanleiding van de filmpjes op YT dus kan nog veranderen als ik ze nog eens zelf ga uitproberen. (Hmmmm...., wat brengt een "made in Japan" CS3 i.z.g.s. eigenlijk nog op?)

vulvasonic
23 maart 2019, 22:19
Het zijn twee totaal verschillende compressors. Mijn voorkeur ligt ook bij de Keeley Compressor+, maar dat is ook omdat ik 'm snap en hij klinkt ook wel wat anders. Je hebt natuurlijk de blend knop en je kunt 'm ook nog heel goed als booster gebruiken. Toonregeling bevalt me ook van dat ding, dus ja, ook voor mij de Keeley. Maar de nieuwe Boss heeft toch ook wel een paar handigheidjes. Gewoon beide testen. :)

Een ouwe CS-3? Geen idee.

the sure thing
24 maart 2019, 09:12
Die nieuwe Boss compressor heeft flikkerende lampjes en als audiofiel val ik daar nou eenmaal voor... net als de Empress overigens...

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190324/5ed75c78f5d4ca48f1a9376dcfbe3b27.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190324/741ec4feadbb8e3898e3d3afc64d0984.jpg


Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder

Comfortably Daniel
24 maart 2019, 12:52
Als het eigenlijk alleen voor de country chicken-pickin' sound is zou ik zelf voor de Dynacomp gaan. Het is dan toch juist de bedoeling dat ie kleurt en squashy is...

Jan Buurman
29 april 2019, 09:38
Mag ik dit topic even kapen?
Ik ben een enorme beginneling qua compressors. Ik begin echt op nul.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een meer distortion achtige drive. Maar tot nu toe knap ik altijd af op die typische distortionrafel ( ik weet even niet hoe ik dat duidelijker kan omschrijven).
Nu heb ik wat YT filmpjes bekeken en ik vroeg mij af of ik mijn doel zou kunnen bereiken met een compressor voor mijn Direct Drive (of juist na). Ik zoek naar een wat “Amerikaanser/moderner” geluid. Ik speel met redelijke hotte humbuckers over een 1 kanaals JCM met een heel klein randje.
Wie kan mij vertellen wat de effecten zullen zijn? Wat zijn de voors en de tegens?

Luke-wannabe
29 april 2019, 10:01
Ik heb de CS-3 sinds kort. Ben daar zeer content mee!!

Mitch
29 april 2019, 14:06
Mag ik dit topic even kapen?
Ik ben een enorme beginneling qua compressors. Ik begin echt op nul.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een meer distortion achtige drive. Maar tot nu toe knap ik altijd af op die typische distortionrafel ( ik weet even niet hoe ik dat duidelijker kan omschrijven).
Nu heb ik wat YT filmpjes bekeken en ik vroeg mij af of ik mijn doel zou kunnen bereiken met een compressor voor mijn Direct Drive (of juist na). Ik zoek naar een wat “Amerikaanser/moderner” geluid. Ik speel met redelijke hotte humbuckers over een 1 kanaals JCM met een heel klein randje.
Wie kan mij vertellen wat de effecten zullen zijn? Wat zijn de voors en de tegens?

Zou allebei kunnen, maar hangt van de compressor af. Ik ben behoorlijk fan van de Barber Tone Press, maar er zijn inmiddels meer compressors met clean blend. Klassieke compressors wil je er liever vóór, met clean blend heb je meer te kiezen vind ik persoonlijk. Zéker omdat je zelf al met een randje speelt zou een dergelijke comp prima tussen drive pedaal en amp kunnen.
Voor jou als Barber fan...:grouphug: Komen af en toe voorbij op Marktplaats.

Jan Buurman
29 april 2019, 15:41
Voor of na had ik al wat filmpjes van bekeken. Maar wat denk je qua sound? Zou ik ermee kunnen bereiken wat ik zou willen?

