PDA

View Full Version : Pedaalkeuzestress / denk u mee?



vulvasonic
7 februari 2019, 22:29
Probleem en dilemma:

Ik heb een jaar gespaard voor de Wampler Paisley Deluxe Drive. Sinds anderhalve week in mijn bezit en gisteren voor het eerst serieus kunnen testen op volume en over mijn eigen versterker.
Persoonlijke conclusie: wat een onwaarschijnlijk vet pedaal! Ik ben er echt enorm mee in mijn nopjes.
Dat lijkt mooi en tot dusverre is het dat ook.

ECHTERRRRR.... niet voor niets hoor je op 99,5% van alle beschikbare demo's op Youtube een manneke het ding testen met een Telecaster in diens klauwen. Het is namelijk geen pedaaltje voor 'the faint of heart'. Dit pedaal is een monster! En ik speel eigenlijk voornamelijk op gitaren met humbuckers. En dan wordt dat ruige karakter alleen maar erger. Erger, maar bloedmooi en supergeil. Perfect om te gebruiken in stevige rockbands. Heerlijk!!!
Alleen...., helaas zit ik niet in een stevige rockband. Ik speel country en ik weet eigenlijk nu al dat onze meiden (meiden, ze zijn godbetere samen net geen eeuw oud!) mij straks het liefst zouden willen vermoorden als ze komende woensdag voor het eerst geconfronteerd zullen worden met dit prachtige geweld. En het dient gezegd, ik heb dit pedaal gekocht om al mijn gain pedaaltjes van mijn plankie af te halen in ruil voor deze ene.

Ik héb telecasters, maar op één na zijn die allemaal voorzien van humbuckers. Even een andere gitaar pakken is dus ook geen optie.


Ieder frequent volger van dit forum weet dat ik sinds kort een pedaal heb gevonden dat mijns inziens tot het allerbeste behoort dat ik ooit heb gehoord en eigenlijk wist ik meteen al zeker dat dit pedaal er ooit MOEST komen. En ik wist ook dat als dat moment zich aan zou dienen dit het einde zou betekenen van de Paisley Deluxe, zoals ik die bedoeld had te zullen gebruiken.

Nu kan ik het geld maar één keer uitgeven. De Paisley Deluxe heb ik echter gekocht bij Thomann. Dus binnen 30 dagen geld terug.

Vraag:
Stuur ik een geweldig, maar binnen dit bandje lastig inzetbaar pedaal terug en ga ik voor iets dat mijns inziens geweldig is, ofschoon ik dat natuurlijk helemaal niet zeker weet (maar ik denk het wel)?
Of...., of toch maar niet?

Voor alle duidelijkheid, ik heb het over de Greer Amps Lightspeed, wat veel minder veelzijdig is dan de Paisley Deluxe, maar wel veel breder inzetbaar. Ik kan me eigenlijk geen situatie bedenken waarin die niet iets toevoegt aan het totaalgeluid. :eek:

Midwolda
7 februari 2019, 22:35
Ik zou een Kemper kopen en dat pedaal profilen.

:D nee hoor, te veel moeite.

De vraag is dus: waar heb je meer lol aan,
in je uppie scheuren in de slaapkamer of buiten spelen met de meiden?

vulvasonic
7 februari 2019, 23:15
Nou, voor welk pedaal ik ook ga, dat ding komt sowieso op mijn bordje en dat bordje komt op de planken. De vraag is, hou ik de dames te vriend of niet?

Als ik mijn eigen stukkie lees merk ik dat ik zelf feitelijk al het antwoord geef. Met die Lightspeed doe ik waarschijnlijk iedereen een plezier en met de Paisley Deluxe doe ik alleen mezelf een lol, mits die lol me gegund wordt.

@denis.hermans, jij hebt er een. Wat vind jij?
En Pepe, heb jij er ook niet een? Mening?

D3nnis
7 februari 2019, 23:30
Keihard scheuren, en dan net doen of je je van geen kwaad bewust bent mocht je vernietigende blikken krijgen van de dames.


Maar ja, mijn advies is meestal kut.

grayfink
8 februari 2019, 00:25
Die Paisley heeft meer knopjes. Makkelijke keus.

vulvasonic
8 februari 2019, 04:28
Blijft toch lastig. De Lightspeed vind ik vooral enorm sterk als je cleane geluid een viezig randje heeft, zodat de Lightspeed 'm over de rand heen kan trekken en dan heb je aan iedere booster of overdrive voldoende om er een goed sologeluid uit te wringen. Maar dan moet ik wel afstappen van het idee om te werken met een spatcleane afstelling van de versterker.
Dit gezegd hebbende, nu moet ik iedere keer opnieuw alle knopjes op alle drive pedaaltjes aanpassen, zodra het volume van de versterker moet worden aangepast. Dat is geen doen! Ik blijf dat een crime vinden.

In principe verandert daar niets aan als ik straks voor de Lightspeed ga. Met dit verschil dat ik niet 20 knoppies moet aanpassen en op elkaar moet afstellen, maar slechts twee knoppies op de Lightspeed en daarna 1 of 2 op de boost. Dat maakt het leven makkelijker.

Zojuist weer naar een stuk of 15 demo's gekeken. Dat randje heb ik straks nodig, anders vind ik de Lightspeed aanzienlijk minder interessant. Daar staat tegenover dat de Wampler altijd fantastisch klinkt, zolang je je versterker clean houdt, of dat nou hard is (liefst wel) of zacht.
Maar dáár staat dan weer tegenover dat de Wampler vooral goed klinkt bij een flinke oversturing (doet ie van zichzelf al, vooral kanaal 1), maar dat ie bovendien niet mooi opschoont met de volumepotmeter. Hij is vele malen minder dynamisch dan de Greer.

Ik word gek. :eek:

dml
8 februari 2019, 05:30
Ik zou het pedaal kiezen dat een blauw ledje heeft.

Of één van je van HB Telecasters voorzien van een setje Phat Cat's én de Lightspeed kopen.

Kakihara
8 februari 2019, 09:28
Greer ftw!

Ik ken het pedaal niet. De Paisley ook niet. Keuze gewoon gebaseerd op het dynamiek verhaaltje. Ik hou er zelf wel van dat een pedaal opschoont.

Waarom overigens wel de Paisley en niet bijvoorbeeld de Hot Wired van Wampler (Brent Mason Signature)?

Hoe verhoudt de Lightspeed zich tot bijvoorbeeld een Sweet Honey Overdrive of een Supreaux Deux?

Tristan
8 februari 2019, 11:14
Ik begrijp niet helemaal waarom anderen pissig zouden moeten worden, als je maar een goed geluid hebt toch?
Misschien heb je nog tijd om dat ding in de oefenruimte met de band te proberen.

Daarnaast vind ik het curieus dat je humbuckers in bijna al je gitaren hebt, iedereen weet toch dat dat de minst goed klinkende elementen zijn?
Haha, geintje hoor, maar had ik niet verwacht van jou eerlijk gezegd. :D

Humbuckers in Country is sowieso wel redelijk vaag, bovendien is het basisgeluid meestal vrij clean en snappy toch?

Dus ja, ik zou ook overwegen andere elementen in een van je gitaren zetten.
Al is het alleen maar een Gretsch / TV Jones achtig element ofzo, die hebben ze ook in een standaard humbucker formaat, dat zou qua sound al een heel stuk beter passen.
Daarnaast is je verzameling gitaren dan ook gelijk een heel stuk veelzijdiger.

Tja, of geen Country spelen, je bent toch eigenlijk ook een (psychedelische) rocker of niet?

AriaProII
8 februari 2019, 13:23
Zijn die humbuckers te splitten? Zelfde gitaar, zelfde elementen, alleen wat minder scheur, geen gezeik, iedereen rijk?

harrie-beton
8 februari 2019, 13:29
Je kan een compressor vóór het pedaal zetten in de country band. Hij blijft knorren maar het vette fuzz randje gaat er dan af.

no 1 hops
8 februari 2019, 13:43
als je de mogelijkheid hebt om de gitaren te voorzien van een G&L PTB toneregeling kom je bij gebruik van de basscut denk ik aardig in de buurt van de telesound.
gezien echter je bloedstollend pleidooi voor de Greer Amps Lightspeed, zou ik deze gewoon terugsturen en die Greer kopen als het budget het toelaat.
want in dat pleidooi zat zoveel overtuiging, deze Wampler zal altijd tweede keus zijn ;-)

Pepe
8 februari 2019, 13:55
Je bent in deze in je eentje hoor.
Je zou zeggen, het meest praktische maar praktisch staat niet altijd op no.1 in de gitaristenrij.
Ik zit op dit moment, as we speak, te dubben tussen een MP Sweet Honey of een Bogner Wessex voor morgen
moet ik eerst beslissen of ik een tele of Es mee neem
ik heb voor mezelf al problemen genoeg

schizo910
8 februari 2019, 16:06
Wampler Paisley Deluxe Drive houden. Heerlijk pedaal en ook met Hummies best wel te temmen... Niet te veel mid in je amp draaien en gaan met die banaan. Vrouwvolk in je band moet niet zeuren. Als het goed is voor Brad Paisly dan is het ook goed voor Vulviebaby!

vulvasonic
9 februari 2019, 03:32
Ik geef de Paisley Deluxe nog 1 kans. Komende woensdag repeteren we met de hele band. Afwachten hoe dat uitpakt.

Maar no 1 hops heeft wel gelijk, ik ben helemaal hoteldebotel van de Greer.

Ik gebruik trouwens humbuckers, omdat ik vrijwel altijd met humbuckers heb gespeeld. Ik hield van strats, maar ik had niks met het geluid. Ik hou wel van het geluid van de telecaster, maar ook daar heb ik uiteindelijk een humbuckertje ingegooid. Op 1 na, maar ik moet nu eenmaal van alles een backup hebben, anders voel ik me niet prettig.
En ik weiger te veranderen nu ik wat country speel. D.w.z., ik ben best bereid me een beetje aan te passen, maar ik blijf bij mijn AC15 en mijn Gibsons en mijn stijl van spelen (mijn ES-347 heeft trouwens wel een single coil switch). Ik heb er namelijk een grondige hekel aan om dingen te doen waar ik niet goed in ben. Ik moet mijn sterke kanten benadrukken en ver weg blijven van mijn zwakheden. En als iedereen dat zou doen zouden we een hele goede band hebben. Dat is namelijk regel nummer 1 in het 'Muziekboek der Wetmatigheden', geschreven door M.H.G. Vulvasonic.

Ik kan wel proberen te spelen als Johnny Hiland, maar dat gaat me nooit lukken.
In die context zou je zeggen dat de Paisley Deluxe perfect is voor mij. En in zekere zin is ie dat ook. Maar als ik 'm niet 'mag' gebruiken, omdat ie gewoon te heftig is (en ja Gio, het ding is te temmen, maar dat voelt alsof je een wild paard hebt en je laat er Ankie van Grunsven mee klooien..., dit paard MOET rennen).

Woensdagavond neem ik mijn beslissing. Vooralsnog neig ik naar de Greer.
Ooooow en als ik mijn Vulvasonic Zone (SHO) gemaakt krijg, dan maakt dat mijn keus nog een stuk eenvoudiger (lauke 101, waar blijf je?!?!). :eek:

Jan Buurman
9 februari 2019, 07:04
Even tussendoor.... door dit topic heb een broertje, de Wampler Plexi Drive Deluxe, gescoord..... en ik zou geen pedalen meer kopen! 😂

kwispelhond
9 februari 2019, 10:32
Ok, ik lees het zo eens allemaal door en dan denk ik: ''een pedaal waar Brad Paisley op staat en niet geschikt is voor Country, kan dat wel??"

Nou, ik heb ze beide eens beluisterd bij dezelfde tester en mijn voorkeur gaat duidelijk naar de Paisley (ondanks de overdaad aan knoppen!!) gewoon omdat die meer karakter en een meer eigen geluid heeft. Die Lightspeed vind ik OK maar ik zelf zou er niet voor naar de winkel rennen, ik kan dat soort geluiden volgens mij prima voor mekaar krijgen met m'n eigen trouwe OD808 (waar ik zelf nog steeds erg dol op ben, ik ben een gelukkig mens).

Gewoon mijn totaal onbelangrijke mening, vooral niets van aantrekken.

Mitch
9 februari 2019, 14:50
Paar dingen zijn heel eenvoudig. Ten eerste: uitgaan van de gitaren en amp die toch niet veranderen. Dat logische uitgangspunt benoem je zelf al.
Ten tweede: speelstijl. Als dat beetje meer compressie van humbuckers je beter ligt en de hogere compressie van de Wampler ook: doen. Hoezo boze dames? Er zit toch een volume knop op? Of houden ze niet van dikke overdrive?
Daarnaast: als je speelstijl juist beter past bij dynamiek dan heb je juist meer aan die Greer en minder aan de Wampler.
En dan zeg ik bewust pas ten vierde: wat past in het bandgeluid? Niet dat jouw geluid belangrijker is dan de totale sound, maar in een band met meer dan vier personen vind ik het belangrijk dat iedereen op volume blijft. De totaal sound kan n je toch niet zo strak regisseren als in een trio.

denis.hermans
10 februari 2019, 09:32
Ik werd opgeroepen en hier ben ik. ;-) Ik kan wel niet veel toevoegen aan deze discussie behalve dat ik erg blij met mijn lightspeed die ik erg breed inzetbaar vind. Ik hou van de transparantie van het pedaal. Heb hem " gestacked" met de harmonic overdrive.
Ben ook maar een slaapkamer gitarist, dus mijn " expertise" moet niet overschat worden...

telerocker
10 februari 2019, 12:38
Ik heb beide pedalen niet, maar wel video's ervan beluisterd. Ik heb sterk de indruk dat de Greer jouw kopje thee is. En als je geen afscheid kan nemen van de Wampler, zou ik ff doorsparen totdat je ook de Greer kunt aanschaffen. Ik heb zelf ook zitten aanhikken tegen de aanschafprijs van mijn Suhr Eclipse, maar nu ik hem heb, moet ik vaststellen dat die 299 euro goed zijn besteed.

vulvasonic
13 februari 2019, 04:38
Eigenlijk weet ik het al redelijk zeker. De Greer Amps Lightspeed staat icm de (nog te repareren) Z-Vex Super Hard On kloon, mijn AC15 en mijn ES347 garant voor het perfecte geluid. Zeer direct, gortdroog en bijzonder dynamisch. Het is de tegenpool van de Paisley Deluxe. Al moet ik zeggen dat ik 'm met pijn in mijn hart wegdoe, want hij klinkt super en het speelt zoooooo makkelijk!

Ooit komt de Wampler nog eens terug, als ik klaar ben met het aanschaffen van alle pedaaltjes die ik nodig denk te hebben om mijn volledige arsenaal aan topkwaliteit basisgeluiden te realiseren. Ik moet er nog vier. Dat lijkt veel, maar twee daarvan heb ik binnen een maand al binnen en van de twee overgebleven pedaaltjes is er één relatief goedkoop. De laatste aanschaf uit die vier wordt de lastigste, want moeilijk aan te komen en de tweedehands prijzen variëren gigantisch. Dat wordt de Crowther Hotcake. Geloof me, ik weet wat ik doe. Die Hotcake klinkt vooral te gek als ie flink open mag, maar dat is dan ook precies de bedoeling.

