PDA

View Full Version : T-Rex failliet, pedalen in de aanbieding



BassAgent
4 maart 2019, 20:44
Ik lees net op Reddit dat T-Rex failliet is gegaan, en Thomann gooit daarop alle pedalen van T-Rex knalhard in de aanbieding (https://www.thomann.de/nl/cat_BF_t-rex.html). Jammer wel, fijne pedalen, maar er schijnt een tekort te zijn van €500K.

Fusion
4 maart 2019, 20:55
Jammer man....

the sure thing
5 maart 2019, 07:40
T-rex wie is er niet groot mee geworden?

Wel raar sat Thomann alle T-rex afprijst, maar de voedingen niet!?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Midwolda
5 maart 2019, 07:50
Wellus, de Junior van 109 naar 99 ;)

Ik zou die Fat Shuga wel eens willen aantrappen.

bat
5 maart 2019, 13:23
Behalve dat bericht op reddit is er vrijwel niks over te vinden. Op sociale kanalen waren ze sowieso niet echt actief, de site is nog steeds live. Dus, tsja. Voor hetzelfde geld stopt Thomann of de Duitse importeur met T-rex pedalen en ruimen ze de voorraad op.

Voor mijn gevoel raakten ze de focus een beetje kwijt toen ze de productie grotendeels naar China verhuisden en met "prijspakker" pedalen kwamen (kleinere, simpeler pedalen en de dual versies van hun klassiekers). Qua innovatie is alle tijd en budget de laatste tijd in de replicators gaan zitten, die ook nog eens begrijpelijkerwijs best prijzig waren. Die in Denemarken gemaakte originele layout versies van hun klassiekers moesten denk ik ook vooral het imago weer een beetje oppoetsen, maar in boetiekland moet je tegenwoordig toch echt wel wat meer bieden.

Op mijn pedalboard staat al vrij lang een originele Alberta - met dat dino-logo (wat ze nooit in hadden moeten verruilen voor dat generieke ding dat ze nu gebruiken) en dat is mijn bijna altijd aan pedaal. Zo nu en dan kijk ik her en der of er een betaalbare originele MudHoney wordt aangeboden. Misschien moet ik de kans pakken en de reissue voor 99 euro oppikken.

MarkS
5 maart 2019, 13:40
En dan is er nog het verhaal van T Jauernig. T-Rex bracht een aantal van zijn pedalen (o.a. de Gristle King) in licentie uit, maar verdomde volgens Jauernig daarvoor te betalen. Jauernig heeft toen de stekker uit de deal getrokken.

Dirk_Hendrik
5 maart 2019, 14:26
Behalve dat bericht op reddit is er vrijwel niks over te vinden.

https://guitar.com/news/t-rex-engineering-declares-bankruptcy/

https://vafo.dk/vejle/Selv-Santana-var-kunde-Nu-er-vejlensisk-guitar-virksomhed-gaaet-konkurs/artikel/596765

bat
5 maart 2019, 15:51
Nou, so far for my googling skills...

Anyway: jammer.

Brum
5 maart 2019, 19:22
Echt heel jammer. Mooi spul, dat T-Rex. Maar ja, de markt is enorm verzadigd. Volgens mij hebben ze echt nog geprobeerd om de goedkopere Chinese trappers af te troeven met die Behringer in T-Rex jas pedalen en ik denk persoonlijk dat dat geen verstandige keus is geweest. Niet meer onderscheidend, wat ze wel altijd waren. Eigenlijk waren de voortekenen er al een tijdje, achteraf bezien. T-Rex was al een tijdje bij de grote dozenschuivers in de aanbieding. Forse aanbiedingen ook (wat mij een T-Rex Tonetrunk 70 pedalboard heeft opgeleverd).

bat
5 maart 2019, 20:20
Die Behringers in disguise zijn van die andere Deense pedalenclub, TC Electronic. Daar is Behringer ook de baas tegenwoordig. Overigens hebben die ook een flinke prijsdaling gehad, een Hall Of Fame II kost nu 99 euro, daar heb ik anderhalf jaar geleden nog iets van 170 euro voor betaald. Oh, en tore (https://www.thegearpage.net/board/index.php?threads/tore-leaving-tc-electronic.1988884/) is er ook al weg.

Er gaat iets niet goed met die pedalenboeren in Denemarken...

Brum
5 maart 2019, 20:39
Je hebt gelijk, ik ben in de war met TC Electronic wat betreft die Behringer pedalen.:sssh: Rare keus was dat wel.

