PDA

View Full Version : Een gitaar te koop aanbieden op reverb? Iemand ervaring mee



gitaarmike
14 maart 2019, 13:22
Dag Allen,

Ik heb een gitaar die ik van de hand wil doen. Hebben jullie ervaring met een gitaar op reverb.com aanbieden? zo ja, hoe zit dat dan met shipping en dergelijke? Is het geen gigantische pain in the ass om een elektrische gitaar te verpakken en naar Engeland of iets dergelijks te verschepen?

Grt,
Michael

Napoje
14 maart 2019, 15:59
Ik heb meerdere keren daar een gitaar aangeboden voor een aantrekkelijke prijs maar nooit iets verkocht. Marktplaats en facebook verkoopgroepen werkt gewoon veel beter en kost je niets.

gitaarmike
15 maart 2019, 10:10
Moet je betalen voor reverb dan? Heb me daar totaal niet in verdiept nog :P , omdat ik denk ik een vrij zeldzame uitvoering gitaar heb was mijn gedachtegang dat je door die gitaar op reverb te zetten veel meer potentiële kopers bereikt. Vroeg me meer af hoe het dan werkt met verzenden enzo.

Brum
15 maart 2019, 11:48
Zit je tegenwoordig ook niet met dat cites gebeuren? Ik opper ook maar wat, maar dan moet je dus het e.e.a. aan papierwerk kunnen aantonen.

Erik de Perik
15 maart 2019, 13:02
Da’s toch alleen als je buiten de EU verkoopt?

Jay75
15 maart 2019, 19:57
Toevallig vorige week zelf een dure exclusieve gitaar op verkocht, kosten zijn ook flink (Op 2500 euro 140 euro/handling en transactiekosten, wist ik van te voren dus had m ook duurder erop gezet) maar ik had deze anders niet verkocht denk ik. Via cheapcargo.nl (UPS)verzonden (niet verzekerd) naar Zweden, geen problemen gehad verder en geld stond paar dagen later netjes op mijn rekening.
Maar voor een gangbare gitaar zou ik zelf altijd Marktplaats, 2ehands of Kleinanzeige doen, als je iets hebt wat je niet vaak ziet en er wereldwijd misschien maar een paar liefhebbers voor zijn dan go for it.

gitaarmike
17 maart 2019, 12:58
Alright ! Thanks for the info!