PDA

View Full Version : Les Paul vraagje



Tyrr
5 augustus 2003, 20:10
Hallo Allemaal,

Ik ben net member geworden van dit forum en ik heb even een vraagje voor de Les Paul (en varianten) kenners onder jullie.

Twee weken geleden heb ik een LP model gekocht en ik probeer wat meer info te krijgen over die gitaar die ik nu heb. Er staat helemaal niks op aan merken, nummers etc. en ik wil toch wel graag weten wat ik mijn handen heb.

Helaas heb ik zelf helemaal geen verstand van gitaren want zo lang ik die gitaar heb is ook gelijk hoe lang ik aan het spelen ben. Is er een van jullie die misschien eens een keer naar die gitaar wil kijken? Ik heb er geen foto's van maar ik kan hem wel langsbrengen. Als iemand verder nog vragen heeft kan ie me mailen of me een pm sturen.

Tyrr

iam
5 augustus 2003, 20:14
is het een gibson of een kopie?

MarshallSG
5 augustus 2003, 20:29
Hij zegt dat er helemaal niks op staat aan merken dus zal het wel een kopie zijn

wietse
5 augustus 2003, 20:54
heb je ook al effe het electronica afdekplaatle achter op de body losgehad dan kan je in ieder geval zien of het multiplex is of een echt stuk hout.
is de hals geschroefd of gelijmd ,zegt ook wat over de kwaliteit namelijk probeer er toch foto's van te maken want langsbrengen is in mijn geval wel een heel eind weg voor je.
dat er niks op staat kan betekenen dat het een heel goedkope japanse kopie is daar stond vaak niks op behalve made in japan.
of de letters zijn door de tijd heen verdwenen gebeurt nogal eens met die stickers.
of hij is een keer overgespoten waardoor elk mogelijk merkteken weg is.

Tyrr
5 augustus 2003, 21:23
Ik heb net dat plaatje aan de achterkant ff los gehaald en het is zeker geen multiplex. De hals is geschroefd.

Ik zal kijken of ik ergens een digi camera kan regelen voor wat pics...