PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar! Eindelijk weer eens een Fender



BassAgent
22 januari 2019, 18:13
Ik ben een notoire twijfelkont als het over gitaren gaat: ik mag van mezelf maar 1 elektrische tegelijk hebben (hoewel ik ook wel vals gespeeld heb) en ik was mijn Squier Jazzmaster een beetje beu. En vorige week werd ik verliefd op deze bij nota bene Bax in Amsterdam (waar ik liever niet kom), dus heb ik snel mijn Jazzmaster verkocht en dankzij de Belastingdienst kon ik deze aanschaffen. Ik vind de kleur vet, hij klinkt vet en hij speelt als een trein. Liggen nu .009 snaren op, heb wel meteen een setje .010 meegenomen. Heel erg blij mee!

https://i.imgur.com/JpfSZqi.jpg

Moskie
22 januari 2019, 19:26
Altijd goed, die telecasters. Mooie kleur ook.

gitaarmike
22 januari 2019, 20:17
Mooi ding, congratz! Ik zou ook wel nog een mooie betaalbare tele willen voor erbij :)

D3nnis
22 januari 2019, 20:39
Aparte kleur, fancy, gefeliciteerd!

pasqual
22 januari 2019, 21:31
Mooi man! Burgundy Mist?

telerocker
22 januari 2019, 23:04
Yep burgundy mist, SAF telecaster. Mooie aanwinst :supercool:

BassAgent
22 januari 2019, 23:14
Neen, geen burgundy mist :) Het is een American Performer (wat ooit de Special was, de "betaalbare" USA lijn). Ik had geen zin om heel veel geld in een Professional of American Classic te steken en deze is echt te gek. Het is een kleur die lijkt op Burgundy maar dat is wat meer roze, dit is echt wat bruiner en heet volgens Fender "Penny".

pasqual
22 januari 2019, 23:42
Neen, geen burgundy mist :) Het is een American Performer (wat ooit de Special was, de "betaalbare" USA lijn). Ik had geen zin om heel veel geld in een Professional of American Classic te steken en deze is echt te gek. Het is een kleur die lijkt op Burgundy maar dat is wat meer roze, dit is echt wat bruiner en heet volgens Fender "Penny".

Ah....ook mooi:)
Leuke plank!

telerocker
23 januari 2019, 00:10
Het is lastig de kleur te raden met zulke lichtreflecties op een sparkling body. Blijft overigens een mooie kleur.

maxdb
23 januari 2019, 00:13
Ik vind 'm niet zo mooi, ik zie een tele liever wat ruwer, houtiger, doorleefder.
Maar ik kan me helemaal voorstellen dat als je er op speelt dat je er heel blij van wordt. Een tele is een leuk ding zeg ik als fervent strat speler. Maar ik ben sinds kort ook de les paul aan het ontdekken. Als je de karakteristieken van de verschillende gitaren leert kennen dan word het des te leuker eigenlijk. Vandaar dat je ooit in je leven een tele geprobeert moet hebben! :D
Veel plezier ermee!

Pepe
23 januari 2019, 00:15
Ik ken de F kleur als champagne sparkle

vulvasonic
23 januari 2019, 02:26
Ik vind 'm schitterend! Heeeeeerlijke plank om flink op z'n donder te geven. Setje .011 erop, misschien ooit iets betere PU's (als dat nodig is tenminste) en rammen!!! Ja man, hier word ik blij van. Gevaarlijk, want ik ken dat. Tele-GAS heet dat. Als ik zo'n periode heb ben ik niet meer te genieten. Het liefst had ik 40 telecasters, omdat ik iedere keer weer op nieuwe ideeën kom, meestal van esthetische aard. En dan te bedenken dat het eigenlijk met deze gitaar begon. Leo had nooit kunnen bevroeden dat 68 jaar nadat de eerste 'telecaster'/esquire/broadcaster van de band af rolde de vraag naar telecasters groter is dan ooit. Ongelooflijk, toch?

Gefeliciteerd ermee!!! :cheerup:

BassAgent
23 januari 2019, 08:40
Ik vind 'm niet zo mooi, ik zie een tele liever wat ruwer, houtiger, doorleefder.
Maar ik kan me helemaal voorstellen dat als je er op speelt dat je er heel blij van wordt. Een tele is een leuk ding zeg ik als fervent strat speler. Maar ik ben sinds kort ook de les paul aan het ontdekken. Als je de karakteristieken van de verschillende gitaren leert kennen dan word het des te leuker eigenlijk. Vandaar dat je ooit in je leven een tele geprobeert moet hebben! :D
Veel plezier ermee!
Dit is al de derde Tele in mijn leven: ik begon ooit met een Richwood Tele (goud logo, toch een kutding), heb ook nog zo'n Mexicaanse 72 custom (met Wide Range bucker in de hals) gehad en verder heeeel veeeel gitaren met singles gehad, behalve twee Les Pauls en een ES335. Maar dit halsje mensen, dit halsje.


Ik ken de F kleur als champagne sparkle
Is inderdaad lastig qua reflectie, maar in het echt is champagne echt anders: veel meer roze erin :) Deze is behoorlijk bruin, maar ligt best dicht tegen champagne aan.

jutter
23 januari 2019, 21:36
Smaakvol, gefeliciteerd!

Luke-wannabe
23 januari 2019, 22:37
Gaaaaf hoor!

pasqual
23 januari 2019, 22:48
Op deze foto zie je de kleur iets beter:

https://www.pmtonline.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/2400x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/6/6/66130-182246-fender-american-performer-telecaster-mn-penny-0115112384-4.jpg

Mooi hoor!!

vulvasonic
24 januari 2019, 01:13
Doet me erg denken aan de koperkleur, die Fender een tijdje als enige alternatief aanbood voor de AVRI 52' Telecaster, die normaal uiteraard slechts in Butterscotch Blonde te krijgen was.