Vanavond, mits het doorgaat, want ik ben voor het eerst sinds vier jaar ziek, repeteer ik nog een keer met de Paisley Deluxe. En stiekem hoop ik dat dat enorm tegenvalt met de hele band (niet eerder in een volledige bandsetting kunnen testen), want anders ga ik natuurlijk weer twijfelen. Godver..., ik wou dat ik dat ding nooit gekocht had! :(

Brad
13 februari 2019, 16:35
Ik stel voor dat je uit je pedalencollectie het meest extreme vervormingspedaal meeneemt tot afgrijzen van de zangeressen. Daarna neem je het pedaal mee dat je wilt gebruiken en dat kan dan alleen maar meevallen.:D

vulvasonic
14 februari 2019, 02:19
Ik stel voor dat je uit je pedalencollectie het meest extreme vervormingspedaal meeneemt tot afgrijzen van de zangeressen. Daarna neem je het pedaal mee dat je wilt gebruiken en dat kan dan alleen maar meevallen.:D
Ik heb niet zoveel extreme vervormingspedalen. Sterker, ik heb 1 distortion (een Wampler Pinnacle kloon van Schizo910 en dat ding klinkt heerlijk!!!) en verder heb ik alleen maar overdrives of clean boosters. Een fuzz heb ik nooit gehad. Pas enkele weken geleden voor het eerst een fuzz gehoord waar ik echt heel erg blij van werd.
Feitelijk is de Paisley Deluxe de meest extreme drive die ik heb, samen met de Pinnacle.

O, ik vergeet de Boss Metalzone. Maar die heb ik nooit gebruikt als distortion. Enkel als volumeboost met een krachtige eq. Toch anders.
Maar de zangeressen schrikken snel, hoor. :)

schizo910
14 februari 2019, 10:44
Sterker, ik heb 1 distortion (een Wampler Pinnacle kloon van Schizo910 en dat ding klinkt heerlijk!!!)


Toen ik dat ding klaar had en hem uitprobeerde, wist ik meteen dat deze helaas niet op mijn board thuis hoorde maar in jouw arsenaal :D

vulvasonic
14 februari 2019, 14:05
Toen ik dat ding klaar had en hem uitprobeerde, wist ik meteen dat deze helaas niet op mijn board thuis hoorde maar in jouw arsenaal :D
Maar ik geniet dan ook echt van dat ding. Vooral als ik 'm volledig over de zeik laat gaan. Niet door de gain vol open te zetten, maar door een bepaald frequentiegebied op te zoeken. Of het de bedoeling is weet ik niet, maar je kunt 'm laten klinken alsof je een lekker wijf achter op je Harley Davidson zet, de motor start en vlak voor je wegspurt kotst dat wijf er nog snel drie maaltijden uit, waarna ze een kauwgompie in haar bakkes duwt en tegen je aan begint te rijden. En ja, daar word ik blij van. :D

schizo910
14 februari 2019, 16:48
https://i.imgur.com/OaVtmWa.jpg

vulvasonic
14 februari 2019, 17:03
Woehahahaha......, dit vind zelfs ik iets aan de viezige zijde! :seriousf:

Luke-wannabe
26 februari 2019, 20:31
En? En? En? Vertel!!!

vulvasonic
28 februari 2019, 02:52
En? En? En? Vertel!!!
Ha!!!
Ja, nou, wat ik al voorspelde. De Greer Amps Lightspeed vind ik zo goed, dat ik tijdens de repetitie even stopte met spelen en alleen nog maar voor me uit kon staren. Aan de ene kant doet het bij een milde setting niet gek veel voor je geluid, maar je geluid klinkt gewoon ineens binnen alle frequentiegebieden beter dan voorheen. Ik was er stil van. En ik heb me de rest van de avond kapot zitten genieten. Mijn spel veranderde ook, omdat het pedaal veel dynamischer was dan wat ik daarvoor gewend was, dus daar ga je gebruik van maken.
De Vulvasonic Zone achter de Lightspeed is de lekkerste boost die je je maar kunt wensen. Dus dubbele feestvreugde! Waanzinnig, geweldige combi.

Echterrrrrrr....., deze jongen is niet klaar, want hoe goed ik het ook vind, er zijn ook nummers waarvoor ik een ander soort drive zoek. Zowel voor mijn sologeluiden als voor mijn basisgeluid. Ik wil namelijk ook nog een Marshall-achtig geluid. Maar dat Marshall geluid is echt bedoeld om ook een ander smaakje op mijn bordje te hebben. Dus nu ben ik in een zee van twijfel terechtgekomen. Er zijn namelijk fucking veel goede 'Marshall in a box style pedals'. De volgende pedalen hebben de afgelopen weken mijn aandacht getrokken. De good old Fulltone OCD (€159,-), de Suhr Riot Mini (€159,-), de Catalinbread Dirty Little Secret mk III (€205,) de JHS AT plus (€239,- maar wel met een extra en onafhankelijke boost knop), de Wampler Plexi Deluxe (€259,- ook onafhankelijke boost knop) en dan heb ik nog gekeken naar wat Friedman pedalen, maar dat geld zal ik nooit ... dat is ... nee, dat wordt me te gek. Dus jongens, ik wéét het gewoon niet meer!

Want nu een paar punten ter overweging. Ik ging EIGENLIJK voor de Crowther Hotcake, om dezelfde reden waarom ik voor de Lightspeed ging. Ik wéét gewoon dat dát een geluid is dat bij me past. Maarrrrr...., toch vooral als solo boost voor wat ik nu heb. Dus de Vulvasonic Zone voor de rauwe, directe, ijzige, snijdende boosts en de Hotcake voor de vunzige, edoch warme en romige, eindeloos sustain hebbende boosts. Nou, dat lijkt dus een makkelijke keuze. Maar nee dus, want ik mis dan nog steeds die tweede smaak (de Marshall in a box smaak) en noch de Vulvasonic Zone als de Hotcake zal zowel voor de Lightspeed als voor de 'Marshall' goed klinken. Ergo, als ik voor de Hotcake ga (toch niet al te goedkoop), dan moet ik er alsnog wéér een extra pedaal bij kopen om de Marshall style pedal te boosten op een prettige manier. Ik wil namelijk per definitie meer dan slechts een volume boost. Ik wil ook iets meer gain en iets meer mids en soms wat meer hoog. En dit wordt financiëel gewoon absoluut onhaalbaar, tenzij ik de Hotcake probeer te vergeten (dat wordt lastig, ik ken mezelf) en kies voor de AT plus, of de Plexi Deluxe (vanwege de extra boost knop). Ik heb alleen op geen enkele wijze enige zekerheid gekregen dat deze boosts werken voor zowel de romige boost voor mijn Lightspeed, als voor de juiste boost voor de AT plus of de Plexi Deluxe.

Lees het nu eens allemaal terug en probeer te begrijpen wat ik wil. Het is niet te doen!

Nu ik het zelf ook nog eens teruggelezen heb, zou ik zomaar tot de volgende conclusie kunnen komen. Kijk, van alle hierboven genoemde Marshall-achtigen merk ik dat ik dat ik het meest had met de OCD (de goedkoopste) en de Plexi Deluxe (de duurste, als je de Friedmans niet meetelt). Ik vind de OCD toch beter dan de Riot. De Riot lijkt me beter voor het high gain gebeuren en de OCD kan toch iets milder.
De OCD kun je soms nog wel scoren voor rond de €100,- tweedehands. Een TC Electronic Spark, de grote (€69,-), heeft feitelijk alles wat ik zoek in een goede boost. In dat geval ben ik voor €169,- klaar en dat is slechts een tientje duurder dan mijn goedkoopste oplossing (sterker, niet eens mijn goedkoopste oplossing, slechts het goedkoopste pedaal binnen die oplossing!!!).
De Fulltone OCD vind ik top. De Spark niet en dat is het enige dat een beetje wringt. Maar waar lullen we over? Misschien werkt het perfect. En zo niet, dan kan ik altijd nog overwegen om een jaar te sparen voor een betere oplossing.

Voor alle duidelijkheid, ik heb nu al heel veel mogelijkheden met de drive pedalen die ik sowieso al heb. En dat is allemaal prima. Ook mijn Mini Spark klinkt te gek! Maar ik ben klaar met prima en te gek. Ik wil perfectie. En op dit moment heb ik die perfectie, op twee pedaaltjes na. En nu ik eindelijk na 8 jaar iets meer financiële ruimte heb, wil ik mezelf tracteren op de perfectie die ik zo lang heb gemist.

Sorry, Leon. Je weet, als je mij iets vraagt zul je een antwoord krijgen ook. :D

Trouwens, mocht het je interesseren, ik wil mijn signal flow en pedaaltjes wel even noteren, hoor. Zeg het maar. Ik doe het graag. :)

MarkS
28 februari 2019, 09:02
CM Plexitone, Alexander Jubilee Silver?

Tristan
28 februari 2019, 09:25
Jan Buurman heeft die Wampler Plexi dinges te koop.
Weehbo is ook goed trouwens.
Riot vind ik de minste, vrij vlak en niet dynamisch.
Bogner is ook goed.
Qua OCD kan je gewoon de Mooer nemen, die klinkt eigenlijk net zo lekker.
Dat qua Marshall achtige pedalen.

Pepe
28 februari 2019, 10:09
Ik gooi de Xotic SL er nog bij
lijkt 'ongeveer' op de OCD maar meer Marshall dan de OCD
dwz, de OCD beschouw ik als een soort TS
is vrij bluesy met dat midden, bij de SL is dat midden veel breder, over de hele lengte
ook wat agressiever, wat meer compressie
en kan bovendien ook heel erg goed als clean boost werken
niet om de OCD te dissen he, is ook echt een top pedaaltje

Heb je nog de Bogner Wessex om in die buurt blijven
is wat opener, meer hifi dan de OCD en SL
wat ronder en beschaafder, meer Steely Dan dan AC/DC

Die SL heb ik trouwens wel op het standje met de meest rechte curve en meeste bass
er zitten 16 standen op met die mini switchtes die echt wat doen,
dat is wel wat gekut voordat je daar enig zicht op hebt

telerocker
28 februari 2019, 10:26
Jan Buurman heeft die Wampler Plexi dinges te koop.
Weehbo is ook goed trouwens.
Riot vind ik de minste, vrij vlak en niet dynamisch.
Bogner is ook goed.
Qua OCD kan je gewoon de Mooer nemen, die klinkt eigenlijk net zo lekker.
Dat qua Marshall achtige pedalen.

De Suhr Eclipse is een stuk dynamischer dan de Riot, zeker op 18 volt (meer headroom).

MarkS
28 februari 2019, 11:37
Plexitone (the big one) kan ms scherp zijn over een Vox.

MarkS
28 februari 2019, 11:38
Friedman lijkt me ook wat te gainy voor jouw doel.

Luke-wannabe
28 februari 2019, 13:51
Tjasses Vulv wat een moeilijkheden!
Qua OCD zou ik persoonlijk niet doen wat Tristan hierboven aanraadt. Ik heb ook wat van dat Mooer spul, en het is echt ontzettend goed, maar als je het echte spul koopt is dat altijd beter. Zelfde reden waarom ik ook een exte RC booster heb en van mn Mooertje afwil. Kost wel 6x zoveel, maar het klinkt ook wel echt beter.

D3nnis
28 februari 2019, 14:11
Ik heb niks toe te voegen, ik ken de helft van de pedalen niet eens, maarre....



De Fulltone OCD vind ik top. De Spark niet en dat is het enige dat een beetje wringt.

Ik zat laatst op youtube wat te bekijken en de spark leek me wel interessant (en niet duur), wat is er -voor jou- niet goed aan de spark?

deefke666
28 februari 2019, 14:42
Tjasses Vulv wat een moeilijkheden!
Qua OCD zou ik persoonlijk niet doen wat Tristan hierboven aanraadt. Ik heb ook wat van dat Mooer spul, en het is echt ontzettend goed, maar als je het echte spul koopt is dat altijd beter. Zelfde reden waarom ik ook een exte RC booster heb en van mn Mooertje afwil. Kost wel 6x zoveel, maar het klinkt ook wel echt beter.

Hoi Mario,
Ik kan me volledig aansluiten hiermee, ik heb zowel de OCD als de RC booster en hun Mooer imitaties gehad. En hoewel ik niets verkeerd kan zeggen over de Mooer pedalen (die geweldig zijn voor hun prijs trouwens), is er wel degelijk een groot verschil in sound.
Bij de OCD zijn er trouwens ook verschillende versies die best erg verschillen in geluid.

Mitch
28 februari 2019, 15:13
OCD v1 had soms wat impedantie problemen, als hij achter een ander gebufferd pedaal moest. Beetje old school fuzzface. Toffe sound, maar hij MOET vooraan. Niet altijd handig. Vanaf v2 en later is dat geen punt meer.
Maar eens met Pepe, OCD is een tof ding maar is meer een goed drive pedaal met een zweem TS ipv een échte Marshall in a box. De Rockett pedals Animal zit in diezelfde hoek, maar heeft wel mijn voorkeur. Kun je altijd goed laten klinken en zal het zéker goed doen met je AC15!
De DLSmk3 is tof, maar in bandsetting mwoh. Eigenlijk vind ik dat van Wamplers drive pedalen hetzelfde laken een pak. Eigenlijk erger nog.
Op het gebied van moderne pedalen heb ik geen ervaring met maar wel interesse voor de Suhr Eclipse, die al genoemd werd. Klinkt érg overtuigend en breed instelbaar. En meteen twee identieke kanalen die je anders vorm kan geven.
De goedkope Marshall pedaaltjes heb ik ook allemaal wel geprobeerd maar die zijn allemaal even slecht.
Werkelijk fantastisch, maar wel loeigroot en daardoor minder populair maar wel momenteel op Marktplaats: Baldringer Dual drive. Staat met foute titel, Balringer. Jaaaa kom maar kom maar met die foute cockring grapjes! Maar wel een te gek pedaal.

Ik heb nu voor de prijs van een duur pedaal een 2ehands Haze15 gehaald, dát is pas Marshall in a box :D Maar dit terzijde.

telerocker
28 februari 2019, 15:30
OCD v1 had soms wat impedantie problemen, als hij achter een ander gebufferd pedaal moest. Beetje old school fuzzface. Toffe sound, maar hij MOET vooraan. Niet altijd handig. Vanaf v2 en later is dat geen punt meer.
Maar eens met Pepe, OCD is een tof ding maar is meer een goed drive pedaal met een zweem TS ipv een échte Marshall in a box. De Rockett pedals Animal zit in diezelfde hoek, maar heeft wel mijn voorkeur. Kun je altijd goed laten klinken en zal het zéker goed doen met je AC15!
De DLSmk3 is tof, maar in bandsetting mwoh. Eigenlijk vind ik dat van Wamplers drive pedalen hetzelfde laken een pak. Eigenlijk erger nog.
Op het gebied van moderne pedalen heb ik geen ervaring met maar wel interesse voor de Suhr Eclipse, die al genoemd werd. Klinkt érg overtuigend en breed instelbaar. En meteen twee identieke kanalen die je anders vorm kan geven.
De goedkope Marshall pedaaltjes heb ik ook allemaal wel geprobeerd maar die zijn allemaal even slecht.
Werkelijk fantastisch, maar wel loeigroot en daardoor minder populair maar wel momenteel op Marktplaats: Baldringer Dual drive. Staat met foute titel, Balringer. Jaaaa kom maar kom maar met die foute cockring grapjes! Maar wel een te gek pedaal.

Ik heb nu voor de prijs van een duur pedaal een 2ehands Haze15 gehaald, dát is pas Marshall in a box :D Maar dit terzijde.

