PDA

View Full Version : Losing my religion.



MarkS
20 januari 2019, 16:50
Kan best dat ik soortgelijks al jaren eerder heb gepost.
Hoop voor jullie dat jullie het niet herkennen.
Ik vind er geen lol meer aan eerlijk gezegd.
Mijn gitaarperiode kent 2 momenten, van 14 tot pakweg 22, van 27 tot heden (almost 50).
In de eerste periode alleen maar bezig met, gitaar als verlengd kledingstuk, altijd bezig, op schoot voor de TV, zelfs mee naar het schijthuis. Amper ambitie of doel, maar wel gewoon plezier ervan.

Hoe anders in periode 2, en zeker de laatste 3 jaar. Regelmatig geswitched van gear (op zich wel leuk), maar de laatste tijden... Ik raak het spul niet meer aan. Koop ik weer een pedaaltje, ff inprikken of het werkt, kwartiertje pielen, en klaar ermee.

Ik heb denk ik een leuke set qua gitaren/amp/fx, binnen handbereik, maar doe er de laatste tijd echt geen fuck mee.
Katrol met verlengsnoer uitrollen is al een barrière. Het zou schelen als ik samen met anderen zou kunnen spelen, ms is dat een stimulans, maar het komt er gewoon niet van.

Nu (her)kent iedereen wel een momentje dat je jezelf niet verder ontwikkelt in je spel enzo. Hoort erbij, en komt meestal wel weer goed. Maar in mijn geval...
Ik denk echt dat ik er wel zo'n beetje klaar mee ben. Het gaat me nog niet eens om wat ik evt zou kunnen doen met het geld als ik alles verkoop. Maar ik ben wel in staat om langzamerhand de hele zooi er uit te flikkeren.

Wie herkent dit en hoe ga je er mee om?

MarkS
20 januari 2019, 16:58
Soms denk ik wel eens, wat als ik meer structuur zou aanbrengen, dagelijks een (half) uurtje spelen, embedden as a daily routine. Net als een sportschool abbonementke, geen zin, toch maar doen, and in the end it will pay off somehow..

Fusion
20 januari 2019, 17:21
Ben er 15+ jaar tussenuit geweest nu nog steeds perioden van geen zin. Bandje kan wonderen doen

Fobo
20 januari 2019, 17:25
Herken het helemaal. Heb na zo'n vier jaar niks - écht helemaal niks - doen (band hield op) nu weer de gitaar opgepakt. Had volstrekt geen inspiratie meer. 'n Vriend raadde me aan om mee te spelen met filmpjes op You Tube, en dan vooral songs die je daarvoor nog nooit gespeeld had. Even uit de comfort-zone dus... Werkte bij mij als een malle; nagenoeg elke dag zo'n uur aan het rommelen. Techniek weer ophalen, hals opnieuw leren kennen. Viel wel even tegen, maar het gaat alweer beter...
Doen, zou ik zeggen.
Nu!!!

arjanb01
20 januari 2019, 18:07
Ik weet niet wat ik zou doen als ik 50 ben.
Ik denk sowieso geen band meer. Al mijn elektrische spul verkopen en weer terug waar het op mijn 10e mee begon: akoestisch spelen. Ik denk dan vooral fingerstyle.

D3nnis
20 januari 2019, 18:17
Wie herkent dit en hoe ga je er mee om?

Zeker herkenbaar.
Mijn bandje is op dit moment inactief, wat er voor zorgt dat ik ook vaak gewoon geen zin heb om gitaar te spelen. Dood spoor en zo, geen doel.
Ik merk dat andere dingen dan ook sneller prioriteit krijgen, wat er weer voor zorgt dat je nóg minder speelt.
Als ik toen ik 20 was een week niet speelde, dan speelde ik een half uurtje en ben ik weer op (mijn beperkte) niveau.
Als dat nu gebeurt heb ik eigenlijk wel een paar uur nodig. Motiveert ook niet echt.
In mijn geval moet ik gewoon een bandje of gitaarles hebben als stok achter de deur.
Stok achter de deur klinkt heel zwaar, maar dat valt wel mee, het is niet dat ik er niks meer aan vind, maar zeker met kinderen schiet het op.eoa manier er gemakkelijker bij in (ook al liggen ze om 20:00 op bed).

telerocker
20 januari 2019, 18:23
Herkenbaar Mark. Ik heb ook wel eens op dat punt gestaan nadat twee van mijn bands ermee stopten. Gelukkig voor mij wordt er doorgaans net op tijd gebeld. Naast wat losse projecten zit ik nu weer in een goedlopende classic rock band en we zijn ook een retecommerciële disco/funkband aan het opzetten. Ik moet dus veel nummers uitzoeken en zo krijg ik er weer zin in. Ik kan me heel goed voorstellen dat als je geen direct doel hebt, de gitaar in de koffer blijft. Wat Fobo zegt, werkt bij mij wel: meespelen met Youtube. Ik vind de video's van bijv. Tim Pierce altijd aardig en inspirerend. Eigen muziek schrijven is wellicht ook een remedie. Mijn eerste zes, zeven bands was eigen materiaal. Ik speel nu met name in coverbands omdat je daarmee toch meer optredens krijgt. Maar soms jeukt het wel, eigen muziek maken, het bandproces, daar krijg ik positive vibes van.

MarkS
20 januari 2019, 18:37
Na al die jaren kan ik er nog steeds geen ene moer van, dus dat helpt opk niet echt mee..

MarkS
20 januari 2019, 18:39
Verlies me ook vaak ik gear.
“Als ik dit heb dan kan ik wel”..
Gebeurt vervolgens dus niet.

Duhsjaak
20 januari 2019, 18:39
Ik heb het boek L = liefde, van Mark Mieras. De man heeft het onmogelijke gedaan. Een wetenschappelijk onderwerp (hoe werken je hersenen) in een handzaam en bijzondere practisch boek geprakt. Dat ook nog eens leest als een trein.
Wat gebeurt er als je happy bant?
Wat gebeurt er als je verliefd bent?
En zo door, en zo door
Bovendien een bijzonder duidelijke beschrijving van alle stofjes die de stemmingenteweeg brengen. Een soort dope, die jezelf maakt.

Het is niet helemaal toevallig dat ik iedere dag om 6 uur mijn hok inga om een lied te maken. Vind ervan wat je wil ( van mijn liedjes - op sounds en op je eigen songteksten, pakweg 200 tot 260 per jaar dus iedere dag dat ik thuis ben ) maar ik ken niet zo heel veel mensen die er net zoveel plezier in hebben als ik. Mijn hersenen zijn volledig getraind op de influx van alle happy hormonen. Ramones en hormones, Daar in zit niet veel verschil.

Niet om op te scheppen, maar als aanmoediging om het ook eens op een andere manier te proberen.
Ik weet niet meer wie het was die zei dat diegene die wacht op inspiratie wel een ..... moest zijn. Weet niet wie en exact wat, maar daar kwam het op neer.

En zo zit het leven in elkaar. Wachten tot je inspiratie krijgt voor turnen? De 42 km hardlopen doe je niet om de pijn, meestal. Dat doe je voor de happy hormones.

Mijn idee: maar niet meer dan dat; het is geen wet, denk er eens over.....
Geen wonder dat je geen oog dicht doet!
Vriendelijke groet, Gus

MarkS
20 januari 2019, 18:42
Bijvoorbeeld, ik koop een Boss RC30, kan ik partijen opbouwen, mezelf begeleiden, zelfgemaakte drumtracks als mp3 inladen...
Nog niks mee gedaan.

MarkS
20 januari 2019, 18:44
Kwartiertje mee rammen op ‘80s hardrock LP, that’s about it. Is het wee mooi geweest. Al 30 jaar in die riffs blijven hangen.

MarkS
20 januari 2019, 18:46
Goed punt Duhsjaak. Focus, structiur, regelmast, discipline. Voor mij op dit moment 4 te hoge hindernissen.

MarkS
20 januari 2019, 18:52
Bandje zou leuk zijn. Maar leeftijdsgenoten zijn muzikaal doorgaans een stuk verder. Aansluiten bij een club jonge honden vol élan en dromen.. en alle tijd voor hobby en slambitie, nog niet gebonden aan of gehinderd door verplichtingen, verantwoordelijkheid voor kinderen etc. daar voel ik me net weer te oud voor, voelt toch wel een beetje als de boot gemist of zo.

