PDA

View Full Version : Two-Rock ervaringen



Sonny
13 februari 2019, 19:10
Ik ben nieuwsgierig naar ervaringen van jullie met Two-Rock versterkers. Pluspunten, minpunten etc.

Misschien is het heel algemeen en natuurlijk moet ik de versterkers zelf ervaren, maar ben gewoon benieuwd naar hoe jullie dit merk ervaren/hebben ervaren.

Ik kijk uit naar jullie reacties!

Erik de Perik
13 februari 2019, 23:46
Schijnen fantastische versterkers te zijn maar ik heb nog nooit op eentje gespeeld. Als ik ze zo in filmpjes hoor dan klinkt het ook allemaal prima.

Pepe
13 februari 2019, 23:51
Erik verkoopt ze dus er zullen er best wel een paar rondzwerven in Nederland maar op dit forum ben ik ze nog niet tegen gekomen.
En met zo'n naam is die search van ons waardeloos.

Sonny
14 februari 2019, 01:15
Schijnen fantastische versterkers te zijn maar ik heb nog nooit op eentje gespeeld. Als ik ze zo in filmpjes hoor dan klinkt het ook allemaal prima.

Dus volgens Pepe verkoop jij Two-Rock versterkers, maar je hebt er nog nooit op eentje gespeeld. Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar!?

Sonny
14 februari 2019, 01:17
Erik verkoopt ze dus er zullen er best wel een paar rondzwerven in Nederland maar op dit forum ben ik ze nog niet tegen gekomen.
En met zo'n naam is die search van ons waardeloos.

Hoe bedoel je... En met zo'n naam is die search van ons waardeloos?

Pepe
14 februari 2019, 01:22
Erik vd Haar (een andere Erik dan onze Erik de Perik) verkoopt two rock maar ik gok niet met dozijnen tegelijk.

De GN search... je zal een hoop resultaten krijgen wanneer je 'rock' invoert, en dat is misschien iets wat je juist niet wil.

2rock is een dumbledore epigoon en specialized cork sniffing only, in mijn boek iig.
Als je niet weet waar ik het over heb neem ik aan dat je een instapper bent.
In dat geval kan ik naar Ceriatone verwijzen, daar kan je voor een bescheiden prijs een ingewijde worden.

Rick trodat
14 februari 2019, 09:31
Er zit tussen alle modellen redelijk wat verschil. Maar ze hebben allemaal wel redelijk veel gemeen met een fender blackface/dumble achtig circuit en dan alle variaties qua output. Ze zijn allemaal point to point/turretboard gemaakt en peperduur.

Vele hebben meerdere kanalen en spring reverb. MAar meestal worden ze niet gebruikt voor high gain.

In een notendop kan je zeggen dat het hele dynamische, high headroom amps zijn met veelal een mooie reverb on board die van zeer clean tot drive gaan en goed pedalen slikken maar wel heel duur zijn. Vanaf 3000 euro iig.

telerocker
14 februari 2019, 11:03
De Vlaming Milo Meskens is een Two Rock-adept.


https://www.youtube.com/watch?v=MW1WqHUzNWU

Sonny
14 februari 2019, 18:58
Erik vd Haar (een andere Erik dan onze Erik de Perik) verkoopt two rock maar ik gok niet met dozijnen tegelijk.

De GN search... je zal een hoop resultaten krijgen wanneer je 'rock' invoert, en dat is misschien iets wat je juist niet wil.

2rock is een dumbledore epigoon en specialized cork sniffing only, in mijn boek iig.
Als je niet weet waar ik het over heb neem ik aan dat je een instapper bent.
In dat geval kan ik naar Ceriatone verwijzen, daar kan je voor een bescheiden prijs een ingewijde worden.

Duidelijk :)
Ik begrijp alleen niet wat je bedoeld met "specialized cork sniffing only, in mijn boek iig"?

Sonny
14 februari 2019, 19:05
Er zit tussen alle modellen redelijk wat verschil. Maar ze hebben allemaal wel redelijk veel gemeen met een fender blackface/dumble achtig circuit en dan alle variaties qua output. Ze zijn allemaal point to point/turretboard gemaakt en peperduur.

Vele hebben meerdere kanalen en spring reverb. MAar meestal worden ze niet gebruikt voor high gain.

In een notendop kan je zeggen dat het hele dynamische, high headroom amps zijn met veelal een mooie reverb on board die van zeer clean tot drive gaan en goed pedalen slikken maar wel heel duur zijn. Vanaf 3000 euro iig.

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Heb je ook wel eens het genoegen gehad om er een te testen?

Sonny
14 februari 2019, 19:06
De Vlaming Milo Meskens is een Two Rock-adept.


https://www.youtube.com/watch?v=MW1WqHUzNWU

Dat klinkt wel lekker!

