PDA

View Full Version : Into the Blacklight-Generate



pasqual
15 maart 2019, 23:51
Zo, weer een liedje af;)
Dit keer een vrij lang nummer voor de afwisseling:soinnocent:: 10.37 minuutjes, mooi tijd om even een biertje erbij te pakken...
Wederom opgenomen, gemixt en gemasterd door Gavin Harte. Opgenomen bij Moonstudio te Maasbracht. Aanvullende opnames bij Gavin thuis.
Please enjoy: https://soundcloud.com/mrestpas/into-the-blacklight-generate

Erik de Perik
16 maart 2019, 00:14
Klinkt lekker hoor..... vette gitaren enzo...! Gedateerde muziek, maar dat weet je zelf ook wel ;)
Ik vind de mix wat bonkig en mis wat hoog. (B2031)

pasqual
16 maart 2019, 00:20
Klinkt lekker hoor..... vette gitaren enzo...! Gedateerde muziek, maar dat weet je zelf ook wel ;)
Ik vind de mix wat bonkig en mis wat hoog. (B2031)

Thanx Erik!
En ja, niets vernieuwends in dit genre van onze kant...
Zal ook wel niet gaan gebeuren. Maar mij bevalt het wel:ok:

telerocker
16 maart 2019, 02:18
Muzikaal vind ik het best goed. Idd niet vernieuwend, maar wie zegt dat dat moet. Ik hoor wat Bowie-achtige wendingen, hardrock uit de eighties en symfonische rock van een paar decennia terug. Tekstueel vind ik het minder spannend en de zang pakt me niet echt. Het zit in de voordracht en deels in de zanglijnen, denk ik. Kan ook mijn smaak zijn, maar ik denk dat er vocaal meer kan met dit nummer.

mountainman
16 maart 2019, 17:20
Leuk, een echt "epic" in symfonische rock traditie. Ook ik vind de zang niet heel sterk maar dat mag best in deze stijl. Misschien zou je wat meer de focus kunnen leggen op instrumentale passages.

Qua mix zitten bijna alle instrumenten het middengebied. Meer nog dan hoge tonen mis ik vooral lage bassen.

pasqual
16 maart 2019, 21:37
Muzikaal vind ik het best goed. Idd niet vernieuwend, maar wie zegt dat dat moet. Ik hoor wat Bowie-achtige wendingen, hardrock uit de eighties en symfonische rock van een paar decennia terug. Tekstueel vind ik het minder spannend en de zang pakt me niet echt. Het zit in de voordracht en deels in de zanglijnen, denk ik. Kan ook mijn smaak zijn, maar ik denk dat er vocaal meer kan met dit nummer.


Leuk, een echt "epic" in symfonische rock traditie. Ook ik vind de zang niet heel sterk maar dat mag best in deze stijl. Misschien zou je wat meer de focus kunnen leggen op instrumentale passages.

Qua mix zitten bijna alle instrumenten het middengebied. Meer nog dan hoge tonen mis ik vooral lage bassen.

Thanx guys!
Qua zang is dit lied nogal een struggle geweest. Lou, onze zanger, heeft vanaf het begin moeite gehad met dit lied. De tekst is geschreven door de toetsenist en misschien komt het juist daardoor dat hij het niet goed voelt. De zanglijnen zijn in deze opname verdeeld over Lou en de drummer. Ik wil dit feit absoluut niet aanvoeren als excuus want al met al ben ik niet ontevreden en is het gene wat je hier hoort het maximaal haalbare resultaat voor ons. We hebben dit lied vorige maand voor het eerst live gespeeld en het werd eigenlijk best goed ontvangen dus ik mag niet klagen.

Wat de mix betreft: Het blijft een kwestie van smaak en is het resultaat van een compromis. De bas bijvoorbeeld had eerder nogal veel laag en dat was redelijk storend en weinig definitie. Dit zijn uiteraard keuzes. Achteraf zal er heus wel iets zijn dat beter had gekund...zul je altijd blijven zien.

Anyway, zeer bedankt voor het luisteren!

Han S
16 maart 2019, 22:02
Je kunt het niet iedereen naar de zin maken Pasqual en je zult altijd het gevoel houden dat het beter kan.