Jan Buurman
30 april 2019, 12:20
Ik heb maar een Seymour Duncan Vice Grip gescoord om het zelf te ervaren.. ;)

Kim Wilson
30 april 2019, 13:06
Ik heb een EHX Soul Preacher, die vind ik wel heel fijn. Deze kapt hem aan de bovenkant vrij laat af, dus met single coils heb je geen last van de limiter, maar qua sustain werkt ie wel lekker. Nadeel wat ik ervaar is dat ie een gitaar met hogere output wat abrupt afkapt.

Volg je het nog? :D

Jan Buurman
30 april 2019, 13:41
Enigszins.
Ik wil hem gaan gebruiken om de sound van een drivepedaal te beïnvloeden..

the sure thing
5 mei 2019, 07:28
Die nieuwe Boss compressor heeft flikkerende lampjes en als audiofiel val ik daar nou eenmaal voor... net als de Empress overigens...

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190324/5ed75c78f5d4ca48f1a9376dcfbe3b27.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190324/741ec4feadbb8e3898e3d3afc64d0984.jpg


Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder

En de Darkglass Luminal (bass) compressor heeft ze ook:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190505/3c9da13be089f9456c0792bcecc143ff.jpg


Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder

Jan Buurman
5 mei 2019, 10:21
Ik heb maar een Seymour Duncan Vice Grip gescoord om het zelf te ervaren.. ;)

Experiment mislukt. Het bracht mij niet wat ik hoopte.
Vice Grip voor weinig iemand?

Sjtevel
5 mei 2019, 10:41
En de Darkglass Luminal (bass) compressor heeft ze ook:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190505/3c9da13be089f9456c0792bcecc143ff.jpg


Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder
Volgens mij was de MXR M87 een van de eerste die dat had....

tmms
5 mei 2019, 11:23
Experiment mislukt. Het bracht mij niet wat ik hoopte.
Vice Grip voor weinig iemand?

Voorzien op dat vlak, maar die toggle switch lijkt me erg interessant:strat:

rozh
5 mei 2019, 13:17
Lees even Circuit history hierzo:
https://aionelectronics.com/project/aurora-ross-dyna-compressor/

Ik heb deze compressor gebouwd en dat is dus uiteindelijk een mix tussen de janglebox/ross/keeley/dyna comp geworden. doet het al een aantal jaar erg goed op mn board :)

ik heb deze dus al een paar jaar en bevalt me erg goed kan er veel mee.

Als ik er nog een compressor bij zou nemen zou dat dus eentje zijn met wat meer studio compressor eigenschappen zoals de cali76, maar gezien het prijskaartje laat ik die voorlopig liggen :P
https://www.thomann.de/nl/origin_effects_cali76_comp_del._compressor.htm

the sure thing
5 mei 2019, 20:57
Ik ben nu in de race voor de Empress compressor. Zowel voor gitaar als basgitaar geschikt.


Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder

beus
5 mei 2019, 21:30
Ik heb er drie, ik vind de Xotic SP en de Barber Tone Press erg goed, beide parallelle compressoren, je kan de attack van je signaal er weer in terug draaien met een mix/blend knop. De Xotic is wat helderder en heeft 3 treshhold standen voor mate van compressie. Bij de Barber is dat een draaiknop, de Barber is net wat warmer. Ik heb ook van Mooer de Yellow comp. Die is ook lekker (en zeker voor de prijs), voelt heel ander, heel smooth, nauwelijks pomp effect. En die heeft een goede tone knop, heel praktisch. En super lekker met een tele op een VOX. Maar ook goed met met humbuckers, je draait hem wat terug en meteen weer goed. Een aanrader.

the sure thing
5 mei 2019, 23:13
Ja de Barber tone press lang gehad. Hele lekkere compressor!


Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder

the sure thing
8 mei 2019, 20:20
Voor basgitaar toch weer terug naar de Aguilar compressor! De Tone Press mag een nieuw baasje


Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder