PDA

View Full Version : Suhr PT15 I.R.



Rogueny
29 januari 2019, 22:33
Ik was een tijd op zoek naar een attenuator met een aux in en headphone out optie. Na lang zoeken kwam ik tot de comclusie dat dit niet bestond. Laatst zag ik dit voorbij komen:


https://www.youtube.com/watch?v=NHcA_lYrxoo

Een buizenhead met digitale modelling. Heeft een aux in en headphone out. Daarnaast 3 verschillende kanalen met veel opties. Wat vinden jullie hier van? Zal sowieso moeten wachten tot de zomer, duurt nog even voordat ik er eentje kan gaan proberen. Ben echter wel heel bang dat dit ding een duur grapje gaat worden...

Buxtra
30 januari 2019, 09:30
Lijkt wel wat!

In de zomer krijg je vakantie geld als je in loondienst bent.

arjanb01
30 januari 2019, 09:33
Gave amp, maar ik vrees dat je vakantiegeld niet genoeg is. 😂

ateng
30 januari 2019, 10:05
Oeeh een hebbe dingetje :)

arjanb01
30 januari 2019, 11:09
Klopt, mooie amp die een oplossing biedt om stil te spelen live.
Maar ik ben bang dat deze amp minimaal 2500 gaat kosten exclusief speakercabinet. Jammer want wel heel interessant voor gitaristen die regelmatig optreden.

almarvk
30 januari 2019, 11:16
Een buizenamp met digitale modeling? Dat bestaat toch al jaren? Of zie ik iets over het hoofd.

miyaru
30 januari 2019, 15:56
Een buizenamp met digitale modeling? Dat bestaat toch al jaren? Of zie ik iets over het hoofd.

Nee I.R. is net iets anders.......

Rogueny
30 januari 2019, 16:24
2700 dollar... Janken... Zal dus rond de 2500 euro gaan kosten inderdaad, exclusief cab. Had gehoopt dat ie rond de 1800 euro zou wezen.

Eventjes off-topic, op een schaal van 1 tot 10, hoe boos wordt de gemiddelde vriendin wanneer je de romantische vakantie naar een ver oord cancelleld en het geld in een bodemloze hobby stopt? Pure nieuwsgierigheid. .. :D

tnijland
5 februari 2020, 21:52
Schopje naar 2020... Zijn er al mensen die de Suhr PT15 IR al eens hebben uitgeprobeerd?

Erik de Perik
5 februari 2020, 23:56
2700 dollar... Janken... Zal dus rond de 2500 euro gaan kosten inderdaad, exclusief cab. Had gehoopt dat ie rond de 1800 euro zou wezen.

Eventjes off-topic, op een schaal van 1 tot 10, hoe boos wordt de gemiddelde vriendin wanneer je de romantische vakantie naar een ver oord cancelleld en het geld in een bodemloze hobby stopt? Pure nieuwsgierigheid. .. :D

De Apenheul kan ook heel romantisch zijn hoor...! :ssh:

Ik denk dat je buiten mag slapen. :seriousf:

Alles van Suhr is duur lijkt het wel. Erg mooi altijd, maar zelfs tweedehands zelden voor een leuke prijs. Stond een tijdje terug een 'goedkope' Suhr strat op MP maar die vertrouwde ik niet. En op ebay achter een betaalbare Badger gevist.

2.700 USD wordt niet automatisch 2.500 EUR, denk maar eerder aan 3.100 EUR (https://www.thomann.de/nl/suhr_pt15_i_r._head.htm)

arjanb01
6 februari 2020, 06:36
Tsja Suhr. Er stond een strat met roasted rosewood neck op mp staan van hier iemand uit Zwolle. Was een mooie witte relic. Was iemand die ik nog nooit gezien had. Dus om 1850 aan iemand te geven die ik nooit gezien had vond ik ook niet vertrouwd.
Wel mooie gitaren, de amps vind ik minder bijzonder. Daar zijn net zo goede alternatieven voor.

Bates15
6 februari 2020, 11:32
Hook wizzard heeft ook ir mogelijkheden. Zelfde prijsklasse.

Da Vinci
6 februari 2020, 16:26
Tsja Suhr. Er stond een strat met roasted rosewood neck op mp staan van hier iemand uit Zwolle. Was een mooie witte relic. Was iemand die ik nog nooit gezien had. Dus om 1850 aan iemand te geven die ik nooit gezien had vond ik ook niet vertrouwd.
Wel mooie gitaren, de amps vind ik minder bijzonder. Daar zijn net zo goede alternatieven voor.