Maar ik vind het best lekker.

pasqual
16 maart 2019, 22:14
Je kunt het niet iedereen naar de zin maken Pasqual en je zult altijd het gevoel houden dat het beter kan.

Maar ik vind het best lekker.

Mijn dank is groot;)

telerocker
17 maart 2019, 01:30
Thanx guys!
Qua zang is dit lied nogal een struggle geweest. Lou, onze zanger, heeft vanaf het begin moeite gehad met dit lied. De tekst is geschreven door de toetsenist en misschien komt het juist daardoor dat hij het niet goed voelt. De zanglijnen zijn in deze opname verdeeld over Lou en de drummer. Ik wil dit feit absoluut niet aanvoeren als excuus want al met al ben ik niet ontevreden en is het gene wat je hier hoort het maximaal haalbare resultaat voor ons. We hebben dit lied vorige maand voor het eerst live gespeeld en het werd eigenlijk best goed ontvangen dus ik mag niet klagen.

Wat de mix betreft: Het blijft een kwestie van smaak en is het resultaat van een compromis. De bas bijvoorbeeld had eerder nogal veel laag en dat was redelijk storend en weinig definitie. Dit zijn uiteraard keuzes. Achteraf zal er heus wel iets zijn dat beter had gekund...zul je altijd blijven zien.

Anyway, zeer bedankt voor het luisteren!

Ik heb in vroegere bands ook veel materiaal geschreven en de zang is dan idd vaak een struggle, is ook mijn ervaring. Soms qua timing, maar vaak ook voelt een zanger niet meteen hoe zo'n nummer idealiter moet worden uitgevoerd. Ik heb destijd ontzettend veel partijen voor moeten zingen. Tot in den treure soms.

benwave
17 maart 2019, 13:57
Ik weet niet hoe die gasten hier afluisteren, maar ik luister door een paar goeie yamaha studio monitoren
en vind niets mis met mix. Zowel bas als de hoge tonen hoor ik prima. Mooie mix zelfs vind ik.
En een mooie compositie . En het geluid van de zanger vind ik ook prima hij doet me een beetje denken aan Steve Hogarth
goed solo geluid en een geweldige solo
Al met al prima hoor

Han S
17 maart 2019, 14:01
De afluistering maakt het grote verschil idd.

Duhsjaak
17 maart 2019, 14:44
Niet mijn eerste keus muziek, maar dit is toch ook een grote plus van ‘sounds’, dat je eerder luistert naar muziek buiten je league.
Ik vinnut goed overdacht in elkaar steken.
Op een festival zou k er een uur voor blijven staan.
Nice one, laat maar komen dat volgende verhaal.
Vriendelijke groet, Gus

pasqual
17 maart 2019, 16:20
Ik weet niet hoe die gasten hier afluisteren, maar ik luister door een paar goeie yamaha studio monitoren
en vind niets mis met mix. Zowel bas als de hoge tonen hoor ik prima. Mooie mix zelfs vind ik.
En een mooie compositie . En het geluid van de zanger vind ik ook prima hij doet me een beetje denken aan Steve Hogarth
goed solo geluid en een geweldige solo
Al met al prima hoor


Niet mijn eerste keus muziek, maar dit is toch ook een grote plus van ‘sounds’, dat je eerder luistert naar muziek buiten je league.
Ik vinnut goed overdacht in elkaar steken.
Op een festival zou k er een uur voor blijven staan.
Nice one, laat maar komen dat volgende verhaal.
Vriendelijke groet, Gus

Wederom bedankt:ok:
En Gus, het hoeft ook niet je eerste keus muziek te zijn om ergens iets van te vinden, toch?
Maar het volgende verhaal zal even op zich laten wachten. Dat zal hoogstwaarschijnlijk weer een repetitie opname zijn. We zijn met een instrumentaal bezig en dat krijgt steeds meer vastigheid. Tegen de tijd dat er weer iets goed genoeg is om te publiceren kom je het vanzelf hier tegen.

