PDA

View Full Version : Voor de metalboyz - wauw WAUW!



Fusion
23 januari 2019, 09:43
Rivers of Nihil. Wat een pareltje. Wat een gedurfde soundkeuzes voor bas en gitaar. Een van de weinig metalbands waarbij intro's, tussentro's etc en 'andere instrumenten' wel werken, waarbij de synths echt perfect subtiel iets toevoegen, waarbij ze intelligente nootkeuzes combineren met heerlijke straightforward stukken die werken, zo zeg! Wat een sfeer!!!


https://www.youtube.com/watch?v=Zx-r8M6hMbk

Paul ST
23 januari 2019, 10:43
Klinkt wel als passend in mijn straatje, ga het vanavond ff checken.

Fusion
23 januari 2019, 11:01
Denk ergens tussen Gojira, Tesseract, Gojira, Devin, King Crimson, Opeth, (latere) Pink Floyd in een tech death jasje met af en toe een djenty of deathcore achtig uitstapje. Whatever. Lekkah!

Fusion
24 januari 2019, 13:13
Ben wel benieuwd Paul :) Uit eerdere berichten maak ik op dat wij qua smaak wel wat overlap hebben

Han S
24 januari 2019, 13:29
Mooi man. Je hoort ook in het begin even de gitaar alleen en dan hoor je geen echt laag en daarmee maak je ruimte voor de bas.

Veel metalgitaristen hebben een hele bak laag in hun geluid en daarmee krijg je problemen in de mix.

Fusion
24 januari 2019, 13:40
Mooi man. Je hoort ook in het begin even de gitaar alleen en dan hoor je geen echt laag en daarmee maak je ruimte voor de bas.

Veel metalgitaristen hebben een hele bak laag in hun geluid en daarmee krijg je problemen in de mix.
Oeh nou was t nog maar zo Han! De tijden dat de meeeste metalgitaristen nog balle... ehm laag in hun geluid hebben is wel een tijdje geleden ben ik bang. Zelfs de bassisten hebben dat niet meer. Het is nu de irritante kick drum die naast veel hoog click ook de meeste laag produceert.

Maar hier in deze mix is bovenstaande niet te extreem gelukkig en pakt t mooi uit vind ik.

Paul ST
24 januari 2019, 18:18
Koel muziekje! Sommige sax solo's moeten bij mij nog wel op de juiste plaats vallen, klinken nu nog wat misplaatst.
Wellicht dat dat na een paar luisterbeurten goed komt.

Wellicht is Horrendous - Idol ook wat voor je.
Toetsen zijn bij deze band wat subtieler.

FNaRK
24 januari 2019, 19:20
wellicht al bekend maar enigszins in hetzelfde stamien: Periphery

een wat toegankelijker nummer:

https://www.youtube.com/watch?v=rmtU2WJfPgU

Paul ST
24 januari 2019, 21:31
Bekend maar evengoed vet!

JGD
15 februari 2019, 15:51
Tsja, dit soort "Metal"......

Vreselijk.

Tis technisch, tis vast origineel, tis knap gespeeld.....
MAAR TIS NIET AGRESSIEF!!

Ik wil geen seconde een stoel pakken en iets stuk slaan.



DIT is Metal!! :blast:

https://www.youtube.com/watch?v=6c69S3pD8qI

Fusion
15 februari 2019, 16:00
Periphery gave riffs, kutzang.

Exodus, doe mij maar de oude albums. Van vroegah, toen was allus betuh.

Paul ST
5 juli 2019, 21:04
Het kwartje is bij mij gevallen voor wat betreft Rivers Of Nihil, geweldig!
Het is echt graven en spitten door alle releases heen maar af en toe komen er nog prachtplaten voorbij.

Fusion
5 juli 2019, 21:18
Kijk dat zijn berichten :)

Paul ST
10 juli 2019, 17:38
LP gekocht en 4 oktober naar live show in Haarlem Rivers Of Nihil + Black Crown Initiate, 2 vliegen in 1 klap.

Fusion
10 juli 2019, 17:43
I say! Daar wil ik misschien ook wel naar toe :) Hoewel t wel Dierendag is die dag en er misschien wel activiteiten zijn van de PvdD oid waaraan ik zou willen meedoen. Maar indien niet, zou t zeker kunnen dat ik je daar tref. Erg waarschijnlijk zelfs. Thahks voor de tip!

Paul ST
10 juli 2019, 18:00
Dieren zijn er op 5 oktober ook nog wel, bands zijn dan pleitte :-)

Fusion
30 juli 2019, 17:14
Ik zie vooralsnog nog geen dierendag initiatieven gepland staan. Als ik niet naar/in China ga/ben die dag kom ik denk ik wel. Live clips zien er veelbelovend uit. Strakke en intense live band

Paul ST
5 oktober 2019, 09:49
Poeh zeg, dat was de autorit vanuit het noorden dubbel en dwars waard.
Zelden zo'n intens metalavondje mee gemaakt.

Orbit Culture en Mol, prima opwarmers voor het dubbele hoofdgerecht.
Black Crown Initiate en Rivers Of Nihil hanteren min of meer dezelfde stijl. Behoorlijk vooruitstrevende death metal, niet de recht toe recht aan variant (Florida stijl) maar volgepropt met dynamiek. En dat is nou net wat mij bij dit soort bands aanspreekt. Snoeiharde momenten afgewisseld met sfeervolle ambiant-achtige passages. Weliswaar bevinden beide bands zich in hetzelfde subgenre, toch hebben beiden een herkenbare eigen stijl. Waar Black Crown Initiate de songs regelmatig van cleane vocalen voorziet, trekt Rivers Of Nihil een saxofonist (!) mee het podium op, prachtig.

BCI speelde een (te korte) set met oud en recent materiaal, er kwam zelfs een nieuw nummer voorbij.
RON speelde na 2 voorgerechtjes het gehele Where Owls Know My Name album, wat een hoogtepunt op zich is.
Topavond gehad.

Fusion
5 oktober 2019, 20:31
Wauw klinkt te gek man! Ik had even andere shizzle an mijn hoofd anders had ik je de hand kunnen schudden. Blij dat je hebt genoten