PDA

View Full Version : Startersgitaar---Squier (Fender kenners OOK welkom)---Uitleg



dreezer
5 augustus 2003, 23:15
Hoi allen!
Ik wil gitaar (leren) spelen! Daarom heb ik een gitaar nodig! Aangezien ik nogal verslaafd ben aan de Stratocasters zou het zo'n type (vorm) worden. (BIJ VOORKEUR) Maar aangezien de Echte Fender Stratocasters nogal duur ijn en ik niet weet of ik het graag zal doen en goed kan wil ik me niets overhaasten.

1) Kan iemand tips geven over het aanschaffen van zo'n prille beginnersgitaar? Liefst een Strat! Andere merken zijn ook welkom, zoalg het maar een strat is!

en

2) Zijn Squier gitaren zo verschrikkelijk slecht of zijn ze gewoon zo goedkoop? Leg es uit hoe dat zit me de kwaliteit vergelekn met een Standard Fender Stratocaster, die veel duurder is.

BUDGET: MAX 500 Euro. Moe nog versterker kopen :razz:

Mensen die goede gitaarleerboeken/sites kennen mogen die zeker vermelden, en tips zijn altijd handig! dries_and_the_monkey@hotmail.com

Zeer bedankt om dit allemaal te lezen!!!!!!!!!!

pimmetje
5 augustus 2003, 23:45
Met dat budget zou ik voor een 2eHands Fender Mex gaan...

Overigens leuk dat je helemaal dol bent van strats, maar weet je ook zeker dat dat 't geluid is waar je van houdt? Ik neem aan dat de bands/artiesten waar je van houdt er dus op spelen... maar check 't toch maar ff voor de zekerheid.

lupoloco
5 augustus 2003, 23:53
of koop m'n vantage gitaar :)

SiNiSTRaL
5 augustus 2003, 23:54
kan ie nog beter een squier kopen :P

maar ik zou (als je perse een strat wilt) ook voor de 2e hands mex gaan...
voor 500 heb je er wel 1 nieuw toch? bij Musik-produktiv.de

lupoloco
6 augustus 2003, 00:01
dude, by al means, vantage roeleert over squier

urezna
6 augustus 2003, 08:53
Ik ben zelf ook begonnen met een squier strat, en ik moet zeggen, dat was een prima gitaar om mee te beginnen. Tuurlijk kom je later wel eens wat beters tegen, maar ja, dan ruil je hem gewoon in en wordt het alweer iets makkelijker om naar een hogere prijsklasse en kwaliteit over te gaan.

DeeWee
6 augustus 2003, 08:56
ik ben ook begonnen met een starterskit van de squier strat met versterker :P. Deze heb ik tot nu 12 jaar bespeeld en het werd toch echt eens tijd voor een nieuwe gitaar die over 4 weekjes binnen zal komen :razz:

Maiden Michiel
6 augustus 2003, 09:07
Een Sl2 ja, IK WIL DAT OOK!

Br@mbo
6 augustus 2003, 10:19
Washburn WR 150 ? khoor nogal weinig van die gitaar ...

Nicci
6 augustus 2003, 12:10
Je moet het helemaal zelf weten, maar ik vind €500 voor een eerste gitaar vrij veel geld. Daar kan je inderdaad wel een Mexicaanse Fender voor vinden. Nieuw bedoel ik.
Ik zou voor een squier of yamaha pac gaan (of andere acceptabele klonen).
Als je dan toch wat geld te besteden hebt, koop dan een acceptabele versterker. Niet zo'n klein 10 watt apparaatje. Ik zou iets van 30 watt nemen. Die hoeven niet duur te zijn en ze klinken tenminste ergens naar.
De reden dat squiers zo goedkoop zijn ten opzichte van Fender is vrij gemakkelijk uit te leggen: het is massaproduktie. Dat levert een prima gitaartje op, maar er wordt 'bezuinigd' op van alles en nogwat.
Een goed afgestelde squier speelt trouwens heel behoorlijk.

pimmetje
6 augustus 2003, 14:04
Ik snap dat idee achter goedkoop beginnen niet helemaal... wel als je alles nieuw koopt, want dan loop je de kans dat je een boel geld in moet leveren bij verkoop als je 't niet meer leuk vindt.