Ik heb de Eclipse en de eerste versie van de Riot. De Eclipse is een stap vooruit in dynamiek en toon. Doet het voortreffelijk op een clean kanaal, maar mengt ook mooi op een al overstuurde amp. Een behoorlijk amplike pedaal.

grayfink
28 februari 2019, 17:42
Over die OCD, ik had eerst de Mooer Hustle Drive, weggedaan en ingeruild voor een OCD op 18v. Hoor eigenlijk geen verschil. Maar ja..
Thomann heeft hem als de Harley Benton Ultimate Drive. 29,90€ inclusief verzenden.
https://www.thomann.de/de/harley_benton_ultimate_drive.htm?ref=intl&shp=eyJjb3VudHJ5IjoiZGUiLCJjdXJyZW5jeSI6IjIiLCJsYW 5ndWFnZSI6ImRlIn0%3D

Zou je misschien eerst kunnen doen. Bij niet tevreden verkopen voor 25 piek en een OCD scoren. :ok:

vulvasonic
28 februari 2019, 17:55
Ik heb niks toe te voegen, ik ken de helft van de pedalen niet eens, maarre....
Ik zat laatst op youtube wat te bekijken en de spark leek me wel interessant (en niet duur), wat is er -voor jou- niet goed aan de spark?
Niks. Voor het geld is ie waanzinnig, maar nogmaals, ik ga voor perfectie dit keer. En dat zit 'm echt in details. Ik heb al vaker gezegd dat ik ooit (en voor lange tijd) dat perfecte geluid heb gehad. Terugkijkend had ik in die tijd alleen maar versterkers, een Z Vex Super Hard On kloon en dat was het. Qua gain tenminste. Omdat ik sindsdien zonder apparatuur en zonder geld zat wist ik dat het lastig zou worden om weer een perfect geluid te krijgen. Dat hoeft niet hetzelfde geluid te zijn, maar het moet wel voor de volle 100% kloppen. Nu heb ik meer mogelijkheden. En als je dan merkt (dit wordt een beetje een 'duh' momentje...) dat je geluid er aanzienlijk op vooruit gaat als je duurder spul gaat gebruiken, dan krijg je toch een beetje het idee van 'de ketting is zo sterk als de zwakste schakel'. Dus nee, hoe leuk dat EHX spul ook is, het zal het bijna per definitie afleggen tegen de boutique-achtige pedaaltjes. Het is geen 1 op 1 goed of slecht ding, ik bedoel, als je het echte big muff geluid wil, koop dan een big muff. En ik heb ook zgn boutique spul gehoord dat ik echt niet bijzonder geweldig vind, maar ik weet wel waar ik naar op zoek ben en dat is helderheid en dynamiek. En dat mag best vunzig, graag zelfs. Het een sluit het ander niet uit. De SHO is vunzig als mijn geest, maar het geeft desondanks een enorme helderheid aan het geluid. Hetzelfde geldt voor de Lightspeed dat ik onlangs kocht. Hoe smerig je 'm ook laat klinken (ik hou van smerig, of had ik dat al gezegd? :D ), er blijft geen detail ongehoord. Vreemd dat ik daardoor even de Xotic SL Drive vergeten ben, want die heeft dat ook (bedankt Pepe!). En ik meen dat ook terug te horen in de OCD, al neig ik dan inderdaad meer naar de SL Drive (dank je, Pepe!). Andere pedalen, hoe goed ze ook zijn, waaronder de DLS mk III en de Riot klinken weliswaar te gek en zijn kwalitatief zeker zo goed, zoniet beter, maar hebben iets dat mijns inziens veel meer afwijkt van dat echte versterker geluid. Ik bedoel, wie van jullie heeft serieus ooit zo onwaarschijnlijk veel gain in een ouwe Marshall gehoord? En dan zo netjes? Vandaar dat die voor mij ook afvielen. Hetzelfde geldt een beetje voor de JHS AT plus..., beetje nep. De Wampler beviel me meer, valt ook echt heel erg goed te tweaken...., maar is dan ook weer erg duur.

Overigens, bedankt voor alle adviezen. Sommige pedaaltjes heb ik inderdaad nog niet (uitvoerig) beluisterd. Ga ik zeker nog doen. Wie weet tot welke wijsheden ik kom?
Enfin, jij vroeg me om de TC Electronic Spark. :D Niks mis mee, maar ik heb het idee dat dat de zwakste schakel zou kunnen gaan zijn als ik daarvoor ga. Ik heb de mini spark en die klinkt echt goed. En toch krijg je niet helemaal de dynamiek die je (ik) het liefst zou hebben en er lijkt iets van een hele lichte zweem over het geluid te zitten. Lastig om onder woorden te brengen. Maar tijdens de laatste repetitie heb ik voortdurend gespeeld met de SHO en de Lightspeed. Perfect!!! Maar om mijn solo's te boosten gebruikte ik dan een EHX Soulfood. Voor ik de Lightspeed had had ik er best veel lol van. Het ding was goedkoop en het geluid is absoluut goed. Maar als je dan de Lightspeed aan zet....., dat is..... dat is gewoon met geen pen te beschrijven. Nou ja, laat ik het zo formuleren, het is alsof je weer een monitor krijgt met een lagere resolutie. Ok, hier komt mijn metafoor:
Mijn basisgeluid is als een foto op hele hoge resolutie van een prachtige jonge vrouw, niet direct heel bijzonder, maar zeker niet lelijk (je zou het er goed op kunnen), leuk figuur, strakke spijkerbroek, wit t-shirtje (stijve tepels, dat dan weer wel)...., enfin, dat idee. Mijn sologeluid (ik klik de Soulfood erbij aan) is een waanzinnig mooie foto van de mooiste vrouw die je je maar kunt voorstellen (voor mij zou dat bijvoorbeeld Doutzen Kroes kunnen zijn), spiernakend (helaas geen inkijk, maar toch!), alleen de foto is er duidelijk een van een jaar of 10 terug, qua resolutie. Niet scherp genoeg. Hoe je het ook wendt of keert, ondanks alle schoonheid kijk ik dan toch liever naar de onbekende deerne in haar spijkerbroekie, dan naar de nakende Doutzen. Je ziet nauwelijks een reet.

Leg ik het zo een beetje helder uit? De Spark klinkt geweldig, maar heeft ook een beetje dat Soulfood-achtige. Ik wil nu echt voor de top. Het is alleen jammer dat dat zo duur is.

Ik krijg nu wel ineens Xotic SL Drive Gas, merk ik (bedankt, Pepe...).
Dat getweak aan de binnenzijde van het pedaal vind ik dan wel weer even kut. Gelukkig weet ik vrij goed waar ik van hou.

Mark, ik hou wel van veel hoog en een beetje midden. Dat is sowieso mijn geluid. Altijd al geweest. Muziekliefhebbers met gevoelige oortjes hadden altijd al een beetje een hekel aan mij, omdat ik nooit zo van dat pompende laag was. D.w.z., ik hou ENORM van pompend laag, maar dat laat ik dan wel graag aan een basgitarist over. Dat wilde ik eigenlijk ook worden. Maar in onze tijd kon je helemaal nog geen basgitaarles krijgen. Niet volgens Vita Nuova althans. Als ik dat wilde moest ik maar gitaar leren spelen, want als je dat kon, dan kon je ook bassen. Jaaaaa, dat waren andere tijden. :D

vulvasonic
28 februari 2019, 17:57
Verdomme...., kan ik nou NOOIT eens iets kernachtig samenvatten?!?!?! :eek:

D3nnis
28 februari 2019, 19:43
Leg ik het zo een beetje helder uit? De Spark klinkt geweldig, maar heeft ook een beetje dat Soulfood-achtige.


Helder, ik snap exact wat je bedoelt, thanks!

MarkS
28 februari 2019, 21:44
OCD v1 had soms wat impedantie problemen, als hij achter een ander gebufferd pedaal moest. Beetje old school fuzzface. Toffe sound, maar hij MOET vooraan. Niet altijd handig. Vanaf v2 en later is dat geen punt meer.
Maar eens met Pepe, OCD is een tof ding maar is meer een goed drive pedaal met een zweem TS ipv een échte Marshall in a box. De Rockett pedals Animal zit in diezelfde hoek, maar heeft wel mijn voorkeur. Kun je altijd goed laten klinken en zal het zéker goed doen met je AC15!
De DLSmk3 is tof, maar in bandsetting mwoh. Eigenlijk vind ik dat van Wamplers drive pedalen hetzelfde laken een pak. Eigenlijk erger nog.
Op het gebied van moderne pedalen heb ik geen ervaring met maar wel interesse voor de Suhr Eclipse, die al genoemd werd. Klinkt érg overtuigend en breed instelbaar. En meteen twee identieke kanalen die je anders vorm kan geven.
De goedkope Marshall pedaaltjes heb ik ook allemaal wel geprobeerd maar die zijn allemaal even slecht.
Werkelijk fantastisch, maar wel loeigroot en daardoor minder populair maar wel momenteel op Marktplaats: Baldringer Dual drive. Staat met foute titel, Balringer. Jaaaa kom maar kom maar met die foute cockring grapjes! Maar wel een te gek pedaal.

Ik heb nu voor de prijs van een duur pedaal een 2ehands Haze15 gehaald, dát is pas Marshall in a box :D Maar dit terzijde.

Animal idd, vergeten.

Erik de Perik
28 februari 2019, 22:46
De Harley Benton Ultimate Drive (https://www.thomann.de/nl/harley_benton_ultimate_drive.htm) Zou de OCD clone zijn.


https://www.thomann.de/pics/bdb/256803/13543916_800.jpg

Kakihara
1 maart 2019, 11:22
https://pedals.thedelimagazine.com/best-marshall-plexi-distortion-pedals-and-mini-pedals-under-300/

En dan is er ook nog dit (een aantal jaren geleden toch wel eventjes een hype geweest):

https://www.musikding.de/BSIAB-kit

En naast de Wampler Pexi-Drive, heb je ook nog de Pinnacle.

Luke-wannabe
1 maart 2019, 11:38
Niks. Voor het geld is ie waanzinnig, maar nogmaals, ik ga voor perfectie dit keer. En dat zit 'm echt in details. Ik heb al vaker gezegd dat ik ooit (en voor lange tijd) dat perfecte geluid heb gehad. Terugkijkend had ik in die tijd alleen maar versterkers, een Z Vex Super Hard On kloon en dat was het. Qua gain tenminste. Omdat ik sindsdien zonder apparatuur en zonder geld zat wist ik dat het lastig zou worden om weer een perfect geluid te krijgen. Dat hoeft niet hetzelfde geluid te zijn, maar het moet wel voor de volle 100% kloppen. Nu heb ik meer mogelijkheden. En als je dan merkt (dit wordt een beetje een 'duh' momentje...) dat je geluid er aanzienlijk op vooruit gaat als je duurder spul gaat gebruiken, dan krijg je toch een beetje het idee van 'de ketting is zo sterk als de zwakste schakel'. Dus nee, hoe leuk dat EHX spul ook is, het zal het bijna per definitie afleggen tegen de boutique-achtige pedaaltjes. Het is geen 1 op 1 goed of slecht ding, ik bedoel, als je het echte big muff geluid wil, koop dan een big muff. En ik heb ook zgn boutique spul gehoord dat ik echt niet bijzonder geweldig vind, maar ik weet wel waar ik naar op zoek ben en dat is helderheid en dynamiek. En dat mag best vunzig, graag zelfs. Het een sluit het ander niet uit. De SHO is vunzig als mijn geest, maar het geeft desondanks een enorme helderheid aan het geluid. Hetzelfde geldt voor de Lightspeed dat ik onlangs kocht. Hoe smerig je 'm ook laat klinken (ik hou van smerig, of had ik dat al gezegd? :D ), er blijft geen detail ongehoord. Vreemd dat ik daardoor even de Xotic SL Drive vergeten ben, want die heeft dat ook (bedankt Pepe!). En ik meen dat ook terug te horen in de OCD, al neig ik dan inderdaad meer naar de SL Drive (dank je, Pepe!). Andere pedalen, hoe goed ze ook zijn, waaronder de DLS mk III en de Riot klinken weliswaar te gek en zijn kwalitatief zeker zo goed, zoniet beter, maar hebben iets dat mijns inziens veel meer afwijkt van dat echte versterker geluid. Ik bedoel, wie van jullie heeft serieus ooit zo onwaarschijnlijk veel gain in een ouwe Marshall gehoord? En dan zo netjes? Vandaar dat die voor mij ook afvielen. Hetzelfde geldt een beetje voor de JHS AT plus..., beetje nep. De Wampler beviel me meer, valt ook echt heel erg goed te tweaken...., maar is dan ook weer erg duur.

Overigens, bedankt voor alle adviezen. Sommige pedaaltjes heb ik inderdaad nog niet (uitvoerig) beluisterd. Ga ik zeker nog doen. Wie weet tot welke wijsheden ik kom?
Enfin, jij vroeg me om de TC Electronic Spark. :D Niks mis mee, maar ik heb het idee dat dat de zwakste schakel zou kunnen gaan zijn als ik daarvoor ga. Ik heb de mini spark en die klinkt echt goed. En toch krijg je niet helemaal de dynamiek die je (ik) het liefst zou hebben en er lijkt iets van een hele lichte zweem over het geluid te zitten. Lastig om onder woorden te brengen. Maar tijdens de laatste repetitie heb ik voortdurend gespeeld met de SHO en de Lightspeed. Perfect!!! Maar om mijn solo's te boosten gebruikte ik dan een EHX Soulfood. Voor ik de Lightspeed had had ik er best veel lol van. Het ding was goedkoop en het geluid is absoluut goed. Maar als je dan de Lightspeed aan zet....., dat is..... dat is gewoon met geen pen te beschrijven. Nou ja, laat ik het zo formuleren, het is alsof je weer een monitor krijgt met een lagere resolutie. Ok, hier komt mijn metafoor:
Mijn basisgeluid is als een foto op hele hoge resolutie van een prachtige jonge vrouw, niet direct heel bijzonder, maar zeker niet lelijk (je zou het er goed op kunnen), leuk figuur, strakke spijkerbroek, wit t-shirtje (stijve tepels, dat dan weer wel)...., enfin, dat idee. Mijn sologeluid (ik klik de Soulfood erbij aan) is een waanzinnig mooie foto van de mooiste vrouw die je je maar kunt voorstellen (voor mij zou dat bijvoorbeeld Doutzen Kroes kunnen zijn), spiernakend (helaas geen inkijk, maar toch!), alleen de foto is er duidelijk een van een jaar of 10 terug, qua resolutie. Niet scherp genoeg. Hoe je het ook wendt of keert, ondanks alle schoonheid kijk ik dan toch liever naar de onbekende deerne in haar spijkerbroekie, dan naar de nakende Doutzen. Je ziet nauwelijks een reet.

Leg ik het zo een beetje helder uit? De Spark klinkt geweldig, maar heeft ook een beetje dat Soulfood-achtige. Ik wil nu echt voor de top. Het is alleen jammer dat dat zo duur is.

Ik krijg nu wel ineens Xotic SL Drive Gas, merk ik (bedankt, Pepe...).
Dat getweak aan de binnenzijde van het pedaal vind ik dan wel weer even kut. Gelukkig weet ik vrij goed waar ik van hou.

