PDA

View Full Version : Samick BA 25 klinkt zacht.



tabaksbaars
20 maart 2019, 16:49
Mijn basversterker Samick BA25 geeft maar weinig geluid. Ik moet volume en master vol openzetten om enigszins wat harder geluid te krijgen. Hoort dat bij deze versterker of is er een technisch probleem dat ik zelf op kan lossen. Nu heb ik niet echt veel verstand van elektronica maar kan wel solderen.

Erik de Perik
21 maart 2019, 00:04
Zacht en harder zijn behoorlijk vrije begrippen. Maar je zult niet al teveel mogen verwachten van een 25 watt basversterker qua volume. Gitaarsnoer gecheckt? Input schoon? Alle potmeters werken?

tabaksbaars
21 maart 2019, 09:57
Alles werkt verder goed. Ik vind alleen het geluid zacht en ik snap dat je van een 25 watt versterker niet extreem veel geluid kan verwachten maar wat deze aan geluid produceert lijk me wel erg weinig.

guitarkid2
21 maart 2019, 11:38
Filmpje(met geluid duh) maken en plaatsen
Is een beetje vaag zo

https://www.sweetwater.com/insync/how-many-watts-of-bass-amp-do-i-need/

tabaksbaars
21 maart 2019, 12:02
Een beetje onhandig van mij, ik heb meerdere versterkers staan en daar ook even de bas op geprobeerd. Resultaat is vergelijkbaar dus versterker zal wel goed zijn. Had alleen meer volume verwacht van deze versterker.

Sjtevel
22 maart 2019, 02:43
Probeer dit eens: Draai op je eq de bas dicht (lage frequenties vreten vermogen) en draai de mids verder open (deze hoor je het beste).
Daarbij is 25W voor een basversterker niet heel veel, maar thuis moet het zeker lukken om de glazen in de kast aan het rammelen te krijgen.