D3nnis
20 januari 2019, 19:09
Kwartiertje mee rammen op ‘80s hardrock LP, that’s about it. Is het wee mooi geweest. Al 30 jaar in die riffs blijven hangen.

Dat is toch niet erg?
Met 80's hardrock/metal kun je (technisch) genoeg vooruit zou ik zeggen?

Pepe
20 januari 2019, 20:12
Ik denk wel eens, wanneer houd het op
Ik heb een rits ongeopende boeken die mij al jaren aanstaren en net weer een boek van Heitor Villa-Lobos bestelt
terwijl het Notenbuchlein van Anna Bach nog onderweg is
allemaal met het idee dat al die mooie uurtjes op je liggen te wachten
zoals een wijnproever aan zijn wijnkelder denkt
maar goed, als ik op een dag wakker wordt en de hele zooi me gestolen zou kunnen worden
is er ruimte voor iets anders
ik heb al enorm veel ideeën
niet allemaal even bruikbaar maar dat gaan we dan dus uitvinden.

Duhsjaak
20 januari 2019, 20:21
Ik denk wel eens, wanneer houd het op
Ik heb een rits ongeopende boeken die mij al jaren aanstaren en net weer een boek van Heitor Villa-Lobos bestelt
terwijl het Notenbuchlein van Anna Bach nog onderweg is
allemaal met het idee dat al die mooie uurtjes op je liggen te wachten
zoals een wijnproever aan zijn wijnkelder denkt
maar goed, als ik op een dag wakker wordt en de hele zooi me gestolen zou kunnen worden
is er ruimte voor iets anders
ik heb al enorm veel ideeën
niet allemaal even bruikbaar maar dat gaan we dan dus uitvinden.

Fantastisch!
Nooit klaar met ‘spelen’.
Pet af! Altijd, zei Karel A., blijven vragen: wat zou een kind hebben gedaan? En dan dat doen. Er is niets zo treurig als een leeg notitieblok of lege boekenplank. Een kwestie van hoe je de zaken organiseert.

Vriendelijke groet, Gus

Plant
20 januari 2019, 22:34
We zijn even oud (almost 50 lees ik).

Ook ik heb een periode gehad dat ik he-le-maal niks deed (tussen pakweg 30 - 35).

Motivatie zit idd in het samen spelen. Ook voor mij geldt: geen doel = geen gitaar aanraken. Hoeft niet hoogdravend te zijn. Zelf speel ik alleen nog akoestisch en pretentieloos in een folkbandje (moet je liggen natuurlijk) en dan nog beland ik per ongeluk weleens op een podium. Over niveau zal ik het maar niet hebben, maar tot nu toe ben ik nooit bekogeld :)

Daarbij komt - en dat mis ik in je verhaal - het hebben van een andere uitlaatklep. Heb je ook nog andere liefhebberijen waarin je wel je ei kwijt kunt? Steek dan lekker daar je tijd in. Doe ik ook. Zo nee, dan komt het wel erg troosteloos over.

Alles verkopen zou ik niet doen, zeker als het niks oplevert en je het geld niet nodig hebt. Hou een set-up en hou het ook 'speelklaar' om een drempel tegen te gaan. Hier staat ook een versterker in de woonkamer die nog zelden aan staat, maar als ik iets wil hoef ik alleen in te pluggen en niet van alles bij elkaar te zoeken. Nu woon ik alleen en dan is dat makkelijk gezegd en gedaan, heb je nog huisgenoten dan wordt zoiets al gauw uit de woonkamer verbannen.

Erik de Perik
21 januari 2019, 00:24
Kwartiertje mee rammen op ‘80s hardrock LP, that’s about it. Is het wee mooi geweest. Al 30 jaar in die riffs blijven hangen.

Misschien is het wat om eens iets totaal anders te gaan spelen? Quia muziek dan hè, niet dat je je ineens op de trombone moet gaan toeleggen.
Ik heb het zelf ook een tijdje gehad. Jarenlang gespeeld, altijd op één gitaar en eentje als reserve en één setup. In between bandjes een tijdje vrij weinig gedaan, maar wel een stel gitaren, versterkers en andere apparatuur erbij gekocht. Kreeg toen de tip om toch maar weer eens te gaan spelen ipv te verzamelen. :D

vulvasonic
21 januari 2019, 03:09
Ik herken er heel veel in. Ik wil veel meer dan ik daadwerkelijk doe en ook ik blijf hangen in spullen kopen in de hoop dat ze me beter maken en dat ze me het plezier teruggeven, maar dat gebeurt nauwelijks. En de reden is niet veel anders dan de jouwe. Ik mis de uitdaging, ik zit gevangen in een situatie waarin ik niet meer de aansluiting kan vinden met de 'echte jongens' (ondermeer vanwege mijn hersentjes, maar ook vanwege mijn te kleine netwerkje dat in 5 jaar tijd gigantisch geslonken is) en waarin de dingen die ik doe me te makkelijk afgaan (frustratie speelt hier ook een rol). Verder ben ik een doemdenker. En dat combineert niet lekker met een ander deel van mijn persoonlijkheid. Ik heb ontdekt dat ik enorm hard werk als ik weet dat het ergens om gaat (goede band, veel optredens, opnames, liefst eigen materiaal...), maar als ik moet schrijven, wat mijn allergrootste passie is, terwijl er nog geen band is om voor te schrijven, geen optredens in het vat en geen idee ook hoe dit alles te realiseren, dan doe ik helemaal niets meer. Het is idioot, maar ik denk echt dat het zo werkt.
Ik heb vroeger onder bijna vergelijkbare omstandigheden wél heel veel geschreven, maar toen had ik ook een leeftijd waarop ik dacht 'ik ga die band krijgen en ik krijg die plantendeal en ik ga die optredens krijgen!' Maar nu voel ik me vaak al zo oud dat ik denk dat ik echt met het laatste stukje van mijn leven bezig ben. Letterlijk. Niet iets om vrolijk van te worden.

En toch..., toen ik na dat hersenbloedinkje er ineens geen kloten meer van kon, heb ik even overwogen om alles te verkopen en me dan maar ergens anders op te richten. Maar... muziek was en is mijn leven. Alles wat ik heb gedaan in mijn leven heb ik gedaan met dát feit in mijn achterhoofd. Mijn spullen verkopen staat gelijk aan mijn leven verkopen. En dus ga ik door. Soms word ik er moedeloos van, maar ik blijf een dromer.

Misschien moeten we samen af en toe eens sparren. Ook dat is iets wat ik eigenlijk altijd wel gemist heb. :)

MarkS
21 januari 2019, 04:56
We zijn even oud (almost 50 lees ik).

Ook ik heb een periode gehad dat ik he-le-maal niks deed (tussen pakweg 30 - 35).

Motivatie zit idd in het samen spelen. Ook voor mij geldt: geen doel = geen gitaar aanraken. Hoeft niet hoogdravend te zijn. Zelf speel ik alleen nog akoestisch en pretentieloos in een folkbandje (moet je liggen natuurlijk) en dan nog beland ik per ongeluk weleens op een podium. Over niveau zal ik het maar niet hebben, maar tot nu toe ben ik nooit bekogeld :)

Daarbij komt - en dat mis ik in je verhaal - het hebben van een andere uitlaatklep. Heb je ook nog andere liefhebberijen waarin je wel je ei kwijt kunt? Steek dan lekker daar je tijd in. Doe ik ook. Zo nee, dan komt het wel erg troosteloos over.

Alles verkopen zou ik niet doen, zeker als het niks oplevert en je het geld niet nodig hebt. Hou een set-up en hou het ook 'speelklaar' om een drempel tegen te gaan. Hier staat ook een versterker in de woonkamer die nog zelden aan staat, maar als ik iets wil hoef ik alleen in te pluggen en niet van alles bij elkaar te zoeken. Nu woon ik alleen en dan is dat makkelijk gezegd en gedaan, heb je nog huisgenoten dan wordt zoiets al gauw uit de woonkamer verbannen.

Andere hobby’s zijn koken, tuinieren, motorrijden. Laatste 2 staan nu ook uiteraard op een laag pitje.

Bijna al mijn gear is 2e hands, ik zou er amper iets op verliezen.