Mark, ik hou wel van veel hoog en een beetje midden. Dat is sowieso mijn geluid. Altijd al geweest. Muziekliefhebbers met gevoelige oortjes hadden altijd al een beetje een hekel aan mij, omdat ik nooit zo van dat pompende laag was. D.w.z., ik hou ENORM van pompend laag, maar dat laat ik dan wel graag aan een basgitarist over. Dat wilde ik eigenlijk ook worden. Maar in onze tijd kon je helemaal nog geen basgitaarles krijgen. Niet volgens Vita Nuova althans. Als ik dat wilde moest ik maar gitaar leren spelen, want als je dat kon, dan kon je ook bassen. Jaaaaa, dat waren andere tijden. :D
Hahaha classic. Ik dacht eerst even "ja jezus, die lap tekst ga ik toch niet lezen man", maar ik ben blij dat ik het gedaan heb.
Wat betreft je punt over dure spullen ben ik het er helemaal mee eens. Vanaf het moment dat ik goeie/dure spullen ben gaan kopen ben ik ook véél blijer met mijn toon.
Overigens gebruik ik nu de Nobels ODR-1. Heel gaaf pedaal en gaat ook heel vuig. Bestwel amp like, zeker op lage gainsettings! Kun je ook nog eens bekijken. Kost €95 bij Thomann ofzo, maar is mijns insziens wel echt up there met de duurdere merken.

MarkS
1 maart 2019, 15:19
Vulv, Tools4tones heeft een Wampler PlexiDrive Deluxe (150) en een Wampler Superplex (120) liggen. Om uit te proberen?

Jan Buurman
1 maart 2019, 15:49
Vulv, Tools4tones heeft een Wampler PlexiDrive Deluxe (150) en een Eamper Superplex (120) liggen. Om uit te proberen?

Staan er zeker net op? Ik heb ze vanmorgen ingeruild..

MarkS
1 maart 2019, 16:37
Staan er zeker net op? Ik heb ze vanmorgen ingeruild..
hehehe .. waarop?

Jan Buurman
1 maart 2019, 19:11
Laney LC15 combo + cash

Brum
2 maart 2019, 01:36
Nog een duit in het Marshall-in-a-box zakje: Hardwire SC-2.


https://www.youtube.com/watch?time_continue=34&v=6c89T-NbbJM

Ik heb al redelijk wat Marshall-in-a-box pedalen versleten en deze heb ik nog steeds. Voor wat ie allemaal kan icm de prijs, ik vind 'm echt onverslaanbaar en een pak beter dan veel van die 'boutique' pedalen. Doet het ook erg goed op een al reeds oversturende versterker, van vintage Marshall scheur tot volop metal. En dan kom ik op de eerder genoemde Carl Martin Plexitone. Ik heb de drie-knops en dat is een fantastisch pedaal. Maar... wel echt alleen op een helemaal clean signaal. Dit pedaal houdt totaal niet van ook maar een klein randje, wordt ie heel erg dun van. Maar over een clean signaal, ja, dan is ie te gek. Tubescreamertje er voor en je hebt echt een retestrakke Marshall-in-a-box, waar je alle snaren onderling goed blijft horen. Maar om eerlijk te zijn... De Hardwire doet niet onder voor de Carl Martin. Ook niet eens een beetje en is veel breder inzetbaar.

vulvasonic
2 maart 2019, 06:56
Helder, ik snap exact wat je bedoelt, thanks!
Ik vind wel dat ik wat voorbarig was in mijn uiteenzetting mbt de mini spark. De Spark voldoet aan die uiteenzetting. De veel eenvoudiger mini spark zou de test zomaar eens goed kunnen doorstaan. Ik ga er binnenkort nog even mee klooien. Ik ben er serieus altijd tevreden over geweest. Ik had alleen meer nodig dan slechts een boost. Maar dan is de spark toch niet de oplossing.




Hahaha classic. Ik dacht eerst even "ja jezus, die lap tekst ga ik toch niet lezen man", maar ik ben blij dat ik het gedaan heb.
Wat betreft je punt over dure spullen ben ik het er helemaal mee eens. Vanaf het moment dat ik goeie/dure spullen ben gaan kopen ben ik ook véél blijer met mijn toon.
Overigens gebruik ik nu de Nobels ODR-1. Heel gaaf pedaal en gaat ook heel vuig. Bestwel amp like, zeker op lage gainsettings! Kun je ook nog eens bekijken. Kost €95 bij Thomann ofzo, maar is mijns insziens wel echt up there met de duurdere merken.
De Nobels is te gek! Ik heb 'm al eens op mijn bordje gehad en ik was er zeer over te spreken, maar helaas was het niet wat ik zocht. Wel een gaaf pedaal!




https://pedals.thedelimagazine.com/best-marshall-plexi-distortion-pedals-and-mini-pedals-under-300/
En dan is er ook nog dit (een aantal jaren geleden toch wel eventjes een hype geweest):
https://www.musikding.de/BSIAB-kit
En naast de Wampler Pexi-Drive, heb je ook nog de Pinnacle.
Een kit? Ik heb niet eens een schroevendraaier, laat staan een soldeerbout. :D
En de Pinnacle heb ik al. Een kloon. En daar ben ik enorm blij mee! Echt waar, ik hou van dat pedaal. Maarrrrr..... ik vind 'm op z'n best als ie klinkt alsof ie het dreigt te begeven. En bij bepaalde settings doet ie dat. En daar wil ik 'm voor houden. Dat betekent dat ik nog altijd een Marshall-achtige basis drive zoek. Ik denk 'm gevonden te hebben (bedankt, Pepe!). De zoektocht op zich is lollig zat. Soms kom je pedalen tegen die nu hoog op mijn verlanglijstje staan, maar dan niet voor mijn huidige band. Ik heb geleerd dat ik dat soort dingen dan ook meteen moet laten gaan. Geen enkel probleem mee. :)




Vulv, Tools4tones heeft een Wampler PlexiDrive Deluxe (150) en een Wampler Superplex (120) liggen. Om uit te proberen?
Uitproberen vind ik geen beroerd idee. Ik had de Plexi Deluxe al afgeschreven, maar voor 150 zou ie nog steeds een kandidaat kunnen zijn. Alleen...., ik moet me ook niet gek laten maken. Ik moet nog anderhalve maand wachten voor ik dat geld heb. Stel dat ik het geweldig vind en over anderhalve maand is ie weg, dan word ik daar niet vrolijk van. Ik bezoek ze wel even over een week of 5, al betwijfel ik of het 'm wel zal worden. Ik heb vaak dat ik pedalen geweldig vind (en dat zijn ze dan meestal ook), maar soms word ik verliefd op een pedaal omdat ik er precies in hoor wat ik zoek. En tot nu toe zijn er maar twee pedalen die daar aan voldoen. De OCD en de SL. En ik neig net iets meer naar de SL, vanwege de dipswitches en het formaat. En eigenlijk ook gewoon het geluid. De OCD klinkt ook geweldig, maar vooralsnog is de SL de duidelijke winnaar. Veel meer Marshall. En goedkoper. Op Reverb.com zie ik ze regelmatig voor rond de 100 (inclusief verzendkosten).




Staan er zeker net op? Ik heb ze vanmorgen ingeruild..
Dan heb je er flink op ingeleverd. :eek:




Nog een duit in het Marshall-in-a-box zakje: Hardwire SC-2.


https://www.youtube.com/watch?time_continue=34&v=6c89T-NbbJM

Ik heb al redelijk wat Marshall-in-a-box pedalen versleten en deze heb ik nog steeds. Voor wat ie allemaal kan icm de prijs, ik vind 'm echt onverslaanbaar en een pak beter dan veel van die 'boutique' pedalen. Doet het ook erg goed op een al reeds oversturende versterker, van vintage Marshall scheur tot volop metal. En dan kom ik op de eerder genoemde Carl Martin Plexitone. Ik heb de drie-knops en dat is een fantastisch pedaal. Maar... wel echt alleen op een helemaal clean signaal. Dit pedaal houdt totaal niet van ook maar een klein randje, wordt ie heel erg dun van. Maar over een clean signaal, ja, dan is ie te gek. Tubescreamertje er voor en je hebt echt een retestrakke Marshall-in-a-box, waar je alle snaren onderling goed blijft horen. Maar om eerlijk te zijn... De Hardwire doet niet onder voor de Carl Martin. Ook niet eens een beetje en is veel breder inzetbaar.
Het spijt me verschrikkelijk, Brum, maar ik vond 'm niet geweldig. D.w.z., ik denk dat ik er een slecht beeld van gekregen heb. Dat filmpje...., ik trok die Germaan niet, met z'n irritante gepiel. Bovendien test ie het pedaal over een zwaar overstuurde versterker, waardoor je alleen dat oververzadigde, platgecompresste pielindebipsgeluid hoort. En tot overmaat van ramp noem je in je betoog een pedaal waar ik zwaar allergisch voor ben, namelijk 'tubescreamer'. Ik heb dat kreng altijd gehaat en ik heb me voorgenomen er nooit een in huis te laten. :D

Jan Buurman
2 maart 2019, 07:53
Dan heb je er flink op ingeleverd. :eek:



Ja, het is altijd inleveren met zo’n deal. Maar aan de andere kant was ik alles wel in één keer kwijt en hoefde ik er niet mee te leuren. Mijn marktplaats ervaringen zijn qua pedalen de laatste tijd ook niet erg positief. Nu ben ik alles kwijt, heb mijn LC15 en een knuist vol euro’s.
Mijn motor wordt dit weekend gespoten dus die euro’s zijn ook al weer uit gegeven...

Brum
2 maart 2019, 11:46
Het spijt me verschrikkelijk, Brum, maar ik vond 'm niet geweldig. D.w.z., ik denk dat ik er een slecht beeld van gekregen heb. Dat filmpje...., ik trok die Germaan niet, met z'n irritante gepiel. Bovendien test ie het pedaal over een zwaar overstuurde versterker, waardoor je alleen dat oververzadigde, platgecompresste pielindebipsgeluid hoort. En tot overmaat van ramp noem je in je betoog een pedaal waar ik zwaar allergisch voor ben, namelijk 'tubescreamer'. Ik heb dat kreng altijd gehaat en ik heb me voorgenomen er nooit een in huis te laten. :D

Ergens en daar ben ik eerlijk in Vulv, en dat is niet om jou te bekritiseren of zo, absoluut niet, bevreemd het me dat je een oordeel velt over een al plat gecompressed YouTube filmpje. Dat, omdat ik weet dat je een niveau van spelen hebt waar de meesten hier alleen maar van kunnen dromen en dat je ook al aardig wat jaartjes meeloopt op gitaargebied. Is het echt niks voor je, dan is het echt niks voor je, da's zo helder en klaar als het maar zijn kan. Maar mijn idee, je doet jezelf heel erg tekort als je een oordeel gaat vellen aan de hand van een filmpje en je heel erg toespitst op 'ik wil nu kwaliteit, dus mooi naampje erop hebben'. Misschien lees ik dat helemaal verkeerd, maar het zit wel een beetje door je betoog heen. Ik persoonlijk heb dat boutique en mooie merknamen al best lang los gelaten en pas toen begon ik echt m'n geluid te creëren, juist omdat ik het los had gelaten. Ik kom niet eens in de buurt van jouw niveau van spelen (ik ben zo autodidact als het maar zijn kan), maar ik wil je, met het risico dat het een beetje arrogant leslezerig overkomt en geloof me, zo bedoel ik het niet, toch een goed bedoelde tip meegeven; laat je merkgeilheid een beetje los en je zult tot hele leuke ontdekkingen komen. Om toch nog even terug te komen op de Hardwire, het is tot nu toe het meest veelzijdige Marshall-in-a-box pedaal waar ik mee heb mogen spelen. De verzadiging kun je instellen met een schakelaar (meer overdrive of meer distortion) en het is juist een enorm transparant pedaal, met helemaal niet zoveel compressie (voor zover dat dat kan met een overdrive/distortion pedaal, want compressie is nou eenmaal inherent aan oversturing). Het filmpje is misschien niet het beste voorbeeld en doet wellicht voor mensen die het pedaal niet kennen geen goed beeld geven. Sorry, ik vond het zonde om dit niet toe te voegen aan m'n vorige post, want ik vind oprecht dat je jezelf tekort doet en jezelf het wellicht te moeilijk maakt door nietszeggende YouTube filmpjes. Ik had wellicht dat filmpje er ook niet bij moeten zetten.;)

En vergeet m'n tubescreamer aanvulling in m'n vorige post. Ik ben het type straktrekken, redelijk veel mids en ben niet vies van wat compressie. Maar da's geen wet van Meden en Persen natuurlijk. Ik heb in mijn bandje ook een fervent tubescreamer hater en we vullen elkaar desondanks qua geluid prima aan, geeft ook hij toe.;) Ieder z'n ding, er leiden meer wegen naar Rome.

Mitch
2 maart 2019, 20:21
Die Hardwire is absoluut een winnaar in de prijs/kwaliteit categorie, zeker op een Vox, maar duidelijk niet wat vulv zoekt. De Rocket Animal is de gepolijste, mooiere versie van de Hardwire.
Maar die Xotic SL klinkt duidelijk rauwer. En ik krijg de indruk... :D

Brum
2 maart 2019, 20:58
De Hardwire is wat mij betreft een winnaar in de kwaliteits categorie, ongeacht de prijs. Ik kan, met alle respect, niet heel veel meer uit het verhaal halen dat Vulv een categorie Marshall-in-a-box zoekt. Maar het zijn ook wel nogal uiteenzettingen, waardoor ik soms de draad ook wel een beetje kwijtraak.:D Niet dat het niet vermakelijk is om Vulv z'n posts te lezen, op een positieve manier.

vulvasonic
3 maart 2019, 18:30
Ergens en daar ben ik eerlijk in Vulv, en dat is niet om jou te bekritiseren of zo, absoluut niet, bevreemd het me dat je een oordeel velt over een al plat gecompressed YouTube filmpje. Dat, omdat ik weet dat je een niveau van spelen hebt waar de meesten hier alleen maar van kunnen dromen en dat je ook al aardig wat jaartjes meeloopt op gitaargebied. Is het echt niks voor je, dan is het echt niks voor je, da's zo helder en klaar als het maar zijn kan. Maar mijn idee, je doet jezelf heel erg tekort als je een oordeel gaat vellen aan de hand van een filmpje en je heel erg toespitst op 'ik wil nu kwaliteit, dus mooi naampje erop hebben'. Misschien lees ik dat helemaal verkeerd, maar het zit wel een beetje door je betoog heen. Ik persoonlijk heb dat boutique en mooie merknamen al best lang los gelaten en pas toen begon ik echt m'n geluid te creëren, juist omdat ik het los had gelaten. Ik kom niet eens in de buurt van jouw niveau van spelen (ik ben zo autodidact als het maar zijn kan), maar ik wil je, met het risico dat het een beetje arrogant leslezerig overkomt en geloof me, zo bedoel ik het niet, toch een goed bedoelde tip meegeven; laat je merkgeilheid een beetje los en je zult tot hele leuke ontdekkingen komen. Om toch nog even terug te komen op de Hardwire, het is tot nu toe het meest veelzijdige Marshall-in-a-box pedaal waar ik mee heb mogen spelen. De verzadiging kun je instellen met een schakelaar (meer overdrive of meer distortion) en het is juist een enorm transparant pedaal, met helemaal niet zoveel compressie (voor zover dat dat kan met een overdrive/distortion pedaal, want compressie is nou eenmaal inherent aan oversturing). Het filmpje is misschien niet het beste voorbeeld en doet wellicht voor mensen die het pedaal niet kennen geen goed beeld geven. Sorry, ik vond het zonde om dit niet toe te voegen aan m'n vorige post, want ik vind oprecht dat je jezelf tekort doet en jezelf het wellicht te moeilijk maakt door nietszeggende YouTube filmpjes. Ik had wellicht dat filmpje er ook niet bij moeten zetten.;)

