PDA

View Full Version : waarde gibson les paul



larsje
14 maart 2019, 08:11
Hoi,

Ik mogelijk interesse in deze gitaar, maar wordt er een reëel bedrag gevraagd door de verkoper?

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1373376281-gibson-les-paul-1978.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

grt. Lars

duckman
14 maart 2019, 08:37
Is wel in lijn met de marktwaarde voor een 78er.

larsje
14 maart 2019, 08:37
je bedoelt die 3000 euro?

Midwolda
14 maart 2019, 08:55
Ik vind het knap duur, maar dat komt omdat ik een paar jaar geleden een '78 BB kocht voor 2200 en 'm twee jaar later weer verkocht voor dezelfde prijs. De prijzen van zulk spul gaan altijd al flink op en neer, blijkbaar is het nu een up-tijd. Qua vraagprijs dan he. ;)

duckman
14 maart 2019, 08:56
Als ik op reverb.com kijk is een norlin era LPC rond die prijs. Kunt natuurlijk lager inzetten...

Venlonaer
14 maart 2019, 10:56
€2300 max... Je vind ze ook wel. Alleen even goed zoeken.

EDIT. €3000 als hij in absolute nieuwstaat is....dan zou je kunnen spreken van verzamelwaarde. Dat is deze in ieder geval zeker niet. Zie de wear aan de achterzijde en de refret (geen nibs meer).

Tupelo
14 maart 2019, 12:55
3000 ?
Niet bij een particulier hoor...
Zoek je winkelgarantie voor dat die helemaal origineel is, garantie, en wat gratis service plus parafernalia.

robby-C.rock
18 maart 2019, 19:24
Ik ben vandaag deze Gibson tegen gekomen, en ben eigenlijk ook wel benieuwd of dit een reeele vraagprijs is voor deze gitaar:

Gibson Les Paul Standard Lefty
€ 1.895,00
http://link.marktplaats.nl/m1388004645?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Erik de Perik
18 maart 2019, 20:05
Dit kost een nieuwe. (https://www.thomann.de/nl/gibson_les_paul_standard_2018_mb_lh.htm)

larsje
18 maart 2019, 22:00
Ik ben inderdaad op zoek naar een Gibson, liefst wat ouder, die zijn waarde behoud of meer waard wordt. Heb daar ook iets van rond de 4000 euro voor over. Maar zie door de vele bomen het bos niet meer zo goed... Iemand een tip?

robby-C.rock
18 maart 2019, 22:08
Maakt het niet uit voor de waarde dat deze uit 1986 komt?

vulvasonic
19 maart 2019, 02:53
Zeker wel. En het is een populair dingetje, maar het is nog niet gek lang geleden dat de Les Pauls uit deze periode pas in waarde zijn gaan stijgen. Maar dan is 3000 nog altijd aan de hoge kant.
Ik kom wel een SG en Les Paul junior uit de jaren 60 tegen voor minder, SG Standards uit de eerste helft van de jaren 70 voor iets meer dan de helft, of zelfs eind jaren 60 ES-335'jes voor vergelijkbare prijzen, of net wat meer. En nee, dat zijn geen Les Paul Customs, maar dat zet het een en ander toch in perspectief. En ja, het scheelt ook in hoeverre het ding origineel is en wat dat voor jou, of voor de markt betekent. Ik hecht zelf niet veel waarde aan originaliteit en van krassen of deukjes word ik alleen maar blij, want dat scheelt enorm in de marktwaarde, terwijl ik een op natuurlijke wijze gerelicte gitaar er juist veel geiler uit vind zien, vooral omdat daar ook iets afstraalt van 'kijk mij een goeie plank zijn, mijn vorige baasje heeft de stukken van me af gespeeld!'
Als ik een nieuw uitziende gitaar wil, ga ik wel winkelen voor een nieuwe gitaar. Want als het je om het geluid te doen is...., glad ijs, mijn beste. Glad ijs! :)

larsje
19 maart 2019, 15:00
Gibson R7 Black Beauty (B7) 1995 Les Paul Custom
€ 3.750,00
http://link.marktplaats.nl/m1388078521?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Is deze waardevaster? Of dat hij mogelijk qua waarde vermeerderd?

turboblues
21 maart 2019, 15:35
Ik zou me niet blind staren op een oude LP omdat hij zogezegd in waarde zal stijgen.
Ik zou vooral een goede gitaar willen.
Heb anderhalf jaar terug mijn oude LP Custom uit 1986 verkocht voor 1950 Euro.
Ik was behoorlijk tevreden met het bedrag, meer zat er niet in. Weliswaar geen originele koffer en de pickups waren vervangen door een setje actieve EMG's (door de vorige eigenaar, mede omdat hij origineel klonk als een dode plank). Had wel een zeldzame donkergroene kleur.
Maar wat me vooral opvalt is dat het tegenwoordig zeer moeilijk is om als particulier een gitaar boven de 2500 euro te verkopen.
Mijn volledig originele PRS Custom uit 1986 heb ik via een ruil plus cash moeten verkopen want niemand wou de 4000 euro ophoesten die ik ervoor vroeg. Je zag die in die periode te koop aangeboden worden voor 6000-8000$ in de USA.

Wat ik maar wil zeggen is dat ik zeker geen gitaar meer koop met het idee dat ze in waarde zal stijgen. Dat weet je nooit...

kwispelhond
22 maart 2019, 00:46
Ben je verzamelaar of gitarist? Die 2 gaan namelijk niet samen: als verzamelaar stop je een gitaar in z'n koffer en zorgt dat het origineel en kras/butsvrij blijft. Als gitarist ga je er op spelen en na 20 jaar spelen zijn de fretten op en de hals kaal gespeeld, dan laat je hem opknappen en is hij niet meer origineel maar wel weer een lekkere gitaar.

Misschien maakt er over 20jaar niemand meer muziek op elektrische gitaren en is niemand meer geïnteresseerd in die dingen dus die verzamelwaarde is altijd een risico. Koop gewoon waar je blij van wordt en speel het ding langzaam helemaal plat, de perfecte voor jou vind je niet op internet maar door op die dingen te gaan spelen!!

HaroldA
22 maart 2019, 14:37
Misschien maakt er over 20jaar niemand meer muziek op elektrische gitaren en is niemand meer geïnteresseerd in die dingen dus die verzamelwaarde is altijd een risico.

Dat dus.