Erik de Perik
14 februari 2019, 19:16
De Vlaming Milo Meskens is een Two Rock-adept.


https://www.youtube.com/watch?v=MW1WqHUzNWU

Vreselijk om voor zo'n kritisch publiek te staan. :soinnocent:


Dat klinkt wel lekker!

Voor een versterker van 500 eur zeker, maar hij is iets duurder en dat hoor ik er niet vanaf, sorry.

Rick trodat
14 februari 2019, 21:02
Matt schofield is een two rock gebruiker

Sonny
15 februari 2019, 15:17
Voor een versterker van 500 eur zeker, maar hij is iets duurder en dat hoor ik er niet vanaf, sorry.

Hoe vind je dit klinken?
https://youtu.be/S0x4IT8-2_4

Pepe
15 februari 2019, 15:28
Maar dit is toch niet specifiek two rock? Een twin reverb met een compressor pedaaltje zal ongeveer hetzelfde klinken lijkt me.
Is trouwens de reden waarom Robben Ford vaak een red knob twin gebruikt als zijn amps niet mee mogen. Zen drive er voor en niemand merkt het verschil.

Sonny
15 februari 2019, 16:14
Maar dit is toch niet specifiek two rock? Een twin reverb met een compressor pedaaltje zal ongeveer hetzelfde klinken lijkt me.
Is trouwens de reden waarom Robben Ford vaak een red knob twin gebruikt als zijn amps niet mee mogen. Zen drive er voor en niemand merkt het verschil.

Weet ik niet, want ik ben ook maar een leek. Wat mij opvalt is dat het ontzettend vol klinkt en dat spreekt mij erg aan.

En wat als je nou een compressor pedaal en een Zen drive voor een Two-Rock plaatst.., wat kan je dan qua sound verwachten?

telerocker
15 februari 2019, 18:45
Misschien is een Fender Hot Rod de Ville Michael Landau een goed en goedkoper alternatief voor jou.

the sure thing
15 februari 2019, 19:20
Ik heb een Two Rock studio gehad. Klinkt erg goed, vol, open en zeer goede pedalenslikker. Live in een coverband? Nog steeds vol, maar wat zielloos, karakterloos. Om die reden weggedaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Sonny
15 februari 2019, 19:33
Ik heb een Two Rock studio gehad. Klinkt erg goed, vol, open en zeer goede pedalenslikker. Live in een coverband? Nog steeds vol, maar wat zielloos, karakterloos. Om die reden weggedaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Live vond je hem dus zielloos en karakterloos klinken. Waardoor kwam dat, denk je?

Erik de Perik
15 februari 2019, 19:57
Maar dit is toch niet specifiek two rock? Een twin reverb met een compressor pedaaltje zal ongeveer hetzelfde klinken lijkt me.
Is trouwens de reden waarom Robben Ford vaak een red knob twin gebruikt als zijn amps niet mee mogen. Zen drive er voor en niemand merkt het verschil.

Ik hoor het ook niet, gewoon een lekker clean geluid that's it. Jaren terug speelde Robben Ford bij een clinic op een geleende/gehuurde Twin met een TS ervoor. En nog steeds klonk hij, vreemd genoeg erg goed, een beetje zoals in dat filmpje.


Weet ik niet, want ik ben ook maar een leek. Wat mij opvalt is dat het ontzettend vol klinkt en dat spreekt mij erg aan.

En wat als je nou een compressor pedaal en een Zen drive voor een Two-Rock plaatst.., wat kan je dan qua sound verwachten?

Ik krijg het gevoel dat je jouw keuze al gemaakt hebt en hier alleen komt voor de bevestiging.... hetgeen vaker voorkomt ;)


Misschien is een Fender Hot Rod de Ville Michael Landau een goed en goedkoper alternatief voor jou.

Laat ik er net eentje te koop hebben, nahja de gewone HRDV, maar wel met mijn geur :crazyhappy:

the sure thing
16 februari 2019, 07:14
Live vond je hem dus zielloos en karakterloos klinken. Waardoor kwam dat, denk je?

Ik zou het niet weten. Ik miste “smoel”. Maar dat was alleen live. De amp vind ik live “te braaf”. Bij een hoop andere amps heb ik dat niet. Persoonlijk houd ik erg van Vox achtige amps live. Vandaar dat ik uiteindelijk bij Meyer amps een Vox gevoicede amp heb laten bouwen. Dat is nu een jaar of 6 geleden. Mijn eeuwige zoektocht naar een goede amp is met de Meyer amp tot een einde gekomen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Sonny
16 februari 2019, 22:41
Ik krijg het gevoel dat je jouw keuze al gemaakt hebt en hier alleen komt voor de bevestiging.... hetgeen vaker voorkomt ;)

Hier kan je wel eens heel erg gelijk in hebben, Erik :)

Alleen is het niet dat ik hier alleen kom voor de bevestiging. Het leek mij gewoon een leuk idee om eens wat over deze versterkers te praten en ervaringen uit te wisselen zonder bijbedoelingen of bevestiging te krijgen.