En vergeet m'n tubescreamer aanvulling in m'n vorige post. Ik ben het type straktrekken, redelijk veel mids en ben niet vies van wat compressie. Maar da's geen wet van Meden en Persen natuurlijk. Ik heb in mijn bandje ook een fervent tubescreamer hater en we vullen elkaar desondanks qua geluid prima aan, geeft ook hij toe.;) Ieder z'n ding, er leiden meer wegen naar Rome.
O, maar ik waardeer iedere tip en ik neem ze allemaal even serieus. En misschien ben ik iets te bruut in mijn bewoordingen geweest, maar geloof me, ik heb echt niet alleen maar naar dat filmpje zitten luisteren die jij had meegestuurd. Ik vraag me wel af waarom je juist dát filmpje hebt gekozen. Als het pedaal ergens niet op tot z'n recht kwam dan was het daarop wel. Om meerdere redenen, ten eerste vanwege het spel, ten tweede vanwege de beroerde geluidskwaliteit en ten derde omdat hij het pedaal liet horen over een versterker die van zichzelf al enorm aan het oversturen was. Niet een klein randje, zoals op de demo van Andy (ProGuitarShop), maar ver daar overheen, terwijl ik pedalen gebruik op een spatclean platformpje. Soms gebruik ik pedalen (sinds kort althans) waarbij ik mbv een SHO een versterker met een vies randje simuleer. Werkt prima. Maar de zoektocht naar een goede Marshall-achtige is dus de zoektocht naar een pedaal dat het juist goed doet icm een cleane versterker. En als ik die gevonden heb weet ik bij voorbaat al dat ie vanzelf in high gain land terecht komt icm de SHO en anders wel met de Lightspeed. Ik heb naar vele filmpjes gekeken. Ondermeer van Brett Kingman, mijn favoriet, omdat je bij hem, meer dan bij wie ook, weet hoe je het beste uit een pedaal perst.
En sorry Brum, maar dit is precies wat ik niet zoek. Ik wéét hoe ik door de YouTube compressie heen moet luisteren. Waar je niet doorheen kunt luisteren zijn de opnamemethodes. Het is altijd fijn om te weten over welke versterkers de pedalen getest worden en of ze dan werken met microfoons (en zo ja, welke?). En sommige gasten zijn daar heel duidelijk in. Da's fijn, want dat stelt mij weer in staat om de juiste vertaalslag te maken naar mijn situatie. Zo kom ik tot mijn conclusies en ik ben daar behoorlijk goed in geworden. :D

Maar nogmaals, pedaaltje viel me tegen. Ik vond 'm lekkerder op de 'saturated stand', maar dát is nu net wat ik niet zoek. En op de Crunch stand vond ik 'm niet beter dan enkele pedaaltjes die ik al heb. Ik vond 'm ook helemaal niet zo Marshall-achtig. Ik hoorde ook weer iets terug waarin een top pedaal (zoals ik dat zie) zich onderscheid van de mindere goden. Wat ik hoorde was het auditieve equivalent van dat moment waarop je je realiseert dat je voortaan een leesbril nodig zal hebben, omdat je de dingen niet meer zo scherp ziet als voorheen, alsof er een soort waas op je netvlies zit. Dat hebben veel pedalen ook. En ik hoorde dat ook terug in de SC-2.

Wat in elk geval NIET meespeelt is een vorm van merkengeilheid. :)
Ik heb daar bij gitaren een klein beetje last van, al was dat vroeger vele malen erger dan nu, maar bij pedalen absoluut niet. En áls er al sprake mocht zijn van een voorliefde voor bepaalde merken (al is dat wat vergezocht), dan heeft dat vooral te maken met een soort van 'gunfactor' dan wat anders. En dat zou je kunnen weten. Ben ik niet de persoon die al 15 jaar als een roepende in een woestijn vol haatdragende zandkorrels, probeer duidelijk te maken dat de Boss Metalzone een pedaal is waar je ongelooflijk veel plezier van kan hebben (zolang je de distortion knop maar niet gebruikt)? Ik hou van Boss, Digitech, DOD, MXR, dat soort werk. Sterker, op mijn bordje staan ze allemaal, behalve de Digitech dan, maar niet omdat ik me er te goed voor voel. Dus da's een beetje vreemde bewering.

Nogmaals, ik waardeer het enorm dat je met me meedenkt (echt waar!!!), maar sorry, het is écht niet het pedaaltje voor mij. Niks persoonlijks! :)

O, in alle eerlijkheid, ik heb niet serieus een hekel aan de Tubescreamer. Wel lange tijd gehad, omdat ik niet begreep hoe je 'm moest gebruiken en omdat ik precies de apparatuur had die ook niet per sé heel lekker combineerde met de Tubescreamer. En nog steeds niet, dus ik heb er inderdaad niet veel mee, maar ik heb er ook geen hekel aan. :D
Er is nóg wel een reden waarom ik 'm stom vond. Het ding was populair toen ik begon met spelen. Ik had een Boss OD-1 (denk ik) en alle anderen hadden een Tubescreamer, maar die Tubescreamers lagen altijd overal maar kapot en uit elkaar te wezen. Had ik met mijn Boss nooit last van. :D

the sure thing
3 maart 2019, 19:48
Dan noem je ook wat! De Boss OD-1 klonk heerlijk en romig. We hebben het dan over de Boss ZONDER toonregeling!
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190303/1b28a9bcaa2bbdc04fffebfce623ae77.jpg
De SD-1 is en blijft een waardeloos klinkend KUTPEDAAL en komt qua klank niet in de buurt van de OD-1. Ook niet met de toonknop “neutraal”.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

vulvasonic
3 maart 2019, 20:21
Klopt. Dan was het inderdaad de OD-1. En al had ik er toen nog geen kijk op, of te weinig ervaring om echt een serieuze mening te hebben, ik vond 'm toen iig erg lekker. Overigens is ie wel degelijk een keer kapot geweest. Deed niks meer na een val. Ik sloot 'm aan en ik begon er met een schroevendraaier in te kloten. Ik hoorde 'bzzzzzzz' bij de output (lijkt me) en ik ging steeds een stapje verder tot ik geen 'bzzzzzzz' meer hoorde. Mijn conclusie, dit ding hier moet kapot zijn. Een straat verderop woonde MarkS. Zijn vader haalde de boosdoener eruit en soldeerde er een nieuwe in en toen deed ie het weer! :D Helaas al mijn ouwe Boss pedaaltjes verkocht. Maar ja, ik geloof niet dat ik daar ooit een minuut minder van geslapen heb. :)

De SD heb ik nooit gehad.

Mitch
3 maart 2019, 21:00
In dat geval moet je misschien toch nog een keer de beide clips van Brett Kingman met de Animal luisteren. Ik deel je voorkeur voor zijn demo's. Zijn wat makkelijker te vertalen naar hoe het in mijn setup zou klinken (hoewel hij een tien keer betere gitarist is).
Zie het als de verfijnde versie van de SC2. Voordeel is dat je m heel goed kan inregelen als een randje aan je basissound. Maar met een vleugje meer prik door de mix. Gaat uiteindelijk op de lage gain stand door tot dikke crunch. Door de uitstekende toonregeling kun je m ook wat "holler" als een oude Marshall afstellen maar het is vooral makkelijk om dicht bij je eigen klank te blijven.
Ik heb er nu twee wegens Zwitsers zakmes, maar mogelijk dat ik er één ga wegdoen

telerocker
3 maart 2019, 21:02
Ik had al eerder de Suhr Eclipse genoemd en die doet de Marshall-thing erg goed, maar ik heb ook al jaren de Emma Reezafratzitz (eerste versie) die aardig Marshall-esque klinkt. Ook een behoorlijk dynamisch pedaal.

Jan Buurman
3 maart 2019, 21:20
+1 voor de Animal. Wat Mich zegt..

vulvasonic
4 maart 2019, 01:08
In dat geval moet je misschien toch nog een keer de beide clips van Brett Kingman met de Animal luisteren. Ik deel je voorkeur voor zijn demo's. Zijn wat makkelijker te vertalen naar hoe het in mijn setup zou klinken (hoewel hij een tien keer betere gitarist is).
Zie het als de verfijnde versie van de SC2. Voordeel is dat je m heel goed kan inregelen als een randje aan je basissound. Maar met een vleugje meer prik door de mix. Gaat uiteindelijk op de lage gain stand door tot dikke crunch. Door de uitstekende toonregeling kun je m ook wat "holler" als een oude Marshall afstellen maar het is vooral makkelijk om dicht bij je eigen klank te blijven.
Ik heb er nu twee wegens Zwitsers zakmes, maar mogelijk dat ik er één ga wegdoen
Uitvoerig beluisterd en ja, dit lijkt er al heel wat meer op. Ik voel nog geen liefde en dat heeft dan waarschijnlijk toch iets te maken met de voicing van het pedaal zelf en misschien ook een heel klein beetje de 'korrel' van de drive. Snap je wat ik bedoel? Alsof je een stuk hout grof wilt opschuren, maar je schuurpapier is nét iets te fijn. Is ook vrij lastig natuurlijk. Ik weet precies wat ik zoek en wat ik zoek is dat Marshall-achtige, maar ik heb op vele Marshalls gespeeld en om maar eens een apart voorbeeld te noemen: ik speelde ooit op een ouwe JCM800 en ik had zelden eerder zo'n waanzinnig goed geluid gehad. Het was een versterker dat in de repetitieruimte/studio stond in de buurt van Klazienaveen (ja, ik kwam in die tijd nog eens ergens :D ). Het was een eenmalig iets. We wilden zien of de studio iets voor ons was en we besloten er maar een repetitie aan vast te plakken. Omdat we twee weken later toevallig in die buurt moesten optreden (Nieuw Amsterdam) en ik zo blij was met die JCM800, spraken we af dat hij die versterker voor me neer zou zetten. Ik heb zelden zo'n kutgeluid gehad als toen die avond. Andere ruimte natuurlijk, wat dat voor het geluid kan betekenen. Dat weet iedere muzikant en ik ben zelf ook niet achterlijk, maar toch sta je er regelmatig van versteld hoe groot dat verschil KAN zijn.
Wat ik hiermee wil zeggen is dit, ik gebruik tweemaal precies dezelfde versterker en het verschil kon amper groter zijn. Het ene geluid (dat in de repetitieruimte) is wat ik versta onder het perfecte Marshall geluid. Het andere geluid (zelfde versterker en speakerkast, maar in een andere ruimte) staat voor mij voor Marshall op z'n slechtst. Leg dat maar eens uit! Ik bedoel, iedereen heeft hier zijn/haar eigen idee over wat het Marshall geluid is en wat dan het ideale Marshall geluid is.

Inmiddels heb ik een favo-volgorde met een duidelijke nummer 1 en drie pedaaltjes die strijden om plaats twee, waaronder de Animal. Wat ik dan wel weer idioot vind is dat J. Rockett Audio Designs de Animal OD opnieuw heeft uitgebracht, maar dat ze de de 'snarl switch' hebben weggelaten. Nu ging ik niet zozeer voor dát geluid, maar het is wél een heel lekker geluid en ik vond het wel een pluspunt, zoals de 3-band eq en de boost functie een pluspunt is voor de Wampler Plexi Deluxe en de 4 interne dipswitches een pluspunt zijn voor de Xotic SL Drive. Maar goed. Ik ben er nog niet (helemaal), zoveel is wel duidelijk. :)




Ik had al eerder de Suhr Eclipse genoemd en die doet de Marshall-thing erg goed, maar ik heb ook al jaren de Emma Reezafratzitz (eerste versie) die aardig Marshall-esque klinkt. Ook een behoorlijk dynamisch pedaal.
Ik zie de Eclipse zo op mijn bordje staan, geweldig pedaal, maar ondanks dat ik nu wat meer financiële armslag heb, is de prijs niet realistisch voor mij. Ik moet ergens een grens stellen. Maar dat was het niet alleen. Ik had met dit pedaal hetzelfde als wat ik al had met de Riot..., het heeft voor mij niets met een Marshall te maken. Je kunt de Eclipse wel beter op een subtiele manier gebruiken, veel beter dan de Riot iig, maar het is niet wat ik zoek. Te mooi. Bijna te perfect. Alsof het pedaal het werk voor je mag oplossen. En dat is heerlijk, maar niet wat ik wil. Ik moet mezelf uit blijven dagen, anders word ik nog luier dan ik al ben. En tegelijkertijd moet het geluid me wel gigantisch belonen voor het werk dat ik er in stop. :)

Voor wat betreft de Emma.... WTF, telerocker?!?! :eek:
Ik hoor de kwaliteit van het pedaal. Verbazingwekkend zelfs! Maar als Nijmegen mijn comfortabele muzikale zone is, dan ligt de muzikale zone van de Emma ReezaFratzits ergens tussen Australië en Nieuw Zeeland in (grofweg). Sorry, maar dat was eventjes een verkeerde afslag. :D

Kakihara
4 maart 2019, 10:58
Een kit? Ik heb niet eens een schroevendraaier, laat staan een soldeerbout. :D
En de Pinnacle heb ik al. Een kloon. En daar ben ik enorm blij mee! Echt waar, ik hou van dat pedaal. Maarrrrr..... ik vind 'm op z'n best als ie klinkt alsof ie het dreigt te begeven. En bij bepaalde settings doet ie dat. En daar wil ik 'm voor houden. Dat betekent dat ik nog altijd een Marshall-achtige basis drive zoek. Ik denk 'm gevonden te hebben (bedankt, Pepe!). De zoektocht op zich is lollig zat. Soms kom je pedalen tegen die nu hoog op mijn verlanglijstje staan, maar dan niet voor mijn huidige band. Ik heb geleerd dat ik dat soort dingen dan ook meteen moet laten gaan. Geen enkel probleem mee. :)


Mocht die kit je toch interesseren, vind je toch wel een of andere gek bereid om zijn vingers voor jou te willen verbranden? :D

Greer heeft ook een Marshall in a box trouwens: https://www.greeramps.com/collections/pedals/products/supa-cobra-overdrive

Jan Buurman
4 maart 2019, 11:51
Wat betreft de Wampler Plexi Drive Deluxe overigens, die vond ik op een Marshall met een heel klein randje niet lekker klinken. Ik denk dat die het beste klinkt op een cleane amp. Ook de boostfunctie viel mij wat tegen. Het is een TS circuit maar dan alleen met een volume knop...

Pepe
4 maart 2019, 11:55
Ik heb net weer een nieuw low wattage tube ampje waarop ik uitstekend kan testen, hoe iets gaat klinken op een grote amp
In band verband kan je niet echt experimenteren, geen tijd voor, men verwacht dat je geluid al in orde is.
Dat een & sterk afhankelijk is van ruimte, amp, gitaar, song.... men wijst naar het voorhoofd.
Ok.
Maar wat ik wilde zeggen:
opvallend hoe overdrives afhankelijk zijn van je amp, die ene fantastische drive is ineens totaal onbruikbaar en vice versa.
Ik ben er vaak ingetrapt, dat je over een backline amp speelt en jouw pedaaltje ineens als een bij in een potje klinkt terwijl....
heel fijn.
Het zijn tools... hamers, nijptangen en schroevendraaiers in een gereedschapskist
ik had ook kunnen zeggen, wat zout, peper en oregano voor een kok is maar ik wilde vandaag de timmerman in het zonnetje zetten analogie technisch.