MarkS
21 januari 2019, 05:17
Misschien is het wat om eens iets totaal anders te gaan spelen? Quia muziek dan hè, niet dat je je ineens op de trombone moet gaan toeleggen.
Ik heb het zelf ook een tijdje gehad. Jarenlang gespeeld, altijd op één gitaar en eentje als reserve en één setup. In between bandjes een tijdje vrij weinig gedaan, maar wel een stel gitaren, versterkers en andere apparatuur erbij gekocht. Kreeg toen de tip om toch maar weer eens te gaan spelen ipv te verzamelen. :D
Genre maakt niet zoveel uit eigenlijk. Heb vroeger een reggae periode gehad, gezellig, maar niet echt een idioom waar veel uitdaging in zit. Paar jaar terug rockabilly/psychobilly fase gehad, leuk om naar te luisteren, maar ook hier qua spelen weinig joy in gevonden.

Ik had halverwege jaren 90 een complete MIDI/recording studio, sequencer/synths/modules/sampler, HD recorder, mics, iso cab.
Laatst weer even met de gedachte gespeeld. Dat is iets wat je juist prima in je eentje kunt doen, urenlang en hele nachten mee bezig zijn als je wilt.

Drumstel om me op uit te leven ms ook leuk maar thuis niet te doen.

MarkS
21 januari 2019, 05:23
Maar... muziek was en is mijn leven. Alles wat ik heb gedaan in mijn leven heb ik gedaan met dát feit in mijn achterhoofd. Mijn spullen verkopen staat gelijk aan mijn leven verkopen. En dus ga ik door. Soms word ik er moedeloos van

Dat lijkt me dus veel lastiger. Jij leefde/leeft er voor. Ik deed het maar een beetje erbij. Bij mij is geen man overboord als het stopt..

Ik denk gewoon dat muziek maken in het algemeen me niet meer boeit.

MarkS
21 januari 2019, 05:25
Video filmen en fotografie is ook zo’n ondergesneeuwde vergeten hobby. Terwijl ik het spul zo uit de kast kan trekken.

MarkS
21 januari 2019, 05:34
Maar nu voel ik me vaak al zo oud dat ik denk dat ik echt met het laatste stukje van mijn leven bezig ben. Letterlijk. Niet iets om vrolijk van te worden.

Ms speelt dit ook bij mij. Sinds “het Grote Akkefietje” 4 jaar terug is het perspectief veranderd. Het zou in de meeste gevallen einde verhaal zijn geweest, en daar ging ik eigenlijk ook van uit.
Sindsdien heb ik soms het gevoel een beetje doelloos rond te dwalen in bonustijd. Vele anderen zouden met hernieuwde gretigheid en dankbaarheid zich op die herkansing storten, ik geloof het allemaal wel zo.

Harald
21 januari 2019, 08:48
Hardstikke leuk, en leuke band, en ja, dat dwingt je om aan de bak te gaan. Tenminste als het geen repertoire is dat je zonder oefenen ook wel kunt spelen. Tegelijkertijd levert het ook vrijwel zeker gedoe met mensen op.

Toen we naar Epe zijn verhuisd zat ik weer eens zonder band. Maar goed, ik ben op een oude klassieke begonnen ooit, en een jaar later kwam er een elektrische bij. Fingerstyle ben ik altijd blijven doen. Eenmaal zonder band, een goede klassieke gitaar gekocht (nou ja, een goede studiegitaar van zo'n 2000 gulden toen) Die was zoveel beter dat ik mijn relatief zwaar spelende Washburn (van de clip van Country Poem) niet meer aanraakte. 5 jaar eigenlijk alleen klassiek gespeeld. Op een gegeven moment ook een goede steelstring gekocht zodat ik dat ook weer ging doen. Rolde vervolgens weer in het elektrisch gitareren doordat ik nav een akoestisch optreden ergens gevraagd werd om mee te doen...

Niet spelen is eigenlijk gewoon ondenkbaar.

Qua band, zonder band kun je ook van alles doen. Dat is als het op speltechniek aankomt doorgaans gelijk een behoorlijk stuk uitdagender. Zelfs een nummer als Some Skunk Funk heb ik er een stuk sneller inzitten dan het gemiddelde fingerstyle arrangement. ALs de kick juist het samenspelen is, kun je altijd nog sessies aflopen.

Harald
21 januari 2019, 08:53
Video filmen en fotografie is ook zo’n ondergesneeuwde vergeten hobby. Terwijl ik het spul zo uit de kast kan trekken.Had een aantal posts gemist... Hier zit ook nog best een goede combi. Genoeg bandjes die best wat beter promotiemateriaal kunnen gebruiken, dan een filmpje dat iemand met zijn telefoon heeft gemaakt van je gig, net tijdens dat ene nummer dat niet zo lekker liep, en dat nu uiteraard op facebook staat :D Is me gisteren nog overkomen. Gelukkig hebben we zelf ook meersporenopnames mee laten lopen en is een kennis van de saxofonist videohobbyist.

Heb je wel het bandjes gebeuren, maar zonder repetities, en zonder oefenen.

Kim Wilson
21 januari 2019, 10:08
Het valt of staat denk ik met een bandje met gelijkgestemden. Er zijn genoeg midlife-rockers met niet heel veel tijd en ambitie, die graag een paar keer per maand willen oefenen en zo af en toe eens optreden. Punt is dat de momenten dat het allemaal goed samenvalt best wel schaars zijn. Ik heb al wat formaties achter de rug, en ik heb met twee bands (waaronder de huidige) echt het idee dat alles lekker klopt. Verder doe ik vooral projectjes, paar keer oefenen en eenmalig optreden, dan komt er ook nooit de sleur in. Nadeel is dat je niks opbouwt, maar je leert wel heel veel.

Fobo
21 januari 2019, 10:17
Al 30 jaar in die riffs blijven hangen.

Dat bedoelde ik dus met meespelen op You Tube: zoek voor jou aansprekende muziek - maar die je zelf nog niet eerder hebt gespeeld - en ga daar mee meespelen. Niet iets met de standaard rock-riffs; kom uit je comfort-zone. Probeer eens fusion en/of jazz,

Kim Wilson
21 januari 2019, 10:23
Dat bedoelde ik dus met meespelen op You Tube: zoek voor jou aansprekende muziek - maar die je zelf nog niet eerder hebt gespeeld - en ga daar mee meespelen. Niet iets met de standaard rock-riffs; kom uit je comfort-zone. Probeer eens fusion en/of jazz,
Dat werkt IMO alleen maar als je een doel hebt. Ik kan dat ook niet, als je het niet ergens voor doet voelt het toch allemaal wat zinloos. Ik ervaar het zo dat je een uitdaging moet hebben, dat je geïnspireerd en gemotiveerd wordt omdat je iets wil bereiken. Zonder optredens of überhaupt repetities heeft het geen nut. En blijf je idd hangen in die aloude riffs. Althans, ik wel.

Schrevel
21 januari 2019, 10:28
Ik kijk graag animeseries (Japanse tekenfilms). En om iets te doen te hebben tijdens het kijken pak ik een gitaar. Dit winterseizoen volg ik 11 series x 24 minuten = ruim 4 uur gitaarpielen per week.

D3nnis
21 januari 2019, 10:29
Dat heb ik bv ook met bandjes die wel willen repeteren maar geen optredens willen. Werkt voor mij ook niet fijn. Repeteren vind ik helemaal prima, maar toewerken naar niks, nee, dat vind ik niks.

Fobo
21 januari 2019, 10:29
Als ik het zo lees, lijk je helemaal nergens zin meer in te hebben, zelfs niet in het leven zélf. Kan het zijn dat je je "akkevietje" (what ever - hoewel ik vermoed wat het is) (nog) niet hebt verwerkt? Of ben je - gezien je leeftijd - in de penopauze aangeland (niet grappig bedoeld); ik heb in die periode ook een tijd lang helemaal nergens zin in gehad.
Zoals ik al eerder schreef, heb ik - tot ik recentelijk weer ben begonnen - ook zo'n vier jaar geen muziek gemaakt. Dat voelde uiteindelijk ook als een last, omdat ik vond dat ik wél zin moest hebben. Uiteindelijk komt er dan toch iets 'aanwaaien' waardoor ik het weer oppakte.
Gun jezelf de tijd (en de zin) om daar ook op te wachten.