Sonny
16 februari 2019, 22:44
Ik zou het niet weten. Ik miste “smoel”. Maar dat was alleen live. De amp vind ik live “te braaf”. Bij een hoop andere amps heb ik dat niet. Persoonlijk houd ik erg van Vox achtige amps live. Vandaar dat ik uiteindelijk bij Meyer amps een Vox gevoicede amp heb laten bouwen. Dat is nu een jaar of 6 geleden. Mijn eeuwige zoektocht naar een goede amp is met de Meyer amp tot een einde gekomen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Duidelijk :)

Erik de Perik
17 februari 2019, 00:23
Hier kan je wel eens heel erg gelijk in hebben, Erik :)

Alleen is het niet dat ik hier alleen kom voor de bevestiging. Het leek mij gewoon een leuk idee om eens wat over deze versterkers te praten en ervaringen uit te wisselen zonder bijbedoelingen of bevestiging te krijgen.

Stoer dat je dat ook toegeeft Sonny..!

Tja weet je, ik wilde graag een Fender combo en dacht dat de Hotrod Deville een krappe versie van een Twin zou zijn.... wellicht niet hetzelfde maar wel in die buurt. Dat bleek niet zo te zijn. Inmiddels een Fender Super-Sonic aangeschaft en die doet het wel...! Erg leuk maar je kunt je afvragen waarom de een wel en de ander niet.
Resumé Overflakkee: je kunt zomaar op je bek gaan als je niets uittest ;)

Pepe
17 februari 2019, 00:50
Op je bek gaan is default positie
ik geloof niet zo in winkel uittesten, pas na een paar weken kan je iets op zijn merites beoordelen
soms heb ik dingen een jaar op de plank liggen voordat ik het kan laten werken
zijn vaak de beste aankopen want instant gratification daarentegen is als slagroom op een taart zonder taart
anywho
Die hele hot rod familie is een fijne amp ALS je hem niet met de silverface vergelijkt,
minder dynamisch en minder gecompliceerd maar wel makkelijker in de omgang
Silverfaces kunnen nukkig doen als je iets van ze wilt waar ze geen zin in hebben
de hot rod is daarbij vergeleken een breezer sletje
ik zeg er wel bij, zo denkt ik er over.

Sonny
17 februari 2019, 00:58
Stoer dat je dat ook toegeeft Sonny..!

Tja weet je, ik wilde graag een Fender combo en dacht dat de Hotrod Deville een krappe versie van een Twin zou zijn.... wellicht niet hetzelfde maar wel in die buurt. Dat bleek niet zo te zijn. Inmiddels een Fender Super-Sonic aangeschaft en die doet het wel...! Erg leuk maar je kunt je afvragen waarom de een wel en de ander niet.
Resumé Overflakkee: je kunt zomaar op je bek gaan als je niets uittest ;)

Mijn doel was niet om stoer over te komen. Bedoelde gewoon dat je best wel eens gelijk kon hebben dat ik mijn keuze al heb gemaakt :)

Hopelijk zal ik niet op mijn bek gaan...

Erik de Perik
17 februari 2019, 01:34
Mijn doel was niet om stoer over te komen. Bedoelde gewoon dat je best wel eens gelijk kon hebben dat ik mijn keuze al heb gemaakt :)

Hopelijk zal ik niet op mijn bek gaan...

Oh maar ik bedoelde dat alleen maar positief, begrijp me niet verkeerd Sonny.

the sure thing
17 februari 2019, 09:50
(...)
Is trouwens de reden waarom Robben Ford vaak een red knob twin gebruikt als zijn amps niet mee mogen. Zen drive er voor en niemand merkt het verschil.
Briljant. En wat een kutversterker is die Fender Redknob.... zelfs op de 25W stand liggen je trommelvliezen binnen no-time uit hun behuzing. Wat kan dat ding hard zeg!




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

NLF
17 februari 2019, 12:45
Duidelijk :)
Ik begrijp alleen niet wat je bedoeld met "specialized cork sniffing only, in mijn boek iig"?

Volgens mij bedoelt ie dat een Two Rock een (dure) na-aap Dumble versterker is die geliefd is in kringen van mensen die allerlei details menen te horen en interessant zitten te doen over minuscule verschillen die verder niemand hoort (cork sniffing). Met "in mijn boek" bedoelt ie denk ik dat het zijn (persoonlijke) mening is. Maar het is inderdaad allemaal nogal cryptisch omschreven. Zonder vertaling begrijp je er geen reet van.