Overigens, ken je het YT Hard Rock Channel? Ik dacht, als iemand de broek van Jim, de Birch SG van Tommy en het brilletje van Lennon kan waarderen is het Mario wel.

vulvasonic
4 maart 2019, 14:10
Mocht die kit je toch interesseren, vind je toch wel een of andere gek bereid om zijn vingers voor jou te willen verbranden? :D

Greer heeft ook een Marshall in a box trouwens: https://www.greeramps.com/collections/pedals/products/supa-cobra-overdrive
Fuck, wéér Greer? Waarom heb ik deze gemist? Enfin, op dit moment staat dit ding bij mij dus op een gedeelde eerste plaats. Jammer dat die krengen zo prijzig zijn. :eek:




Wat betreft de Wampler Plexi Drive Deluxe overigens, die vond ik op een Marshall met een heel klein randje niet lekker klinken. Ik denk dat die het beste klinkt op een cleane amp. Ook de boostfunctie viel mij wat tegen. Het is een TS circuit maar dan alleen met een volume knop...
Bij mij zou ie ook over een cleane amp móeten. En die boost functie is een groot voordeel, maar dan moet ie wel werken en ik had zelf ook het idee dat dat tegenviel. Het zou mooi zijn als ie én meer volume geeft én meer drive én de mids boost, alsmede de hogere frequenties, terwijl ie iets van het laag afsnoept. En ik heb het idee dat het zooitje alleen maar nóg meer gaat oversturen. En dan houdt het voor mij eigenlijk wel op.

Mitch
4 maart 2019, 21:11
De Animal heeft voor mij ook eigenlijk een net iets te fijne korrel, maar hij doet precies dat beetje mid erbij, laag iets af naar smaak en drive naar smaak maar ALTIJD perfect in de band mix. Ongeacht je basissound.
Zeker toen ik mijn AC30CC1 nog had, die iets wisselvalliger kon reageren op de akoestiek, was het een lifesaver. Iets te veel laag door het podium dat als klankkast fungeert: Animal lost het op. Iets te scherpe sound door tegelwerk: Animal lost het op.
Ik houd ook wel van een beetje strijd hoor. Ik sta met plezier met een moeilijk toegankelijke toets tóch te solderen rond de 17e fret op een hollow body en doe mezelf allerlei nare dingen aan door twee synths voor mijn neus te zetten en dan ook nog te willen gitaren en zingen, maar dan is het toch wel verrekte prettig als er zo'n bakje Haarlemmerolie op je board staat :D

vulvasonic
5 maart 2019, 15:24
Ja, maar jij bent gewoon hartstikke gek. :D
En als ik wil glijden, dan heb ik nog een heel arsenaal aan delays, reverbs en compressors die ervoor zorgen dat zelfs de meest onvergeeflijke geluiden tot mij komen als palingen in een emmer snot.


Enfin, ik denk dat ik er uit ben. Tot nu toe is de Xotic SL Drive het enige pedaaltje die ik uitvoerig heb beluisterd en waarvan ik zeker weet dat het precies is wat ik zoek. De Greer Supa Cobra kwam erg dichtbij, maar is veel duurder en heeft een net iets andere voicing die ik herken van de Lightspeed. Dat zou betekenen dat ik weliswaar een tweede basisgeluid (Marshall) heb met een agressiever geluid, maar die tegelijkertijd te weinig afwijkt van mijn eerste basisgeluid. Ergo, de Xotic SL Drive it will be, tenzij iemand ineens met een briljant pedaal komt die mijn keuze in twijfel weet te trekken.

Nu nu heb ik gekeken op Reverb.com. Soms kom je ze bij particulieren tegen voor een hele mooie prijs. Kom je (inclusief verzendkosten) op bedragen van iets meer dan €100,- Alleen, ik vraag me af of je dan nog het risico loopt op extra kosten (douane, invoergeouwehoer etc.). Iemand?

Brum
5 maart 2019, 15:40
Risico is tegenwoordig hartstikke hoog dat je pakketje er tussenuit wordt gepikt en je nog even €34,- extra mag aftikken. Daarom bestel ik ook niet meer uit de US. Het voordeel moet wel enorm zijn wil je er nog een leuke aankoop van maken.

Pepe
5 maart 2019, 15:45
Mocht je gaan klooien met de SL drive, dit schema heeft me geholpen
Ik geloof dat er 14 of 16 of daaromtrent combinaties mogelijk zijn,

https://i.pinimg.com/originals/98/28/a3/9828a32166bf64dbcc6d4707ff55bacb.png

vulvasonic
5 maart 2019, 16:27
Risico is tegenwoordig hartstikke hoog dat je pakketje er tussenuit wordt gepikt en je nog even €34,- extra mag aftikken. Daarom bestel ik ook niet meer uit de US. Het voordeel moet wel enorm zijn wil je er nog een leuke aankoop van maken.
Dank, dan ga ik voor nieuw (of ik moet toevallig hier iets tegenkomen.




Mocht je gaan klooien met de SL drive, dit schema heeft me geholpen
Ik geloof dat er 14 of 16 of daaromtrent combinaties mogelijk zijn,

https://i.pinimg.com/originals/98/28/a3/9828a32166bf64dbcc6d4707ff55bacb.png
Ik ben al enorm blij met de default setting en met de Super Lead + more highs setting. De andere twee vond ik minder. Dat zijn er vier. Die vier worden steeds genoemd. Maar ook ik had al berekend dat er meer mogelijkheden waren. Ik kan me op basis van wat die switches doen wel een voorstelling maken van hoe het gaat klinken (of kán gaan klinken). Sommige settings zou ik op voorhand dus niet proberen. Derde schakelaartje omhoog? No way!!! Maar ja, dan zie je ineens dat je een Blackmore-achtige sound kan creëren met alles omhoog. En laat ik zijn geluid nou net zo gaaf vinden. Maar dan realiseer ik me ook weer dan ik sowieso een humbucker-gitarist ben.
Nou ja, ik zie er wel een uitdaging in, al zou het me niets verbazen als ik bij de default setting blijf. Die vond ik tijdens de demo's ook steevast het lekkerst. Maar ik ga zeker nog het eea proberen.

Dank voor dit handige overzichtje. :)

Jan Buurman
5 maart 2019, 17:49
SL Drive ook gehad. Clipjes klonken super.. op mijn set ging het niet lukken. Ik heb hem weer weg gedaan.
Hopelijk werkt hij voor jou op de cleane amp wel.

telerocker
5 maart 2019, 19:11
Ik heb mixed feelings over de SL Drive. Met de gain laag tot medium klinkt ie lekker, maar hoe meer gain des te rommeliger het laag en laagmid, lijkt het. Misschien ligt het aan demo's maar ik hoor vaak zompig laag. Mogelijk ligt het aan de stand van dipswitches icm met de chain er achter (gitaar/amp/speaker). Ik hoop dat hij werkt voor jou.

Brum
5 maart 2019, 19:11
Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar Weehbo heeft ook erg goeie Marshall trappers. Eigenlijk alle smaken van Marshall is bij Weehbo wel te vinden. Ik zal geen clipjes meer posten, want ik vermoed dat we een hele andere kijk hebben op wat een gaaf Marshall geluid is, maar zoek maar 's wat van Weehbo. Zou best wel 's in je straatje kunnen zijn. Ik vind persoonlijk de JCM Drive een erg gaaf pedaal.

Pepe
5 maart 2019, 20:21
Dank voor dit handige overzichtje. :)

Ik stop het ding in doosje, zie ik dat dit schema gewoon meegeleverd wordt
noujazeg.... :chicken:

vulvasonic
6 maart 2019, 00:46
SL Drive ook gehad. Clipjes klonken super.. op mijn set ging het niet lukken. Ik heb hem weer weg gedaan.
Hopelijk werkt hij voor jou op de cleane amp wel.

Ik heb mixed feelings over de SL Drive. Met de gain laag tot medium klinkt ie lekker, maar hoe meer gain des te rommeliger het laag en laagmid, lijkt het. Misschien ligt het aan demo's maar ik hoor vaak zompig laag. Mogelijk ligt het aan de stand van dipswitches icm met de chain er achter (gitaar/amp/speaker). Ik hoop dat hij werkt voor jou.
Ja, gaan we nou massaal dat ding af zitten kraken? :D
Ik heb er wel vertrouwen in. Mijn pedaalmiskopen zijn eigenlijk per definitie pedalen die ik op de gok gekocht heb, of waar ik vooraf al mijn twijfels over had. Ik heb hier een goed gevoel bij. Het zou doodzonde zijn als dit toch niet is wat ik zoek, maar volgens mij heb ik mijn huiswerk goed gedaan. Overigens, grappig dat je dat benoemd, telerocker, maar dat is precies de reden waarom ik me er niet zo druk om maak, dat rommelige in het laag en laagmid. Ik hoorde dat ook terug in de demo's, al zou ik het niet direct rommelig willen noemen, maar het is een geluid dat ik niet zoek. Ik ben juist heel erg van het hoog en het midhoog. En ook dat zit erin.
Misschien bedoel je dat het er sowieso in zit, ongeacht de afstelling, in dat geval heb ik vette pech en dan stuur ik 'm net zo makkelijk weer terug. Overigens duurt het nog even. Ik wacht eerst nog even op een compressor. Daarna zal ik moeten sparen. :)




Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar Weehbo heeft ook erg goeie Marshall trappers. Eigenlijk alle smaken van Marshall is bij Weehbo wel te vinden. Ik zal geen clipjes meer posten, want ik vermoed dat we een hele andere kijk hebben op wat een gaaf Marshall geluid is, maar zoek maar 's wat van Weehbo. Zou best wel 's in je straatje kunnen zijn. Ik vind persoonlijk de JCM Drive een erg gaaf pedaal.
Ik zal er zeker naar luisteren. Smaak is overigens niet per sé een ding. Ik heb meerdere pedalen voorbij zien komen die helemaal mijn smaak zijn, maar die toch niet passen bij mijn manier van spelen, of bij hetgeen ik tracht te bewerkstelligen.
Om dit idiote concept iets inzichtelijker te maken zou ik het op de volgende manier willen vertalen. Ik hoor wel eens country gitaristen helemaal uit hun plaat gaan en dan geniet ik met volle teugen. Zou ik dolgraag willen. Dus dan kan ik een goede Telecaster kopen, een tweed deluxe, een Nobels overdrive en een compressortje, maar daar kan ik totaal niet mee uit de voeten. Ik ben inmiddels 51 jaar. Ik weet vrij goed waar ik goed in ben en ik weet nog beter wat ik vooral niet moet proberen te doen. Maar ik ben en blijf hoe dan ook geïnteresseerd in muziek en in de apparatuur, dus daar wil ik zoveel mogelijk van weten en begrijpen.
Ik ga deze nacht nog naar alle Weehbo pedaaltjes luisteren. :)




Ik stop het ding in doosje, zie ik dat dit schema gewoon meegeleverd wordt
noujazeg.... :chicken:
Toch lief van je. Bovendien, stel dat ik 'm 2de hands kan scoren, dan kan ik het zomaar eens nodig hebben. :)

the sure thing
6 maart 2019, 08:01
De SL drive heb ik een tijd gehad, klinkt errug lekker hoor! Klinkt vooral smeuïg. Prikt ook lekker door de mix. Het pedaal deed me erg denken aan de Barber direct drive pedalenreeks.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jan Buurman
6 maart 2019, 08:38
De SL drive heb ik een tijd gehad, klinkt errug lekker hoor! Klinkt vooral smeuïg. Prikt ook lekker door de mix. Het pedaal deed me erg denken aan de Barber direct drive pedalenreeks.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

En de Direct Drive doet het bij mij dus errug goed!

Even over Weehbo.. ik heb er twee gehad. Eerst de JVM Drive en later de Plexdrive. (Ik wilde eigenlijk de JCM Drive.) Op YouTube klinken ze waanzinnig, met name de clips van Brett Kingman. Ik wilde ze heel graag goed vinden. Maar beiden werkte bij mij niet lekker. Er zat een soort “rafeltje” aan dat mij irriteerde.
Ik denk dat mijn JCM zo afgesteld staat dat veel pedalen niet lekker klinken. Bijna alle pedalen met een Marshallverwijzing in de naam faalde bij mij. Ik denk dat ze ontworpen zijn om op een cleane amp het betreffende Marshallgeluid te reproduceren.
Ik heb nu de Animal en de Direct Drive op mijn board, de één meer low gain, de andere high(er) gain ingesteld. Tot nu toe het beste..
Ik heb nog de Paisley Drive Deluxe staan die ik nog op mijn main rigg moet testen. Als die niet werkt kap ik met mijn zoektocht (hoe vaak heb ik dat al niet gezegd) en is Animal/DD mijn ideale setup...
:hide:

guitarkid2
6 maart 2019, 08:53
Mijn duit in de zoektocht naar verlichting
Volgen mij niet geheel niet verkeerdde miab van onze bekende amp designer
Kost weingh
https://m.youtube.com/watch?v=8M-4Dz3eYVk

Pepe
6 maart 2019, 10:06
Ik beschouw die SL drive niet zozeer als een Marshall dinges maar meer als de overdrive versie van de EP pre amp met mids en hoog manipulatie.

Tijdje geleden beide, de SL en de EP op het board gehad en elke keer dacht ik, als ik hem clean gebruik hoor je het verschil met de EP niet.
Maar ik zeg er wel bij, die 2 upper mids staan bij mij uit (dus dat kleurt hevig mijn bril)

Pepe
6 maart 2019, 18:12
Overigens, als ik een pedaal zou willen met 'raaawwk' dan is de eerste die bij mij opkomt een Rat.. en daarna de HAO rust driver.
Ik ben fan van HAO maar ik snap (1 knop, de rest moet van het baasje zelf komen) waarom die nooit de legendarische status van de Rat heeft gehaald maar toch, voor peanuts wel te krijgen (via Reverb gok ik)

Tis geen fancy pants SL drive maar meer een rauwe zeebonk, in de geest van een JMP.


https://www.youtube.com/watch?v=DxracRTgBYI

vulvasonic
6 maart 2019, 23:06
En de Direct Drive doet het bij mij dus errug goed!

