PDA

View Full Version : Fender Modern Player Telecaster Plus



twoerd
21 januari 2019, 12:36
Mag ik jullie advies/inschatting? Een gebruikte Fender Modern Player Telecaster Plus, wel met wat butsjes volgens de verkoper. Denk dat ie voor zo'n 300 euro weggaat. https://link.marktplaats.nl/m1366603750

Wat ik zoek is een goede telecaster gitaar die lekker speelt, betrouwbaar is, en "alles kan". Ik ben geen telecaster-purist, wil er vooral gewoon pop en rock mee spelen in een coverbandje. Een Baja zou prachtig zijn maar 2x zo duur.

Napoje
21 januari 2019, 17:32
300€ lijkt mij idd een realistisere prijs dan de vraagprijs als er niet al te erge wear op zit.

telerocker
22 januari 2019, 00:19
Kijk ook eens naar London City. Vooral de vroege series tele's waren goed.

twoerd
22 januari 2019, 08:44
Dank voor de tip! Bedoel je daarmee de Comet Mk1? Als die goed zijn is dat echt een superkoopje. 175 euro tweedehands wauw! Ik wil best tot rond 1000 euro uitgeven aan een gitaar, maar ik weet ook dat je soms voor minder geld ook een prima keus kunt maken. Heb ook al ontdekt dat een Baja tweedehands een relatief hoge marktwaarde heeft dus als ik die wil kan ik misschien net zo goed voor een nieuwe gaan. Heerlijk dat wikken en wegen :)

Napoje
22 januari 2019, 11:56
Zo’n gewone tele is natuurlijk iets heel anders dan die modern player. Dat is een soort zwitzers zakmes in telecastervorm. Die met die comet vergelijken of een baja vergelijken is nogal appels/peren.

twoerd
22 januari 2019, 13:05
Zeker is een klassiek tele-type iets heel anders. Klinkt misschien beetje gek, maar van mij mag het een HSS zijn maar ook een SS. Ik denk namelijk dat ze beide breed genoeg inzetbaar zijn voor pop en rock. Waar het mij om gaat is vooral de prijs/kwaliteit verhouding van de pickups en de hals. Wat dat betreft neig ik naar een Baja. En ja ik moet ze zelf uitproberen.

telerocker
22 januari 2019, 17:20
Zeker is een klassiek tele-type iets heel anders. Klinkt misschien beetje gek, maar van mij mag het een HSS zijn maar ook een SS. Ik denk namelijk dat ze beide breed genoeg inzetbaar zijn voor pop en rock. Waar het mij om gaat is vooral de prijs/kwaliteit verhouding van de pickups en de hals. Wat dat betreft neig ik naar een Baja. En ja ik moet ze zelf uitproberen.

De Baja heeft een wat dikkere dan standaard neck. Als je dat ligt geen probleem. Wat betreft de Comet: leuke tele's voor dat geld en voldoende gitaar om te upgraden indien gewenst.

AoDf
23 januari 2019, 06:40
De Baja heeft een wat dikkere dan standaard neck.

Precies om die reden heb ik destijds mijn Baja weggedaan. Kon aan de hals niet wennen, volgens mij was het een V-vorm. Maar goed, dat voel je snel genoeg als je er een in je handen hebt.

Kim Wilson
23 januari 2019, 07:31
Precies om die reden heb ik destijds mijn Baja weggedaan. Kon aan de hals niet wennen, volgens mij was het een V-vorm. Maar goed, dat voel je snel genoeg als je er een in je handen hebt.
Juist daarom hou ik van mijn Baja. Veel hout, dat hoor je terug, en ik vind het lekker vastgrijpen.

twoerd
23 januari 2019, 08:30
Ik ga op zoek naar een Baja die ik kan uitproberen.

twoerd
28 januari 2019, 15:54
Inmiddels ben ik een blije bezitter van een Fender Baja FSR white blonde MN. Die hals is weliswaar dikker dan die van mijn andere gitaren, maar ik heb altijd akoestisch gespeeld en mogelijk is het daarom dat ik het allemaal reuze vind meevallen met die dikte. Gewoon beetje wennen zoals altijd. Het geluid..... zo mooi! Nu heb ik geen humbucker maar de Baja is veelzijdig genoeg. Je kunt de twee elementen parallel of serieel selecteren, en ook nog uit fase. Ik ga ervan uit dat ik hiermee elke stijl wel kan coveren.

Tupelo
28 januari 2019, 18:42
Fotootje dan maar ?

telerocker
28 januari 2019, 22:45
Gefeliciteerd Twoerd. Dat is een mooie tele for sure. Pics or it didn't happen ;)

twoerd
29 januari 2019, 08:32
https://pbs.twimg.com/media/Dx7mAUKX4AMJBDk.jpg:large

Kim Wilson
29 januari 2019, 10:11
Nice one! Fijne gitaren, ik heb de mijne al ruim 11 jaar. Veel plezier ermee!