PDA

View Full Version : Zoektocht naar de perfecte plectrum (voor mij)



ChrisWMan
3 januari 2019, 21:44
Hallo allemaal.
Ik ben een beetje met plectrum aan het experimenteren geweest en ben er achter gekomen dat ik het formaat en de dikte van Dunlop Jazz II XL en de grip en het materiaal van de Dunlop Max-Grip Nylon ideaal vind. Ik heb nog geen plectrum kunnen vinden die deze eigenschappen combineerd dus ik heb voor nu een Max-Grip wat af laten vallen.
Hebben jullie ideeen over welke plectrum's ik nog zou kunnen proberen?

Belangrijk:
- Formaat Jazz III XL
- Grip vergelijkbaar met Max-Grip
Minder belangrijk
- Dikte (1mm werkt ook prima)
- Materiaal

harrie-beton
4 januari 2019, 10:34
Hier heb je voor 1 biertje 3 plectrums. Ik heb een hele doos met erg veel soorten en maten. Daar heb ik mee getest.
Tot en met 3 mm van dunlop jaren mee gespeeld. Die hebben een kuiltje voor de grip. Heb ook van steen, RVS en bot.
Koop een zooi en ga testen. Erg veel spelen met 1 mm, het hangt ook van de gitaar af!

cannondale_01
4 januari 2019, 11:08
Zo heb ik het dus ook gedaan. En out off the box geprobeerd.
Ben uitgekomen op Dunlop tortex Triangle 1,14. Volgens sommigen een bass plectrum.
Lekker groot dus plenty grip geen last meer van draaien. Bij subtiel vastpakken heb je genoeg contactpppervlak waardoor de plectrum niet meer draait.
Werk voor mij. Succes met je zoektocht.

beruk
6 januari 2019, 11:08
chicken pick badazz III https://www.snarenshop.nl/media/catalog/product/cache/1/image/1200x1200/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/S/S/SS3650-chickenpicks-badazz-ii-plectrum-2-0-mm_1.jpg die 2mm dikte ga je niet merken, geloof me.

rozh
6 januari 2019, 14:16
ik heb 10 jaar jazz iii ultex gespeeld en sinds een half jaar op tortex flex jazz iii XL, die zijn echt top :)
ik wil die chicken picks wel eens proberen maar de dikte en de prijs houdt me nogal tegen. speel normaal op 1mm-1.14mm