Even over Weehbo.. ik heb er twee gehad. Eerst de JVM Drive en later de Plexdrive. (Ik wilde eigenlijk de JCM Drive.) Op YouTube klinken ze waanzinnig, met name de clips van Brett Kingman. Ik wilde ze heel graag goed vinden. Maar beiden werkte bij mij niet lekker. Er zat een soort “rafeltje” aan dat mij irriteerde.
Ik denk dat mijn JCM zo afgesteld staat dat veel pedalen niet lekker klinken. Bijna alle pedalen met een Marshallverwijzing in de naam faalde bij mij. Ik denk dat ze ontworpen zijn om op een cleane amp het betreffende Marshallgeluid te reproduceren.
Ik heb nu de Animal en de Direct Drive op mijn board, de één meer low gain, de andere high(er) gain ingesteld. Tot nu toe het beste..
Ik heb nog de Paisley Drive Deluxe staan die ik nog op mijn main rigg moet testen. Als die niet werkt kap ik met mijn zoektocht (hoe vaak heb ik dat al niet gezegd) en is Animal/DD mijn ideale setup...
:hide:
Hoe heb je je JCM afgesteld? En welke is het, de 800, of de 900?
De meeste pedalen (niet allemaal) die ik in dit topic voorbij heb zien komen zijn gevallen die het best werken op een spatcleane versterker met voldoende headroom. Als jij een JCM800 hebt en dat ding staat op het randje van breken (heerlijk!), dan duwt ieder pedaal 'm regelrecht de afgrond in. Dan kun je nog steeds wel iets vinden dat perfect werkt, maar dan denk ik eerder aan een Z-Vex Channel 2, of een ander booster-achtig pedaal, of gewoon een simpele Tubescreamer oid. Maar geen 'amp in a box style pedaal'.
Die Paisley Drive Deluxe zou trouwens zomaar waanzinnig goed uit kunnen pakken. Maar verwacht wel gigantisch veel gain. :D

Ik heb gisternacht die Weehbo gevallen eens zitten beluisteren. Vooral de JCM vond ik niks tegenvallen. Ik vond alleen het ontwerp niet handig. Je krijgt de indruk dat je er heel veel kanten mee op kan, maar uiteindelijk zul je in de praktijk toch voor 1 sound gaan. Vreemd dat je tussen twee kanten kunt kiezen, terwijl je een gedeelde eq over beide kanten hebt. Er zitten goede geluiden in, maar ze hadden het wat slimmer aan kunnen pakken.




Mijn duit in de zoektocht naar verlichting
Volgen mij niet geheel niet verkeerdde miab van onze bekende amp designer
Kost weingh
https://m.youtube.com/watch?v=8M-4Dz3eYVk
Zit hij achter Xvive? Ooit nog eens een goedkoop delay pedaaltje van gekocht. Niks bijzonders, maar deed wat ie moest doen, tot ie ineens helemaal niks meer deed. Ik had 'm net 2 jaar. Amper! Ik sta er dus een weinig bevooroordeeld in. Al moet ik zeggen dat het pedaaltje me in positieve zin verrast. Klinkt prima! Lijkt me wel een ding dat niet graag onder 12 uur gaat zitten qua gain.




Ik beschouw die SL drive niet zozeer als een Marshall dinges maar meer als de overdrive versie van de EP pre amp met mids en hoog manipulatie.

Tijdje geleden beide, de SL en de EP op het board gehad en elke keer dacht ik, als ik hem clean gebruik hoor je het verschil met de EP niet.
Maar ik zeg er wel bij, die 2 upper mids staan bij mij uit (dus dat kleurt hevig mijn bril)
Ik heb de indruk dat jouw bril sowieso wat donkerder van tint is, niet? Zoals gezegd, ik ben meer van het hoog en midhoog. :D
Maar volgens mij heb je gelijk. Het zou me niets verbazen als er gewoon een EP ingebouwd zit. Ik had vroeger twee Dynachord tape delays. Beide kapot, dus van twee kapotte één werkende gemaakt. Ik had echter niet zoveel met die delays, maar des te meer met de voorversterker van die dingen. Waanzinnig goed geluid!!! Helaas was het gesleep me teveel, de betrouwbaarheid te klein en de ruis te groot, anders had ik er wel voor gezorgd dat ik ze niet kwijt was geraakt.
Kwijt? Ja, vraag me niet hoe, maar ik heb geen idee waar die dingen gebleven zijn. Zonde wel.




Overigens, als ik een pedaal zou willen met 'raaawwk' dan is de eerste die bij mij opkomt een Rat.. en daarna de HAO rust driver.
Ik ben fan van HAO maar ik snap (1 knop, de rest moet van het baasje zelf komen) waarom die nooit de legendarische status van de Rat heeft gehaald maar toch, voor peanuts wel te krijgen (via Reverb gok ik)

Tis geen fancy pants SL drive maar meer een rauwe zeebonk, in de geest van een JMP.


https://www.youtube.com/watch?v=DxracRTgBYI
Geweldig filmpje! Klinkt mijns inziens alleen goed in de high mode (daar gaan we weer), maar dan is ie ook perfect. Mits je van veel gain houdt. En dat doe ik, maar daar heb ik al andere pedaaltjes voor. Ik zoek iets tussen dit en een milde drive. Wel een pedaaltje om te onthouden dit. :)

Voor wat betreft de RAT..., dat is typisch zo'n pedaal die ik altijd al wilde hebben, maar wat er nooit van gekomen is, terwijl ze goed te doen zijn. Over de RAT gesproken, heb je onlangs de spring reverb aflevering van onze lachebekjes van TPS gezien? Daar hadden ze de Jam Pedals Rattler Plus (die 'plus' is mijn eigen vermoeden) liggen. En dat ding was vele malen interessanter dan al die spring reverbs bij elkaar. Grieks bedrijfje. Het ding klinkt als een rat dat door een slang dreigt te worden opgevreten. Als dat je ding is, heerlijk!!!
Mijn probleem op dit moment, het is volledig 'mijn ding', het is alleen niet 'het ding' van de bandjes waar ik in zit. Ooooo, wanneer komt die bevrijding nou?!?! :(

telerocker
6 maart 2019, 23:23
Chapeau overigens voor je uitgebreide beantwoordingen. De levendigheidsprijs van de week moet absoluut naar jou gaan. :D

(Trouwens, ik kraak de SL absoluut niet af. Ik heb een EP-Booster en ben sowieso gecharmeerd van Xotic. Ik vind alleen niet alle YT-vids overtuigend. Zelf testen dus...)

vulvasonic
7 maart 2019, 00:18
Graag gedaan. :)
Zelf testen is wel een dingetje geworden. Vroeger kocht ik alles gewoon bij de lokale gitaarboer, maar sinds de dozenschuivers hun intrede hebben gedaan en ik tegelijkertijd niet meer zo goed in de slappe was zit, vind ik het eenvoudigweg te lullig om bij de lokale gitaarboer te testen om het spul vervolgens bij een dozenschuiver te kopen.
Een dergelijke constructie had ik vroeger overigens wel met EIG, maar daar had ik geen problemen mee, want dat zijn oplichters. :)

Jan Buurman
8 maart 2019, 20:08
Vulv, mocht je interesse hebben in mijn Wampler Paisley Drive Deluxe... ik wil hem wel weg doen voor een GN-prijsje. Wampler werken voor mij gewoon niet. Ik heb er nu 4 gehad maar er was altijd net iets wat mij niet beviel. Ze leggen het allemaal af tegen mijn Direct Drive en mijn Animal...
Best frustrerend..

vulvasonic
9 maart 2019, 02:49
Ik zou 'm dolgraag van je willen overnemen. D.w.z., ik weet zeker dat ik 'm ooit nog eens terug koop, maar dat kan nog wel een jaar duren en niet neem niet aan dat je 'm dan nog hebt liggen. Ik bedoel, mijn situatie is (nog) niet veranderd en hoe gaaf ik het pedaal zelf ook vind, binnen mijn bandje gaat ie niet werken, maar zodra ik iets anders heb...
Wel fijn dat je aan me denkt! :)

Brum
9 maart 2019, 07:50
Op marktplaats staat nu de drieknops Carl Martin Plexitone voor €150,- Dat is serieus goedkoop en misschien is er nog wel wat af te praten ook. Voor jouw doeleinden, over een clean signaal, ik zou het wel weten. Ik baal nog steeds dat de mijne kapot is. Moet nog steeds een keer gemaakt worden. :(

Brum
9 maart 2019, 07:53
En ik zie een Weehbo Plexdrive voor €140,- staan. Ik doe het niet, maar dan begint het zelfs bij mij te jeuken.

the sure thing
9 maart 2019, 08:59
Vulv, mocht je interesse hebben in mijn Wampler Paisley Drive Deluxe... ik wil hem wel weg doen voor een GN-prijsje. Wampler werken voor mij gewoon niet. Ik heb er nu 4 gehad maar er was altijd net iets wat mij niet beviel. Ze leggen het allemaal af tegen mijn Direct Drive en mijn Animal...
Best frustrerend..

Wampler.... heeft mijn hart en oren niet kunnen winnen. Ze adverteren met dat sommige van hun pedalen een “swiss army knife” zijn... Maar ik werd er niet warm of koud van. Ik sluit geheel aan bij Jan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

telerocker
9 maart 2019, 10:12
Wampler.... heeft mijn hart en oren niet kunnen winnen. Ze adverteren met dat sommige van hun pedalen een “swiss army knife” zijn... Maar ik werd er niet warm of koud van. Ik sluit geheel aan bij Jan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb een Dual Fusion te leen. Mooie crunch, maar het sologeluid vind ik niet zo daverend. Mijn Eclipse vind ik overall beter en breder inzetbaar.

deefke666
9 maart 2019, 10:59
Ik heb verschillende Wampler pedalen gehad (lees bijna alle drives), en de meesten vond ik niet slecht klinken maar ook weer net niet goed genoeg om de vaak hoge prijs te rechtvaardigen. Zoals Jan al zei zit er vaak iets in het geluid wat me niet helemaal aanstond.
Degene waar ik erg tevreden over ben is bv de Clarksdale, de Wampler versie van de tubescreamer maar dan met een driedelige toonregeling, de Plexi drive deluxe (ook weer door de toonregeling) maar die boost functie vond ik dan weer niet zo fijn, de Pinnacle vind ik ook een goede en de black 65. maar telkens was er dat "iets" wat ik mistte. Ik heb ook nog de Sovereign, de tweed 57 en de plextortion gehad en daar had ik totaal niets mee.

Nu is het wel zo dat imo de drive pedalen van Wampler veel beter klinken over een echt cleane amp (ik denk dat ze daarvoor gemaakt zijn ook), dat maakt echt wel verschil.

De Wampler pedalen die ik echt erg goed vind zijn de ego compressor, voor mij de beste die er is, de faux tape echo en de dB booster.

vulvasonic
10 maart 2019, 18:43
Dat is het ook. Die Wampler pedalen werken alleen over een echt cleane versterker met voldoende headroom. Een versterker die op het punt van breken staat klinkt heerlijk, maar dat is nu net wat je terug hoort in die Wampler pedalen. Dat moet je niet stapelen, want dan gaan ze over hun nek.
Overigens kan dat in sommige gevallen best lekker zijn. De Pinnacle die echt staat te kotsen vind ik bijzonder aantrekkelijk. Nu geloof ik wel dat ik daar helemaal alleen in sta. :D

vulvasonic
16 maart 2019, 05:57
Afgelopen woensdag weer gerepeteerd en geconcludeerd dat ik voor veel dingen echt wat meer gain nodig heb. Speelt toch makkelijker en ik ben de laatste tijd niet in vorm, dus er moest NU iets gebeuren. Nu was ik van plan om eerst een compressor te kopen en daarna de Xotic SL Drive, maar ik kan niet meer wachten. Ik verwacht mijn SL Drive maandag. Zin in!!!
:crazyhappy:

Overigens, op de site van Thomann staat dat de adapter meegeleverd wordt, maar in de koopovereenkomst staat van niet. Nu weet ik dat het niet gebruikelijk is dat er een adapter meegeleverd wordt, maar ja, dan moeten ze dat er niet bij zetten. Wat vinden jullie wat ik moet doen? :eek:

Brum
16 maart 2019, 10:18
Achteraan gaan en zeggen dat je 'm hebt uitgezocht mede door de omschrijving, met de adapter dus. Naar mijn weten zijn ze het dan ook verplicht, wettelijk.

Brum
16 maart 2019, 10:19
Misschien ook even een screenshotje maken. Ik heb toevallig gister weer meegemaakt hoe zo snel dat bedrijven dan maar even snel de omschrijving veranderen.

the sure thing
16 maart 2019, 13:35
Afgelopen woensdag weer gerepeteerd en geconcludeerd dat ik voor veel dingen echt wat meer gain nodig heb. Speelt toch makkelijker en ik ben de laatste tijd niet in vorm, dus er moest NU iets gebeuren. Nu was ik van plan om eerst een compressor te kopen en daarna de Xotic SL Drive, maar ik kan niet meer wachten. Ik verwacht mijn SL Drive maandag. Zin in!!!
:crazyhappy:
(...) :

Congrats! Keep us posted!


Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder

vulvasonic
16 maart 2019, 23:00
Achteraan gaan en zeggen dat je 'm hebt uitgezocht mede door de omschrijving, met de adapter dus. Naar mijn weten zijn ze het dan ook verplicht, wettelijk.

Misschien ook even een screenshotje maken. Ik heb toevallig gister weer meegemaakt hoe zo snel dat bedrijven dan maar even snel de omschrijving veranderen.
Ik had al een e-mailbericht geschreven en daar een screenprintje in meegestuurd. Ik heb een berichtje teruggestuurd gekregen waarin stond te lezen dat het een fout betrof in de vertaling en dat ik er geen adaptertje bij krijg. Toch zonde, want ik kon 'm gebruiken.

no 1 hops
17 maart 2019, 06:30
Ik had al een e-mailbericht geschreven en daar een screenprintje in meegestuurd. Ik heb een berichtje teruggestuurd gekregen waarin stond te lezen dat het een fout betrof in de vertaling en dat ik er geen adaptertje bij krijg. Toch zonde, want ik kon 'm gebruiken.ik weet niet of zij zich daarop beroepen kunnen.
je koopt wat je in de advertentie ziet vermeld, hebben een in Nederlands vertaalde site en het is hun verantwoording dit op fouten te controleren.
ze maken zich er dan waarschijnlijk makkelijk vanaf door te zeggen: stuur maar terug.
misschien even snel uitproberen en dan dat laatste maar doen mocht de test niet helemaal aanslaan?

heb hem op thoman even opgezocht en daar hebben ze al wel verandert

vulvasonic
17 maart 2019, 08:45
Ik weet dat het stom klinkt, maar ik heb het gevoel altijd zeer correct te zijn behandeld door Thomann, ook nadat ik (twee keer zelfs) iets zonder opgaaf van redenen terugstuurde. In één van die gevallen betrof het een goedkoop gitaartje. Ik wilde kijken of dat ding beviel met een setje snaren geschikt voor Nashville tuning. Die heb ik er op laten zitten toen ik de gitaar terugstuurde. Hebben ze nooit moeilijk over gedaan. Ze hebben een review van mijn hand ooit beloond met een tegoedbon van €100,-
Dus hoe jammer ik het ook vind, en nogmaals, die adapter kwam me absoluut goed uit, voel ik me er toch ietwat lullig onder om daar nu moeilijk over te doen. Dus ik laat het er waarschijnlijk maar bij, temeer daar ik ze binnenkort wederom nodig ga hebben. Ik wil namelijk tóch weer een goedkope leutgitaar aanschaffen en ik wil een andere kleur dan de kleur die ze aanbieden. Ik weet dat de fabrikant die kleur aanbiedt, ze wórden gemaakt. Maar dan moet Thomann toch een beetje meewerken. En die bereidwillendheid zal minder groot zijn als ik nu 'moeilijk' ga doen.