Kim Wilson
21 januari 2019, 10:36
Dat heb ik bv ook met bandjes die wel willen repeteren maar geen optredens willen. Werkt voor mij ook niet fijn. Repeteren vind ik helemaal prima, maar toewerken naar niks, nee, dat vind ik niks.
Repeteren is wat mij betreft ook een noodzakelijk kwaad. Regelmatig eenmalige projectjes gedaan en met twee keer oefenen een optreden doen en klaar. Dat vind ik heerlijk. Dat geklooi elke week in een oefenruimte, zonder doel, nee, dan heb ik wel andere dingen te doen.

Fobo
21 januari 2019, 10:41
Dat werkt IMO alleen maar als je een doel hebt. Ik kan dat ook niet, als je het niet ergens voor doet voelt het toch allemaal wat zinloos. Ik ervaar het zo dat je een uitdaging moet hebben, dat je geïnspireerd en gemotiveerd wordt omdat je iets wil bereiken. Zonder optredens of überhaupt repetities heeft het geen nut. En blijf je idd hangen in die aloude riffs. Althans, ik wel.


Mijn primaire uitdaging was - hoe dan ook - weer gitaar te spelen. Ben het niet met je eens dat het zonder optredens/repetities geen nut heeft.
Ik heb thuis redelijke hobby-opnameshizzle, en een vriendenkring waar de nodige herriemakers in zitten. Daarnaast heb ik een uitnodiging om zo af en toe (dus niet structureel) eens met een jazz-trio mee te spelen (wat ik nu om voor de hand liggende reden nog niet durf).
Ik ben niet meer op zoek naar een 'vaste' band en reguliere optredens (kan ik fysiek ook niet meer opbrengen).
Voorheen speelde ik alleen nog 70-er-jaren-herrie, en daar ben ik wel klaar mee. Heb vroeger ook wel jazz gespeeld; probeer nu een beetje een tussenweg te vinden. Dat is nu mijn uitdaging.

MarkS
21 januari 2019, 10:44
Dat bedoelde ik dus met meespelen op You Tube: zoek voor jou aansprekende muziek - maar die je zelf nog niet eerder hebt gespeeld - en ga daar mee meespelen. Niet iets met de standaard rock-riffs; kom uit je comfort-zone. Probeer eens fusion en/of jazz,
Hoewel technisch natuurlijk wel interessant, maar beide soorten heb ik helaas helemaal niets mee.

Kim Wilson
21 januari 2019, 10:49
Mijn primaire uitdaging was - hoe dan ook - weer gitaar te spelen. Ben het niet met je eens dat het zonder optredens/repetities geen nut heeft.
Ik heb thuis redelijke hobby-opnameshizzle, en een vriendenkring waar de nodige herriemakers in zitten. Daarnaast heb ik een uitnodiging om zo af en toe (dus niet structureel) eens met een jazz-trio mee te spelen (wat ik nu om voor de hand liggende reden nog niet durf).
Ik ben niet meer op zoek naar een 'vaste' band en reguliere optredens (kan ik fysiek ook niet meer opbrengen).
Voorheen speelde ik alleen nog 70-er-jaren-herrie, en daar ben ik wel klaar mee. Heb vroeger ook wel jazz gespeeld; probeer nu een beetje een tussenweg te vinden. Dat is nu mijn uitdaging.
Oh, dat het voor anderen wel kan werken, dat geloof ik direct. Ik legde uit dat dat voor míj niet werkt, en dat zou in het geval van Mark ook best aan de hand kunnen zijn.

MarkS
21 januari 2019, 10:50
Als ik het zo lees, lijk je helemaal nergens zin meer in te hebben, zelfs niet in het leven zélf. Kan het zijn dat je je "akkevietje" (what ever - hoewel ik vermoed wat het is) (nog) niet hebt verwerkt? Of ben je - gezien je leeftijd - in de penopauze aangeland (niet grappig bedoeld);
Zo erg is het ook weer niet, maar velen zien dit als dé kans om alles uit het leven te halen wat er in zit, of iets te gaan doen waar ze wel over hebben gedacht, maar nooit de stap gemaakt. Ik ben blij dat ik leef hoor, dat ik er nog kan zijn voor mijn kinderen, mijn Lief, dat mijn ouders nog 1 zoon over hebben. Heb ook echt plezier in mijn werk als zelfstandige. Ik weet soms alleen niet zo goed wat ik met mijn vrije tijd aan moet. Muziek maken dus kennelijk een tijd niet.

kwispelhond
21 januari 2019, 11:27
Ik ben zelf de 60 al gepasseerd en denk zelf ook wel eens aan stoppen maar dat is meer vanwege beginnende reumatische pijnlijke vingers, op een gegeven moment is het natuurlijk op. In het verleden ben ik ook wel eens een aantal jaren gestopt: je kent dat wel, stress op werk, relatie wil niet echt en het succes wil maar niet komen ondanks een leuke band en ineens trek je het niet meer. Ik ben daar toen uitgekomen omdat iemand me belde en vroeg of ik zin had in lekker spelen, voor mij is en blijft samenspelen mijn grootste drijfveer en inspiratie en nodig om bezig te blijven. Zodra ik alleen ben speel ik niet dus om bezig te blijven speel ik nu nog in 2 bands en een project.

Dat met regelmaat afvragen of het allemaal wel de moeite waard is is volgens mij niets vreemds en hebben de meeste dat wel, het antwoord kan alleen jij geven maar ik voor mij zelf ben toch tot de conclusie gekomen dat ik er voorlopig nog voldoende plezier en genoegdoening uit haal om de tijd en moeite er in te steken.

D3nnis
21 januari 2019, 18:04
Hoewel technisch natuurlijk wel interessant, maar beide soorten heb ik helaas helemaal niets mee.Misschien toch eens proberen?
Zelf heb ik na jaren elektrisch gespeeld te hebben een poging ondernomen om klassiek te spelen. Hoewel ik nooit voor de lol klassieke muziek zal luisteren heb ik veel plezier aan het oefenen daarvan beleefd, en ook de (beperkte) ontdekkingsreis voor mij als primair cockrock scheurneus. Van fur elise naar de luitsuites van bach, asturias, daarna leo brouwer en heitor villa lobos.
Gitaristisch best vet, achteraf.

MarkS
21 januari 2019, 18:10
Misschien toch eens proberen?
Zelf heb ik na jaren elektrisch gespeeld te hebben een poging ondernomen om klassiek te spelen. Hoewel ik nooit voor de lol klassieke muziek zal luisteren heb ik veel plezier aan het oefenen daarvan beleefd, en ook de (beperkte) ontdekkingsreis voor mij als primair cockrock scheurneus. Van fur elise naar de luitsuites van bach, asturias, daarna leo brouwer en heitor villa lobos.
Gitaristisch best vet, achteraf.

Muziek waar ik niets mee heb gaat voor mij niet werken Dennis. Echt niet. Funk en country idem. Zodra ik het hoor gaat ie op een andere zender.
ik vergelijk het maar met wiskunde. despite all efforts...
Flamenco lijkt me dan wel weer erg gaaf, maar ik heb nooit een klik gehad met een akoestische gitaar. Ik vond die rock riffs hartstikke leuk om te doen. Muziek waar ik mee ben opgegroeid, bijna genetisch in mij gebeiteld, that Marshall roar. Misschien gewoon maar accepteren dat de lol er af is, and maybe... who knows. Gear gaat ook niet weg zonder urgente reden of beter alternatief.

Fusion
21 januari 2019, 18:46
Dat heb ik bv ook met bandjes die wel willen repeteren maar geen optredens willen. Werkt voor mij ook niet fijn. Repeteren vind ik helemaal prima, maar toewerken naar niks, nee, dat vind ik niks.
Voor mij ideaal. Optreden is kut. Repeteren om bijv een album op te nemen, of gewoon zomaar, ideaal. No u ja optreden is niet persé kut maar de meeste venues zijn kut

D3nnis
21 januari 2019, 18:57
No u ja optreden is niet persé kut maar de meeste venues zijn kut

Ik kan het op voorhand nooit goed inschatten. Soms denk je "dat wordt een ruig feestje" en dan is het helemaal kut, en soms ook andersom.
Als het kutte de overhand heeft dan zou ik er snel klaar mee zijn denk ik.

