PDA

View Full Version : Route 66 Cover!



Braddie
16 januari 2019, 21:09
Tijdens een jamsessie speelde we Route 66 van Chuck Berry. Hoewel mijn solo sound echt volkomen ruk was (Marshall MG30DFX in een mengpaneel, want gain knop van het overdrive kanaal heeft kuren en is dus aan of uit) vond ik het qua chuck berry licks wel redelijk gaan.


https://www.youtube.com/watch?v=zJBoD7xys5E

Alleen zonde he, als een sound slecht is ga je ook slechter spelen.

Brad
17 januari 2019, 12:35
Gaat toch niet verkeerd Braddie? Wanneer je bij een jam een bestaand nummer speelt heb je niet de totale vrijheid als wanneer je met je jammaten helemaal niets afspreekt. Je zit dan zeker in deze stijl een beetje vast aan een bepaald soort gitaarwerk. Het gaat je niet slecht af hoor.

Braddie
17 januari 2019, 14:36
Oh, ik vond de solo zelf ook niet eens heel verkeerd gaan, heb dat Chuck Berry stijltje wel redelijk onder de knie volgens mij, maar meer dat ik de sound van de solo matig vond, toch maar eens kijken naar een GT-6 of zo :D

Brad
17 januari 2019, 16:00
Als de sound en de feel je bevalt een bijzonder handig apparaat die GT-6, volledig programmeerbaar en oneindig veel mogelijkheden. Mij liggen die dingen (helaas) niet zo. Ik heb gisteren nog een MS-3 uitgeprobeerd maar dat is het toch ook niet voor mij.
De ME-5 en/of een schakelsysteem met losse pedalen liggen me beter.