PDA

View Full Version : Voordelige gitaarkabels voor switching system



Brad
15 januari 2019, 22:36
Dag mensen,

Misschien dat ik mijn pedaaltjes ga onderbrengen in een voordelig programmeerbaar switching sytem met 8 loops. Ik vraag me af waar ik voordelig gitaarkabeltjes kan krijgen met aan de ene kant een jack en aan de andere kant een jack haaks, om die pedalen in de loops te zetten.
Ik vraag me ook af wat de beste lengte is. Nou zal ik in bepaalde loops alleen één pedaal onderbrengen en in sommige twee.

Ik heb even bij de dozenschuivers gekeken en de prijzen vallen me behoorlijk tegen.

schizo910
16 januari 2019, 09:57
Zelfs als je een looper gebruikt zou ik niet te veel beknibbelen op degelijke patchkabels. Ik gebruik een 8 switch looper met Evidence Audio SID Kit kabels. Alleen mijn Korg Pitchblack tuner hing aan een goedkoop ding. De looper houdt de tuner buiten de keten, maar als ik moest stemmen dan hoorde ik de frequentie van m'n taptempo pedaal erdoor komen. Kabeltje vervangen voor een goede en het was weg.

Brad
17 januari 2019, 12:45
Ik zie nu dat je toch wel van die voordelige setjes hebt maar dan wel of aan beide kanten een gewone jack of aan beide kanten een jack haak dat vind ik niet handig.

Sjtevel
17 januari 2019, 15:31
Mix & match?

Brad
17 januari 2019, 16:18
Die goedkope patchkabeltjes hebben een gegoten constructie. Daarbij ben ik erg slecht in solderen. Ik zie wel.

Mitch
17 januari 2019, 16:50
Als je goedkoop wil, heb je massa nodig. Massa's mensen willen patch kabels met haakse jacks. Sommige met recht. Wil je nou nét dat ene andere én kant en klaar, dan ga je het niet goedkoop vinden. Als je het op jouw manier wil, kun je wel kijken naar kits met losse kabel en losse pluggen, zowel recht als haaks. Er zijn er genoeg die je niet hoeft te solderen. George L, Planet Waves, Lava, etc.

Brad
17 januari 2019, 16:53
Ok, zal ik eens naar kijken Mitch, bedankt voor de tips.

Plant
17 januari 2019, 19:01
Hier (https://www.bax-shop.nl/patchkabel/dap-mono-patch-cable-jack-patchkabel-0-60-meter-set-van-6), 6 stuks voor nog net geen tientje met aan 1 kant recht en andere kant haaks (eerste hit op google overigens).

https://static.bax-shop.nl/image/product/17373/135766/b105479b/450x450/FL14_2.jpg

Overigens zou ik hier zelf niet aan beginnen, heb jaren terug weleens van dat soort kabeltjes gekocht en dat leverde vooral haperend geluid op. Beetje aan de plugjes draaien en dan ging het weer even. Goedkoop is duurkoop dus.

Brad
18 januari 2019, 03:17
Welke zoekterm heb je gebruikt? Wanneer ik patchkabel invoer krijg ik hem niet. Maar goed, ik begrijp dat dergelijk goedkoop spul niet erg betrouwbaar is.

miyaru
18 januari 2019, 08:13
Waarom wil je recht aan één kant? Misschien een domme vraag, maar ik heb haaks/haaks aan patchkabels gesoldeerd. Dat neem toch minder ruimte in?

Overigens als je een goedkope looper zoekt kijk dan hier eens naar: https://www.thomann.de/nl/harley_benton_fxl8_pro.htm?ref=search_prv_6

Rick trodat
18 januari 2019, 08:52
Van Fender zijn ze ook niet duur. Erg goed!, maar heel stug

Brad
18 januari 2019, 09:59
Waarom wil je recht aan één kant? Misschien een domme vraag, maar ik heb haaks/haaks aan patchkabels gesoldeerd. Dat neem toch minder ruimte in?

Overigens als je een goedkope looper zoekt kijk dan hier eens naar: https://www.thomann.de/nl/harley_benton_fxl8_pro.htm?ref=search_prv_6

Bij de looper die ik op het oog heb (van Palmer) schijnt het volgens een recensie lastig te zijn om een haakse plug in het apparaat te steken. Daarbij ben ik niet van plan een pedalboard te maken maar de boel gewoon aan te sluiten op de vloer.

almarvk
18 januari 2019, 11:35
Ik heb een lading patchkabels van Thomann gehaald. Bevallen me goed en zijn in meerdere maten te krijgen, zoals deze: https://www.thomann.de/nl/pro_snake_patch_klinke_winkel_015_m.htm
Een merk zoals Cordial is prima en hoeft ook niet veel te kosten: https://www.thomann.de/nl/cordial_cfi_03_rr.htm

ateng
18 januari 2019, 12:12
Oooeeeh programmeerbaar switching system... niet bang dat het wat met je "tone" doet ;) en ze zijn midi he :)
Sommige switchers en vooral slechte kabels zijn tonesuckers.

MarkS
18 januari 2019, 18:41
Oooeeeh programmeerbaar switching system... niet bang dat het wat met je "tone" doet ;) en ze zijn midi he :)
Sommige switchers en vooral slechte kabels zijn tonesuckers.
Palmer heeft geen MIDI volgens mij. En idiot-proof, dus dat komt wel goed.

miyaru
18 januari 2019, 18:47
Waarom de Palmer Brad, de HB, waarvan ik een linkje poste is een tientje duurder of zo, en kan uiteindelijk meer. Ik denk ook niet dat je het verschil gaat horen tussen die twee........ Of heb je nog wat speciaals met de Palmer?

Brad
18 januari 2019, 18:51
Nee minimaal 20 euro duurder want bij de HB moet je nog een voeding erbij kopen. Verder is die Palmer wat smaller dan de HB, dat vind ik ook wel prettig. Wat die Palmer mist is een midi-out en schakelfuncties voor je amp maar dat ga ik toch niet gebruiken, ik wil met deze rig uitsluiten pedalen gebruiken op een clean afgestelde amp.. Vandaar de Palmer.

miyaru
18 januari 2019, 19:58
OK dat begrijp ik, maar als je smaak veranderd qua style muziek, dan zit je weer, dan is goedkoop duurkoop. En omdat de looper/switcher niet op een board gaat maakt die centimeter extra breedte toch ook niet uit? Ook heeft de Palmer geen mute/tuner mute.

De HB kan idd midi signalen verzenden maar ook amps switchen wat je normaal met een los pedaaltje doet, en heeft twee master loops met onderverdeeld weer vier loops per master loop.

Maar goed, ik kan niet in jouw portemonee en vloeroppervlakte kijken. En ik zal ook niet beweren dat de HB zaligmakend is, al doet hij alles wat ik wil, en nog veel meer.......

Brad
18 januari 2019, 20:15
Ja dat klinkt eigenlijk best goed, je weet inderdaad ook nooit of ik ooit nog (tweede hands) een boetiek pedaal koop met midi mogelijkheden. Of dat ik een ander apparaat met midi hiermee wil combineren (Mijn ME-5 bijvoorbeeld) Ik ga er toch nog eens even induiken. Hoe dan ook bedankt voor de tip en info.

miyaru
18 januari 2019, 20:51
Succes! En als je vragen hebt over de fxl8pro dan hoor ik het wel.......