Als je 2eHands gaat en er iemand bij neemt die wat weet van gitaren, dan kan je tenminste al een paar aardige spulletjes kopen om mee te beginnen. Die blijven hun waarde ongeveer houden als je ze weer wilt verkopen.

Het voordeel van meteen een beetje aardige spullen vind ik dat ze over 't algemeen beter doorgeven wat je speelt. Er verdwijnt minder geluid op misterieuze wijze ergens in gitaar of versterker. Daardoor kan je dus beter horen wat je echt speelt en dus beter oefenen.

Een leuke 2eHands Fender Mex blijf je ruim onder die 500 en dus heb je op die manier wat geld over voor een beter versterker dan zo'n ding uit een starters-kit (wat ik persoonlijk echt 3x niets vind... ook niet voor beginners). Een leuk 2eHands oefenversterkertje hoeft je ook niet de hoofdprijs te kosten.

PS: Hiermee bedoel ik uiteraard niet dat je meteen een PRS en een Buddah moet kopen om goed te kunnen oefenen, maar veel van die starters-pakketten slurpen wel HEEL veel geluid op.

robpeters87
6 augustus 2003, 14:43
Ik ben zelf begonnen op een Rockwood by Hohner... wat zeker niet aan te raden is, maar als je net begint heb je aan een beetje squier en een 30 wat amp toch zeker wel genoeg.... maar zoals al eerder gezegd kijk eerst eens hoe je het geluid van een squierstrat vind.... want de meeste beroemde bands hebben wel iets duurdere/betere strats dan dat......

Nicci
6 augustus 2003, 15:38
Ik snap dat idee achter goedkoop beginnen niet helemaal... wel als je alles nieuw koopt, want dan loop je de kans dat je een boel geld in moet leveren bij verkoop als je 't niet meer leuk vindt.



je hebt een punt, maar voor mij is het gemakkelijk lullen. achteraf had ik beter gelijk een setje van €2000 plus kunnen kopen. Dan had ik me een boel uitgeprobeer bespaard, maar . . . . dat weet je van te voren niet. Of je het uberhaupt leuk vindt. Gitaar spelen. Daarom vind ik het wel slim om een beetje goedkoop te beginnen.

pimmetje
6 augustus 2003, 19:36
Tuurlijk is 't achteraf makkelijk lullen... maar dat is toch juist de bedoeling van een forum? Alle antwoorden zijn wijsheid achteraf :D
Overigens... 2000 vind ik alweer wat overdreven om te beginnen... 2eHands dan, want nieuw gaan de centen heel hard.

Als je 2eHands voor zo'n 350 euro een versterker vindt en voor zo'n zelfde bedrag een gitaar, dan heb je iets waarmee je in principe je eerste bandje nog in kan als 't bevalt... als 't niet bevalt, ga je in 't rotste geval voor een beperkt bedrag de boot in, want je verkoopt 't voor ongeveer dezelfde prijs. Daarom zat er ook wel de voorwaarde aan van iemand meenemen die WEL verstand heeft van gitaren en zo.

't Blijft dan natuurlijk een hoop geld voor een eerste investering in een hobby. Vooral omdat je meestal tiener bent als je ermee begint... maar er valt in mijn ogen zeker wel wat voor te zeggen.

@lex
6 augustus 2003, 19:41
ik zou een squier kopen met een ROLAND BC-30 . Die heb je voor 200 euro.. of je kunt nog een grotere versie nemen.

http://www.peterverspuy.nl/images/catalogus/4635.jpg

De winkel zegt:
Zeer betaalbare 30 watt combo voorzien van een 12 inch luidspreker. Ideaal voor kleine optredens, repetities of opnames. Voorversterker voorzien van ROLAND's Tubelogic techniek waardoor een realistische vintage sound wordt gecreerd. Normaal en lead kanaal, 3-bands equaliser en presence control.

Ik heb er op gespeelt.. mja geen super versterker nee.. maare om mee te beginnen is het een prima ding..

Nicci
7 augustus 2003, 00:16
De BC-30 is inderdaad een aanrader.