PDA

View Full Version : Boss WAZA CRAFT TUBE EXPANDER



denis.hermans
14 januari 2019, 17:55
Boss heeft nu ook een loadbox en speakersimulator met IR-mogelijkheden. Concurrentie voor TORPEDO of Ox box ? Wordt voorgesteld op NAMM 2019 .

https://www.boss.info/us/products/waza_tube_amp_expander/

D3nnis
15 januari 2019, 07:15
Is het niet wat vreemd dat er op de achterkant staat dat er 150W max verstouwd mag worden en dat er een selector switch op zit die max tot 100W gaat?

dml
15 januari 2019, 07:37
Is het niet wat vreemd dat er op de achterkant staat dat er 150W max verstouwd mag worden en dat er een selector switch op zit die max tot 100W gaat?

Nee. Je zet 'm op 100 watt zodra de amp 100 watt of meer levert, tot maximaal 150 watt.
Zou toch wat zijn dat je er alleen maar een 10 watt, 50 watt of 100 watt amp op aan mag sluiten, omdat de selector switch dit aangeeft?

D3nnis
15 januari 2019, 20:33
Je mag het logisch vinden, maar ik zou die schakelaar echt als een max belastbaarheid zien als ik geen handleiding zou lezen.

Een speaker met een belastbaarheid van 25W is immers ook niet vanaf 25W.

denis.hermans
25 januari 2019, 22:44
Las ergens dat prijs rond 1300 dollar ligt. Dat is ongeveer de prijs van de Ox box dacht ik.

The Lo Lands
26 januari 2019, 10:30
Las ergens dat prijs rond 1300 dollar ligt. Dat is ongeveer de prijs van de Ox box dacht ik.

Ik heb de OX maar als ik nu kon kiezen tussen beiden zou ik voor de WAZA gaan!

arjanb01
26 januari 2019, 10:54
1300 voor een loadbox??? Wat gaat er mis?

D3nnis
26 januari 2019, 11:07
1300 voor een loadbox??? Wat gaat er mis?Het is meer dan een loadbox.
IR loader, effecten, interface.

Ik zeg niet dat het een koopje is, maar om dat ding nou alleen af te doen als een weerstand om je amp vermogen om te zetten in warmte is ook wat te kort.

harrie-beton
27 januari 2019, 16:10
Als ze opgravingen gaan doen van jullie oefenruimte...

Gitaar -> te zacht -> versterker 1500 euro -> te hard -> load box 1300 euro -> load box in PA -> publiek oordoppen in.

The Lo Lands
28 januari 2019, 22:05
Ach die kosten heb ik niet direct gevoeld daar ik mijn UA tube preamp heb ingeruild voor de OX. Geweldig spul voor veel speel situaties. De één koopt een Zundapp de ander een Load Box, raar volk zijn we he ;-)

denis.hermans
29 januari 2019, 19:01
Waarom zou je nu voor Boss kiezen ?

The Lo Lands
29 januari 2019, 20:01
Waarom zou je nu voor Boss kiezen ?
Gebruik van cab IR en betere toepassingen en aansluitingen voor studio (DAW) gebruik en daarbij ben ik benieuwd naar de instelbare reactive load van de Boss.

Enkele verschillen op een rij:

OX
1 type reactive load
6 rigs
17 speaker cabs
1 reverb, delay en compressor
44.1 kHz fixed sample rate
geen USB audio of mogelijkheid al je mic mixen apart op te nemen
alleen een 5 staps attenuator
geen effects loop
mac app editor only
geen midi en geen foot controller

TAE
16 instelbare type reactive load settings!
10 rigs
20 speaker cabs en 4 slots voor third party cab IR
keuze uit diverse reverbs, delays en compressors
44.1 - 96 kHz sample rates
USB audio
100 watt power amp
effects loop
mac/windows editor
midi en foot controller

denis.hermans
13 oktober 2020, 14:33
Wat ik me nu afvraag : wie heeft er zo´n apparaat en wat zijn de ervaringen in gebruik als attenuator voor je cabinet ? Wat mij bezighoudt : deze unit werkt anders dan een gewone reactive load attenuator aangezien hij, zoals ik begrijp, het signaal van je versterker omzet naar een lijn signaal en vervolgens naar de in het apparaat ingebouwde solid state poweramp stuurt. Dit signaal wordt dan naar je speaker gestuurd. In welke mate heb je dan nog het gevoel van echt over een lampenbak met werkende poweramp te spelen ?