Pepe
17 februari 2019, 13:12
Ja... artiesten he, raar volk...

ateng
17 februari 2019, 15:03
Ik heb een Two Rock studio gehad. Klinkt erg goed, vol, open en zeer goede pedalenslikker. Live in een coverband? Nog steeds vol, maar wat zielloos, karakterloos. Om die reden weggedaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat was mijn bevinding ook, klinkt wel lekker maar hoe langer je er op speelt mis je toch iets waardoor je denkt van 'yes dit is m!"
Vrij vlak en netjes allemaal maar genoeg headroom.

the sure thing
17 februari 2019, 17:48
Dat was mijn bevinding ook, klinkt wel lekker maar hoe langer je er op speelt mis je toch iets waardoor je denkt van 'yes dit is m!"
Vrij vlak en netjes allemaal maar genoeg headroom.

Psies. In het begin denk je “Yes!” Maar naarmate de tijd vordert blijft het tegenvallen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Sonny
17 februari 2019, 20:52
Oh maar ik bedoelde dat alleen maar positief, begrijp me niet verkeerd Sonny.

Dat is niet altijd even makkelijk te interpreteren als er wordt gecommuniceerd via tekst :)

Sonny
17 februari 2019, 20:55
Hadden jij de Studio Pro 22, 35 of 50... the sure thing en ateng?

Sonny
17 februari 2019, 21:02
Volgens mij bedoelt ie dat een Two Rock een (dure) na-aap Dumble versterker is die geliefd is in kringen van mensen die allerlei details menen te horen en interessant zitten te doen over minuscule verschillen die verder niemand hoort (cork sniffing). Met "in mijn boek" bedoelt ie denk ik dat het zijn (persoonlijke) mening is. Maar het is inderdaad allemaal nogal cryptisch omschreven. Zonder vertaling begrijp je er geen reet van.

Bedankt voor de vertaling, nu begrijp ik het gelukkig wel

the sure thing
18 februari 2019, 22:08
Hadden jij de Studio Pro 22, 35 of 50... the sure thing en ateng?

Studio 35 met reverb. De head versie en met vele cabs uitgeprobeerd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

rozh
18 februari 2019, 22:41
Hoe vind je dit klinken?
https://youtu.be/S0x4IT8-2_4

lijkt hier extra glassy te klinken.. just the way i like it. maar weet niet of ik verschil zou horen tussen dit en mn fender deluxe reverb. Moet maar eens een keer op een two rock gaan spelen dus.(ook ivm groot john mayer fan te zijn)

the sure thing
19 februari 2019, 18:24
Als slaapkamergitarist hoor je echt het verschil wel! En als je optreedt en je hebt een aparte backline en een goede PA man, ga je het verschil ook wel horen. Maar bij het gemiddelde kroegoptreden waar het geluid altijd KUT is, te hard is, jezelf niet goed hoort je met z’n allen op één postzegel moet staan maar de sfeer te gek kan zijn, vind ik de Two Rock overrrated.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

tnijland
19 februari 2019, 19:45
Ik zou adviseren om eerst eens wat meer te gaan experimenteren met je eigen amp en wat pedalen:

https://reverb.com/news/three-ways-to-nail-the-dumble-sound-on-a-budget

Wie weet is het een verborgen talent ;-)

Sonny
19 februari 2019, 22:44
Studio 35 met reverb. De head versie en met vele cabs uitgeprobeerd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Had een studio pro 22 misschien niet interessanter qua sound voor je geweest, in verband met minder headroom en dus sneller een licht overstuurde versterker? Omdat je eerder al liet weten dat je hem wat karakterloos en zielloos vond.

Sonny
19 februari 2019, 22:49
Ik kwam eerder vandaag dit youtube filmpje tegen. Hoe vinden jullie dit klinken in combinatie dus met een Zendrive?

https://youtu.be/ASMG3M5Wilc

Ik vind het persoonlijk echt een heel bijzonder geluidje, dat zingt en me echt raakt. Alleen die loop irriteer ik me aan, omdat hij te nadrukkelijk aanwezig is.

Pepe
20 februari 2019, 02:08
Er is de zendrive en de providence en het is mij niet duidelijk wat wat is.

rozh
20 februari 2019, 07:03
Ik kwam eerder vandaag dit youtube filmpje tegen. Hoe vinden jullie dit klinken in combinatie dus met een Zendrive?

https://youtu.be/ASMG3M5Wilc

Ik vind het persoonlijk echt een heel bijzonder geluidje, dat zingt en me echt raakt. Alleen die loop irriteer ik me aan, omdat hij te nadrukkelijk aanwezig is.

poh dat vind ik echt een kutfilmpje, geluid is meh, loop is kut en t noodlen ook..

