PDA

View Full Version : Wie helpt mij uit de brand...



jutter
3 maart 2019, 21:46
Als ik mijn Ibanez Delay D7 in de effectloop van mijn versterker plaats dan is mijn geluid wat vlakker, minder dynamisch zeg maar dan zonder pedaal. Ook als ik pedaaltjes voor de amp zet, bijvoorbeeld overdrive pedalen, dan is het geluid ook minder dynamisch. Ik vind dat mateloos irritant. Zo erg zelfs dat ik al tijden zonder pedalen speel maar de laatste tijd wil ik er toch weer gaan gebruiken.
Ik gebruik een adaptor van 250 mA voor 1 tot 4 pedalen en Boss kabels. Ook met batterijen verandert het niet.
Wie weet wat hier aan de hand is?

arjanb01
3 maart 2019, 22:01
Het ene pedaal of fx unit beïnvloed je signaal meer dan de ander. Is je fx loop regelbaar met een wet/dry potmeter? Als die dat heeft, wissel met die pot eens af, wellicht heeft dat invloed op je signaal?
Misschien de amp na laten kijken, wellicht ligt het aan de fx loop ?
Kan aan veel dingen liggen? Geen zinnig woord over te zeggen verder.

jutter
3 maart 2019, 22:04
Nee geen loop regelaar.

Dit gebeurde ook met mijn andere versterkers....

Midwolda
3 maart 2019, 22:21
Elimineren en deduceren toch? Eén voor één de effectpedalen aansluiten en kijken (nou ja, luisteren) of het probleem zich voordoet. Als het gelijk bij de eerste is, andere pedalen als eerste proberen. Blijft het dan nog steeds zo, dan gaat de verdenking naar de amp.

bat
3 maart 2019, 22:21
De DE7 heeft een buffered bypass. Hoewel buffers tegenwoordig weer mogen, werkt ie in dit geval wellicht averechts. Wellicht helpt het om 'm in een true bypass schakeling te zetten. Zoiets bijvoorbeeld:

https://www.bax-shop.nl/signaal-splitter-router/one-control-1-loop-box-signaalsplitter-pedaal?gclid=EAIaIQobChMIzO6skvPm4AIVhOJ3Ch0ydwLRE AQYASABEgKjsvD_BwE

(mocht het niet helpen, kun je hem altijd weer terugsturen)

jutter
3 maart 2019, 23:13
Elimineren en deduceren toch? Eén voor één de effectpedalen aansluiten en kijken (nou ja, luisteren) of het probleem zich voordoet. Als het gelijk bij de eerste is, andere pedalen als eerste proberen. Blijft het dan nog steeds zo, dan gaat de verdenking naar de amp.Dat heb ik al gedaan
Ook andere amps.


Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

jutter
3 maart 2019, 23:16
De DE7 heeft een buffered bypass. Hoewel buffers tegenwoordig weer mogen, werkt ie in dit geval wellicht averechts. Wellicht helpt het om 'm in een true bypass schakeling te zetten. Zoiets bijvoorbeeld:

https://www.bax-shop.nl/signaal-splitter-router/one-control-1-loop-box-signaalsplitter-pedaal?gclid=EAIaIQobChMIzO6skvPm4AIVhOJ3Ch0ydwLRE AQYASABEgKjsvD_BwE

(mocht het niet helpen, kun je hem altijd weer terugsturen)Goed idee. Zelf zat ik te denken aan een Boss TU2 er voor te zetten dus er eentje van MP geplukt. Komt morgen binnen
Ik weet niet of het helpt....

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

the sure thing
3 maart 2019, 23:22
De roddel gaat dat de buffer van de TU-3 beter zou klinken dan die van de TU-2


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

AriaProII
4 maart 2019, 09:03
Doet mij denken aan dit interview met Joe Morgan (kijk vanaf 47:29):

http://www.youtube.com/watch?v=bNMqNV1m_uA

jutter
4 maart 2019, 10:57
Doet mij denken aan dit interview met Joe Morgan (kijk vanaf 47:29):

http://www.youtube.com/watch?v=bNMqNV1m_uA

Dank je wel. Helaas ben ik hier niet veel wijzer van geworden.

jutter
4 maart 2019, 11:03
Ik ben zonet weer ermee bezig geweest. Alles wat ik in de loop steek, ook al is het maar een kabel in de send en return, wordt het geluid qua volume harder door maar ook het geluid (zoals ik eerder zei 'minder dynamisch).
Iets om hoteldebotel van te worden.:???:

arjanb01
4 maart 2019, 11:21
True bypass pedalen gebruiken misschien ? Wellicht helpt dat.

jutter
4 maart 2019, 11:26
True bypass pedalen gebruiken misschien ? Wellicht helpt dat.

Ze zijn T-B

Midwolda
4 maart 2019, 16:57
Om welke amp gaat het?

jutter
4 maart 2019, 19:25
Om welke amp gaat het?Het gebeurt bij elke amp; Koch Studiotone, Peavey Classic 30 en mijn huidige Laney Lionheart.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

piezo
1 april 2019, 18:12
Late reactie:
Allemaal buizenamps, en volgens mij dus een gebufferde FX-loop. Niet dat ik er verstand van heb natuurlijk, maar daar zou het aan kunnen liggen. Vraag Cluseau eens naar zijn mening over die omzettingen