PDA

View Full Version : opnemen :D



Clunk
5 augustus 2003, 18:18
oke, ik wil opnemen op mn pc..

nu vroeg ik me af, hoe dat zo makkelijk en goedkoop mogenljik kan,
en hoe nemen jullie eig op?

dus: wat heb ik nodig/kosten?

basswasp
5 augustus 2003, 18:33
Je mag weleens wat beter lezen wanneer anderen wat zeggen...

Pöl
6 augustus 2003, 12:01
Ik stuur m'n bassPOD in de mic in van m'n pc. Ik gebruik magix musicmaker om drums te programmeren (fruity loops is beter, maar teveel werk, ik speel bas :razz: ).
Ik neem al m'n sporen op door de tube preamp van BassPOD en gebruik daarvoor het zalig makkelijke, en toch leuke programma: magix audio studio deluxe

Ziezo, there you've got it

lupoloco
6 augustus 2003, 12:04
Ik stuur m'n bassPOD in de mic in van m'n pc. Ik gebruik magix musicmaker om drums te programmeren (fruity loops is beter, maar teveel werk, ik speel bas :razz: ).
Ik neem al m'n sporen op door de tube preamp van BassPOD en gebruik daarvoor het zalig makkelijke, en toch leuke programma: magix audio studio deluxe

Ziezo, there you've got it

mic-in? waarom niet line-in?

basswasp
6 augustus 2003, 12:16
Magix Audio Studio heb ik ook veel mee gewerkt, maar ondanks dat ik de originele, niet-gekopiëerde cd-rom gebruikte, begon dat ding toch te zeuren dat ik wel de originele cd moest gebruiken :evil:

Overigens is het programma wel wat slecht vertaald, mijn Nederlandse versie was voor de helft Duits... :-?

Pöl
7 augustus 2003, 15:46
Ik stuur m'n bassPOD in de mic in van m'n pc. Ik gebruik magix musicmaker om drums te programmeren (fruity loops is beter, maar teveel werk, ik speel bas :razz: ).
Ik neem al m'n sporen op door de tube preamp van BassPOD en gebruik daarvoor het zalig makkelijke, en toch leuke programma: magix audio studio deluxe

Ziezo, there you've got it

mic-in? waarom niet line-in?


Line in geeft minder goed signaal dan mic in op mijn pc

Anavrin
7 augustus 2003, 16:36
ik heb een goedkope mic voor m''n amp staan, en deze via m'n drumcomputer in de cpu. De drumcomputer maakt het mono signaal vd mic meteen stereo, zodat ik daar niks aan hoef te doen. Verder gebruik ik de gratis demo van Cool Edit Pro om alles goed op elkaar aan te laten sluiten en synchroon te laten lopen. Vanzelfsprekend gebruik ik de drumcpu voor de drumloopjes, en speel ik zelf de bas en gitaar.

telecastermaster
7 augustus 2003, 17:18
Bas => Midiman Audio buddy preamp => ART Leveler (Tube compressor) => Computer (dmv Cakewalk Pro Audio)

basswasp
8 augustus 2003, 16:12
Clunk postte dit in een andere topic, maar hier is de plaats voor Clunk's Opname Festijn dus daarom beantwoord ik hem hier.


oke, nu heb ik een probleem, alles staat aangesloten op cool edit.. ik heb kabel etc. ik hoor nu mn bas over de boxjes.. alleen als ik wil recorden bij cool edit dan zegt ie dat ie al aan het recorden is ofzo.. of een ander programma is bezig met recorden, maar die ken ik neit vinden... ken iemand mij helpen????
Waarschijnlijk heb je al een ander audioprogramma (bv. Zinf, Mediaplayer, Winamp, Quicktime, Magix Audio Studio, Realplayer etc.) aan staan, deze hoeft niet per sé op dat moment aan het opnemen of afspelen te zijn. Zoek dus even je tijdelijke geheugen na op elk audioprogramma dat er op dat moment in staat.

Clunk
8 augustus 2003, 17:05
hij heeft een input device error: het opgegeven apperaat word al gebruikt wacht tot het beschikbaar is, en probeer opnieuw..

ik kon bij mn systeembeheer geen progs vinden die aanstonden.. ik heb alles zon beetje uit geklikt, en nog zeurt ie :(

Jeremy B.
11 augustus 2003, 23:49
moet je ff je windowsmixer openen, dan op opties, eigenschappen, opnemen en OK klikken.

dan moet je LINE IN aanvinken en zodoende je inputniveau instellen!

J.