Plant
17 maart 2019, 22:04
Hier klinkt het ook prima hoor. Met name het wat uitgeholde gitaargeluid doet me direct denken aan het vroege werk van de Nederlandse band FAF (For Absent Friends). Je moet ze haast wel kennen als ik dit zo beluister.

pasqual
17 maart 2019, 22:10
Hier klinkt het ook prima hoor. Met name het wat uitgeholde gitaargeluid doet me direct denken aan het vroege werk van de Nederlandse band FAF (For Absent Friends). Je moet ze haast wel kennen als ik dit zo beluister.

Nee, nooit van gehoord. Maar ik ga zeker eens uitzoeken wie dit zijn! Wat bedoel je met "wat uitgeholde gitaargeluid"?
Bedankt voor het luisteren:ok:

Plant
18 maart 2019, 18:57
Hier een oude live opname van FAF (ik wist niet eens dat deze live opname bestond). Niet helemaal representatief, maar ik hoor ook hier dat typische gitaargeluid met dan nog met een effect er overheen. Uitgehold... Er lijkt een bepaald deel van het frequentiebereik - het hoogmid? - uitgedraaid. Meestal laat men juist dat erin om door de mix te prikken.


https://www.youtube.com/watch?v=JK68ZH4W26Y

pasqual
18 maart 2019, 21:07
Nog nooit van gehoord! Maar wel lekkere muziek! Ik ga effe wat meer opzoeken van dit. Bedankt:ok:
Btw, ik heb bijna alle mids die beschikbaar zijn op mijn versterker open staan. Kan aan de mix liggen?
Ik hoor het trouwens niet zoals jij dat bedoeld. Ik speel trouwens met single coils met lage output (Tonerider-Pure Vintage), die hebben toch al sneller de neiging wat meer hoog weer te geven.

jasses
22 maart 2019, 16:16
Verdorie, ik kom er maar niet aan toe om te luisteren, maar ik ben zeer benieuwd! Altijd enhousiast over jullie nummers, en wat mij doorgaans betreft, hoe epischer hoe liever. (Ik zie een luistergaatje in mijn agenda volgende week woensdagnacht) (verdorie, dat klinkt behoorlijk belachelijk)

pasqual
22 maart 2019, 19:48
Verdorie, ik kom er maar niet aan toe om te luisteren, maar ik ben zeer benieuwd! Altijd enhousiast over jullie nummers, en wat mij doorgaans betreft, hoe epischer hoe liever. (Ik zie een luistergaatje in mijn agenda volgende week woensdagnacht) (verdorie, dat klinkt behoorlijk belachelijk)

Ik zal donderdag even checken of je al geluisterd hebt!;)

jasses
3 april 2019, 12:29
Leuteren over persoonlijke muziekimpressies werkt toch nooit zo goed in een lange forumpost, maar beter over een fris biertje (ik was vorige week in Texel voor het werk, en had er een aangename kennismaking met de skuumkoppe), dus even wat ballast geschrapt uit mijn oorspronkelijke getypte epistel...

Pro's:
- iets minder floyd dan je vorige twee posts, en dat vind ik leuk voor de diversificatie;
- mooie mix hoor, daar heb ik niets op op te merken;
- ik blijf grote fan van je solo's, en hoewel je gitaargeluid wat gelikter is dan ik het gewoonlijk prefereer, vind ik het toch zeer lekker;
- ik vind persoonlijk dat de zanger hier beter tot zijn recht komt dan in de vorige twee (zo zie je maar hoe meningen kunnen verschillen);
- je bijhorende foto nam me helemaal mee terug naar mijn eerste morphine-cd, good, en die heb ik ook maar ineens nog eens geluisterd.

Con:
- ik smaak dit nummer veel minder goed dan de vorige twee, ligt echter volledig aan mezelf. Samengevat: ik hou niet van de klankkeuzes van de toetsenist. Het orgel vind ik leuk, de synth voor de solo op het einde gaat nog net. De rest (cheesy synth in intro die later ook regelmatig terugkomt, de keuze voor (virtueel) akoestische piano in die eerste solo, regelmatig nog eens dubbelen met strijkertjes) not so much. Het geheel neemt me mee naar het soort eighties rock waar ikzelf nooit heel erg fan van was.