Fusion
21 januari 2019, 19:04
Ik heb podiumvrees, zelfs voor dezelfde pak m beet 800 man waar ik eens in de zoveel weken voor speel, op t zelfde podium, zelfde 1 van de 3 geluidsmannem, en toch zenuwachtig soort of. Als ik dan in e.o.a. stinkende kroeg moet staan met kutgeluid en arrogante gasten in t publiek (bijna standaard bij metal) dan hoeft t van mij niey

D3nnis
21 januari 2019, 19:37
Kan ik me voorstellen, dan slaat de balans naar de verkeerde kant.
Ik speel (speelde tot voor kort) met name bekende en dansbare muziek in een opgevoerd jasje, en de meeste mensen die daar naar komen zijn best leuk en aardig eigenlijk, en meer dan 85% zijn leuke avonden.
Ik zou graag in een 80's / 90's metal coverband spelen, maar dan is de "markt" toch een stuk beperkter, om over eigen werk maar te zwijgen.
Gelukkig ambieer ik dat ook niet (meer), dat is gestopt nadat ik achtereenvolgens in een eigen werk bandje in epica/after forever achtig genre (maar dan slechter) en een bandje klinkend als een moderne bolt thrower heb gespeeld. Een jaar lang wekelijks repeteren, nummers schrijven, met veel.pijn en moeite een ootreden regelen, niet eens kostendekkend betaald worden, er twee covers bij frotten omdat we niet genoeg eigen werk hadden, en dan complimenten ontvangen over die covers. Nah, ik ken mijn beperkingen, laat mij maar covers spelen.
Ik heb trouwens hier in de omgeving best wat succesvolle coverbands naar de klote zien gaan omdat ze vonden dat ze eigen werk moesten doen.
Als je het mij vraagt is dat echt iets voor de echt goeden. Op mijn eigen werk zit helemaal niemand te wachten.
Met de "echt goeden", zoals zij met name zichzelf zien (tenminste, hier in het durp is er zo'n clubje) is het risico dan weer dat het verzand in gepiel dat alleen muzikanten leuk vinden. Zit ook al niemand op te wachten. Niks mis mee, maar mooi in repetitiehok blijven dan :).

Ik ben nu al ff aan het rondkijken, maar hier zijn niet gek veel bandjes meer heb ik het idee. Van mijn 15e tot 27e zaten er hier overal bandjes, niet moeilijk om met anderen muziek te maken.
Maar nu? Geen idee waar dat allemaal gebleven is. Vrienden uit die tijd spelen niet of nauwelijks meer, of zijn nóg slechter dan ik.

Plant
21 januari 2019, 22:33
Ambitie - of het juist niet (meer) - hebben is ook wel een dingetje.
Je bereikt een leeftijd waarop je beseft dat 'het publiek' niet op je zit te wachten. Als je jong bent en begint denk je er wat mee te bereiken, al die talentenshows zitten niet voor niets vol.
Een enkeling breekt alsnog even door (Susan Boyle ;) ), maar goed... dat hoeft allemaal niet meer. Je droomt er niet meer van en wat zou je dan nog als je er voor jezelf ook geen lol meer in hebt en geen aansluiting vind?

Pepe
21 januari 2019, 22:58
De ambitie is steeds beter worden op je instrument, of betere composities maken, betere teksten...
en als je geen ambitie hebt is de lol al genoeg

als onder ambitie bekend en gerespecteerd worden verstaan wordt.. er geld mee verdienen.. dan is de keuze dat met een instrument te bewerkstelligen inderdaad een dingetje
meestal is succes een bijproduct van ergens goed in zijn

ik was niet van plan om vanavond gitaar te spelen maar dan hoor ik een reclame met ergens een hammond lick en dat moet ik gelijk van mezelf op gitaar uitzoeken en voor je het weet ben je met een wha wha en een looper zomaar 2 uurtjes verder
dat is lol denk ik, daar zit verder niet zo'n ambitie bij
behalve dat hammond lickje ergens in kunnen frommelen

miyaru
22 januari 2019, 00:15
Ik ken het maar al te goed: heb bijna 35 jaar bas gespeeld, en gitaar er altijd naast. Speel nu bijna niet meer, ben bijna 54.

Heb alles om me te vermaken met gitaar en bas, tot een eigen homestudio aan toe. Het enige wat ik momenteel leuk vind om te doen is electronische muziek maken met Ableton Live Suite 10 en een Push2 Ableton controller.

Soms speel ik nog wat op gitaar, nog "somser" een beetje bas. Ik word gevraagd om in bandjes te komen spelen, maar alleen het idee van optreden en met spullen sjouwen maakt dat ik er geen zin meer in heb.

Ben ik een "oude lul" geworden - dat niet - ik presenteer met veel plezier mijn radioprogramma op donderdagavond.

Ik mis het ook allemaal niet, kon me dat een jaar of wat terug niet voorstellen dat ik het niet mee zou willen......

Qua muziekmaken is het misschien ook zo dat wat je veel luistert, je ook gaat naspelen - dat het toch onbewust invloed heeft op je. De laatste tijd luister ik voornamelijk Jean-Michel Jarre en Deadmau5 - ook al weer twee uitersten.

Ik luister wel eens een uurtje Spotify, en dan probeer ik ook te luisteren wat me vroeger bekoorde en beroerde. Maar het doet me niet veel meer, terwijl het muzikaal meer verantwoord is dan wat ik nu luister.

Ik maak me er niet druk meer om: optreden en band hoeft niet - mag. Ook voel ik me vrij om te luisteren en maken wat ik wil, het komt wel weer, of niet - dat maakt ook niets uit. En ja, ik ben een vijftiger die het muzikaal gezien niet ver geschopt heeft, maar wel er altijd lol in had. Ik heb zelfs nog een opleiding gedaan om geluidstechneut te worden aan het SAE te Amsterdam - en met zeer goed gevolg afgerond. Doe ik ook niet veel meer mee.......

Soms moet je dingen doen in je leven, en die stoppen dan gewoon. Ik was als kind gefascineerd door de films van Jaques Coustaux - zijn duikers die over de hele wereld doken en de mooiste dingen zagen. Dat wilde ik ook. Ik heb inderdaad leren duiken, werd instructeur en heb ook een eigen duikschool gehad. Dat hield voor mij op na ruim 600 duiken. Doel bereikt, had het gezien, was de hele wereld over gereisd om het mee te maken van de Cariben tot de Malediven en een hoop ertussen. Heb er nooit spijt van gehad dat ik het gedaan heb, en gestopt ben met duiken. Was een periode. Sommige dingen duren langer, muziek is er één van, motor rijden het andere.

Ik denk dat het stimuleert om met iemand of meerdere samen te spelen. Kan fijn zijn, zeker als je in een periode zit waar het spelen minder vanzelfsprekend gaat. Elkaar helpen.

Het kan helpen de spullen goed schoon te maken, ze netjes op te bergen, en er een jaartje tussenuit te gaan, even wat anders. Wellicht is het na een jaartje weer leuk...........

Erik de Perik
22 januari 2019, 00:28
Gefascineerd zijn door Jacques Cousteau en dan nog z'n naam verkeerd spellen.....?? :D

vulvasonic
22 januari 2019, 01:34
De ambitie is steeds beter worden op je instrument, of betere composities maken, betere teksten...
en als je geen ambitie hebt is de lol al genoeg

als onder ambitie bekend en gerespecteerd worden verstaan wordt.. er geld mee verdienen.. dan is de keuze dat met een instrument te bewerkstelligen inderdaad een dingetje
meestal is succes een bijproduct van ergens goed in zijn

ik was niet van plan om vanavond gitaar te spelen maar dan hoor ik een reclame met ergens een hammond lick en dat moet ik gelijk van mezelf op gitaar uitzoeken en voor je het weet ben je met een wha wha en een looper zomaar 2 uurtjes verder
dat is lol denk ik, daar zit verder niet zo'n ambitie bij
behalve dat hammond lickje ergens in kunnen frommelen
Dát is het hè? Zo heeft het voor mij heel lang gewerkt. Maar het punt waar ik nu op zit (en Mark misschien nog wat erger, als ik het juist interpreteer) is dat het me al teveel gedoe is om een gitaar van de standaard te halen en een snoer te pakken. Letterlijk! Dat is het enige wat ik nodig heb om de gitaar in te prikken op mijn Yamaha broodtrommel met lampjes (heel lekker versterkertje). De broodtrommel staat naast me, ik kan er zonder op te moeten staan zo bij. Ik hoef alleen het schakelaartje om te zetten en ik kan uren wegpielen. Waarom doe ik dat niet?!?! Dat is mijn vraag en dat van Mark.
Ik heb het er zelfs met mijn psychiater over. Hoe is het mogelijk dat ik geen plezier meer haal uit iets dat ik nog steeds beschouw als de grootste passie in mijn leven (samen met neuken, maar daar zit ook geen muziek meer in...)? Mijn zielenknijper weet het niet, maar ik denk dat het te maken heeft met mijn (gebrek aan) toekomstperspectief.
Ik kan me voorstellen dat dit voor Mark niet heel anders is.