Sonny
20 februari 2019, 11:00
Er is de zendrive en de providence en het is mij niet duidelijk wat wat is.

Je hebt gelijk, daar had ik overheen gelezen in zijn titel beschrijving. Ik hoorde hem wel schakelen tijdens het spelen, maar ik dacht dat dat tussen het clean kanaal en het gain kanaal van de versterker was. Nu weet ik inderdaad ook niet wat wat is.


poh dat vind ik echt een kutfilmpje, geluid is meh, loop is kut en t noodlen ook..

Wat vind je precies kut aan het noodlen?

Quink
20 februari 2019, 11:25
Ik vind het persoonlijk echt een heel bijzonder geluidje, dat zingt en me echt raakt.

Wat maakt het dan uit wat iemand anders er van vindt? Als dit toch helemaal je ding is, is dat toch prima? Stel nou, iemand anders vindt het helemaal niks, vind je het dan ook minder mooi? :dontgeti:

Sonny
20 februari 2019, 12:04
Wat maakt het dan uit wat iemand anders er van vindt? Als dit toch helemaal je ding is, is dat toch prima? Stel nou, iemand anders vindt het helemaal niks, vind je het dan ook minder mooi? :dontgeti:

Nee, tuurlijk niet. Maar ben dan gewoon nieuwsgierig wat jullie van die versterker in combinatie met die pedalen vinden. Uiteindelijk laat ik me niet beïnvloeden door jullie mening, want dat is smaak. Maar vind het wel interessant om over te praten.

Dat ik aan Rozh vraag wat hij precies kut vind aan het noodlen, heeft als reden dat ik daar misschien iets van kan leren. Misschien maakt die kerel bepaalde foutjes, is het niet strak gespeeld of wat dan ook. Ik hoor dat nu niet, maar als het me wordt uitgelegd, dan ben ik daar in de toekomst misschien bewuster van en kan ik daar mogelijk mijn gehoor op trainen.

ateng
20 februari 2019, 12:30
Had een studio pro 22 misschien niet interessanter qua sound voor je geweest, in verband met minder headroom en dus sneller een licht overstuurde versterker? Omdat je eerder al liet weten dat je hem wat karakterloos en zielloos vond.

Dat een versterker iets sneller over zn nek gaat door minder headroom heeft dus totaal nul komma nul met wel of niet karakterloos en zielloos te maken.

Misery Signals
20 februari 2019, 13:49
Briljant. En wat een kutversterker is die Fender Redknob.... zelfs op de 25W stand liggen je trommelvliezen binnen no-time uit hun behuzing. Wat kan dat ding hard zeg!

Ligt aan de volumepots van zo'n Fender. Terwijl het volume bij andere amps redelijk lineair omhoog gaat, is dat bij Fender in het begin steil omhoog en doet de volumepot vanaf half eigenlijk nauwelijks nog wat.

Ik vind die Two Rock amps gewoon clean "leuk" klinken, maar totaal niet voor dat geld. Bekende gitaristen klinken met materiaal, drie keer zo goedkoop, gewoon hetzelfde.

Voor minder zijn bv een Fender Custom '57 Twin of een Custom '64 Deluxe geweldig.
Bezoek ook eens de website van het Belgische FAD... Die zijn Twins, Brownfaces en Blackfaces zijn om duimen en vingers vanaf te likken.

Sonny
20 februari 2019, 14:00
Dat een versterker iets sneller over zn nek gaat door minder headroom heeft dus totaal nul komma nul met wel of niet karakterloos en zielloos te maken.

Ik dacht dat hij hem misschien te clean vond klinken, vandaar dat ik die vraag stelde.
Waar heeft het karakter en de ziel van de versterker wel mee te maken, nu we het er toch over hebben?

En welke studio pro had jij eigenlijk?

Pepe
20 februari 2019, 14:00
Maar Sonny houd blijkbaar van het dumbleisch karakter wat in feite een doorontwikkeling was van de Silverface Fender
dat deed Fender zelf ook en de red knob is daar hun eindstation van
dwz, high headroom crystaline hifi met extended bass
vandaar ook de liefde voor de EV speaker bij dat soort amps, die sluit daar naadloos op aan

het is een geluid dat haaks op de tweed twin staat, dat is een en al saggy compressie

the sure thing
20 februari 2019, 14:24
Had een studio pro 22 misschien niet interessanter qua sound voor je geweest, in verband met minder headroom en dus sneller een licht overstuurde versterker? Omdat je eerder al liet weten dat je hem wat karakterloos en zielloos vond.