Dus nee, ik laat het hierbij. Misschien kan ik er nog mee schermen als ze tóch moeilijk mochten doen over die kleur straks. :)

Morgen komt mijn SL Drive binnen. Zelden zoveel zin gehad om in een nieuw pedaal te duiken.

no 1 hops
19 maart 2019, 11:28
En?????, eerste impressie?

the sure thing
19 maart 2019, 19:39
Ja Vulv! Ik zit op je proza te wachten

* zet bier koud, pakt borrelnootjes en nestelt zich op de bank *


Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder

vulvasonic
19 maart 2019, 23:44
Geduld heren! Ik heb er alleen nog maar naar gekeken en aan geroken. Dat hoort bij de totaalbeleving. Morgen gaat mijn 347 er in en dan naar mijn AC15. Mijn eerste indruk is enorm goed. :D

the sure thing
20 maart 2019, 19:34
* rolt slaapzak uit voor computer *


Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder

D3nnis
20 maart 2019, 19:42
Ik heb er alleen nog maar naar gekeken en aan geroken.

Nieuwe vriendin?
Of gaat dit wel over een pedaaltje? :D

vulvasonic
20 maart 2019, 23:19
Nieuwe vriendin?
Of gaat dit wel over een pedaaltje? :D
Over een pedaaltje uiteraard. Een nieuwe vriendin pleeg ik doorgaans eerst glashard te nemen. Pas daarna kijk en ruik ik even.

Overigens nog steeds niet de kans gehad om 'm op goed volume te testen. Er werd wederom niet gerepeteerd. Soms begrijp ik werkelijk niet meer waarom ik de stekker er niet uit trek. :sneaky:

Mitch
21 maart 2019, 14:01
Zonder stekker geen geluid hè? :D
Ja, beetje irritant als er bij herhaling wordt afgezegd.

Ik heb nu een paar pedalen ingeslagen op Marktplaats om te kijken of ik iets pittigers kon vinden voor op mijn kleine boardje. Ik heb ook de SL drive aan de tand gevoeld. Op de Plexi stand vond ik 'm teveel laag eraf halen. In de Superbass stand nog steeds laag af, maar niet teveel. Als je wel eens op een Superbass gespeeld hebt, weet je dat de naamgeving marketing is en niet omdat het sprekend op het origineel lijkt, maar goed :listen:
Op 18V vond ik 'm wel tof, op 9V eigenlijk niet zo. Dan werd het toch weer wat doffer en minder dynamisch. Ik ga geloof ik nog even verder experimenteren met die dip switches. Die +6dB was redelijk nutteloos.
Ik heb ook nog de Mastiff van Weehbo geprobeerd. Ben ik nog niet helemaal over uit. Leek ook vrij dof, maar met wat extremere standen qua EQ kwam er toch wel degelijk lekkere bite en gain uit.
Ik test nog even verder... eigenlijk zoek ik gewoon een stand-in voor mijn modded TubeKing die op mijn grote board staat. Die heeft precies de juiste hoeveelheid laag, bite, mids, sustain, dynamiek. Pure liefde eigenlijk. Alle andere medium gain pedalen missen altijd wel één element, of meer. Lastig.

Pepe
21 maart 2019, 14:38
Ik zit ook altijd te worstelen met de eq van die dingen.
Idealiter wil ik iets wat neutraal is en waar je zelf de voicing kan regelen, naar gelang situatie.
Veel drives beloven dat maar maken dat niet waar. Snap ik, hoe meer mids hoe amp vriendelijker.
Maar 'einschrankung' van de uitersten herzen maakt het geluid kleiner. Irriteert me.

De SL drive kan je met de dips nog redelijk recht curven maar snoept toch wel wat van de uiteinden af. Vergeet die marketing namen, dat slaat nergens op. Iets over de compressie wellicht wat een ander woord voor indigestie is.

Heel fijn.
De enige drive die default ECHT een rechte eq heeft is, op de Bad Cat 2tone na natuurlijk, de Dr.Z drive.
Of je daar heel erg blij van wordt is een ander verhaal maar dat is wel categorie borsthaar echte mannen.
Blijft behelpen. Dat gezegd hebbende:
Ik zou VOLMAAKT gelukkig kunnen worden met mijn Toneman Rangemaster als ie niet zo verdomde picky zou zijn op wat er voor en na hem staat. Hoe simpeler, hoe beter je toon, dat gaat voor mij op.

vulvasonic
21 maart 2019, 15:46
Zonder stekker geen geluid hè? :D
Ja, beetje irritant als er bij herhaling wordt afgezegd.

Ik heb nu een paar pedalen ingeslagen op Marktplaats om te kijken of ik iets pittigers kon vinden voor op mijn kleine boardje. Ik heb ook de SL drive aan de tand gevoeld. Op de Plexi stand vond ik 'm teveel laag eraf halen. In de Superbass stand nog steeds laag af, maar niet teveel. Als je wel eens op een Superbass gespeeld hebt, weet je dat de naamgeving marketing is en niet omdat het sprekend op het origineel lijkt, maar goed :listen:
Op 18V vond ik 'm wel tof, op 9V eigenlijk niet zo. Dan werd het toch weer wat doffer en minder dynamisch. Ik ga geloof ik nog even verder experimenteren met die dip switches. Die +6dB was redelijk nutteloos.
Ik heb ook nog de Mastiff van Weehbo geprobeerd. Ben ik nog niet helemaal over uit. Leek ook vrij dof, maar met wat extremere standen qua EQ kwam er toch wel degelijk lekkere bite en gain uit.
Ik test nog even verder... eigenlijk zoek ik gewoon een stand-in voor mijn modded TubeKing die op mijn grote board staat. Die heeft precies de juiste hoeveelheid laag, bite, mids, sustain, dynamiek. Pure liefde eigenlijk. Alle andere medium gain pedalen missen altijd wel één element, of meer. Lastig.
Niet voor niets blijven wij gitaristen altijd bezig met geluid. Ik zal het je gekker vertellen, vrijwel dit hele topic gaat over het Marshall geluid in pedaalvorm, maar los van het feit dat iedereen daar een ander beeld bij heeft (zo vond ik het vrij apart om te merken dat - ik gok nu - ongeveer 70% van al deze pedaaltjes het best klinken in een gebied waarop ik een Marshall van nature nog noooooit heb gehoord, namelijk met een gigantische hoeveelheid drive), ik zal toch ook moeten bekennen dat het Marshall geluid, zoals ik dat heb leren kennen iig, helemaal geen geluid is waar ik nu zo heel blij van word. Integendeel. Ik vind ze doorgaans niet te pruimen.
Maar...., ik heb gezocht en ik heb de vertaalslag gemaakt naar mijn eigen situatie (een kunst op zich, maar wel een waar ik behoorlijk goed in geworden ben, al zeg ik het zelf) en ik ben uitgekomen bij de Xotic SL Drive. Zijn er geen mooiere drives? Jawel, zeker wel. Ik heb ze gehoord, ze bestaan, maar voor wat ik kan, voor wat ik nodig heb om goed uit de verf te komen is dit, tot zover ik dat met enige zekerheid weet te zeggen, de juiste keus.

Dat er veel van het laag afgehaald wordt is nu juist een van de dingen die mij er in aantrekt. Ik ben van het midhoog en het hoog. Altijd al geweest. Vind ik lekker. En de gitaristen met wie ik werk gaan altijd juist een beetje aan de lage kant van het midden zitten. En dat is helemaal prima natuurlijk, want op die manier zitten we elkaar ook niet in de weg.
De reden waarom er iemand is die mij altijd bozigjes aankijkt en zegt dat ik te hard sta heeft ook niets te maken met het feit dat ik daadwerkelijk te hard speel. Het zijn de frequenties die overal doorheen prikken waar deze persoon niet tegen kan. Persoonlijk vind ik die frequenties nu juist heerlijk, maar ik kan me op zich best voorstellen dat sommige mensen daar meer moeite mee hebben. Als ik op vol volume in mijn uppie zit te spelen met mijn eigen geluid, dan is dat ook niet echt een feest, maar omdat ik mijn geluid moet instellen zoals ik het hebben wil gebeurt het nog wel eens dat ik dat toch even moet doen. En dan volgt de vernietigende blik. Echter, zodra het hele bandje speelt valt alles perfect op z'n plek. Er zit een hele mooie balans tussen de verschillende instrumenten.

En het is natuurlijk niet zo dat er helemaal geen laag in mijn geluid zit, dat zou gek zijn, maar de balans helt over naar de hoge zijde. En dat is prima.

Ondertussen heb ik het pedaaltje getest en, zoals ik had verwacht, bevalt ie me meer dan uitstekend. Maarrrrrrr...... ik heb 'm alleen nog maar in de default setting getest, op laag volume en op 9 volt. En ik verwacht dat er nog een klein beetje winst te behalen valt op met name die twee laatste puntjes. :)

vulvasonic
21 maart 2019, 16:04
Ik zit ook altijd te worstelen met de eq van die dingen.
Idealiter wil ik iets wat neutraal is en waar je zelf de voicing kan regelen, naar gelang situatie.
Veel drives beloven dat maar maken dat niet waar. Snap ik, hoe meer mids hoe amp vriendelijker.
Maar 'einschrankung' van de uitersten herzen maakt het geluid kleiner. Irriteert me.

De SL drive kan je met de dips nog redelijk recht curven maar snoept toch wel wat van de uiteinden af. Vergeet die marketing namen, dat slaat nergens op. Iets over de compressie wellicht wat een ander woord voor indigestie is.

Heel fijn.
De enige drive die default ECHT een rechte eq heeft is, op de Bad Cat 2tone na natuurlijk, de Dr.Z drive.
Of je daar heel erg blij van wordt is een ander verhaal maar dat is wel categorie borsthaar echte mannen.
Blijft behelpen. Dat gezegd hebbende:
Ik zou VOLMAAKT gelukkig kunnen worden met mijn Toneman Rangemaster als ie niet zo verdomde picky zou zijn op wat er voor en na hem staat. Hoe simpeler, hoe beter je toon, dat gaat voor mij op.
Neutraal. Is dat de politiek correcte term voor een 'transparante drive'? :D
Mijn Greer Amps Lightspeed die ik recentelijk heb gekocht is een pedaal dat wat dat betreft nog het meest in de buurt komt van wat ik daar onder zou verstaan. En nee, ik heb nog nooit een echte Klon Centaur getest....., maar (ik durf het bijna niet te zeggen) als ik een Klon Centaur hoor en vooral op de manier zoals ie doorgaans gebruikt pleegt te worden, dan begrijp ik de ophef niet zo. Ja...., klinkt waanzinnig voor een paar dingetjes bij gitaristen die heeeeeel anders spelen dan ik, zowel qua geluid als spel. Ik denk dat Stevie Ray Vaughan er heel blij mee zou zijn geweest. Maar jongens..... ik ben geen Stevie Ray Vaughan (niet doorvertellen!!!).

Ik zou ook dolgraag als een echte country chicken picker, gewapend met een telecaster, een Fender Vibrolux en een compressortje de strijd aangaan met alle grote jongens uit dat wereldje, maar..... ik kan er geen kloten van.

Gelukkig weet ik wat ik wil en wat ik kan en (het allerbelangrijkst!!!) ik weet heel erg goed wat ik NIET kan. En daar doe ik het mee. :D

Pepe
21 maart 2019, 18:41
Neutraal. Is dat de politiek correcte term voor een 'transparante drive'?

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat men met transparant bedoeld, ik denk meer in getallen en grafieken.
De Klon is (nagenoeg) recht zolang je de drive op nul houd maar de. eq zit gekoppeld aan de germanium (wat ik nooit begrepen heb maar ik heb ongelijk gezien zijn status).:D

vulvasonic
22 maart 2019, 00:00
Germanium..., nog zoiets. Ik ga er niet eens aan beginnen. Ze krijgen me niet zo gek!
Amalgaam transistortjes daarentegen....

Mitch
22 maart 2019, 11:55
Don't get me started :D Ik heb een goeie Klone en die is me heel wat waard. Zelf gebruik ik 'm als dirty boost, dus juist met net wat drive, geeft -ie ook iets meer laag, doet net iets in het mid. Zeker niet neutraal, maar wel degelijk subtiel. Wel afhankelijk van de amp of =ie heel tof is of niet. Op een Vox is -ie wel heel tof hoor vulv :mmmm:
Verder heb ik helemaal niets met SRV, go figure. Maar ik houd wel van een vette hap en dan is zo'n ding erg leuk. Met je mid/hoog fetish kun je rustig de andere kant opkijken :crazyhappy:

guitarkid2
22 maart 2019, 12:13
Germanium..., nog zoiets. Ik ga er niet eens aan beginnen. Ze krijgen me niet zo gek!
Amalgaam transistortjes daarentegen....
Mr wappie aan het woord
Met lego kun je alles maken :)
https://m.youtube.com/watch?v=PH2uj9bWfM4

vulvasonic
23 maart 2019, 03:07
Don't get me started :D Ik heb een goeie Klone en die is me heel wat waard. Zelf gebruik ik 'm als dirty boost, dus juist met net wat drive, geeft -ie ook iets meer laag, doet net iets in het mid. Zeker niet neutraal, maar wel degelijk subtiel. Wel afhankelijk van de amp of =ie heel tof is of niet. Op een Vox is -ie wel heel tof hoor vulv :mmmm:
Verder heb ik helemaal niets met SRV, go figure. Maar ik houd wel van een vette hap en dan is zo'n ding erg leuk. Met je mid/hoog fetish kun je rustig de andere kant opkijken :crazyhappy:
O, maar ik vind de Klon-achtigen zeker wel heel leuk, hoor! Alleen het gehype van een pedaal wat mensen ertoe beweegt om er meer dan €2.000,- voor te vragen of te betalen, dát is wat ik niet begrijp.
Ik heb best lang de EHX Soul Food op mijn bordje gehad (jaaaaaaaaa..., ik wéét dat ik die eigenlijk niet mag vergelijken, maar ik doe het stiekem tóch! :D ) en daar had ik best veel plezier van. Ik vond 'm het lekkerst op z'n onklonnisch, dus met een redelijke hoeveelheid gain en uiteraard veel mid-hoog. Op een Vox uiteraard. Ik heb ook nog wat andere Klon kloontjes getest en ze konden me allemaal wel bekoren, zelfs de Soul Food dus. Nu moet ik zeggen, nu ik de Greer Amps Lightspeed heb valt het kwaliteitsverschil met de Soul Food zo gigantisch op, dat ik 'm meteen van mijn plankie afgehaald heb. En ik was me ervan bewust, ook daarvoor al, je kunt best leuk spul voor weinig geld krijgen, maar uiteindelijk hoor je dat kwaliteitsverschil toch. En helaas heb ik nooit een echt goede Klon kloon getest, zoals de Rocket Archer, maar ik geloof niet dat ik 'm nu nog zal missen. Overigens was de keuze voor de EHX uit nood geboren. Ik ben blij dat ik nu, na zoveel jaar, eíndelijk weer wat meer te besteden heb. :)
Het verbaast me wel dat je schrijft dat de drive voor wat meer laag zorgt. Ik geloof je, maar het was mij nooit opgevallen.




Mr wappie aan het woord
Met lego kun je alles maken :)
https://m.youtube.com/watch?v=PH2uj9bWfM4
Ik kende 'm. En hier hebben hele volksstammen het dagelijks over. Mij interesseert slechts wat ik mooi vind. Wat er in zo'n doosje zit zal me worst wezen. Ik lach er altijd maar een beetje om. Ik weet nog dat Gibson enige jaren geleden ineens bumblebee resistortjes in hun Les Pauls gingen gebruiken. Betaalde je honderden euro's meer voor (ik vraag me sterk af of ik chargeer). Komt er zo'n wijsneus ineens uitleggen dat de huidige bumblebees slechts het uiterlijk hadden van de originele knapen. Zoiets was het toch? Heel de gitaristenpopulatie in rep en roer! :D