Pepe
22 januari 2019, 01:43
Ja, snap ik.
De vraag dringt zich dan op.. nou en?
Je bent niet alleen, 7 miljard mensen spelen ook geen gitaar.

Ga je wat anders doen. Of niet.

Schrevel
22 januari 2019, 02:06
Ja, snap ik.
De vraag dringt zich dan op.. nou en?
Je bent niet alleen, 7 miljard mensen spelen ook geen gitaar.

Ga je wat anders doen. Of niet.

Ik heb ze voor de zekerheid net nog even gebeld, maar die 7 miljard mensen zeiden me dat ze eigenlijk best wel gitaar zouden willen spelen.

Pepe
22 januari 2019, 02:13
Als toekomstperspectief, maatschappelijke relevantie is misschien een beter woord, het probleem is dan is losing religion merely een symptoom.
Moet je misschien eerst een manier vinden om meer energie op te wekken, heel ander forum.:D

maxdb
22 januari 2019, 02:55
Mooi topic.
Heb ook ups en downs gekend in muzikale perikelen. Maar je moet eerst ergens moeite voor doen voor dat je er lol inkrijgt is mijn ervaring. Zoek een mooi gitaarstuk uit wat je nu nog niet kan spelen en ga ervoor oefenen.

miyaru
22 januari 2019, 07:38
Gefascineerd zijn door Jacques Cousteau en dan nog z'n naam verkeerd spellen.....?? :D

Tja ik weet het, te triest voor woorden.......

Kim Wilson
22 januari 2019, 08:15
De ambitie is steeds beter worden op je instrument, of betere composities maken, betere teksten...
en als je geen ambitie hebt is de lol al genoeg


Die ambitie is voor iedereen weer anders. Daarom is het ook zo lastig om een band bij elkaar te houden.

Harald
22 januari 2019, 08:22
Ik heb ze voor de zekerheid net nog even gebeld, maar die 7 miljard mensen zeiden me dat ze eigenlijk best wel gitaar zouden willen spelen.Ik ken ze... geen idee hoe het komt, maar ze denken allemaal dat ze het talent niet hebben, en jij wel. En oefenen vinden ze ook al zo'n paardenmiddel.

purplejohn
22 januari 2019, 09:50
Is het motto dus overdaad schaadt? Ik wil mijn hele leven al gitaar leren spelen, maar ben er door tijdgebrek nooit aan toe gekomen. Tot ik op mijn 47e de knoop door heb gehakt. 3 lessen genomen, niks voor mij, zelf wat studie enz. Ben nu een kampvuurgitarist met een beetje extra. Maar zit wel in 2 bands waar ik wekelijks mee repeteer. Ik word dit jaar 60, en zie hier veel leeftijdsgerelateerde opmerkingen. Ik zou gek worden als ik het zou moeten missen, ook al ben ik dan wat ouder. Heb nog steeds onwijs veel plezier in muziek maken en dan vooral met gelijkgestemden. Wat ik maar wil zeggen is dat ik veel later ben begonnen, en ik me dus afvraag af of er een houdbaarheidsdatum aan muziek maken zit. Ik vind er in ieder geval elke dag nog een uitdaging in.

kwispelhond
22 januari 2019, 12:22
Volgens mij is het motto eerder: motivatie moet je zelf vinden. Dat gaat niet alleen over muziek maken maar over alles in het leven en we zijn allemaal anders dus dat moeten we allemaal op onze eigen manier doen.

Ikzelf sta inmiddels zo'n 47 jaar op het podium, soms vaker soms een enkele keer, maar toch wel redelijk continu en ik vind het nog steeds leuk. Zoals ik eerder al schreef: voor mij is dingen samen doen iets wat het leuker maakt, dat is iets wat in mij zit en heb ik in alles wat ik doe. Als ik het alleen moet doen wordt het minder hoe leuk ik het ook vind, dat werkt voor mij gewoon niet terwijl andere mensen juist liever lekker alleen bezig zijn.

Die motivatie moet je dus zelf, op je eigen manier en voor je zelf kunnen vinden en lukt dat niet dan is het waarschijnlijk inderdaad tijd om (al dan niet een tijdje) te stoppen en iets nieuws op te pakken.

Tupelo
22 januari 2019, 15:57
Ik heb er geen last van.
Speel altijd wel.
Zijn perioden dat ik minder speel, voor mij zijn dat de zomermaanden; vaak geen zin.
Then again, zelfs dan speel ik ritueel nog wel een kwartier of half uurtje per dag ofzo.
Anyhoe...
Wat voor mij doorgaans helpt zijn andere instrumenten.
Het zal afhangen van met welke insteek je muziek maak, maar voor mij zijn instrumenten puzzels die ik wil oplossen, afleiding voor handen die niet stil kunnen zitten, en daarnaast is er het stukje componeren, en fysiek vingervlug raken.
Wanneer ik op gitaar vastgelopen ben, er geen trek in heb ?
In zulke periodes heb ik altijd wel weer meer zin in piano spelen, met mijn organetta klooien, of bouzouki spelen.
Tijdens mijn tijd daarop, leer ik nieuwe akkoordeprogressies, nieuwe toonverwantschappen, bedenk ik nieuwe stukjes, en uiteindlijk eindig ik dan altijd weer op gitaar.
Soms babysteps, soms giant leaps, maar daar gaat het niet om.
Zal voor iedereen anders zijn, maar ik zou aanbevelen; speel eens iets anders, begin gewoon eens aan een nieuw instrument en maak de vertaalslag, dan wordt je oude instrument vanzelf weer relevant als vertaaltabel.

MarkS
22 januari 2019, 16:07
Vandaar dat ik toch er over denk een MIDI keyboard controller aan te schaffen, klooien met Logic en soft syntths etc..

Tupelo
22 januari 2019, 16:18
Bandje mis ik de laatste tijd wel een beetje, vooral om het samen spelen.
Het is eigenlijk dat ik geen zin heb om veel met loopers te klooien, en zooi aan te moeten schaffen.
Anderzijds, dat zal een rol spelen; voor mij heeft nooit de drive een rol gespeeld dat ik cooler zou zijn door gitaar te spelen, dat ik beroemd zou worden, geiler, aantrekkelijker of interessanter.
As a matter of fact, ik heb een hekel aan optreden, en bandjes betekenen in praktijk ook veel gezeik & geneuzel.
En als gitarist ga ik anoniem door het leven; ik hoef mensen niet te vervelen met mijn hobby.
Voor mij is dat een perspectief dat ik niet hoef te verliezen.
Dat scheelt weer. :)

Tupelo
22 januari 2019, 16:19
Vandaar dat ik toch er over denk een MIDI keyboard controller aan te schaffen, klooien met Logic en soft syntths etc..
Doen dan. :ok:

Tupelo
22 januari 2019, 16:21
En toch nog gediagnosticeerd met een narcistische persoonlijkheidsstoornis he ? :roll: :mad:

MarkS
22 januari 2019, 16:40
Bandje mis ik de laatste tijd wel een beetje, vooral om het samen spelen.
Het is eigenlijk dat ik geen zin heb om veel met loopers te klooien, en zooi aan te moeten schaffen.
Anderzijds, dat zal een rol spelen; voor mij heeft nooit de drive een rol gespeeld dat ik cooler zou zijn door gitaar te spelen, dat ik beroemd zou worden, geiler, aantrekkelijker of interessanter.
As a matter of fact, ik heb een hekel aan optreden, en bandjes betekenen in praktijk ook veel gezeik & geneuzel.
En als gitarist ga ik anoniem door het leven; ik hoef mensen niet te vervelen met mijn hobby.
Voor mij is dat een perspectief dat ik niet hoef te verliezen.
Dat scheelt weer. :)

Samenspel mis ik het meest denk ik. Gigs hoeven voor mij ook niet zo. Hou niet van schijnwerpers. En al helemaal niet van in the picture staan. Bandjes gezeik maar al te bekend. Bandid krijgt vriendinnetje, die liever op zatermiddag samen gaat shoppen, drummer die je 10x iets moet uitleggen, andere gitarist met drank en drugsprobleem, etc etc.