Ik neem aan dat je de gitaar eerst gaat testen toch? En dan zie je de gitaar en heb je de persoon ook gezien.
Ik heb mijn Suhr ook zo gekocht. Volgens mij nog redelijk in de buurt van Zwolle ook. En m’n andere gitaren ook op die manier, behalve mijn Gibson en ooit een Luke 3 via eBay.
Als je een beetje oplet kan je betrouwbaar en onbetrouwbaar nog steeds goed onderscheiden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
6 februari 2020, 16:31
Klopt, die Suhr had je van Daniël Mouthaan gekocht toch ?
Die is bekend in de muziekwereld dus die zou ik blind vertrouwen. Kwam uit Haaksbergen volgens mij. Is 1,5 uur van Zwolle 😉

Da Vinci
6 februari 2020, 16:33
Interessante versterker btw. Jammer dat er geen midi op zit. Lijkt me dan een ideale hybride setup met bijvoorbeeld een helix voor effecten en switching, zo via de tafel naar je IEM.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Da Vinci
6 februari 2020, 16:35
Klopt, die Suhr had je van Daniël Mouthaan gekocht toch ?
Die is bekend in de muziekwereld dus die zou ik blind vertrouwen. Kwam uit Haaksbergen volgens mij. Is 1,5 uur van Zwolle 😉

Ja van Daniël idd. Hele aardige man, maar ik kende ‘m niet. En idd uit Haaksbergen in de buurt van Zwolle ja ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

tnijland
12 februari 2020, 00:02
Tsja Suhr. Er stond een strat met roasted rosewood neck op mp staan van hier iemand uit Zwolle. Was een mooie witte relic. Was iemand die ik nog nooit gezien had. Dus om 1850 aan iemand te geven die ik nooit gezien had vond ik ook niet vertrouwd.
Wel mooie gitaren, de amps vind ik minder bijzonder. Daar zijn net zo goede alternatieven voor.

Je had hem rustig kunnen kopen want de verkoper is volgens mij wel heel betrouwbaar (heb er wel eens mee gehandeld). Heeft een succesvol eigen bedrijf en is in zijn spaarzame vrije tijd vooral behept met de aanschaf van interessante gitaren, boutique gear en versterkers.

Erik de Perik
12 februari 2020, 00:07
Je had hem rustig kunnen kopen want de verkoper is volgens mij wel heel betrouwbaar (heb er wel eens mee gehandeld). Heeft een succesvol eigen bedrijf en is in zijn spaarzame vrije tijd vooral behept met de aanschaf van interessante gitaren, boutique gear en versterkers.

Klopt maar dan moet je op je eigen gevoel afgaan en da's voor veel mensen best ingewikkeld. Liever gebukt gaan staan voor een winkel waar ze vaak komen voelt dan beter aan. :seriousf:

tnijland
12 februari 2020, 21:23
Hook wizzard heeft ook ir mogelijkheden. Zelfde prijsklasse.

Die is inderdaad ook gebaseerd op hetzelfde concept. Toch interessant om te zien dat er ook hybride oplossingen zijn.

dml
13 februari 2020, 15:45
Tsja Suhr. Er stond een strat met roasted rosewood neck op mp staan van hier iemand uit Zwolle. Was een mooie witte relic. Was iemand die ik nog nooit gezien had. Dus om 1850 aan iemand te geven die ik nooit gezien had vond ik ook niet vertrouwd.
Wel mooie gitaren, de amps vind ik minder bijzonder. Daar zijn net zo goede alternatieven voor.

Wat een vreemde redenering. 99 van de 100 aankopen (en verkopen) die ik via Marktplaats doe gaat via onbekenden, mensen die ik nog nooit gezien heb.
Als ik denk om welke Suhr het gaat, had je via vriend Google kunnen vernemen dat deze verkoper een staat van dienst in het muziekwereldje heeft waar menig gitaarnet-janker van mag dromen.

ateng
16 februari 2020, 15:40
Snap die beredenering ook niet helemaal want wat verwacht je dan van marktplaats? Ook al was het geen bekende gitarist dan alsnog test je de gitaar toch en google je van te voren wat info er over?