PDA

View Full Version : Boss GT-3



Stratopeek
24 juli 2001, 21:43
Zijn er meer mensen met geweldige ervaringen over de Boss GT-3???

sleep_to_saturate
30 juli 2001, 16:42
Ik heb hem uitgeprobeerd in de winkel.. Wel indrukwekkend, maar mij iets te uitgebreid voor op het podium. Ik hou het maar bij m'n pedaaltjes..

Stratopeek
1 augustus 2001, 00:15
Hij is wel uitgebreid, maar juist heel makkelijk te bedienen. Het kan zijn dat je er toch van schrikt, maar het valt allemaal wel mee...

sleep_to_saturate
1 augustus 2001, 12:36
Nou ik schrik er niet van hoor.. maar op het podium moet alles gewoon direct en snel te bedienen zijn. Het is best een makkelijk apparaat. Maar als je iets wilt afstellen gaat dat niet in 1 seconde.
Ik heb thuis al een harddiskrecorder met honderden effecten, dus zou de Boss GT3 voor mij niet functioneel zijn.
Maar het is al met al een geweldig apparaat. Maar pedaaltjes geven gewoon een natuurlijker geluidskwaliteit.

Grooveyard21
3 augustus 2001, 14:23
De GT-3 klinkt naar mijn mening veel te digitaal. De GT-3 laat ook niks over van je oorspronkelijke gitaar signaal.

Casey
28 augustus 2001, 01:33
Ik heb zelf een GT3 en vind hem helemaal niet digitaal klinken.
Ik heb ook wat losse Boss pedalen maar die gebruik ik niet meer.
Je kan het geluid instellen zoals je zelf wil.
Op het internet zijn veel patches te vinden waardoor je direct bijv. het Van Halen geluid van een bepaald nr. kan invoeren.
Hier zijn hele nieuwsgroepen voor.

vinni
30 augustus 2001, 20:47
Hoi,
Doe jezelf een lol....
Vergeet die GT-3....koop een DG-Stomp van Yamaha. Klinkt veel beter...niet digitaal (behalve de compressor)...goed geluid en gebouwd om mee te gooien....

Groet,
Vinni

anoniem
21 september 2001, 11:13
Luister wat Marc Seal uit z'n GT haalt op het podium.
Hoe het klinkt kan je zelf instellen.
Als je niet tevreden bent met de ingebouwde effecten dan kan je op internet honderden effecten door profs en amateurs gemaakt downloaden.
Ik heb zelf de effecten van Marc Seal ingevoerd , hij heeft ze nl op internet gezet.
Er zijn EGroups forums waar je alles over de GT 3 kan vinden.
Doe je zelf een lol een koop er wel een.
Hij klinkt nada digitaal , heb jij hem wel goed getest of roep je maar wat ?

anoniem
6 oktober 2001, 19:20
vet speeltje! een vriend had er 1 meegenomen op vakantie (we waren met een groep van 13 en ik had mn gitaar bij me en aan marshall ms-2 en hij zn gt3) en iok heb ff zitten kloten maar de preset geluiden zijn aardig droog. met wat klooien en truukjes kreeg ik er nog best dynamische diepe geluiden uit. ik zal eens wat instellingen opzoeken. probeer eens zoveel mogelijk chorus erin te proppen en dan de low-mid freq EN mid-high freq aan het expressiepedaal te koppelen. psychedelisch!!! jammer van die vele menuutjes, multieffect is niet echt iets voor mij geef mij maar gewoon een goed geluid uit een gitaar en versterker en wat analoge boxjes als een crybaby erbij. ach als ik nog eens een vet psychedelisch nummer wil opnemen zal ik mn toevlucht wel zoeken in de multieffect. peace!

matthijs

G10
12 oktober 2001, 23:14
Op 2001-08-28 00:33, schreef Casey:
Ik heb zelf een GT3 en vind hem helemaal niet digitaal klinken.
Ik heb ook wat losse Boss pedalen maar die gebruik ik niet meer.
Je kan het geluid instellen zoals je zelf wil.
Op het internet zijn veel patches te vinden waardoor je direct bijv. het Van Halen geluid van een bepaald nr. kan invoeren.
Hier zijn hele nieuwsgroepen voor.


Mijn vraag is, hoe kun je zulke patches laden op de GT3 ?

ekkerman
18 oktober 2001, 11:00
het downloaden van gt3+5patches is vrij simpel en het formaat is meestal mid file of all file en dit is in de meeste sequencers en programma's voor pc's zoals cubase af te spelen en op te slaan.
ook kun je een handige editor downloaden die je dus ook hiervoor kunt gebruiken je moet net als de traditionele bulk dump/load de gt midi in en out aan de pc aansluiten en dan kun je met een goede editor real time de geluiden beluisteren en bewerken maar ook onderling van plaats doen verwisselen en uitwisselen.dit is buitengewoon handig en het is trouwens aan te raden je geluiden ergens in op te slaan voor het geval het geheugen batterijtje het eens begeeft want dan ben je anders wel al je geluiden kwijt!!!
succes

idono
1 november 2001, 10:25
Weet iemand bij welke newsgroepen je die patches vandaan kan halen???

Greetz Henk

Casey
7 november 2001, 20:29
Gewoon hier :http://groups.yahoo.com/group/GT-3
Als je geem Midi op je comp hebt kan je ze ook gewoon met de hand invoeren , ze hebben ze nl ook in text formaat.