Nee hoor, de studio 22 ook aan de tand gevoeld. Zelfde laken een pak. Nogmaals de versterkers klinken écht heerlijk, zijn veelzijdig in te stellen. Mooie boventonen en mooie rinkelende belletjes. Smooth en dik. Maar in een live situatie bleef het allemaal niet overeind. Het zijn heerlijke versterkers voor thuis, in de studio en op een heel groot podium met een goede backline. Maar als “werkpaard” voor de giggende kroeggitarist (zoals ik) in een bovenmiddelmatig coverbandje vind ik de nuances van de amp te duur.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mitch
20 februari 2019, 17:22
Two Rock, Matchless en in zekere mate ook Hook en meer van dat soort merken hebben (uitzonderingen daargelaten) die "geproduceerde" sound. Alsof het allemaal gemixed wordt door iemand anders. Andere dynamiek, soms wat tragere attack, net iets teveel headroom.
Nu generaliseer ik behoorlijk, maar binnen de vele dingen die ik op meetings of clinics of gigs gehoord heb, vind ik dit wel overeenkomsten.
Die ene keer dat ik up close een echte Dumble aan het werk hoorde, vond ik echt van een andere orde. Maar veel van die "wauw" zat in de fantastische mix van instrument beheersing en rock attitude van de gitarist.

Maar ja, ook hier spreekt een Vox of low gain Marshall fan die in een poprock coverband speelt. Dan wil je rauw, knal maar ook subtiel en dat wil je allemaal zelf in de hand hebben door met je volume knop te spelen, pedaal aan te trappen of gitaar te wisselen. Geen idee waar jij een Two Rock voor wil gebruiken voor n dat bepaalt in hoge mate het succes van de aanschaf.

Rick trodat
21 februari 2019, 13:02
Uiteindelijk is Vox natuurlijk ook wel misschien de versterker die gewoon het meest uniek is in alle opzichten.

Dat ding kan kristalhelder, maar ook dikke rock produceren ( AC30) En een vox sound haal ik er zo uit.

the sure thing
21 februari 2019, 20:37
Uiteindelijk is Vox natuurlijk ook wel misschien de versterker die gewoon het meest uniek is in alle opzichten.

Dat ding kan kristalhelder, maar ook dikke rock produceren ( AC30) En een vox sound haal ik er zo uit.

Een Vox sound uit een Two Rock halen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pepe
21 februari 2019, 20:59
Nouja... Vox uniek.. in feite zijn ze stil blijven staan waar Fender en Marshall zich door ontwikkelden door clean en clipping van elkaar te scheiden.
Pas in de jaren negentig werd Vox weer "ontdekt" omdat merken als Dr.Z, Trainwreck en Matchless gebaseerd waren op een Vox topologie.
En ineens was Vox hot, zei iedereen er altijd op gespeeld te hebben. Not.
Alleen Brian May.

Sonny
21 februari 2019, 23:35
Geen idee waar jij een Two Rock voor wil gebruiken voor n dat bepaalt in hoge mate het succes van de aanschaf.

Voornamelijk gewoon voor thuisgebruik. Misschien voor in de toekomst voor in een bandje. Voor het eerste geval, lijkt hij mij in ieder geval ideaal.

Sonny
21 februari 2019, 23:37
Nouja... Vox uniek.. in feite zijn ze stil blijven staan waar Fender en Marshall zich door ontwikkelden door clean en clipping van elkaar te scheiden.
Pas in de jaren negentig werd Vox weer "ontdekt" omdat merken als Dr.Z, Trainwreck en Matchless gebaseerd waren op een Vox topologie.
En ineens was Vox hot, zei iedereen er altijd op gespeeld te hebben. Not.
Alleen Brian May.

Ritchie Blackmore speelde toch ook altijd op een VOX? Ik dacht laatst zoiets gelezen te hebben.

Erik de Perik
22 februari 2019, 00:01
Volgens mij alleen in de beginperiode van Deep Purple.

Erik de Perik
22 februari 2019, 00:03
Voornamelijk gewoon voor thuisgebruik. Misschien voor in de toekomst voor in een bandje. Voor het eerste geval, lijkt hij mij in ieder geval ideaal.

Waar speel je nu op?



Ritchie Blackmore speelde toch ook altijd op een VOX? Ik dacht laatst zoiets gelezen te hebben.

Volgens mij alleen in de beginperiode van Deep Purple.

Pepe
22 februari 2019, 00:28
Blackmore is Marshall.
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wie in de 70's en 80's nog op Vox amp speelde
afgezien van Brian May, de Romantics en Tom Petty wellicht
volgens mij is de AC30 tussen '76 en '89 ook niet meer geproduceerd?

NLF
22 februari 2019, 00:37
Ritchie Blackmore speelde toch ook altijd op een VOX? Ik dacht laatst zoiets gelezen te hebben.

Ja, ik dacht ook in de studio vaak op een AC 30 (tenminste, dat wordt altijd gezegd).

