PDA

View Full Version : Telefoon oplader?



Rooker
21 maart 2019, 19:25
Easy question😁. Weet iemand of er een telefoon oplaad tussenstukje bestaat dat aan de voeding van je pedalboard past? Bijvoorbeeld een voodoolabs oid?

Alvast dank!

Erik de Perik
21 maart 2019, 19:37
Uit een voeding komt minimaal 9 volt en een telefoon wordt met 5 volt opgeladen.

dml
21 maart 2019, 20:15
Uit een voeding komt minimaal 9 volt en een telefoon wordt met 5 volt opgeladen.

Dat terzijde, ook handig om je telefoon in je pedalenbak te leggen, binnen handbereik van het publiek.

D3nnis
21 maart 2019, 20:21
Zo bekeken is het eigenlijk ook niet handig om je pedalenbak binnen handbereik van publiek te hebben.
Maar ja.


Ik heb trouwens eigenlijk nog nooit 9V pedalpower naar usb connector gezien. Wat niet wil zeggen dat het niet bestaat.
Echter, er zijn wel nogal wat pedalboard powersupplies die ook een USB uitgang hebben.

Erik de Perik
21 maart 2019, 21:24
12 volt autolader kan natuurlijk, maar ik heb wel eens horen fluisteren dat er ook 220 volt usb laders zijn.

Plant
21 maart 2019, 22:32
Het zou vreemd zijn als het niet bestaat. Toen ik wat steekwoorden invoerde kwam ik echter alleen het tegenovergestelde tegen, 9V of 12V devices voeden uit een USB poort middels een USB boost cable ;)

https://sc02.alicdn.com/kf/HTB1kzLQPFXXXXchXFXXq6xXFXXXB/-USB-Boost-cable-Portable-charger-Mobile.jpg_350x350.jpg

Als een DC - DC upconverter bestaat met deze plugbezetting, kan het niet anders dan dat de conversie ook andersom bestaat. Even de juiste zoektermen vinden dus. Of zelf een converter maken?

Rooker
21 maart 2019, 23:03
Ok.. Bedankt allen. Toch niet zo makkelijk dus haha..
Nu heb ik een zoom multi stomp met een USB uitgang. Misschien dat ik hem daar dan mee op kan laden. Heb ik alleen een converter nodig van (hoe zeg je dat) mannetje naar vrouwtje? Bestaat zoiets wel.
Kan me voorstellen dat het ook handig kan zijn voor mensen met een tablet aan de microfoonstandaart.

D3nnis
22 maart 2019, 06:39
Erik heeft wel een punt hoor, wat zou het nut zijn om 230V naar je pedalboard te brengen, die om te vormen naar 9VDC, om die weer naar 5VDC usb te brengen, en niet een 230V aftakpunt maken?

the sure thing
23 maart 2019, 08:39
Voodoo heeft een 230V outlet


Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder

dml
23 maart 2019, 09:01
Zo bekeken is het eigenlijk ook niet handig om je pedalenbak binnen handbereik van publiek te hebben.
Maar ja.


Wat is aantrekkelijker en makkelijker mee te grissen en te verhandelen? Een telefoon of een pedaal?

D3nnis
23 maart 2019, 09:18
Maakt geen donder uit, tenzij pedaal vastgebout zit.
Verder ga ik ervanuit dat die telefoon niet ligt op te laden wanneer er publiek is als het zaakje er onbeheerd ligt, iets dat met pedalen niet te garanderen is.

dml
23 maart 2019, 09:27
Maakt geen donder uit, tenzij pedaal vastgebout zit.
Verder ga ik ervanuit dat die telefoon niet ligt op te laden wanneer er publiek is als het zaakje er onbeheerd ligt, iets dat met pedalen niet te garanderen is.

Je hebt he-le-maal gelijk.......:seriousf:

D3nnis
23 maart 2019, 09:30
Goed van jou

dml
23 maart 2019, 09:42
Wel een onderzoekje waard:
1. Wie van de gitaristen met een pedalboard, die regelmatig optreedt, heeft meegemaakt dat er een pedaal van hem/ haar werd gestolen, op het moment dat je pedalboard on- of beheerd op het podium lag, binnen handbereik van het publiek?
2. Zou je je telefoon onbeheerd op/ in/ nabij je pedalboard leggen, binnen handbereik van het publiek? Waarom wel of niet?
3. Zou je je telefoon op/ in/ nabij je pedalboard leggen, binnen handbereik van het publiek, terwijl je optreedt? Waarom wel of niet?

D3nnis
23 maart 2019, 09:51
Het punt is dat je even voorbijgaat aan het feit dat 80% van de gitaristen hun pedalboard 80% van de tijd gebruiken op plekken waar er geen grijpgrage publiekshandjes zijn.

harrie-beton
23 maart 2019, 20:09
Je zoekt eigenlijk een oplossing voor een niet bestaand probleem

vulvasonic
28 maart 2019, 15:29
Is dit misschien wat je zoekt, of heb ik het verhaal niet begrepen?

KLIK (https://www.thomann.de/nl/rockboard_lt_xl_power_bank_rg.htm)

Erik de Perik
28 maart 2019, 17:16
Fascinerende vraag.

Mitch
29 maart 2019, 22:19
Vergeet de popcorn, ik ga even pizza halen :listen:

Jan Buurman
2 mei 2020, 11:53
Ik wilde voor mijn vraag geen heel nieuw topic maken dus ik kaap deze even.
Ik heb een werkeloze Valeton LA Cruncher liggen en die wil ik cadeau doen aan een zoon van onze bassist. Omdat er geen batterij in kan zocht ik er een (tevens werkeloze) voeding bij. Ik vond een Electro Harmonix adapter in een lade. Deze geeft echter 9,6 volt.
In hoeverre is deze 0,6 volt extra schadelijk voor het pedaal? Is daar iets zinnigs over te zeggen?

mountainman
2 mei 2020, 13:21
Dat zal per pedaal verschillen. Meestal is er wel wat tolerantie voor hogere spanningen. Zoals je weet doen sommige pedalen zelfs niet moeilijk over 18v, ook al wordt het niet altijd vermeld in de handleiding.

Dat moet ook wel want batterijen zijn ook nooit precies wat erop staat. Een nieuwe 9v batterij kan best een hogere spanning hebben. Dat kan oplopen tot zo'n 10v.

Dus ik verwacht dat dit geen probleem oplevert, maar hou me niet verantwoordelijk mocht het toch misgaan.

piezo
2 mei 2020, 14:10
Doorgaans (!) is extra spanning geen probleem, zelfs niet voor digitale apparatuur. (zie edit!)

- Ik heb gisteren een MIDI master keyboard zonder problemen gevoed met een schakelende voeding 12V.DC/1500 mA, terwijl het keyboard 9V.DC/500mA nodig heeft.
- Een ander vergelijkbaar MIDI-masterkeyboard dat 9V.DC/300mA wil hebben voedt ik ook al jaren met een niet-schakelende voeding 12V.DC/700mA

Beide hebben center-positive voedingsaansluiting, dus andersom dan de meeste effectpedaaltjes.

Die polariteit is echt iets wat je in de gaten moet houden.

EDIT: oudere digitale apparatuur is vaak kritischer, mijn ouwe Alesis Quadraverb bijvoorbeeld.

D3nnis
2 mei 2020, 14:47
Is het een gestabiliseerde voeding?

Jan Buurman
2 mei 2020, 15:10
Is het een gestabiliseerde voeding?

Tokkingtoemie? Ik weet niet. Het is de Electro Harmonix EU9.6DC-200