Toen was het daarna zo lekker om in mijn MIDI studiootje thuis op any given moment los te gaan, zelf de drumpartijen inkloppen, etc.

Tupelo
22 januari 2019, 16:53
Electronisch experimentje met Vulva beginnen dan Mark.
Lekker met synths & midi klooien.
Vooral niet proberen het niveau omhoog te halen.
De lat niet te hoog leggen; fun voorop stellen; een dope lemon maken.
Klinkt geinig ?, doen we iets mee, niet inhoudelijker maken dan dat.
Hebben de Ting Tings zo geen Coca Cola commercial binnengehaald ? ;)

MarkS
22 januari 2019, 16:59
Moet je voor de gein es horen wat Vulva's zoon doet op dat gebied. Lekker weird Beck-achtig geklooi.
En muziek van zijn dochter is type singer songwriter. Het ligt recht voor Mario's neus, maar óf hij ziet het niet, óf bemoeit zich ermee without telling anyone.

Tupelo
22 januari 2019, 17:01
Kweenie waar ik dat moet zoeken, maarrrrr...... hulp nabij, ook nog eens dusss. :)
Enige dat ontbreekt is een lekker wijf, maar die kan je wel uit de business trekken if necessary, toch ?

MarkS
22 januari 2019, 17:02
Voor zover ik weet FB only..

Of toch niet. Cruella stuurde me laatst wat. Maar herinner me het een tijd terug wel van FB.

MarkS
22 januari 2019, 17:08
Kweenie waar ik dat moet zoeken, maarrrrr...... hulp nabij, ook nog eens dusss. :)
Enige dat ontbreekt is een lekker wijf, maar die kan je wel uit de business trekken if necessary, toch ?
Oostblok Engels klinkt zo tenenkrommend..

Tupelo
22 januari 2019, 17:32
Niet in het Engels doen dan.
Bulgaars is bijna Russisch, en Ladytron heeft bewezen fokkin' sexy te kunnen zijn in het Bulgaars.

https://www.youtube.com/watch?v=Ui7CSs6hInw

https://www.youtube.com/watch?v=_Wwsvwux7YY

Plant
22 januari 2019, 18:13
Moet je voor de gein es horen wat Vulva's zoon doet op dat gebied. Lekker weird Beck-achtig geklooi.
En muziek van zijn dochter is type singer songwriter....

O, zeker dat eerste wil ik best eens horen. Linkje please?

MarkS
22 januari 2019, 20:16
https://open.spotify.com/album/11pRZk0XZAOvC4MIa395hV?si=COpNyeOgQy-dAF_PJ9y6dA&fbclid=IwAR3khiL1TkdbM4zkeC3IH2Qg6W3FAkGJ1TeSm9Icx OlJ8aGuoeaufft_KQs

https://www.youtube.com/watch?v=jbO9af_7RXU


Als dit de vruchten zijn als muzikale vader zijnde...

vulvasonic
23 januari 2019, 02:54
https://open.spotify.com/album/11pRZk0XZAOvC4MIa395hV?si=COpNyeOgQy-dAF_PJ9y6dA&fbclid=IwAR3khiL1TkdbM4zkeC3IH2Qg6W3FAkGJ1TeSm9Icx OlJ8aGuoeaufft_KQs

https://www.youtube.com/watch?v=jbO9af_7RXU


Als dit de vruchten zijn als muzikale vader zijnde...
Wat leuk dat jij dit weet! :)

Jij volgt ze beter dan ik, merk ik. Nee, ik bemoei me in principe helemaal nergens mee. Mijn zoon Jelle maakt compleet gestoorde muziek. Deels omdat ie er geen reet van kan. Maar eerlijk is eerlijk, wat hij doet is wel precies wat ik zo heerlijk vind om te doen. Een beetje aankloten en jij bent zelf de enige persoon die bepaalt of iets goed genoeg is. In die zin ben ik wel jaloers op 'm. Hij doet wat ik vroeger ook deed. Ik maakte andere muziek, maar het principe is hetzelfde.

En Femme, mijn dochtertje, zij heeft absoluut niet de ambitie om iets met muziek te doen. Ze heeft zichzelf een paar accoordjes aangeleerd en dan zingt ze er wat bij.
Ik heb laatst wel een liedje van haar opgenomen in een goede studio. Was een cadeautje van mij voor haar verjaardag. Ik heb heel veel esoterische geluiden gebruikt, vooral met mijn Neunaber Immerse Reverberator. Klinkt echt geweldig, maar Femme is nog niet tevreden met de mix. In die zin lijkt ze op haar vader. :D

Fusion
23 januari 2019, 06:22
Ik denk dat jouw zoon er wel degelijk een reet van kan. Een hele dikke reet zelfs. Ik denk en hoop valse bescheidenheid van jouw kant :)

Fobo
23 januari 2019, 10:37
Helemaal met Fu mee eens. Ik moest qua insteek direct denken aan de fab four in hun eh...meest creatieve periode. Jouw zoon lijkt wars van conventies, wordt dus nergens door gehinderd, en dat levert hele mooi dingen op.

MarkS
23 januari 2019, 13:39
Ik vind het geweldig wat Jelle doet. Maar ms willen die kids ook helemaal geen bemoeienissen van hun ouweheer.

MarkS
23 januari 2019, 13:40
Mario, weet jij wat Jelle gebruikt? (qua gear en software dan he)

MarkS
23 januari 2019, 13:47
Ik denk dat jouw zoon er wel degelijk een reet van kan. Een hele dikke reet zelfs. Ik denk en hoop valse bescheidenheid van jouw kant :)
Precies! Ik zou zo trots zijn als een hond met 7 lullen.

Hij heeft ook niet zomaar een paar liedjes gemaakt maar doodleuk 2-3 complete albums. Doet daarnaast animatie/audiovisuele vormgeving, dus zou zelfs zijn bijbehorende eigen clips kunnen maken. Ms vindt Jelle het wel best zo, maar ik zou dit als ouder wel stimuleren om er iets meer mee te doen.

Mijn zoon geeft niks om muziek maken, leeft voor PSV en de PS4.

Tupelo
23 januari 2019, 14:19
Ff zonder Spotify, want dan moet ik weer inschrijven.


https://www.youtube.com/watch?v=icxlPq9xbOc

Ik vind dit toch ook wel geinig hoor.
Creatief.
Precies de goede mindset; fun.
Hoor ik persoonlijk liever dan iemand die interessant ingewikkeld zit te doen.

Tupelo
23 januari 2019, 14:33
https://www.youtube.com/watch?v=wO1bIdOHKm8

Bowie meets Kid A ? :)

vulvasonic
24 januari 2019, 01:46
Mario, weet jij wat Jelle gebruikt? (qua gear en software dan he)
Weinig eigenlijk. Hij gebruikt gewoon Fruity Loops met een shitload aan VST-plug-ins. En dat draait ie op z'n laptopje. Verder gebruikt ie mijn Shure SM58 voor de zang.

Fruity Loops..., ik weet nog dat je daar hele lullige drumbeats mee kon maken. Inmiddels is het vergelijkbaar met een wat oudere Cubase. Je kunt zelfs Reason mee laten lopen op twee dedicated spoortjes. Maar daar maakt Jelle geen gebruik van. Hij houdt het simpel.




Precies! Ik zou zo trots zijn als een hond met 7 lullen.

Hij heeft ook niet zomaar een paar liedjes gemaakt maar doodleuk 2-3 complete albums. Doet daarnaast animatie/audiovisuele vormgeving, dus zou zelfs zijn bijbehorende eigen clips kunnen maken. Ms vindt Jelle het wel best zo, maar ik zou dit als ouder wel stimuleren om er iets meer mee te doen.

Mijn zoon geeft niks om muziek maken, leeft voor PSV en de PS4.
Natuurlijk ben ik trots! Maar dat zou ik ook zijn als hij geen muziek zou maken. Ik ben trots op het feit dat hij zich nooit ergens door liet beïnvloeden. Nooit gedaan ook. Hij gaat met geen enkele trend mee, heeft een zeer uitgesproken en eigenzinnige smaak qua kleding, hij heeft zijn haar al in iedere kleur van de regenboog gehad, hij neemt het altijd op voor de 'zwakkeren' en de gepeste medemens, hij laat zich op geen enkele wijze leiden..., Jelle is voor de volle 100% zichzelf. En dát is waar ik trots op ben.