NLF
22 februari 2019, 00:41
volgens mij is de AC30 tussen '76 en '89 ook niet meer geproduceerd?

Nee nee, is gewoon doorgegaan http://www.voxshowroom.com/equipment/index.html#rm

Sonny
22 februari 2019, 10:57
Waar speel je nu op?

Ik speel nu op een Fender Blues Junior III Lacquered Tweed.

arjanb01
22 februari 2019, 11:16
Blackmore is Marshall.
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wie in de 70's en 80's nog op Vox amp speelde
afgezien van Brian May, de Romantics en Tom Petty wellicht
volgens mij is de AC30 tussen '76 en '89 ook niet meer geproduceerd?

The Edge, jonguh! Die knakker van REM, Peter Buck?
Volgens mij die gasten van Kensington ook. Genoeg vox ac30 bespelers. Ik vind ze 3x niks maar er zijn er genoeg die er hard op gaan.

Sonny
22 februari 2019, 12:42
The Edge, jonguh! Die knakker van REM, Peter Buck?
Volgens mij die gasten van Kensington ook. Genoeg vox ac30 bespelers. Ik vind ze 3x niks maar er zijn er genoeg die er hard op gaan.

Die gasten van Kensington scheten in de jaren 80 nog in hun broek, dus dat lijkt me heel sterk haha

Pepe
22 februari 2019, 14:02
Ach, met wat denkkracht komen we wel aan een stuk of 10 gebruikers in de 80's :D
Ik gooi Paul Weller en Johnny Marr er nog bij.
Opvallend veel Rickenbacker en Jaguar gebruikers, geen amp voor searing & scorching.

tmms
22 februari 2019, 14:09
...... Opvallend veel Rickenbacker en Jaguar gebruikers, geen amp voor searing & scorching.

Voxjes zijn loooose:). Moeilijker te bespelen dan amps mét een feedback-loop in de eindversterker, krijg je 'angelic harmonics' voor terug.:D

the sure thing
22 februari 2019, 17:22
Blackmore is Marshall.
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wie in de 70's en 80's nog op Vox amp speelde
afgezien van Brian May, de Romantics en Tom Petty wellicht
volgens mij is de AC30 tussen '76 en '89 ook niet meer geproduceerd?

Status Quo deed het volgens mij ook op Vox versterkers. En..... Hank Marvin van the Shadows natuurlijk!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mitch
22 februari 2019, 20:44
Ik kan nog pagina's vol lullen over mijn langzaam gegroeide liefde voor Vox, maar het ging over Sonny's interesse voor Two Rock :D
Voor thuisgebruik, coming from Fenders middle of the road amp: moet een fantastische vooruitgang zijn.

NLF
22 februari 2019, 22:02
Kijk, in deze band ben ik destijds knettergek geworden (nog steeds herstellende!) Voor de duidelijkheid: voor zover ik mij herinner speel ik hier nergens op mee (maar herinneringen zijn vaag natuurlijk).


https://www.youtube.com/watch?v=2ftx2isQTFw

Erik de Perik
23 februari 2019, 02:52
Ik speel nu op een Fender Blues Junior III Lacquered Tweed.

Die versterker gaat juist de andere kant op dan een Dumblesque amp zoals de Two Rock. De Fender wordt vrij snel dirty terwijl de Two Rock graag glassy clean blijft.

the sure thing
23 februari 2019, 09:04
Psies. Voor thuis en de studio is Two Rock een heerlijke amp en een forse verbetering tov de genoemde Fender.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

guitarkid2
23 februari 2019, 11:03
Voor thuis/studio ?
Zou ik deze is bekijken
Slechts 5 watten en kost geen drol !
https://milkmansound.com/collections/amplifiers/products/5w

Sonny
23 februari 2019, 17:49
Ik kan nog pagina's vol lullen over mijn langzaam gegroeide liefde voor Vox, maar het ging over Sonny's interesse voor Two Rock :D
Voor thuisgebruik, coming from Fenders middle of the road amp: moet een fantastische vooruitgang zijn.

Daar ga ik inderdaad wel van uit dat het een fantastische vooruitgang zal gaan zijn. De blues junior is geen slechte versterker, veel bang for the buck. Vandaar dat het waarschijnlijk ook de best verkochte buizenversterker is. Maar ik mis wel enige diepgang. Er komt geluid uit dat niet slecht is, maar het weet mij niet te raken.



Die versterker gaat juist de andere kant op dan een Dumblesque amp zoals de Two Rock. De Fender wordt vrij snel dirty terwijl de Two Rock graag glassy clean blijft.

Maar bij de blues junior kan je de master op max zetten en het volume op rond de 2, waardoor je niet snel een dirty geluid krijgt. Of vreet dit de de buizen op?



