PDA

View Full Version : Snaren opberdoos



motorhan
26 januari 2019, 21:11
Hallo,

Ik zoek een opbergdoos waar de pakjes nieuwe snaren netjes in passen. hoeft geen deksel op. natuurlijk kan het in een kartonnen doosje maar ik vind het handig om ze een beetje gesorteerd te hebben voor de verschillende gitaren.
Ik heb altijd diverse verschillende setjes op voorraad en natuurlijk die ik eigenlijk nooit gebruik.

Ik ben dus benieuwd wat jullie daar voor hebben. met Google vind ik niks.
Gr
Han

arcane
26 januari 2019, 21:15
Je zoek skills zijn niet al te best ;) Zeker niet in het Engels geprobeerd?

https://string-box.com/pages/cases-for-guitar-strings-bulk-pack

Erik de Perik
26 januari 2019, 23:34
Not too shabby...... 119 USD voor een doosje van dolfijnenleer..... pfff

motorhan
27 januari 2019, 11:09
Je zoek skills zijn niet al te best ;) Zeker niet in het Engels geprobeerd?

https://string-box.com/pages/cases-for-guitar-strings-bulk-pack

Dat zegt mijn vrouw ook altijd, en mijn Engels is niet al te best, maar toch diverse termen in gegeven gewoon op Google en op muziekwinkel sites.
Maar bedankt voor je reactie daar kan ik wat verder mee. Maar nog niet helemaal wat ik zoek mag best iets minder lux zijn. Het gaat dus niet om mee te nemen maar gewoon thuis om ze overzichtelijk op te bergen en dat je meteen ziet welke je moet hebben dus zoals op sommige afbeelding met vakverdeling.
En zoals Erik opmerkt dolfijnen leer is voor mij iets overdreven ordinair plastic mag ook. en natuurlijk kan ik ook zelf iets maken van triplex.

Maar fijn dat jullie gereageerd hebben en wie weet wat er nog komt.
Gr
Han

Midwolda
27 januari 2019, 12:56
Een pakje snaren is iets kleiner dan een CD-doosje dus ieder CD opbergsysteem voldoet.
Of gewoon een Tupperware bakje, heb je ook in alle soorten, kleuren en maten.

D3nnis
27 januari 2019, 13:23
thuis om ze overzichtelijk op te bergen en dat je meteen ziet welke je moet hebben

Hoe veel verschillende soorten snaren heb jij dan eigenlijk?
Mijn klassieke, en steelstring akoestisch krijgen niet vaak nieuwe snaren, die setjes bewaar ik altijd in de koffer waar die betreffende gitaar in zit.

Voor de elektrische bewaar ik de snaren altijd in de doos waar ze in zitten, per 10 of 12 sets.

Erik de Perik
27 januari 2019, 13:32
Met een setje snaren naar de Action, HEMA, Blokker, Kwantum gaan om een doosje te vinden?

Schrevel
27 januari 2019, 14:04
Wetenschappelijk onderzoek wees uit dat de hoesjes-met-snaren net iets kleiner zijn dan een CD-doosje en net iets groter dan een bierviltje. Dientengevolge pasten ze niet in de CD-rekjes en de viltjeshouders.

Voorraaddoosjes zijn niet handig omdat je niet goed kunt zien wat er in zit en omdat wegens Murphy zal blijken dat je altijd het onderste setje snaren nodig hebt. Je moet dan elke keer het hele doosje omkeren.

arcane
27 januari 2019, 14:10
Is dit iets voor je?

https://www.alfred.com/alfreds-guitar-strings-storage-bin/p/99-42656/

Of anders zo'n cd etui, voor in de auto zeg maar.
https://www.bol.com/nl/p/hama-nylon-cd-tas-ruimte-voor-32-cd-s-zwart/1003004007100756/?Referrer=ADVNLGOO002013-G-47859163425-S-376492126956-1003004007100756&gclid=CjwKCAiAyrXiBRAjEiwATI95mbnKGWCSIPoAFMsQWXdl msgPxkmQ_xCrjh_FvTLBg6bTwibFT9eQfBoCWtcQAvD_BwE

Woml
28 januari 2019, 09:08
Ik heb ze in een kistje gestopt waar zo'n kerstpakket-wijnfles in heeft gezeten. Paar kartonnetjes er tussen als soort van tabbladen, werkt prima.

motorhan
28 januari 2019, 10:48
Ik heb ze in een kistje gestopt waar zo'n kerstpakket-wijnfles in heeft gezeten. Paar kartonnetjes er tussen als soort van tabbladen, werkt prima.

Dat is een goed idee, ik zal eens passen en het idee van met een pakje snaren naar de Action of ander winkel te gaan is ook een idee.

Ik heb gewoon een aantal setjes verschillende snaren voor de verschillende gitaren en de pakje met Bas snaren zijn natuurlijk veel groter maar daar heb ik er maar een paar van dus die doen niet mee in dit verhaal.

en ik was gewoon benieuwd wat voor creatieve oplossingen jullie allemaal hebben.

Ik wil zeker niet stapelen want dan moet je inderdaad de boel op zijn kop zetten en zie je ook zo niet meer wat je hebt. Dus rechtop met een tabblad er tussen van karton triplex o.i.d.

Zo'n mapje vind ik dan weer niks. maar ik heb genoeg suggesties gekregen allemaal bedankt daarvoor.
Gr
Han