Zijn 4de album is bijna af. Hij hééft al enkele clips gemaakt, maar nog niet van zijn eigen muziek. Er is wel een korte film waarin zijn muziek gebruikt wordt. Ik heb hem vaak zat gezegd dat hij nu de kans moet grijpen om clips te maken, om meerdere redenen overigens. Maar Jelle is Jelle. Hij trekt zijn eigen plan. :)

MarkS
3 april 2019, 21:32
Kogel is door de kerk, handdoek in de ring., Zo’n beetje 80% heb ik nu te koop gezet. 2 gitaren blijven vooralsnog over, een MIJ Strat en een MIK Epi. 2 halfstacks worden vervangen door een buizen combootje. Strymon gedoe er uit, 2-3 analoge trapdozen over.
Vandaar uit zie ik wel weer verder, either minimal, or nothing at all..

twoerd
4 april 2019, 09:41
Versimpelen is denk ik wel goed af en toe. Mag ik vragen waar je je gear te koop hebt gezet?

MarkS
4 april 2019, 10:19
Marktplaats.

Midwolda
4 april 2019, 11:05
Congrats! Ga ik ook nog doen. Het enige wat me nu tegenhoudt is het MP gedoe.

twoerd
4 april 2019, 12:13
Ik heb betere ervaringen met MP als koper dan als verkoper. Maar ik bén ook meer een koper dan een verkoper haha. Je kunt natuurlijk ook een break nemen zónder te verkopen. Maar ja het zijn wel centjes en die kun je vaak goed gebruiken voor andere dingen. En ik denk dat er heel veel mooie muziekspullen ongebruikt bij iemand liggen, terwijl een ander er blij mee zou zijn. Succes met het gedoe.

vulvasonic
4 april 2019, 16:50
Kogel is door de kerk, handdoek in de ring., Zo’n beetje 80% heb ik nu te koop gezet. 2 gitaren blijven vooralsnog over, een MIJ Strat en een MIK Epi. 2 halfstacks worden vervangen door een buizen combootje. Strymon gedoe er uit, 2-3 analoge trapdozen over.
Vandaar uit zie ik wel weer verder, either minimal, or nothing at all..
Jammer dat ik voor de komende 9 tot 11 maanden al weet wat ik met mijn centen doen ga, anders had ik wellicht nog het een en ander van je over kunnen nemen. Heb je je spul hier ook al neergezet ergens (voor de liefhebber), want Maarten is nu ook eindelijk weer overgestapt op de pedaaltjes en hij kan zich soms maar slecht inhouden. :)

Wel jammer dat het toch deze vlucht moest nemen. Aan de andere kant....., als je er geen kloten mee doet kan ik me voorstellen dat je het op den duur ook wel een keer gezien hebt. Verdomme, die Marshall top van je...., die 's nie vies, toch?
Zie je nou wat je doet? Nu krijg ik weer jeuk op plekken waar ik het niet hebben wil. :eek:

MarkS
4 april 2019, 16:54
Jammer dat ik voor de komende 9 tot 11 maanden al weet wat ik met mijn centen doen ga, anders had ik wellicht nog het een en ander van je over kunnen nemen. Heb je je spul hier ook al neergezet ergens (voor de liefhebber), want Maarten is nu ook eindelijk weer overgestapt op de pedaaltjes en hij kan zich soms maar slecht inhouden. :)

Wel jammer dat het toch deze vlucht moest nemen. Aan de andere kant....., als je er geen kloten mee doet kan ik me voorstellen dat je het op den duur ook wel een keer gezien hebt. Verdomme, die Marshall top van je...., die 's nie vies, toch?
Zie je nou wat je doet? Nu krijg ik weer jeuk op plekken waar ik het niet hebben wil. :eek:


Ik heb er gewoon echt geen enkele lol meer in.
Maar voor mijn gemoedsrust blijft er nog wel wat staan. Ik ken mezelf...
Sterker nog, ergens volgende week gaat 1 van de 2 blijvertjes naar Patrick voor een afstelbeurt.

Gitaarmarkt schiet niet op...

Wie is Maarten?

Een halfstack is niets voor jou. Teveel gesjouw.

vulvasonic
4 april 2019, 17:05
Ik heb er gewoon echt geen enkele lol meer in.
Maar voor mijn gemoedsrust blijft er nog wel wat staan. Ik ken mezelf...
Sterker nog, ergens volgende week gaat 1 van de 2 blijvertjes naar Patrick voor een afstelbeurt.

Gitaarmarkt schiet niet op...

Wie is Maarten?

Een halfstack is niets voor jou. Teveel gesjouw.
Aaaaah Patrick. Straks kom je met een volledig op jouw wensen aangepaste gitaar thuis. :D

Gitaarmarkt kan best opschieten. Gisteren twee pedaaltjes erop gezet. Nu al (bijna) verkocht. En eerder heb ik ooit vrijwel al mijn pedaaltjes ineens op MP gezet. Binnen een week had ik alles verkocht. Zeg ik er meteen bij dat ik toen bewust heel erg onder de prijs was gaan zitten. Sterker, ik heb toen mijn Boss CE-2 (Japans, met het juiste label) voor 3 tientjes verkocht, terwijl ook toen al duidelijk was dat het ding steeds duurder werd op de 2de hands markt.

Maarten is de andere gitarist van dat countrygedoe. Goeie gast.

Een half stack is enorm iets voor mij, alleen kan ik het zelf niet meer sjouwen en mijn bandgenootjes gaan dat niet voor mij doen. En iets zegt me dat je die half stack niet wegdoet voor 220 euro. :D

MarkS
4 april 2019, 17:13
Aaaaah Patrick. Straks kom je met een volledig op jouw wensen aangepaste gitaar thuis. :D


Ben niet zo veeleisend. Zit een nieuwe tusk topkam op die nog niet correct is gevijld in breedte, hoogte en snaardiepte. Vals bij open chords. Voorts loopt bij een lagere actie de B-snaar aan/slaat dood bij bends op de 11e fret, de G-snaar ietsjes...

vulvasonic
4 april 2019, 17:28
Ben niet zo veeleisend. Zit een nieuwe tusk topkam op die nog niet correct is gevijld in breedte, hoogte en snaardiepte. Vals bij open chords. Voorts loopt bij een lagere actie de B-snaar aan/slaat dood bij bends op de 11e fret, de G-snaar ietsjes...
Daar was ik ook niet zo bang voor. Ik heb het over een niet bevroede uitbraak van het jou niet onbekende GAS. Gitaartje, gemaakt door de kundige handen van Patrick, in de door jou gewenste vormen en kleuren met alles erop en eraan. Een oude liefde kan zomaar aangewakkerd. :)

MarkS
4 april 2019, 21:14
Mobius is verkocht, morgenavond een gitaar.

vulvasonic
5 april 2019, 02:15
Ik zie het je zo doen!

Tupelo
5 april 2019, 02:26
Doe eens een linkje naar je adds...

MarkS
5 april 2019, 08:28
Doe eens een linkje naar je adds...

Doel was niet om er een verkooptopic van te maken, maar om over een bekend dilemma te bomen.
maar goed..

https://www.marktplaats.nl/verkopers/3298031.html

Tupelo
5 april 2019, 21:08
Begrijp ik.
Ik herken je gezagsgetrouw zijn in dezen ook.
Ik vroeg het uit persoonlijke interesse... misschien zit er iets bij... maar helaas...
Heb je je Flying V al verkocht eigenlijk ?

MarkS
6 april 2019, 00:32
Yep, afgelopen najaar.

vulvasonic
6 april 2019, 01:36
Mark, hoe groot is je pedaltrain pro?
81,2 x 40,6? Dan heb je mijn interesse.

MarkS
6 april 2019, 09:40
Tot op de millimeter nauwkeurig.

vulvasonic
6 april 2019, 12:48
Tot op de millimeter nauwkeurig.
Ok, wil je hem voor mij vasthouden? Ik moet nu echt weg, maar vanavond neem ik even contact met je op, goed?

MarkS
6 april 2019, 14:17
Ok, wil je hem voor mij vasthouden? Ik moet nu echt weg, maar vanavond neem ik even contact met je op, goed?

Je hebt PM