Psies. Voor thuis en de studio is Two Rock een heerlijke amp en een forse verbetering tov de genoemde Fender.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hoop het echt! Een soundje dat inspireert om te spelen, is wat ik hoop te vinden in een Two-Rock. Dat heeft de blues junior niet voor elkaar weten te krijgen.





Voor thuis/studio ?
Zou ik deze is bekijken
Slechts 5 watten en kost geen drol !
https://milkmansound.com/collections/amplifiers/products/5w

1899 dollar = geen drol?

Erik de Perik
23 februari 2019, 19:05
Daar ga ik inderdaad wel van uit dat het een fantastische vooruitgang zal gaan zijn. De blues junior is geen slechte versterker, veel bang for the buck. Vandaar dat het waarschijnlijk ook de best verkochte buizenversterker is. Maar ik mis wel enige diepgang. Er komt geluid uit dat niet slecht is, maar het weet mij niet te raken.

Op welke versterkers heb je nog meer gespeeld?



Maar bij de blues junior kan je de master op max zetten en het volume op rond de 2, waardoor je niet snel een dirty geluid krijgt. Of vreet dit de de buizen op?


Dat kan met vrijwel iedere Fender van de afgelopen 40 jaar en het zal weinig veranderen aan de levensduur van de eindbuizen.



1899 dollar = geen drol?

Ik denk een grapje, ik denk dat een Two Rock nog een pak meer kost en op mijn scherm kost 'ie trouwens 2.299 dollar.

Sonny
24 februari 2019, 19:16
Op welke versterkers heb je nog meer gespeeld?




Dat kan met vrijwel iedere Fender van de afgelopen 40 jaar en het zal weinig veranderen aan de levensduur van de eindbuizen.




Ik denk een grapje, ik denk dat een Two Rock nog een pak meer kost en op mijn scherm kost 'ie trouwens 2.299 dollar.

Langere tijd op een VOX AD30VT valvetronix (modeling combo), 1 keer op een Fender Frontman 212 en een keer in de winkel op een Fender Hot Rod Deluxe, maar kan ook een andere Fender zijn geweest. De eerste twee... sowieso niet zo heel veel bijzonders dus.

Ik dacht dat als je de master voluit zet, dat je dan echt het maximale van de buizen vraagt. Is gelukkig dus niet zo, weer wat geleerd :)

Bij mij staat er trouwens ook 2299 dollar voor die Milkman. Weet ook niet hoe ik nou op 1899 dollar kwam

Sjtevel
24 februari 2019, 19:32
Alleen de top is $1899,-

AoDf
25 februari 2019, 10:33
Daar ga ik inderdaad wel van uit dat het een fantastische vooruitgang zal gaan zijn. De blues junior is geen slechte versterker, veel bang for the buck. Vandaar dat het waarschijnlijk ook de best verkochte buizenversterker is. Maar ik mis wel enige diepgang. Er komt geluid uit dat niet slecht is, maar het weet mij niet te raken.

Ik heb een paar jaar een blues junior gehad en daar ook wat van de bekende BillM mods op losgelaten. Op zich een geinig versterkertje maar als ik dan mijn Ceriatone (geen Two-Rock, wel enigzins vergelijkbaar) aanzet op vergelijkbaar volume hoor je wel wat er mist in de Blues Junior. De junior ontbreekt o.a. een punch en fundament in het laag in vergelijking. De ceriatone is echt glazig clean en heeft headroom te over, de blues junior moet hard zijn best doen en laat dan steken vallen m.b.t. druk en laag in het geluid. Maar goed, qua prijs, beoogd gebruiksdoel en specs (15w vs 100w)is het dan ook een andere klasse.

Sonny
27 februari 2019, 23:13
Ik heb een paar jaar een blues junior gehad en daar ook wat van de bekende BillM mods op losgelaten. Op zich een geinig versterkertje maar als ik dan mijn Ceriatone (geen Two-Rock, wel enigzins vergelijkbaar) aanzet op vergelijkbaar volume hoor je wel wat er mist in de Blues Junior. De junior ontbreekt o.a. een punch en fundament in het laag in vergelijking. De ceriatone is echt glazig clean en heeft headroom te over, de blues junior moet hard zijn best doen en laat dan steken vallen m.b.t. druk en laag in het geluid. Maar goed, qua prijs, beoogd gebruiksdoel en specs (15w vs 100w)is het dan ook een andere klasse.

Een paar BillM mods had ik zelf ook in gedachte voor mijn blues junior. Maar het lijkt erop dat het dan nog steeds ver van in de buurt van een Two-Rock of in jouw geval dan een Ceriatone komt. Ik bedoel dan niet specifiek qua tone, maar qua kwaliteit van geluid.