Mitch
5 maart 2019, 21:54
TC en CM kan ik waarderen, van T Rex heb ik nog nooit een pedaal gehoord of zelf getest waar ik ook maar enigszins in geďnteresseerd raakte. Die lelijke bruine tap tempo delay van ze in het bijzonder, die een tijdje niet van de "TGP- waardige" pedalboards was af te slaan :stop:

vulvasonic
6 maart 2019, 01:18
Die Behringers in disguise zijn van die andere Deense pedalenclub, TC Electronic. Daar is Behringer ook de baas tegenwoordig. Overigens hebben die ook een flinke prijsdaling gehad, een Hall Of Fame II kost nu 99 euro, daar heb ik anderhalf jaar geleden nog iets van 170 euro voor betaald. Oh, en tore (https://www.thegearpage.net/board/index.php?threads/tore-leaving-tc-electronic.1988884/) is er ook al weg.

Er gaat iets niet goed met die pedalenboeren in Denemarken...
TC Electronic. Opvallend inderdaad, die prijzen bij Thomann. De Spark voor €69,- en de Mini Spark voor slechts €39,- (!!!). Voor die Mini Spark heb ik meer betaald dan wat de grote broer nu moet kosten. Daar moet iets mee aan de hand zijn, toch? In elk geval, mocht je een prima boostertje willen hebben, nu kopen die hap! Ik ben nog steeds dolblij met die mini en je kunt 'm altijd wel ergens voor gebruiken. Ik gebruik 'm nu ook om mijn solo's te boosten voor mijn akoestische bandje.

En T-Rex..., ik vond dat ze altijd aparte keuzes maakten. Altijd nét niet wat de markt vroeg. Simpel voorbeeld, kijk naar het formaat van een simpele drive. Kom op jongens, het is niet voor niets dat EHX al zijn pedalen in een steeds kleinere behuizing stopt. Je kunt van EHX zeggen wat je wilt, maar ze weten precies wat er speelt en daar spelen ze handig op in en ze gaan, geheel volgens hun eigen tradities, daar ook nog eens een stapje overheen. Perfect!
Maar T-Rex...., ze hebben zo'n gigantisch pedaal, waarin enkele zeer gewilde (?) T-Rex pedalen naast elkaar in 1 groot apparaat zitten. Netjes op de standaard volgorde, zoals het hoort (?), een send en return voor je overige pedaaltjes en nog wat extra functies. Leuk idee! Maar wel bijna €700,- (!!!). Nu kun je beweren dat dat goedkoop is, want koop al die dingen maar eens los bij elkaar en voordeel dit en voordeel dat...., maar ze vergeten dat mensen graag hun eigen bordje samenstellen met de beste componenten volgens hun eigen maatstaven. Niet voor niets wil niemand meer aan de multi effecten. En zij die er wél aan willen hebben tegenwoordig toch veel geilere alternatieven? Kun je blijven tweaken tot je een ons weegt, heerlijk!
Nee, T-Rex heeft zichzelf de das omgedaan.

Dirk_Hendrik
7 maart 2019, 15:36
T van T Rex heb ik nog nooit een pedaal gehoord of zelf getest waar ik ook maar enigszins in geďnteresseerd raakte. Die lelijke bruine tap tempo delay van ze in het bijzonder,

Dit beschrijft vrij aarding mijn ervaring.

Bates15
7 maart 2019, 19:13
https://www.gitarist.nl/nieuws/artikel/3-21879/t-rex-engineering-maakt-doorstart

Jullie kunnen ze alsnog proberen hoor ;)

the sure thing
8 maart 2019, 08:04
Gelukkig.

De tremolo van T-rex heb ik wel plezier van gehad

EDIT: de tremster


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rick trodat
8 maart 2019, 09:04
Die replicator zag er altijd wel interessant uit. Maar totaal onpraktisch op een podium. En die was altijd tering duur. 800 euro voor een pedaal. Kom op zeg.

piezo
8 maart 2019, 12:26
TC en CM kan ik waarderen, van T Rex heb ik nog nooit een pedaal gehoord of zelf getest waar ik ook maar enigszins in geďnteresseerd raakte. Die lelijke bruine tap tempo delay van ze in het bijzonder, die een tijdje niet van de "TGP- waardige" pedalboards was af te slaan :stop:
Ik meen dat we op de mini-meeting met Niels+Lex in Delft de Möller toch behoorlijk vonden. Jij niet?

Zonder hem echt uitvoerig beproefd te hebben vond ik zelf de Mudhoney een prima ding (betere TS-clone?) en de dubbele leek me daarom nogal de moeite waard van het hebben. Maar als ik de reacties hier lees, waren de Chinese uitgaven minder goed, klopt dat?

Mitch
8 maart 2019, 12:30
Die Möller was wel aardig voor een specifieke sound, door de dry signal blend. Niet mijn voorkeur, maar een goed ding.

Luke-wannabe
8 maart 2019, 12:58
TC en CM kan ik waarderen, van T Rex heb ik nog nooit een pedaal gehoord of zelf getest waar ik ook maar enigszins in geďnteresseerd raakte. Die lelijke bruine tap tempo delay van ze in het bijzonder, die een tijdje niet van de "TGP- waardige" pedalboards was af te slaan :stop:
Zo, dit inderdaad. Ook saaie vormgeving... Sorry, maar het oog wil ook wat ;).

@ Vulv: Ja, daar zeg je wat. Klein beetje eigen schuld.
Overigens heb ik gisteren een mini spark opgehaald. Middenin Amsterdam. €25..! Goeie deal voor een prachtige boost!

piezo
8 maart 2019, 13:42
Dat een effectpedaal lelijk is maakt mij niet uit, ik ben zo knap dat alle aandacht toch naar mij gaat.

showband
8 maart 2019, 14:05
Dat een effectpedaal lelijk is maakt mij niet uit, ik ben zo knap dat alle aandacht toch naar mij gaat.

pics or it didn't happen ;)

piezo
8 maart 2019, 16:09
Hierzo:
https://charlies-kitchen.nl/wp-content/uploads/2017/02/16735389_1323357861060087_1242343121_o.jpg

Mitch
8 maart 2019, 18:31
Ik zie het korreltje zout niet?

piezo
8 maart 2019, 20:15
Wie mij kent heeft altijd wel wat zout bij de hand.

Brum
9 maart 2019, 08:09
T-Rex is ook wel even meer dan hun effect pedalen. Meer dan goeie voedingen en pedalboards. Ik vind het alleen daarom al jammer dat ze failliet zijn.

the sure thing
9 maart 2019, 09:00
T-Rex is ook wel even meer dan hun effect pedalen. Meer dan goeie voedingen en pedalboards. Ik vind het alleen daarom al jammer dat ze failliet zijn.

Ja ik heb meerdere voedingen van hun gehad. Uitstekend spul!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

piezo
9 maart 2019, 10:22
En daarom heb je er meerdere gehad?

Bates15
9 maart 2019, 12:05
T-Rex is ook wel even meer dan hun effect pedalen. Meer dan goeie voedingen en pedalboards. Ik vind het alleen daarom al jammer dat ze failliet zijn.

Ze maken een doorstart ;-)

the sure thing
9 maart 2019, 12:42
Ja ik heb meerdere voedingen van hun gehad. Uitstekend spul!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

GAS


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brum
9 maart 2019, 13:03
Ze maken een doorstart ;-)

Echt? Gaaf! Ik zat er eigenlijk best wel mee dat als ik wat losse onderdelen voor m'n pedalboard nodig heb, dat dat nergens meer te verkrijgen is op en gegeven moment. Wilde al bijna wat extra inkopen, gezien het nu in de aanbieding is, maar om zo maar in te gaan kopen ter reserve vind ik ook weer zo wat. Echt heel tof als ze een doorstart maken. Mijn sympathie hadden ze sowieso al. Al was het maar omdat het 's een groter Europees merk is, in plaats van de Amerikaanse merken waar veel mensen alleen op naam, internet aangepraat en land van afkomst doen kopen.

Bates15
9 maart 2019, 14:39
https://www.gitarist.nl/nieuws/artik...aakt-doorstart

Jazekers!

Brum
9 maart 2019, 14:51
De webshop is ook weer online zie ik. Mooi!:)

the sure thing
9 maart 2019, 15:08
Jammer! Zo worden T-rex pedaaltjes nooit collectors items


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bat
9 maart 2019, 23:14
Maar als ik de reacties hier lees, waren de Chinese uitgaven minder goed, klopt dat?
Toen de reissues uitkwamen deed zo'n vertegenwoordiger van ze een rondje langs de bekende youtubekanalen en bij een daarvan zie iets in de lijn van "mensen vonden dat onze huidige versies wat misten ten opzichte van het origineel en toen we goed gingen luisteren, vonden we dat zelf ook wel".

Nou is dat natuurlijk vooral marketingprietpraat om mensen de duurdere versie te laten kopen, maar toch...

Wat ze met die Chinese productie vooral deden was hun merk devalueren. Het mooie was dat ze het prijsvoordeel grotendeels bij de klant terecht lieten komen, maar ze konden niet langer bogen op de "mystiek van boetiek".

Die Alberta heb ik voor minder dan 100 euro (kan zelfs wel iets van 70 zijn geweest) gekocht. Dat is ie beslist waard. Maar voor wat ie kan, vond ik 200 euro - wat die remakes moesten kosten - veel te duur. En 150 euro voor 2 in een doos - tsja, waar heb ik die 2 dan voor nodig? En nu je die Mudhoney reissue voor 99 euro kan bestellen bij Thomann, twijfel ik zelfs nog...